MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
gigage schreef:
Albasini niet in vorm? Of is dit niet zijn koers.
De Tour passeert niet in Zwitserland, toch?

chevy93 schreef:
(quote)
Alle lof voor het werk dat je in deze post gestopt hebt, maar dat je zelfs bij de smaakmakers niet eens Voeckler noemt.
(embed)

Die tijden zijn voorbij. Misschien dat hij het 1 x probeert en een paar gekke bekken trekt.

Over een maand zijn de tijden voorbij! In zijn laatste koers gaat hij het ongetwijfeld vaker dan één keer proberen...

Proberen wel, maar slagen niet, of het moet een grote doorgestoken kaart zijn.

Er werd inderdaad her en der gesuggereerd dat hij de laatste etappe cadeau zou krijgen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Dat zou ook wel erg sneu zijn.

Voeckler is al een paar jaar geen smaakmaker meer. Ik zie inderdaad wel een paar ontsnappingen in bergetappes voor me waar hij als een van de eerste gelost wordt als het echt klimmen wordt, maar meer gaat dat niet zijn. Die is geen schim van zichzelf meer.

Poek schreef:
Er werd inderdaad her en der gesuggereerd dat hij de laatste etappe cadeau zou krijgen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Denk niet dat Démare & co daar zin in hebben.

Hendrik68
Als er 1 renner is die een etappewinst niet cadeau krijgt dan is het Voeckler. Al jaren een van de minst geliefde renners in het peloton.

Dat zei men van Virenque ook

Herkansing dan:

Ik verwacht dat Froome zijn vierde wint, maar dat Porte en Bardet het hem behoorlijk lastig gaan maken. Quintana zal, met de Giro in de benen, vooral moeten aanklampen en niet echt aanvallen. Aru (i.s.m. de opgeleefde Fuglsang) gaat mooie dingen laten zien, maar gaat in 1 etappe aanzienlijk tijd verliezen en verspeelt daarmee zijn top 5-positie aan Valverde. Majka gaat aanklampen en rijdt daarmee top 10, evenals debuterend kopman-in-een-grote-ronde en allrounder Izagirre. Buchmann completeert de top 10 en wint daarmee wit, vlak voor Yates.

Van Contador verwacht ik weinig, ik denk dat hij al naar Planche des Belles Filles moet lossen en snel afhaakt. Mollema mag dan voor eigen kans rijden, maar eindigt, net als vorig jaar, net buiten de top 10. Datzelfde geldt denk ik voor Dan Martin, al zie ik hem wel een etappe winnen, en Bennett. Chaves is volgens mij nog niet voldoende hersteld en gaat Parijs niet halen denk ik, de Vuelta wordt zijn strijdtoneel. Pinot kan de eerste bergetappes redelijk mee, maar dan moet ook hij de Giro-deelname bekopen en zakt hij in de slotweek weg. Meintjes gaat zijn, voor een renner van leeftijd te verwachten, année sans beleven. Het trio van Cannondale zal veelvuldig aanvallen, maar ook zij eindigen alledrie buiten de top 10.

Gezien het parcours, de spannende strijd tussen de top 3 en het feit dat Quintana en Majka moeten aanklampen, zal het bergklassement tussen de aanvallers gaan. De Gendt lijkt in topvorm en is voor mij favoriet voor zowel de bolletjestrui, als etappewinst. Rolland zal het de eerste week laten lopen, om later veelvuldig in de aanval te gaan. Ook Gesink zal veel aanvallen, maar ik verwacht net geen etappewinst voor hem (waarschijnlijk 2x 2e ofzo).

Vanzelfsprekend wint Sagan groen, al komt Matthews wel iets dichterbij. Samen verdelen zij de sprints in de geaccidenteerde etappes, met enige concurrentie van Colbrelli. Cavendish en Greipel missen de topvorm, vandaar dat de vlakke etappes verdeeld gaan worden tussen Kittel, Démare en Bouhanni. Groenewegen komt nog klasse tekort om een etappe te winnen en moet zich tevredenstellen met een aantal top 5-klasseringen.

De aanwezigheid van klassiekerrenners als Van Avermaet en Gilbert gaat voor reuring in de heuveletappes zorgen, maar ik verwacht dat ze beiden met lege handen blijven, aangezien Dan Martin verrassend de 3e etappe gaat winnen. Tot slot gaat Roglic in zijn allereerste tourrit gelijk geel pakken, waarna Tony Martin zich revancheert door de laatste tijdrit te winnen.

Top 15:
1. Froome
2. Porte
3. Bardet
4. Quintana
5. Valverde
6. Aru
7. Majka
8. Fuglsang
9. Izagirre
10. Buchmann
11. Yates
12. Martin
13. Mollema
14. Henao
15. Bennett

Berg:
1. De Gendt
2. Rolland
3. Gesink

Punten:
1. Sagan
2. Matthews
3. Kittel

Jongeren:
1. Buchmann
2. Yates
3. Latour

Ploegen:
1. Movistar
2. Astana
3. Sky

Titmeister schreef:

Vanzelfsprekend wint Sagan groen, al komt Matthews wel iets dichterbij. Samen verdelen zij de sprints in de geaccidenteerde etappes, met enige concurrentie van Colbrelli.

Leuk stukje, maar hoeveel sprints in geaccidenteerde etappes verwacht jij dan?
Ik zie vooral of vlakke sprints, of bergetappes.

Een stuk of 4 toch wel.

Swift, van Avermaet en Ulissi zullen zich daar ook wel mee gaan bemoeien.

johan de witt schreef:
(quote)

Leuk stukje, maar hoeveel sprints in geaccidenteerde etappes verwacht jij dan?
Ik zie vooral of vlakke sprints, of bergetappes.

In ieder geval zijn etappes 3, 14, 16 en 19 over dermate heuvelachtig terrein, dat de pure sprinters af zullen haken. Ook etappe 4 kent een venijnig klimmetje bij de finish. Daarnaast denk ik dat er door het grote aantal topsprinters, maar ook ploegen met renners die het op heuvelachtig terrein kunnen afmaken, maar heel weinig vlakke en heuveletappes zullen zijn, waar een ontsnapping weg kan blijven...

Bij 3 en 14 is de aankomst te zwaar om van een echte sprint te spreken. Daar gaan ook Greg en Gilbert en zelfs klassementsrenners als D Martin en Valverde kans maken.
16 lijkt me een gewone sprintetappe, als er animo voor is, en tegen rit 19 is er doorgaans sowieso weinig animo om de boel nog bij elkaar te houden. Dan zal er een vluchter winnen.

Zo vlak voor de start van de tour nog een korte voorbeschouwing. Ik ben een groot wielerliefhebber en dit wordt een van de eerste jaren dat ik vermoedelijk weinig van de tour ga zien omdat ik over anderhalve week naar Amerika vertrek voor een rondreis langs de muzieksteden. Ruim drie weken waarin we Nashville, Memphis, Clarksdale en New Orleans aandoen en ondertussen Chattahoochee National Forest doorkruisen, de Natchez Trace Parkway verkennen en uiteraard de Mississippi volgen het diepe zuiden door.

Maar goed, de tour dus. Gelukkig waren de Nederlanders zo attent het wielerspektakel voor dit jaar al in mei plaats te laten vinden, in de tour verwacht ik stukken minder van ze, daarover later meer.

Algemeen
Ik verwacht dit jaar een leuke tour die weleens verrassend uit zou kunnen pakken. Door het ontbreken van veel tijdritkilometers en maar drie aankomsten bergop biedt dit kansen voor de a-typische ronderenner. De renner die best drie weken heel sterk kan rijden, in de aanval durft te gaan en vrij autonoom kan opereren maar die net tekort komt in het absolute hooggebergte. Renners waar ik dan aan denk zijn bijvoorbeeld Daniel Martin, Alejandro Valverde en (tegenwoordig) Alberto Contador. Wat mij sterkt in de gedachte dat dit weleens een verrassende tour kan worden is de afgelopen Dauphine. In deze ronde was er weinig te merken van het gecontroleerde rijden dat het wielrennen de afgelopen jaren in haar greep had, er werd frivool gekoerst en iedereen die ook maar een beetje energie in zijn lijf had sprintte ervandoor. Het profiel van deze tour leent zich wel voor een drieweekse Dauphine, er zitten relatief veel ritten in het parcours die lastig te controleren zijn voor de zwarte (maar dit jaar witte) brigade van Sky.

Geel
Sky dus, dat brengt me gelijk bij het volgende kopje, de favorieten deze tour. Is drievoudig winnaar Chris Froome opnieuw de grote favoriet? Ik zeg voorzichtig ja, maar zo gemakkelijk als het voorgaande jaren ging wordt het dit jaar niet. Froome zelf heeft nog niet laten zien over de absolute topvorm te beschikken, zijn Sky team oogt dit jaar zwakker dan het voorgaande jaren deed, het controleren van de Dauphine lukt bijvoorbeeld van geen kant en de concurrentie van Froome oogt wel sterk. Oud knecht Richie Porte verwacht ik als belangrijkste uitdager. Kijkend naar zijn kwaliteiten als renner is hij misschien wel iets sterker dan Froome maar hij mist natuurlijk wel de ervaring van het drie weken volop in de schijnwerpers staan. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als hij het geel zou pakken? Is zijn ploeg wel sterk genoeg, en kan hij de druk van het mogelijke winnen aan?

Naast deze twee topfavorieten is er nog een rijtje met geijkte namen, de renners waarvan je van tevoren wel weet dat ze normaliter top tien gaan rijden. Voor mij zijn dit Bardet, Aru, Fuglsang, Majka en Quintana. Van Quintana verwacht ik geen heldendaden - daarvoor is de combi Giro/Tour te zwaar - en is het zelfs maar afwachten of hij hem uit fietst. Van Fuglsang is het even afwachten of hij vol voor eigen kans mag gaan in een team met Aru maar het zou heel vreemd zijn als ze bij Astana niet op twee paarden gokken. Hij is in topvorm en lijkt wel bezig aan een tweede jeugd. Bovendien is het heerlijk aanvallen als je weet dat je twee man heel kort in het klassement hebt staan, een voordeel wat ook bij Movistar mee kan gaan spelen.

Movistar dus, en Trek. Want, in bovenstaand rijtje top tieners missen natuurlijk twee namen, die van de oude vossen Contador en Valverde. Van Contador vind ik het heel lastig inschatten hoe de vorm is, echt grootse dingen heb ik hem nog niet zien doen dit jaar. Van Valverde is het een stuk duidelijk, die is op 37-jarige leeftijd aan een achtste wielerjeugd bezig. Twee oude krijgers die met het parcours van dit jaar weleens voor een verrassing kunnen gaan zorgen. Beide hebben de ervaring, zijn (als wielrenner) rete slim, gekopt en gemazeld en hebben de grinta om aan te vallen, iedere etappe opnieuw heuvels of bergen. Misschien is de wens hier de vader van de gedachte maar ik denk dat Valverde en Contador gaan verrassen dit jaar.

Top vijf:
1. Froome
2. Porte
3. Valverde
4. Contador
5. Aru

Waar hoop ik op:
1. Valverde
2. Contador
3. Porte

Bollen
Altijd heel lastig in te schatten deze categorie. De afgelopen tien jaar heeft er twee keer een klassementsrenner gewonnen, de overige jaren waren het sterke klimmers die in veel vluchten mee zaten. Omdat er dit jaar maar drie aankomsten bergop (en dus dubbele punten) zijn verwacht ik hier geen klassementsmannen. Wie dan wel? Aanvallers dus, met goede klimbenen en de vorm om dag na dag ten strijde te trekken. Namen waar ik dan aan denk zijn De Gendt, Pinot, Gesink, Rolland, Izagirre (die ik geen bijzonder klassement zie rijden, in tegenstelling tot andere hier), Pauwels, Mollema (Majka pakte hem tenslotte ook twee keer terwijl hij bij Contador in de ploeg reed), Navarro en Chaves. Majka noem ik bewust niet omdat die heeft aangegeven klassementsambities te hebben. In hem zie ik een soort Bauke, drie weken aanhaken om dan op plek acht of negen te eindigen.

Top drie:
1. De Gendt
2. Pinot
3. Rolland

Groen
Veel simpeler worden ze niet, als ie op zijn fiets blijft zitten is het groen voor Sagan. Als Matthews een goede tour rijdt en waarmaakt wat ie zegt (hij ziet kansen voor zichzelf in elf ritten) dan moet een tweede plek mogelijk zijn. Daarachter zullen dan de rassprinters als Kittel, Greipel en Cavendish komen.

Sagan is behalve topfavoriet voor het groen natuurlijk ook een kanshebber om een, twee of drie lastige prints (omhooglopend) te winnen. Voor de sprints op het vlakke komt hij net tekort. Mijn grootste kanshebber voor meervoudig dagsucces in de sprint is Kittel. Van de topsprinters is hij in mijn ogen op dit moment de sterkste. Cavendish komt net terug van maanden afwezigheid en het is maar afwachten of hij al de macht heeft met de eersten mee te sprinten. Greipel wordt ieder jaar weer ouder en er moet toch een moment komen dat ie tekort gaat komen. Al is dit wel een gevaarlijke uitspraak voor een renner die de afgelopen zes (!!) edities een rit heeft gewonnen. Lukt hem dat dit jaar weer? Van de nieuwe lichting vind ik Demare de gevaarlijkste, die jongen is in vorm en heeft dit jaar al veel gewonnen waaronder het Frans kampioenschap vorige week. Ik denk dat hij dit jaar ook zijn eerste touretappe gaat winnen.

Top drie:
1. Sagan
2. Matthews
3. Demare

Wit
In mijn ogen zijn er vier kanshebbers: Meintjes, Yates, Buchmann en Latour. Iedere andere winnaar zou een enorme verrassing zijn. Van deze vier geef ik Meintjes de meeste kans, simpelweg omdat hij de meest ervaren van de vier is. Hij heeft al twee keer top tien in een grote ronde gereden, iets wat geen van de anderen hem nadoet. Buchmann reed een verrassend sterke Dauphine maar drie weken is te lang voor een onervaren renner. Yates heeft wel grote ronde ervaring maar is net even minder dan zijn broertje (al werd ie vorig jaar wel zesde in de Vuelta!). Latour tenslotte zou weleens een hele goede kunnen worden maar mist net als Buchmann de ervaring.

Top drie:
1. Meintjes
2. Yates
3. Latour

De Nederlanders
Nog een laatste categorie doen dan maar. Volgens mij is het al met al best een lange post geworden. Van de Nederlanders verwacht ik dit jaar geen heldendaden. Mollema moet in dienst rijden van Contador en Gesink gaat niet voor een klassement. Volgens mij een goede keuze, al is de manier waarop ie het uitdraagt wellicht niet zo handig. Hij stemt zijn hele jaar af op deze Tour omdat hij per se een rit wil winnen. Het probleem is alleen, er zijn er nog ruim tweehonderd die dat willen. En de etappes waar Gesink zou kunnen winnen zijn op één hand te tellen. Ik heb er best vertrouwen in dat het hem kan lukken maar hij kan net zo goed vier keer in de top vijf rijden zonder etappezege. Groenewegen heeft best potentie als sprinter maar een Tour de France is geen ZLM toer. Dat hij daar Greipel en Kittel kan kloppen zegt me niet zoveel, ik zie het hem in Frankrijk niet doen. Een paar keer top vijf, daar blijft het bij. Andere Nederlanders met de kwaliteiten om een rit te kunnen winnen zijn voor mij Van Baarle, Lammertink en Van Emden, maar die laatste moet het dan wel direct vandaag doen en dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.

Ik gok een jaartje zonder Nederlandse etappezege maar ik laat me graag verrassen!

Edgar18 schreef:
Waar hoop ik op:
1. Valverde

Mijn oprechte deelneming.

GrafGantz schreef:
Mijn oprechte deelneming.
Nou, wel enorm sneu voor die man zeg. Ik ben absoluut geen fan en het doet me niets maar ik had het hem zeker gegund een hele goede tour te rijden. Toch een van de (zo niet de) beste renners van de afgelopen vijftien jaar. Om dan op zo'n manier uit te vallen is knap lullig.

Erg jammer dat Valverde er nu al uit ligt, en ook jammer van Izaguirre. Verder enigszins verrassende zege van Thomas en Froome die toch al wat voorsprong heeft gepakt op alle andere klassementsrenners.

Pfoe Valverde en Izagirre eruit, mijn kopman Roglic gevallen; niet een al te beste start voor mijn tourpool. Verder Froome al ruim een halve minuut voor op de andere klassementsrenners + 4 Sky-renners in de top 10. Parijs is nog ver, maar voor de spanning in de Tour is de eerste etappe iig niet goed geweest...

In other sports: Paul George 'kiest' voor OKC in NBA land :O

Zeau, net terug van een lang maar leuk dagje Düsseldorf met papa en breur. Vanuit ons Vianen de auto gepakt naar grensplaatsje Kaldenkirchen, daar waar de tijd heeft stilgestaan - letterlijk, de stationsklok blies om een zekere tien voor half drie z'n laatste tik uit - en je een station aantreft dat echt Oost-Duitsland ademde. Huizen in puin en een gesloten bistro aan de ene zijde, wildgroei aan de andere en daaronder een stinkende tunnel vol met lege flessen met barsten. Een oudere man viste bierblikjes uit de prullenbak en goot zo de restjes bij zich naar binnen. Een verdwaalde kat stak meermaals het spoor over, waarschijnlijk ook moedeloos geworden van de troosteloosheid van de plaats. Wat een contrast met de boemeltrein richting Düsseldorf, tjokvol gezellige mensen die lekker een dagje Tour gingen kijken.

Düsseldorf looms in the cold gray light
I love everyone that I meet tonight

De hoofdstad van Nordrhein-Westfalen was vandaag het centrum van de wielerwereld. En het was gezellig druk maar ook geen rijen dik, dus we hadden zelfs na een stop voor een Weissen nog tijd zat om een goede plek uit te zoeken. Ons oog viel op de Frits-Roeber-Straße aan de buitenkant bij het uitkomen van een vrij linke bocht naar links, ongeveer vier kilometer van de finish. Het weer kwam rechtstreeks uit Kaldenkirchen meegekomen: grauw en constant miezerig, al viel het wel mee hoe droog we aan het eind van de dag nog waren. Het wegdek was wel spekglad en dat was volgens mij voor de thuiskijker ook wel te zien. Over het algemeen hebben de renners wel onder aardig vergelijkbare omstandigheden gereden, al was het aan het einde wel net iets heftiger.

Naast ons stond een echtpaar met een grote Welshe vlag, ze kwamen voor Thomas en Rowe. Jammer dat ze halverwege elders zijn gaan staan, want ik had ze best nog willen feliciteren met het uiteindelijke resultaat. Ook was er een oudere Belg die alle renners op de foto zette en daarna telkens aan ons vroeg wie de renner nou was - wij hadden als enige een startlijst. Verder nog even kunnen keuvelen met enkele Duitsers, in deze sport is geen plek voor rivaliteit.
We waren internetloos en de paar vlagen informatie van omstanders waren te beperkt om een goed beeld van de stand te krijgen, dus we moesten het doen met schattingen van tijd tussen twee renners en de manier waarop ze de bocht uitkwamen. De bocht in kwestie was een goede indicatie van wie uiteindelijk de knikkers verdeelden. Best een spannende manier om koers te volgen eigenlijk.

Twee renners hadden echt daadwerkelijk problemen in de bocht: Colbrelli nam alle risico's en moest zijn voet uit zijn pedaal halen om niet het hek in te pleuren; en Domont miste 'm volledig en ging rechtdoor. Hij viel volgens mij niet (was net buiten mijn blikveld), maar kwam wel volledig tot stilstand voor de bocht en moest terug worden aangeduwd door de mechanieker. Kantje boordje in elk geval.

Onder de indruk was ik onder anderen van: Thomas, Lutsenko, Buchmann, Boasson Hagen, Hollenstein en Arndt. Die reden stuk voor stuk de perfecte bocht. Martin en Van Emden (en vele anderen) moesten nog het gas loslaten bij het uitkomen, dat kostte ze toch wel een dikke seconde. Rowe, Maté en Bouhanni (die op moment van uitkomen door een kwijlende Ten Dam werd gedubbeld) hingen heel opzichtig de toerist uit. Roglic, Quintana en Cummings waren ook behoorlijk voorzichtig, maar die eerste was blijkbaar al gevallen. Vichot maakte zich nog kwaad op 't een of 't ander, vermoedelijk een toeschouwer in de binnenbocht die hem hinderde. De Zakarinaward voor lelijke stijl ging naar Navarro.

Glad was het zeker, en ondanks dat we geen asfaltkussen hebben gezien konden we wel enkele gevolgen waarnemen van eerdere crashes. Renners die sporen van valpartijen vertoonden waren: Durbridge, Gallopin, Thwaites, Bevin en Zabel. Verder heb ik er vast een paar nog gemist, ik heb niet alle ruggen gezien. Durbridge zag er het slechtst uit, die zat volledig rechtop en zijn start morgen is nog onzeker. Op Valverde en Izagirre werd vergeefs gewacht. Ik moest wel even schrikken Naesen respectievelijk Phinney door de bocht kwamen in plaats van de gewezen ploegmaats bij Movistar. Toen wist je eigenlijk al wat er komen ging. Weer een klap voor het Spaanse wielrennen.

Tot slot was me toch wel iets opgevallen: Duitsland loopt nog altijd niet warm voor wielrennen. Het dopingspook met o.a. Ullrich, Sinkewitz en Zabel hebben de wielersport echt een flinke knauw gegeven, en het waarschijnlijk gaat nog jaren duren voordat het volledig hersteld is. Bovenstaande namen zijn nog altijd onevenredig impopulair als je het vergelijkt met de buurlanden, en het vertrouwen is na al die jaren nog altijd niet terug. Kunnen Kittel, Greipel, Martin en Degenkolb nog zoveel winnen, sponsors blijven nog altijd weg en vooral de nationale koersen zitten in zwaar weer, met de Bayern Rundfahrt is vorig jaar de enig overgebleven Duitse meerdaagse met status ter ziele gegaan. Düsseldorf 2017 is een mooie stap in de goede richting, maar het is nog altijd slechts een stap.
Ik ben in de afgelopen jaren in Utrecht geweest voor de Tour en Apeldoorn/Nijmegen/Arnhem voor de Giro en het verschil was wel aanzienlijk. Deels door het weer natuurlijk, misschien ook wel door de plek waar we stonden, maar zeker ook door wat ik hierboven al schetste. In Apeldoorn waren de boomblaadjes nog net niet roze geverfd, hier in Düsseldorf bleef het bij een verdwaald bolletjesvlaggetje in de binnenstad. Ook het publiek leek minder uitgelaten dan in Utrecht of- wat ik er van op tv kon zien - Yorkshire. Uiteraard werd er voor elke renner gejuicht, maar er was geen sprake van een Deutsche Welle. In Utrecht kon je de Nederlandsers al van een kilometer horen aankomen door een kolkend publiek, hier was dat eigenlijk afwezig. Enkel Der Tony werd echt aanzienlijk enthousiaster aangemoedigd dan de rest. Maar sowieso waren er ook relatief weinig Duitsers aan de kant, ik heb misschien wel meer Nederlands gehoord dan Duits.

En ook nog even leuk om te vermelden nu het over het publiek gaat: de Eritreërs! Ze stonden in de scherpe bocht vlak voor de brug, meer aan het begin van het parcours dus maar we hadden er goed zicht op vanaf ons stekkie. Het was een behoorlijke massa, uitgedost met Eritreaparaplu's en Eritreavlaggen. Dat terwijl Tekle, Berhane, Kudus en Debesay geen van allen aan het vertrek stonden. Mooi om te zien dat de mensen uit een land met zo veel instabiliteit en waar het abominabel te stellen is met de mensenrechten via de sport zo'n krachtig positief signaal af kunnen geven.

Oja, en voor iemand die zelden met de Duitse treinen in aanraking is geweest: de NS heeft het in vergelijking prima voor elkaar.

123poetertjes schreef:

En ook nog even leuk om te vermelden nu het over het publiek gaat: de Eritreërs! Ze stonden in de scherpe bocht vlak voor de brug, meer aan het begin van het parcours dus maar we hadden er goed zicht op vanaf ons stekkie. Het was een behoorlijke massa, uitgedost met Eritreaparaplu's en Eritreavlaggen. Dat terwijl Tekle, Berhane, Kudus en Debesay geen van allen aan het vertrek stonden. Mooi om te zien dat de mensen uit een land met zo veel instabiliteit en waar het abominabel te stellen is met de mensenrechten via de sport zo'n krachtig positief signaal af kunnen geven.
.

Op loopafstand van mijn huis zit een voormalige kroeg en dat is nu een soort hang out voor de Rotterdams-Eritrese gemeenschap. Het zit daar vrijwel dagelijks helemaal vol met Eritrese mannen die praten, spelletjes doen en thee drinken. Ik ben er nooit binnen geweest maar door het raam kun je daar een ingelijste foto aan de muur zien van Teklehaimanot tijdens de huldiging in zijn bolletjestrui in de Tour van 2015. Had al de indruk dat het in die gemeenschap enorm leeft.

starbright boy schreef:
(quote)

Op loopafstand van mijn huis zit een voormalige kroeg en dat is nu een soort hang out voor de Rotterdams-Eritrese gemeenschap. Het zit daar vrijwel dagelijks helemaal vol met Eritrese mannen die praten, spelletjes doen en thee drinken. Ik ben er nooit binnen geweest maar door het raam kun je daar een ingelijste foto aan de muur zien van Teklehaimanot tijdens de huldiging in zijn bolletjestrui in de Tour van 2015. Had al de indruk dat het in die gemeenschap enorm leeft.

Niet dat ik van plan ben daar nu een drankje te gaan doen, maar ben toch wel benieuwd waar dat precies is

Ik moet mijn woorden toch al een beetje inslikken, er staat echt wel behoorlijk wat volk langs de kant vandaag.

GrafGantz schreef:

Niet dat ik van plan ben daar nu een drankje te gaan doen, maar ben toch wel benieuwd waar dat precies is

In Rotterdam-West aan de 1e Middellandstraat.

Ha, die omgeving zou m'n eerste keus zijn geweest als ik had moeten gokken

De vergelijking van Ducrot gisteren met de bandenstapel in F1 tov de hekken in de eerste touretappe sloeg weer eens volledig de plank mis. Valverde heeft iets gebroken en kan zijn tour niet uitrijden. Maar hij heeft zich niet met 320 km/uur te pletter gereden. Met zo'n redenatie zou je alle afdalingen in de Alpen in een charterbus af moeten leggen en in het dal door moeten starten.

Tweede plek voor Jonas Folger in de Motogp op de Sachsenring, beste prestatie ooit van een Duitser in die klasse.
Marquez wint voor de achtste keer op rij op dit circuit, en neemt de koppositie over in het wk klassement. Rossi staat daar inmiddels op een vierde plek met maar tien punten achterstand op de nummer 1, alles is dus nog mogelijk en er zijn zeker vijf coureurs die nog kans maken op de titel.
Nu eerst vijf weken zomerstop.

En dat was al de eerste grotere valpartij van de Tour..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:30 uur

geplaatst: vandaag om 04:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.