Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juli 2017, 09:22 uur
123poetertjes schreef:
de 'elleboog' (arm gaat enkel naar buiten, niet naar achteren) was er meer één van een renner die overeind probeerde te bljiven na een botsing en daar wonderwel in slaagt.
de 'elleboog' (arm gaat enkel naar buiten, niet naar achteren) was er meer één van een renner die overeind probeerde te bljiven na een botsing en daar wonderwel in slaagt.
Dat dus.
Ik zie het meer als roekeloos gedrag van Cavendish zelf, dan dat het een bewuste actie van Sagan zou zijn. Onterechte uitsluiting dus. Hoe vervelend de blessure en het uitvallen van Cavendish ook is.
0
geplaatst: 5 juli 2017, 09:49 uur
Ik heb de tijd en de zin niet om een heel stuk te typen maar ik laat toch graag even mijn altijd genuanceerde mening achter.
Complete, totale flauwekul om Sagan uit te sluiten!
Complete, totale flauwekul om Sagan uit te sluiten!
1
geplaatst: 5 juli 2017, 11:44 uur
johan de witt schreef:
De Tour wordt weer een stukje minder leuk op deze manier..
De Tour wordt weer een stukje minder leuk op deze manier..
De tour is al 10 jaar niks meer aan sinds al die liegebekjes zeiden dat ze niet aan de dopage zaten en vervolgens allemaal wel ineens bekenden met die krokodillentranen...
1
geplaatst: 5 juli 2017, 11:50 uur
Je wou zeggen dat het daarvoor wel eerlijk ging 
De doping heb ik me nooit aan gestoord, wel aan de hypocrisie die ermee gepaard gaat inderdaad.
Sagan is juist een van de weinigen, net als Dumoulin bijvoorbeeld, waar ik wel een goed gevoel bij heb, die niet in het keurslijf zitten.
Des te betreurenswaardiger deze belachelijke beslissing.

De doping heb ik me nooit aan gestoord, wel aan de hypocrisie die ermee gepaard gaat inderdaad.
Sagan is juist een van de weinigen, net als Dumoulin bijvoorbeeld, waar ik wel een goed gevoel bij heb, die niet in het keurslijf zitten.
Des te betreurenswaardiger deze belachelijke beslissing.
0
geplaatst: 5 juli 2017, 11:56 uur
Ja daar klopt id geen hout van nee...
Cav zal wel een 020 renner zijn en Sagan een 010
Cav zal wel een 020 renner zijn en Sagan een 010

1
geplaatst: 5 juli 2017, 11:59 uur
Ze laten hun hoofd in elk geval meer hangen naar Cav dan naar Peter de Grote 

0
geplaatst: 5 juli 2017, 12:04 uur
Dan is de videoref toch niet zo'n goed idee en heeft video dus geen voordeel 

0
geplaatst: 5 juli 2017, 12:05 uur
Vorig jaar was die jury/commissarissen ook al zo lekker bezig met die rit naar de Ventoux, toen werden er ook wat rare beslissingen genomen en vooral ook de manier waarop in overleg met ploegen.
0
geplaatst: 5 juli 2017, 12:15 uur
VladTheImpaler schreef:
Vorig jaar was die jury/commissarissen ook al zo lekker bezig met die rit naar de Ventoux, toen werden er ook wat rare beslissingen genomen en vooral ook de manier waarop in overleg met ploegen.
Yep, de etappe waarin hij over de finish rende zonder fiets. De Belgische commentatoren waren daar - i.t.t. onze Knabbel en Babbel - heel duidelijk over: onreglementair. Toen is coulance toegepast. Waarom nu niet? Het heeft er alle schijn van dat de jury "een voorbeeld" heeft willen stellen, zoals we dat we meer zien, ook in voetbal.
Het kost ze wel twee kandidaten voor groen en hoop frustratie bij de verse (Duitse) Bora/Hansgrohe-sponsor. Goeie zet om Duitse sponsoren zo af te schrikken.
0
geplaatst: 5 juli 2017, 12:20 uur
In de NBA zijn ze overigens behoorlijk bezig met het creeëren van superteams. De Celtics hebben Hayward binnen, Houston CP3 (en ze lijken nog niet klaar te zijn, Melo wil misschien ook wel) en Minnesota heeft nu een trio bestaande uit Wiggins, KAT en Jimmy Butler. OKC heeft Paul George binnen (wss maar voor 1 jaar, en als een duo Durant / Westbrook al geen NBA-kampioen kan worden, waarom dit duo wel?). Enerzijds jammer natuurlijk dat er nu zoveel oversterke teams komen (laat het reguliere seizoen nu maar zitten), maar hopelijk doet dit de spanning in de finals wel veel goeds. Zeker Houston in het westen en Boston in het oosten zijn nu niet makkelijk te verslaan. Desalniettemin blijft Durant de Warriors trouw, heeft Durant een lager dan verwacht salaris gevraagd, waardoor caproom openblijft voor een versterking. Als er nog een goede bankspeler bij komt (zoals Rudy Gay bijv.) dan zijn ze wel echt onverslaanbaar hoor. 4 gevarieerde supersterren plus een bank met voormalige all-stars, die niet op leeftijd zijn. Pff.
0
geplaatst: 5 juli 2017, 13:01 uur
ach, wederom blijkt dat de wielersport is zoals het echte leven: onvoorspelbaar en vaak onrechtvaardig.
Simpelweg jammer dat met afstand de kleurrijkste renner weggestuurd wordt
Simpelweg jammer dat met afstand de kleurrijkste renner weggestuurd wordt
0
geplaatst: 8 juli 2017, 10:13 uur
Frenz schreef:
Gaap, zijn we al bij de bergen?
Gaap, zijn we al bij de bergen?
Eindelijk gaat de Tour beginnen vandaag. Eerste week zijn slechts 3 enigszins opmerkelijke dingen gebeurd (de openingstijdrit met een verrassende winnaar en de valpartijen; het Sagan/Cavendish-incident en de aanval van Aru), voor de rest was ie weer traditionele oersaai. Helaas verwacht ik vandaag ook nog geen vuurwerk van de klassementsrenners, het zal meer een etappe worden voor renners als Gesink, De Gendt, Pinot en Rolland.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 11:27 uur
Gesink verwacht ik niet vandaag, er komen nog geschiktere etappes voor hem. Ik hoop wel op Bennett of (als ie hersteld is) Roglic.
Edit: Gesink is het toch aan het proberen (maar het blijkt erg lastig om weg te komen).
Diverse Belgen zullen het proberen (TB, TW, SP, JB, GvA, ON, TdG) en andere usual suspects zoals Cummings (niet te verwarren met Johnny Ramone).
Ik ben vooral benieuwd naar wie de koers gaat controleren. Sky heeft er (als er geen gevaarlijk iemand mee is) niet zo'n behoefte aan...
Edit: Gesink is het toch aan het proberen (maar het blijkt erg lastig om weg te komen).
Diverse Belgen zullen het proberen (TB, TW, SP, JB, GvA, ON, TdG) en andere usual suspects zoals Cummings (niet te verwarren met Johnny Ramone).
Ik ben vooral benieuwd naar wie de koers gaat controleren. Sky heeft er (als er geen gevaarlijk iemand mee is) niet zo'n behoefte aan...
0
Hendrik68
geplaatst: 8 juli 2017, 12:45 uur
Ik hoop vandaag op een Nederlandse verrassing: Lammertink of Minnaard.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 15:05 uur
Demare mag bijna een uur verliezen dus buiten de tijd zal niet gebeuren maar het kan natuurlijk dat ie niet fit is en daarom afstapt.
De winnaar zal uit de groep van vijftig komen. En van die vijftig zijn de Nederlanders bepaald niet de slechtste klimmers.
De winnaar zal uit de groep van vijftig komen. En van die vijftig zijn de Nederlanders bepaald niet de slechtste klimmers.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 15:11 uur
Het peloton zit momenteel maar op iets meer dan 2 minuten van de kopgroep, dus het is echt niet zeker dat de vlucht het gaat halen.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 15:12 uur
Hendrik68 schreef:
En beiden in de kopgroep! Of nouja, tweede groep. Ik denk niet dat ze uiteindelijk bij de beste 50 zullen eindigen, maar je weet nooit.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 15:49 uur
Edgar18 schreef:
Demare mag bijna een uur verliezen dus buiten de tijd zal niet gebeuren maar het kan natuurlijk dat ie niet fit is en daarom afstapt.
Een uur? Sporza had het over 35 min. Ik ga even wat rekenwerk doen.Demare mag bijna een uur verliezen dus buiten de tijd zal niet gebeuren maar het kan natuurlijk dat ie niet fit is en daarom afstapt.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 16:03 uur
21% van de totale tijd, dus met zo'n 4,5 tot 5 uur koers is dat een minuut of vijftig.
Ik ben benieuwd of anderhalve minuut op de slotklim genoeg is. Als Gesink of een ander lid van de kopgroep goed is dan zou het moeten lukken maar het zal wel heel krap worden.
Ik ben benieuwd of anderhalve minuut op de slotklim genoeg is. Als Gesink of een ander lid van de kopgroep goed is dan zou het moeten lukken maar het zal wel heel krap worden.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 17:11 uur
Sohé, wat een rit! We hebben er even op moeten wachten maar dit was ook gelijk de hoofdprijs.
0
geplaatst: 8 juli 2017, 21:26 uur
Citaatje van de dag. Meneer de Groot bij RTL7 "De organisatie van de Tour heet niet voor niets ASO"
0
geplaatst: 9 juli 2017, 10:08 uur
Poek schreef:
Gesink verwacht ik niet vandaag, er komen nog geschiktere etappes voor hem.
Gesink verwacht ik niet vandaag, er komen nog geschiktere etappes voor hem.
Bij nader inzien was gisteren toch beter, omdat de kansen voor de vluchters beter waren dan vandaag. Dat Sky de kopgroep kort hield was wel opvallend, ze waren bang voor Serge Pauwels die daar niets van begreep.
Gesink zei dat hij vandaag een snipperdag zou nemen, maar als hij vandaag bij de start zich goed voelt denk ik dat hij het toch een paar keer zal proberen. Een ritoverwinning voor een vluchter zal lastig worden, maar er zijn veel bolletjespunten te verdienen. Ik ben benieuwd wie daar allemaal om strijden. Pinot heeft het als doel aangegeven, maar voelt die zich goed?
0
geplaatst: 9 juli 2017, 11:18 uur
Dat zullen we vandaag zien.
Wie de bollen wil zal in elk geval in de eerste ontsnapping moeten zitten.
Ben ook benieuwd hoeveel vooruitgeschoven posten we daar gaan zien. Mollema?
0
geplaatst: 9 juli 2017, 12:21 uur
johan de witt schreef:
Dat zullen we vandaag zien.
Mollema én Pantano!Dat zullen we vandaag zien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.