MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
En Marcel kietelt de rest voor de vijfde keer. Groenewegen dit keer goed in z'n wiel, kwam er helaas iets te laat uit. Sneu ook voor Bodnar die in het zicht van de haven strandde (om er maar eens een cliché uit te gooien).

Wielrennen is een simpel spelletje. +180 renners rijden 200 km achter elkaar aan en uiteindelijk wint er een Duitser.

Gretz schreef:
Wielrennen is een simpel spelletje. +180 renners rijden 200 km achter elkaar aan en uiteindelijk wint er een Duitser.

~ Gretzy Lineker

Morgen gaan we gelukkig weer de bergen in.

GrafGantz schreef:
(quote)

~ Gretzy Lineker

Jij bent mij voor Geert Lineker
Gretzy is wel leuker.

Tennis is eigenlijk zo simpel.

Als je Federer ziet spelen...

Bizar hoe Federer het doet lijken alsof Raonic op plek 500 op de wereldranglijst staat.

chevy93 schreef:
Bizar hoe Federer het doet lijken alsof Raonic op plek 500 op de wereldranglijst staat.

Vorige jaar stond Raonic 2-1 in sets achter tegen Federer in de halve finale. Wist ie toch nog te winnen die partij

En de zoveelste saaie bergetappe waarbij er weer amper wat gebeurd en de verschillen weer minimaal zijn. Het enige spannende is de vraag of er iemand kan ontsnappen of dat het toch een klassementsman wordt (al dan niet met 10 seconden voorsprong op de overige klassementsmannen).

chevy93 schreef:
En de zoveelste saaie bergetappe waarbij er weer amper wat gebeurd en de verschillen weer minimaal zijn. Het enige spannende is de vraag of er iemand kan ontsnappen of dat het toch een klassementsman wordt (al dan niet met 10 seconden voorsprong op de overige klassementsmannen).

Misschien moet je even je browser refreshen of langer kijken dan je neus lang is

Zitten gewoon nog 10 man bij, geen enkele aanval van een klassementsrenner op Froome en nog twee ploeggenoten heeft hij bij zich. Spannend hoor!

edit: En Cummings wordt bijna ingehaald.

Slaapverwekkend inderdaad.
Gaat in de laatste 2 km pas iets gebeuren.
Gelijk een sprintetappe.

Ik zou zeggen, enlighten me, wat mis ik wat zo geweldig is aan deze etappe? Dat Quintana afvalt? Dat was een week geleden ook al duidelijk. Dat Fuglsang (toch de nummer 5) er tussenuit valt? Niet zo vreemd als je met een gebroken arm rondfietst.

edit: hmm, Conjurus Infarctus? Mjuman

D'r is wel een verschil: nu het is de ploeg van de gele trui die het tempo heel hoog houdt. In de sprintetappes zijn het 3-4 andere ploegen, muv die van Kittel. Ra, ra!

En ik had het Cummings wel gegund

Aru, mooi!

Toch 300 meter spektakel!

En Knabbel & Babbel op de NOS hebben inmiddels toch ook maar door dat Aru het geel pakt. Hen ontgaat niets!

Yessss, Froome is voorlopig zijn gele trui kwijt!

Overigens zit Bennett toch maar mooi op die negende plek. Als dat een Nederlander geweest was, hadden we de loftrompet gestoken.

chevy93 schreef:
Overigens zit Bennett toch maar mooi op die negende plek. Als dat een Nederlander geweest was, hadden we de loftrompet afgestoken.

Af? Luister naar Boudewijn de Groot

We zijn overigens net pas hersteld van de Giro

We mogen de voorzichtige conclusie trekken dat Froome zijn ploeg ijzersterk is, maar Froome zelf zeker niet onfeilbaar. Inmiddels 4 renners binnen de 35 seconden. Bardet en Aru had ik daar wel verwacht, Uran is toch wel enigszins verrassend. Wat in het voordeel van Froome spreekt is dat er nog maar 1 aankomst bergop is en bovendien nog een tijdrit, waar hij normaal gesproken minstens een minuut pakt op de anderen. Ik hoop zelf dat Bardet hem pakt, heb niet zoveel met Aru.

Uran nu op 55 seconden, vanwege een tijdstraf.

Ik denk ook nog wel dat Froome hem pakt, maar hij verliest het nu toch al twee keer bergop van Aru.
Aru, en ook Bardet, zijn bergop op dit moment gewoon beter.
Froome moet het hebben van zijn ploeg en zijn tijdrit.
Dat zal waarschijnlijk genoeg zijn, al hoop ik van niet. Ik gun het Aru en Bardet meer.

Zo jammer dat ze niet even gas gegeven hebben toen Froome die camper binnenreed. Maar mooi dat Froome gewoon sterfelijk lijkt. De sfeer bij Sky is ook wat bedrukt doordat Landa zijn main man in de steek liet (boni-seconden afsnoepen mn kont). Ik hoop ook op Bardet, maar Aru vind ik ook prima. Het wordt nog een mooi weekje zo.

Tja Froome heeft met Marseille achter de hand nog wel een beetje ruimte maar morgen en volgende week wordt toch spannend.

Die jury maakt zichzelf met de dag meer belachelijk. Uran en Bennett krijgen tijdstraf voor het aanpakken van een flesje water van een supporter in de laatste 10 km (sowieso belachelijke regel). Bardet, niet geheel toevallig een Fransman, doet dat ook en krijgt geen straf...

Ach ook breed besproken in de avondettape , echte verbazing is er geloof ik niet

Blijft toch ongelooflijk die Fransen, hoe ze die vuile trukken jaar na jaar blijven toepassen.

Ik zou mij wel geen illusies maken over Froome. De aankomst bergop gisteren was wel erg specifiek, zo gaan we er geen meer krijgen. Er staat nog maar 1 aankomst bergop op de menu, en dan nog de tijdrit. Aru en Bardet kunnen ook nog een slechte dag krijgen (en Uran).
Maar het is nu al 10 keer spannender dan ik gehoopt had, dus geen klachten!

Aru heeft de ploeg er niet voor en gokt denk ik alleen nog op de Izoard.
Bardet zie ik nog wel een truc uithalen, en vandaag is daarvoor toch wel een mooie dag. Dit is natuurlijk ook hét moment om te zien of Froome echt minder is.

Ben overigens blij dat Bardet niet gestraft is voor drinken in de laatste 10 km. Belachelijke regel inderdaad, en lijkt me sowieso een stuk minder strafbaar dan het rennen van Froome vorig jaar.

johan de witt schreef:

Ben overigens blij dat Bardet niet gestraft is voor drinken in de laatste 10 km. Belachelijke regel inderdaad, en lijkt me sowieso een stuk minder strafbaar dan het rennen van Froome vorig jaar.

Ja dat is inderdaad de juiste reactie, belachelijk om daarvoor straffen uit te delen. Maar dan ook niet aan Uran natuurlijk.

Ik denk wel dat de regel destijds is ingevoerd om meer veiligheid voor de renners te garanderen, maar in specifieke gevallen zoals gisteren moeten ze die regel gewoon laten vallen.

Edit: de UCI trekt de tijdsstraf van Uran in.

Nu de straf van Sagan nog.
Wat een amateurisme!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:00 uur

geplaatst: vandaag om 11:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.