Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
2
geplaatst: 16 juli 2017, 17:52 uur
Gelijk weer dat gezeur... snap ik gelijk waarom ik hier een paar maanden niet geweest ben
Liever een beetje enthousiast dan proberen zo objectief mogelijk
Liever een beetje enthousiast dan proberen zo objectief mogelijk
0
geplaatst: 16 juli 2017, 17:59 uur
Mooie klassieke zege, er is er altijd eentje intelligent genoeg om op een stil moment weg te rijden van een groepje naarelkaarkijkers en dit keer was het Mollema. Perfect gereden en het komt hem toe.
0
geplaatst: 16 juli 2017, 18:12 uur
Fantastische zege van Mollema! Heel goed op het juiste moment er tussenuit geknepen en blijven rijden toen het gaatje ook weer klein werd. Heel mooi om hem zo te zien rijden!!!
Zal ook wel chauvinistisch zijn, maar goed ik ben dan ook een Fries die in Groninger is gaan wonen en laat Bauke nou een Groninger zijn die in Friesland is gaan wonen, dus dan mag toch wel enig chauvinisme
Zal ook wel chauvinistisch zijn, maar goed ik ben dan ook een Fries die in Groninger is gaan wonen en laat Bauke nou een Groninger zijn die in Friesland is gaan wonen, dus dan mag toch wel enig chauvinisme

0
geplaatst: 16 juli 2017, 18:13 uur
Prachtige rittenkaap-actie van Mollema!
Zo doe je dat, Robert
Jammer dat de AG2R-coup uiteindelijk mislukte, ondanks technisch malheur van Froomy. De Tour is toch echt wel beslist.
Zo doe je dat, Robert

Jammer dat de AG2R-coup uiteindelijk mislukte, ondanks technisch malheur van Froomy. De Tour is toch echt wel beslist.
0
geplaatst: 16 juli 2017, 18:25 uur
Een beetje en enig chauvinisme ben ik ook niet vies van, Ducrot vindt daar wel balans in. Maar geobsedeert de naam Mollema blijven herhalen is voor mij wat teveel van het goede (en dat is niet alleen vandaag).
Dat doet niks af aan de mooie zege van Trek rijder. Zijn tiende.
0
geplaatst: 16 juli 2017, 18:33 uur
gigage schreef:
Een beetje en enig chauvinisme ben ik ook niet vies van, Ducrot vindt daar wel balans in.
(quote)
Een beetje en enig chauvinisme ben ik ook niet vies van, Ducrot vindt daar wel balans in.
Ducrot en balans: nooit gedacht zo'n antinomie in één zinsdeel te vinden. Altijd gedacht dat Ducrot psychologie (in Utrecht) was gaan studeren juist om de oorsprong van die balans te vinden. Hij vindt zichzelf ook altijd zo'n taalvondstenaar (en beroept zich dan op wat "Belgische wielerkenners zeggen"); volgens mij heeft ie ooit van zijn sponsor destijds, Kwantum, een dozijn lolbroeken gehad

0
geplaatst: 16 juli 2017, 18:44 uur
Of hij kwam er niet meer tussen, dat kan ook haha
(Kwantum = Superconfex, neem ik aan, iets ander assortiment)
0
geplaatst: 16 juli 2017, 18:57 uur
gigage schreef:
Het was in die goeie ouwe tijd: toen Raas wegging bij Post in 1983 en mede op zijn voorspraak mbv sponsoren Kwantum en Yoko een nieuwe NL wielerploeg begon, heerste er een flinke rivaliteit tussen de 'Postbodes' en de ploeg van Raas, die dan ook regelmatig de Kwantumkwallen werd genoemd.
3
geplaatst: 16 juli 2017, 19:03 uur
Mooie zege van Mollema. Dacht eerst dat het te vroeg was, maar hij zat geweldig te harken.
Zit je er deze tour toch meermaals dichtbij, is het uitgerekend Mollema die een etappe voor Nederland binnensleept
Zit je er deze tour toch meermaals dichtbij, is het uitgerekend Mollema die een etappe voor Nederland binnensleept

0
geplaatst: 16 juli 2017, 19:04 uur
Prachtige ritzege van Mollema. Mooie, Nederlandse overwinning in de Tour.
0
geplaatst: 16 juli 2017, 19:06 uur
Schitterende etappe. Ging op en neer. Allang weer vergeten dat bv. Tony Martin aan een reusachtige solorit begon.
0
geplaatst: 16 juli 2017, 22:41 uur
Hij sluipt weg en je denkt, nee Bauke, niet doen, niet doen. Ze laten je jezelf opblazen en dan ben je kansloos.
En dan gebeurt er iets waar je niets aan kan doen, al stoempend zoals hij dat alleen kan: ze gaan naar elkaar kijken. Het colletje was net kort genoeg om het gaatje groot genoeg te houden zodat niemand meer het gat wil dichtrijden. Chapeau!
En dan gebeurt er iets waar je niets aan kan doen, al stoempend zoals hij dat alleen kan: ze gaan naar elkaar kijken. Het colletje was net kort genoeg om het gaatje groot genoeg te houden zodat niemand meer het gat wil dichtrijden. Chapeau!
0
geplaatst: 19 juli 2017, 15:40 uur
Er rijdt een kopgroep van een man of 20 maar ik kan alleen neurotisch de naam Mollema herhalen
0
geplaatst: 19 juli 2017, 17:40 uur
Na alle tegenslag met de tijdrit en het uitvallen van Gesink en Bennett ziet het er opeens goed uit voor TLJ: etappewinst al binnen en goede kansen op meer!
1
geplaatst: 19 juli 2017, 19:04 uur
Geweldig renner, Roglic!
Toekomstig podiumkandidaat.
Zaterdag wint hij ook denk ik.
Toekomstig podiumkandidaat.
Zaterdag wint hij ook denk ik.
0
geplaatst: 19 juli 2017, 20:12 uur
Beide denk ik ook, als ie leert om op zijn fiets te blijven zitten is het een potentieel grote-ronde-winnaar en hij lijkt de 3 weken Tour beter verteerd te hebben dan zijn concurrenten voor de tijdritwinst, Martin en Kung.
0
geplaatst: 19 juli 2017, 20:24 uur
Vlak Froome en Uran ook niet uit voor de overwinning in de tijdrit, beide hebben veel om voor te strijden.
0
geplaatst: 19 juli 2017, 20:38 uur
Edgar18 schreef:
Vlak Froome en Uran ook niet uit voor de overwinning in de tijdrit, beide hebben veel om voor te strijden.
Was ook mijn gedachte - anders wordt het wel een heel fletse tour voor Froome: geel halen zonder etappewinst (i.t.t. 2015 en 2016). Bovendien als een ploegleider (Verhoeven) iemand al aanmerkt als favoriet, pakt dat vaak anders uit. In de proloog zou Roglich immers ook even geel pakken

0
geplaatst: 19 juli 2017, 20:47 uur
Uran is al eens Columbiaans tijdriijders kampioen geweest. Maar ik weet niet of dat een vlakke rit was.
Yates gaat voor wit, die zie ik ook wel top 10 rijden zaterdag. Maar Froome wint deze bij afwezigheid van Dennis, Thomas, Izagirre en Dumoulin
Yates gaat voor wit, die zie ik ook wel top 10 rijden zaterdag. Maar Froome wint deze bij afwezigheid van Dennis, Thomas, Izagirre en Dumoulin
0
geplaatst: 19 juli 2017, 21:55 uur
Froome pakt morgen al zijn zege denk ik.
Zaterdag gaat het tussen hem en Roglic.
Al met al toch niet echt een spannende Tour, ondanks de op papier kleine verschillen.
Zaterdag gaat het tussen hem en Roglic.
Al met al toch niet echt een spannende Tour, ondanks de op papier kleine verschillen.
1
geplaatst: 19 juli 2017, 21:58 uur
Volgend jaar toch maar weer ns de tour kijken ms en aan de pool meedoen 
Maarre..ze hadden t bij 1 rustdag moeten houden vind ik..tis al jaren 2 natuurlijk. Dat zou t spannender maken denk ik.
Vroeger reden ze ook etappes van 273 km met aankomst op de Galibier bv. Tegenwoordig is t veel saaier dan vroeger. Terug naar de Delgado/Lemond tijd

Maarre..ze hadden t bij 1 rustdag moeten houden vind ik..tis al jaren 2 natuurlijk. Dat zou t spannender maken denk ik.
Vroeger reden ze ook etappes van 273 km met aankomst op de Galibier bv. Tegenwoordig is t veel saaier dan vroeger. Terug naar de Delgado/Lemond tijd

1
geplaatst: 19 juli 2017, 22:03 uur
In die tijd won gewoon nog de beste renner 
Al had Rooks wel van Delgado mogen winnen
Belang van de ploegen wordt de laatste jaren te groot.
En etappes zijn daardoor vaak te geregisseerd. Maar blijft een leuke sport

Al had Rooks wel van Delgado mogen winnen

Belang van de ploegen wordt de laatste jaren te groot.
En etappes zijn daardoor vaak te geregisseerd. Maar blijft een leuke sport

1
geplaatst: 19 juli 2017, 22:05 uur
Ja precies..de renner..nu zijn t gewoon ploegen die de koers dood maken...
Maar ben al jaren terug afgehaakt. Sinds t met zn allen rijden naar de laatste col werd..
Ja Rooks ja
Of die sympathieke Zülle een stukje later, altijd 2e
Maar ben al jaren terug afgehaakt. Sinds t met zn allen rijden naar de laatste col werd..
Ja Rooks ja

0
geplaatst: 19 juli 2017, 22:13 uur
Columbiaans kampioen tijdrijden is niet heel indrukwekkend, maar Uran heeft ook wel eens een tijdrit in de Giro gewonnen, met overmacht zelfs: Giro d'Italia - Stage 12 (ITT) - procyclingstats.com
Hij heeft daarna echter een heleboel matige tijdritten gereden, maar wie weet dat met zijn huidige vorm hij zijn tijdrijdersbenen ook weer heeft.
Hij heeft daarna echter een heleboel matige tijdritten gereden, maar wie weet dat met zijn huidige vorm hij zijn tijdrijdersbenen ook weer heeft.
1
geplaatst: 19 juli 2017, 22:20 uur
luigifort schreef:
Ja Rooks ja
Ja Rooks ja

Denkend aan vruuger: Luis Ocana die ooit bezig was de kanibaal (Eddy Merckx) te grillen door hem - solo - op minuten achterstand te rijden. Kijk eens naar de outfits van toen, de slobberende wielertrui en je beseft dat dat echt het verleden is - balpenmerk Bic als shirtsponsor of de ijsco's van de sponsor van ons Djop.
Net als die vreselijk lelijke maillot composé die vanochtend bij Eurosport voorbij kwam in het interview met Greg Lemond, destijds de Robin van Bad Man Hinault.
1
geplaatst: 19 juli 2017, 22:54 uur
luigifort schreef:
Ja Rooks ja
Ja Rooks ja

Omdat één ploeg zó sterk is dat ze de koers (als enige) kunnen controleren maken de ploeg de koers dood?. Je ziet het vrijwel ook alleen in de Tour volgens mij. Afgelopen Giro was het bijvoorbeeld bergop vrijwel altijd man tegen man.
En tegenwoordig kan men niet meer op de eerste of tweede col wegrijden en standhouden tot aan de laatste, het niveauverschil is enorm verkleint. En je wilt toch niet terug naar de oude doping tijden? En voordat iemand erover begint, nee het is niet 100% zeker dat er tegenwoordig niet meer word gebruikt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.