Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 17 april 2016, 20:48 uur
west schreef:
Ik zal maar niet over the Fix beginnen, want dan tuimelen er gelijk allerlei mensen over je heen.
Doe het dan ook niet.Ik zal maar niet over the Fix beginnen, want dan tuimelen er gelijk allerlei mensen over je heen.
Maar dit zou wel een voorbeeld uit zo'n boek kunnen zijn.
Lees ons eens voor uit dat boek? Want in dat geval heeft die Utrecht-verdediger toch hopelijk ook in de opbrengst gedeeld, híj is het die deze dwaling mogelijk maakt.
0
geplaatst: 17 april 2016, 20:54 uur
dix schreef:
(quote)
Doe het dan ook niet.(quote)
Lees ons eens voor uit dat boek? Want in dat geval heeft die Utrecht-verdediger toch hopelijk ook in de opbrengst gedeeld, híj is het die deze dwaling mogelijk maakt. Door de bal keurig te spelen? Zo overduidelijk dat werkelijk iedereen van ajax- en Utrechtspelers tot aan de scheidsrechter zelf aan toe zei dat het geen penalty was? Dat je nog over de verdediger durft te beginnen zeg. Wow.

0
geplaatst: 17 april 2016, 20:57 uur
west schreef:
Door de bal keurig te spelen?
http://www.animated-smileys.com/emoticons/animated-smileys-housekeeping-083.gif .... Ja, en bedankt voor de bijdrage aan de opmaak Door de bal keurig te spelen?
Zo overduidelijk dat werkelijk iedereen van ajax- en Utrechtspelers tot aan de scheidsrechter zelf aan toe zei dat het geen penalty was?
Daarover schelen we niet van mening hoor.
Maar dat complot-denken waarbij een gekochte scheids Makkelie tot de 89ste minuut wacht in de hoop dat er in het Utrechtse strafschopgebied iets voorvalt ... gimme a break.
0
geplaatst: 17 april 2016, 20:57 uur
dix schreef:
híj is het die deze dwaling mogelijk maakt.
híj is het die deze dwaling mogelijk maakt.
Dus spelers die een correcte actie in de 16 maken zijn verantwoordelijk als de scheidsrechter daarop een fout maakt

0
geplaatst: 17 april 2016, 20:58 uur
Rudi S schreef:
Dus spelers die een correcte actie in de 16 maken zijn verantwoordelijk als de scheidsrechter daarop een fout maakt
Nee, Makkelie is verantwoordelijk voor zijn foute beslissing, niemand anders.
Die speler vormt alleen deel van een situatie die moeilijk te beoordelen bleek.
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:02 uur
dix schreef:
(quote)
Vanuit zijn positie kon hij niet goed zien of de bal eerst werd gespeeld zei hij. Dan had hij dus nooit een penalty mogen geven. Dat is echt heel makkelijk. Want de verdediger kan de bal spelen, wat hij dus ook deed. Zo simpel is het echt. Ik heb jaren gefloten en zo geef je echt geen penalty, dat kan niet.
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:03 uur
west schreef:
Zo geef je echt geen penalty, dat kan niet.
Zo geef je echt geen penalty, dat kan niet.
Dus ben je omgekocht? Want dáár ageer ik tegen. Matchfixing zal er best zijn in NL, maar dat hebben we vanmiddag niet teruggezien in de Arena. Ik hoor vooral verongelijkt gehuil, en ik ben niet van 020.
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:06 uur
Nou ik vind dit toch verdachter dan een chinees met een GSM op de tribune tijdens een wedstrijd van Achilles '29 tegen Emmen

Overigens als Makkelie dit gratis heeft gedaan wordt het alleen maar gekker.

0
geplaatst: 17 april 2016, 21:08 uur
dix schreef:
Dus ben je omgekocht? Want dáár ageer ik tegen. Matchfixing zal er best zijn in NL, maar dat hebben we vanmiddag niet teruggezien in de Arena. Ik hoor vooral verongelijkt gehuil, en ik ben niet van 020.
(quote)
Jij legt mij nu woorden in de mond die ik niet heb gepost hier. Je reageerde op dit bericht van mij:
"Sinds ik een paar van die boeken met werkelijke voorbeelden heb gelezen, weet je dat het soms stinkt. Zoals toen Lyon doorging en ajax niet (de knipoog!). Deze van vanmiddag is dubieus, ik denk dat het aan de 'kwaliteit' van de scheidsrechter lag. En ik hoop het van harte."
Kortom: ik denk en hoop het dus niet, maar zeker weten doen jij en ik het niet. Daarvoor is er al te veel gebeurd en bewezen in de voetbalwereld.
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:12 uur
Rudi S schreef:
Nou ik vind dit toch verdachter dan een chinees met een GSM op de tribune tijdens een wedstrijd van Achilles '29 tegen Emmen
(quote)
Mijn buurman is ook Chinees en gaat af en toe ook naar het voetbal. En hij heeft een GSM!

0
geplaatst: 17 april 2016, 21:13 uur
Die besteld daarmee waarschijnlijk gewoon zijn eten of is hij eigenaar van ADO?
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:29 uur
west schreef:
Vanuit zijn positie kon hij niet goed zien of de bal eerst werd gespeeld zei hij. Dan had hij dus nooit een penalty mogen geven. Dat is echt heel makkelijk.
Vanuit zijn positie kon hij niet goed zien of de bal eerst werd gespeeld zei hij. Dan had hij dus nooit een penalty mogen geven. Dat is echt heel makkelijk.
Maar het gebeurt .... met zo'n makkelijk gegeven penalty versloegen wij de Duitsers in Hamburg en werden daarna Europees Kampioen. Heus, ik vind het reuze dom van Makkelie, maar niet verdacht. Kom op zeg.
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:38 uur
Nou zeg je weer dat ik het verdacht vind, maar dat zeg ik dus niet. Ik denk dat het een grote fout is, maar vind dat je gezien al het 'gefix' in het verleden, je het ook niet volledig kan uitsluiten. En nou hou ik erover op.
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:52 uur
Over matchfixing gesproken. Vandaag bij de wedstrijd Fiorentina - Sassuolo:
0
geplaatst: 17 april 2016, 21:52 uur
west schreef:
Nou zeg je weer dat ik het verdacht vind, maar dat zeg ik dus niet.
Nou zeg je weer dat ik het verdacht vind, maar dat zeg ik dus niet.
Nee, je zegt dat het je niet verdacht lijkt, maar wel zou kunnen zijn. Da's óók een beetje makkelijk.
0
geplaatst: 17 april 2016, 22:01 uur
Paap_Floyd schreef:
Over match fixing gesproken. Vandaag bij de wedstrijd Fiorentina - Sassuolo:
Over match fixing gesproken. Vandaag bij de wedstrijd Fiorentina - Sassuolo:
Deze is inderdaad best wel een beetje verdacht....

En dat in een wedstrijd om CL / EL voetbal (Fiorentina 5e / Sassuolo 7e). http://www.animated-smileys.com/emoticons/animated-smileys-housekeeping-083.gif
0
geplaatst: 17 april 2016, 22:23 uur
En toen was de spanning weer volledig terug in de Spaanse competitie 

0
geplaatst: 17 april 2016, 23:25 uur
west schreef:
3x op rij verliest Barcelona: dat het kan.
3x op rij verliest Barcelona: dat het kan.
Da's pas verdacht - lijkt me een typisch anti-Catalonië complot, bekostigd vanuit de Madrileense staatskas - hoog tijd dat hierover vragen worden gesteld

0
geplaatst: 18 april 2016, 00:06 uur
?Nu nog even de spanning rap terug in de Engelse competitie en we krijgen nog een paar zinderende weekenden in mei.
0
geplaatst: 18 april 2016, 08:44 uur
Ik ben benieuwd naar de gevolgen van de zeer strenge rode kaart voor Vardy. Er vallen zelden kaarten in de Engelse competitie maar de scheidsrechter leek hier wel heel erg te zoeken naar de veelscorende spits van Leicester. Een rode kaart voor Vardy (2x geel) komt veel clubs, en met name Tottenham, heel erg goed uit.
Dat de scheids, net als de belachelijke 11-meter bij Ajax, in de laatste minuut tot een penalty moest besluiten, was een late correctie van alle nadelige beslissingen van de scheidsrechter richting Leicester, waarbij hij bijvoorbeeld een paar minuten eerder achterwege had gelaten Huth een penalty te geven.
Ik ben het eens met Van Hanegem vanmorgen, die de scheidsrechterlijke beslissingen tijdens Ajax-FC Utrecht onder de loep nam vanaf de eerste minuut en al snel tot de conclusie kwam dat Ajax in ieder geval niet zou gaan verliezen, deze wedstrijd. Die penalty was gewoon een laatste wanhoopsdaad van Makkelie om voor Ajax een punt te redden.
In datzelfde Engeland werd laatst uit voorzorg een scheidsrechter, Kevin Friend, afgehaald van een wedstrijd van Tottenham omdat hij "fan van Leicester" zou zijn.
Dat is op zich nog begrijpelijk als dat vermoedelijk echt van invloed op de wedstrijd zou zijn geweest. Maar dan moet je wel consequent zijn en ook naar andere scheidsrechters kijken.
Met alle beslissingen met die van gisteren er bij en de rode kaart, kan je in ieder geval concluderen dat de Engelse Voetbalbond stiekem een kleine bijdrage wil leveren om te voorkomen dat Leicester kampioen gaat worden.
In Nederland hebben we Makkelie, die Ajax met alle liefde nog wel aan een punt wil helpen. Iedereen inclusief Makkelie was het na afloop eens: geen penalty. Maar daar valt na afloop niets meer aan te doen. En Ajax met "prachtig spel" ongestoord op weg naar de volgende titel.
Dat de scheids, net als de belachelijke 11-meter bij Ajax, in de laatste minuut tot een penalty moest besluiten, was een late correctie van alle nadelige beslissingen van de scheidsrechter richting Leicester, waarbij hij bijvoorbeeld een paar minuten eerder achterwege had gelaten Huth een penalty te geven.
Ik ben het eens met Van Hanegem vanmorgen, die de scheidsrechterlijke beslissingen tijdens Ajax-FC Utrecht onder de loep nam vanaf de eerste minuut en al snel tot de conclusie kwam dat Ajax in ieder geval niet zou gaan verliezen, deze wedstrijd. Die penalty was gewoon een laatste wanhoopsdaad van Makkelie om voor Ajax een punt te redden.
In datzelfde Engeland werd laatst uit voorzorg een scheidsrechter, Kevin Friend, afgehaald van een wedstrijd van Tottenham omdat hij "fan van Leicester" zou zijn.
Dat is op zich nog begrijpelijk als dat vermoedelijk echt van invloed op de wedstrijd zou zijn geweest. Maar dan moet je wel consequent zijn en ook naar andere scheidsrechters kijken.
Met alle beslissingen met die van gisteren er bij en de rode kaart, kan je in ieder geval concluderen dat de Engelse Voetbalbond stiekem een kleine bijdrage wil leveren om te voorkomen dat Leicester kampioen gaat worden.
In Nederland hebben we Makkelie, die Ajax met alle liefde nog wel aan een punt wil helpen. Iedereen inclusief Makkelie was het na afloop eens: geen penalty. Maar daar valt na afloop niets meer aan te doen. En Ajax met "prachtig spel" ongestoord op weg naar de volgende titel.
0
geplaatst: 18 april 2016, 09:07 uur
Overigens 1 week voor Ajax - Utrecht, kijk op 6.20 en toch mag deze scheids een week later deze belangrijke pot fluiten 

0
geplaatst: 18 april 2016, 09:55 uur
Rudi S schreef:
Overigens 1 week voor Ajax - Utrecht, kijk op 6.20 en toch mag deze scheids een week later deze belangrijke pot fluiten
Dit is toch echt niet te geloven!

Het is inderdaad buitengewoon vreemd dat deze scheidsrechter na deze 'penalty-blunder' een week later ajax-Utrecht mag fluiten. Elke week evalueert de KNVB alle scheidsrechters en ook mede op basis daarvan worden de wedstrijden van de week erna toegewezen. Nou: dan hadden ze precies de goede uitgekozen voor ajax (of klink ik nu te cynisch).
0
geplaatst: 18 april 2016, 10:57 uur
Las vanochtend NRCNext - toch en dat was erg duidelijk: Makkelie redt middag en wellicht seizoen Ajax
Al ben ik van mening dat scheidsrechterlijk falen part of the deal is - soms zit het mee, soms zit het tegen - en dat je als zodanig niet moet zeuren, vind ik het met name voor de lokale FC erg zuur - Utrecht speelt de laatste jaren gewoon erg goed tegen Ajax en dat mag beloond worden.
Het blijft belachelijk dat in een sport waar de belangen zo groot zijn, er bij essentiële beslissingen nog steeds a single point of failure is, de scheidsrechter. Dat doet volkomen achterhaald aan.
Zou PSV het obv van doelsaldo niet halen, dan is dat jammer en zuur, maar eerlijk gezegd zal het team dan in de spiegel moeten kijken
Al ben ik van mening dat scheidsrechterlijk falen part of the deal is - soms zit het mee, soms zit het tegen - en dat je als zodanig niet moet zeuren, vind ik het met name voor de lokale FC erg zuur - Utrecht speelt de laatste jaren gewoon erg goed tegen Ajax en dat mag beloond worden.
Het blijft belachelijk dat in een sport waar de belangen zo groot zijn, er bij essentiële beslissingen nog steeds a single point of failure is, de scheidsrechter. Dat doet volkomen achterhaald aan.
Zou PSV het obv van doelsaldo niet halen, dan is dat jammer en zuur, maar eerlijk gezegd zal het team dan in de spiegel moeten kijken

0
geplaatst: 18 april 2016, 11:37 uur
Rudi S schreef:
Ja daar schreef Hugo Borst al over.
Laat ze bij de KNAB in godsnaam een fatsoenlijke scheids aanstellen voor de bekerfinale.
0
geplaatst: 18 april 2016, 11:39 uur
Mjuman schreef:
Absoluut eens. Zolang dit mogelijk is kun je moeilijk spreken van zuivere sport.
Mjuman schreef:
Ik zie PSV het eerlijk gezegd wel redden, wellicht zelfs op punten.
0
geplaatst: 18 april 2016, 11:52 uur
Sterk stukje van Hugo. Hij schoot spontaan in de lach toen Makkelie Helmond Sport die 'penalty' gaf.
0
geplaatst: 18 april 2016, 12:01 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.