MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hendrik68
Utrecht is zelfs dubbel gepakt. Niemand heeft het erover dat Kramer volgende week gewoon mee mag doen in de bekerfinale, terwijl die gewoon geschorst had moeten worden na zijn belachelijke actie tegen Groningen. De scheidrechter geeft heel slim geel zodat er achteraf geen zaak van gemaakt kan worden. Nou is het niet best gesteld als je verliest van een team waar Kramer in de basis staat, maar toch.

Dan spreek jij jezelf toch behoorlijk tegen

Utrecht zou dan volgens jou juist blij moeten zijn dat hij wel gaat spelen.

Hij was weer eens niet handig nee, het constante uitlok gedrag van Lindgren en Reijnen krijgt ook geen schoonheidsprijs vrees ik.

Ja, waar de uitleg van Makkelie nog goed te volgen was (wat de heren analytic in Studio Voetbal trouwens beaamden) is de uitleg van Higler dat absoluut niet. Gewoon belachelijk dat Kramer - toch een behoorlijke raddraaier - hier gematst wordt.

Ik hoop in ieder geval niet dat Makkelie van het type marchanderen is en komende zondag nog ergens een goedmakertje voor Utrecht in pacht heeft.

Kramer heeft al lang bewezen een van de meest irritante spelers te zijn in de Eredivisie.

Rudi S schreef:
Overigens 1 week voor Ajax - Utrecht, kijk op 6.20 en toch mag deze scheids een week later deze belangrijke pot fluiten

(embed)

Tsja, hieruit blijkt wel dat Makkelie relatief snel een penalty geeft. Daarin zullen scheidsrechters altijd blijven verschillen. Er zijn ook geen duidelijke richtlijnen voor. De ene scheidsrechter zal sneller twijfelen dan de ander.

Op zich zou het wel handig zijn als spelers enigszins op de hoogte zijn van de aard van de scheidsrechter. Zodat ze bij iemand die hem makkelijk op de stipt ligt iets minder risico nemen. Uiteindelijk blijven de beslissingen mensenwerk en in een veel gevallen is het helemaal niet zo duidelijk of het nu wel of geen strafschop is.

Daaruit blijkt dat Makkelie er helemaal niks van kan.

Het zal zeker niet een van de beste scheidsrechters van het Nederlandse korps zijn, maar hij mag bijvoorbeeld wel Europees fluiten. Dan kun je ook geen enorme koekenbakker zijn lijkt me.

Maar in enkele competitie heb je wel scheidsrechters die relatief veel strafschoppen geven en die die er relatief weinig geven. Goed voorbereide teams weten dat.

Hendrik68
vigil schreef:
Dan spreek jij jezelf toch behoorlijk tegen

Utrecht zou dan volgens jou juist blij moeten zijn dat hij wel gaat spelen.
Nee want dat Kramer in de basis staat betekent dat de rest nog veel beroerder is dan Kramer. Van Geel heeft heel wat te doen deze zomer.

Hendrik68 schreef:
(quote)
Nee want dat Kramer in de basis staat betekent dat de rest nog veel beroerder is dan Kramer. Van Geel heeft heel wat te doen deze zomer.

Nou, nou: je kan het overdrijven. Het is een mooie finale tussen het team dat ajax heeft uitgeschakeld (Feyenoord) en Psv (Utrecht).

Gretz schreef:
Het zal zeker niet een van de beste scheidsrechters van het Nederlandse korps zijn, maar hij mag bijvoorbeeld wel Europees fluiten. Dan kun je ook geen enorme koekenbakker zijn lijkt me.

Als je binnen 9 dagen 2 van dit soort 'strafschoppen' geeft, dan ben je minstens een enorme koekenbakker.

west schreef:
(quote)

Als je binnen 9 dagen 2 van dit soort 'strafschoppen' geeft, dan ben je minstens een enorme koekenbakker.

De KNVB zou er in ieder geval verstandig aan doen om Makkelie van de bekerfinale af te halen. Hij ligt nu onder een enorm vergrootglas en elke beslissing die hij voor of tegen FC Utrecht zal nemen aanstaande zondag gaat met argusogen worden bekeken. Kan bijzonder weinig goed meer doen. Het is maar de vraag of Makkelie met die druk om kan gaan. In zo'n geval kun je beter een ervaren man als Kuipers er op zetten.

Gretz schreef:
(quote)

De KNVB zou er in ieder geval verstandig aan doen om Makkelie van de bekerfinale af te halen. Hij ligt nu onder een enorm vergrootglas en elke beslissing die hij voor of tegen FC Utrecht zal nemen aanstaande zondag gaat met argusogen worden bekeken.

Wat?! Fluit hij de bekerfinale?
Heb ik toch nog wat gemist: dat kan echt niet meer na zondag. Ik ben het helemaal met je eens.
Overigens werkt het ook nog eens andersom: als hij Utrecht bevoordeelt, zullen ze bij Feyenoord weer zeggen...

musician schreef:

Ik ben het eens met Van Hanegem vanmorgen, die de scheidsrechterlijke beslissingen tijdens Ajax-FC Utrecht onder de loep nam vanaf de eerste minuut en al snel tot de conclusie kwam dat Ajax in ieder geval niet zou gaan verliezen, deze wedstrijd. Die penalty was gewoon een laatste wanhoopsdaad van Makkelie om voor Ajax een punt te redden.

(...)
In Nederland hebben we Makkelie, die Ajax met alle liefde nog wel aan een punt wil helpen. Iedereen inclusief Makkelie was het na afloop eens: geen penalty. Maar daar valt na afloop niets meer aan te doen. En Ajax met "prachtig spel" ongestoord op weg naar de volgende titel.

Het is mij intussen duidelijk dat jij Van Hanegem veel vaker napraat. Jullie hebben een duidelijke gemene deler: met geen mogelijkheid meer naar het spelletje kunnen kijken zonder een anti-Ajax bril op te hebben. Die columns met Van Hanegem kan elke serieuze voetbalvolger met geen mogelijkheid meer serieus nemen zodra het over Ajax zet. Willempie heeft nog nooit iets positiefs over Ajax gezegd. Het zit hem blijkbaar enorm diep. Hoe anders was dat met Johan Cruijff die in zijn columns wel gewoon objectief kon blijven zonder de clubliefde een belachelijke overhand te laten krijgen.

Makkelie heeft gewoon een foute inschatting gemaakt, dat gebeurt een arbiter wel vaker als hij in een fractie van seconden moet beslissen. Dit had hem in elke andere wedstrijd kunnen overkomen. Hij is statistisch in ieder geval geen thuisfluiter en geeft ook niet vaker een penalty aan de grotere club.

Maar dat laatste daar gaat het helemaal niet om. Hij heeft 2 volkomen belachelijke pingels gegeven 2 wedstrijden na elkaar. Die van Helmond Sport-Sparta was trouwens nog absurder. In Utreg zeggen we dan: dat had een blinde nog kunnen zien.

Zelfs zonder herhaling was het goed te zien, maar hij heeft toch ook nog grensrechter, die zag het ook niet?

Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is om wedstrijden te fluiten, laat staan alles te zien. De man ziet natuurlijk niet alles vanuit alle hoeken en moet in een kort ogenblik beslissen. Fouten worden overal gemaakt, hij zal niet bewust een strafschop hebben willen geven omdat het Ajax is. Misschien had de grensrechter of de 4e man een andere inschatting kunnen maken, maar ook dat weet ik niet.
Volgens mij worden grotere clubs wel eerder bevoordeeld dan bv een De Graafschap, maar ook daar weet ik de statistieken niet van, ms wel eerder in het topic maar ik heb niet terug gelezen.

west schreef:
(quote)

Wat?! Fluit hij de bekerfinale?
Heb ik toch nog wat gemist: dat kan echt niet meer na zondag. Ik ben het helemaal met je eens.
Overigens werkt het ook nog eens andersom: als hij Utrecht bevoordeelt, zullen ze bij Feyenoord weer zeggen...

Anders hem misschien nog eens deze bekerfinale geven? (als ze in Moldavië meelezen )

Als je teveel in het nadeel van FC Sheriff Tiraspol fluit ben je volgens mij als scheids je leven niet zeker meer.

Gretz schreef:
Hij is statistisch in ieder geval geen thuisfluiter en geeft ook niet vaker een penalty aan de grotere club.

Nou dat is misschien nog wel veel erger, hij doet het niet bewust en is dus gewoon een hele slechte scheidsrechter

trebremmit schreef:
Zelfs zonder herhaling was het goed te zien, maar hij heeft toch ook nog grensrechter, die zag het ook niet?

Blijft inderdaad wel vreemd dat hij dan niet even overleg voert met z'n grensrechters. Volgens mij doet een Kuipers dat wel altijd.

vigil schreef:
(quote)

Nou dat is misschien nog wel veel erger, hij doet het niet bewust en is dus gewoon een hele slechte scheidsrechter

Raak. Heeft iemand een overzichtje van de VI-beoordelingen van de scheidsrechter dit seizoen?

Gretz schreef:
(quote)

Anders hem misschien nog eens deze bekerfinale geven? (als ze in Moldavië meelezen )

Is dit echt? Als het zo is, dan zullen ze wel een bepaalde uitslag in hun hoofd hebben bij de voetbalbond daar... oh, oeps: dat mag ik niet zeggen.

Gretz schreef:
(quote)

Raak. Heeft iemand een overzichtje van de VI-beoordelingen van de scheidsrechter dit seizoen?

Nou, ik ben naar wedstrijden geweest waar zo bedroevend werd gefloten en de scheids toch nog een 6 kreeg. Het lijkt wel of er is afgesproken niet te (!) kritisch te zijn op het corps.

Overigens weinig tot geen berichten over de competitie in Spanje. Hoe kan Barca dit overkomen in een paar weken tijd 3 keer achter elkaar verliezen en uitgeschakeld worden voor de CL.

Nu kunnen er weer drie clubs kampioen worden en Barcelona kan zich geen enkele misstap meer veroorloven. Real heeft het beste doelsaldo van de drie.

dit weekend:
Deportivo - Barcelona
Real - Villarreal
Bilbao - Atletico

Het gaat om het onderlinge resultaat en dat is in alle gevallen in het voordeel van Barcelona.

west schreef:
(quote)

Is dit echt? Als het zo is, dan zullen ze wel een bepaalde uitslag in hun hoofd hebben bij de voetbalbond daar... oh, oeps: dat mag ik niet zeggen.

Grappig genoeg verloor Sheriff de bekerfinale dat jaar. Maar verder vertrouw ik die competitie daar niet echt, zal vaak genoeg met geld worden geschoven.

west schreef:
Het gaat om het onderlinge resultaat en dat is in alle gevallen in het voordeel van Barcelona.

Dan heeft Real nog steeds wel het beste doelsaldo

Maar goed dat wist ik niet. Nu is het natuurlijk ook zeer goed mogelijk dat beide Madrileense clubs op een eerste plaats eindigen en dat ism het sowieso niet in t voordeel van Barcelona

west schreef:

Overzicht: Resterend programma titelkandidaten Spanje | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
FC Barcelona (33 duels, 76 punten)
20 april - Deportivo la Coruña (uit)
23 april - Sporting Gijon (thuis)
30 april - Real Betis (uit)
8 mei - Espanyol (thuis)
15 mei - Granada (uit)

Atletico Madrid (33 duels, 76 punten)
20 april - Athletic de Bilbao (uit)
23 april - Malaga (thuis)
30 april - Rayo Vallecano (thuis)
8 mei - Levante (uit)
15 mei - Celta de Vigo (thuis)

Real Madrid (33 duels, 75 punten)
20 april - Villarreal (thuis)
23 april - Rayo Vallecano (uit)
30 april - Real Sociedad (uit)
8 mei - Valencia (thuis)
15 mei - Deportivo la Coruña (uit)

Als clubs in punten gelijk eindigen, geeft het onderling resultaat de doorslag. FC Barcelona heeft een beter onderling resultaat dan de clubs uit Madrid. Atletico wint de mogelijke 'tiebreaker' van Real.

Barcelona alleen maar nog tegen teams uit het rechterrijtje, veruit het makkelijkste programma. Ik zie ze alsnog gewoon kampioen worden, 4 wedstrijden op rij puntverlies gaat echt niet gebeuren.

Ik weet het nog niet zo zeker, als er 1 team naast Real niet wil dat Barcelona succes heeft is het Espanyol wel. Dus als ze de grote broer kunnen naaien zullen ze dat echt niet laten. Sterker nog er alles aan doen.

Atletico moet in in ieder geval als enige nog 3 keer thuis

Ik verwacht dat Espanyol tegen die tijd al uitgespeeld zal zijn (veilig). En ze moeten uit. De meest lastige wedstrijd van FCB is waarschijnlijk nog diegene op de laatste speeldag, uit naar Granada, dat op dat moment nog wel eens punten nodig zou kunnen hebben om degradatie te ontlopen.

Gretz schreef:
Ik verwacht dat Espanyol tegen die tijd al uitgespeeld zal zijn (veilig)..

Toch juist een reden om er vol voor te gaan (gezien de verhoudingen zullen ze dat denk ik niet zo maar laten lopen). Ze spelen verder meer nergens om.

Maar goed het is idd uit en dat zal aardig wat schelen.

Verder hebben Real en Atletico beiden nog 2 loodzware CL-wedstrijden doordeweeks. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zonder puntverlies de rest van de competitie afronden.
Maar leuk dat het weer erg spannend is. In sommige grote competities (Duitsland, Frankrijk) wordt die spanning al jaren gemist.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:22 uur

geplaatst: vandaag om 16:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.