Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juli 2017, 13:18 uur
+1
3 weken zou je wel kunnen behouden. Kortere ritten, zeker de vlakke ja. En de bergetappes 3 joekels van cols achter elkaar en bovenop finishen. En meer overgangsetappes in het central massif.
3 weken zou je wel kunnen behouden. Kortere ritten, zeker de vlakke ja. En de bergetappes 3 joekels van cols achter elkaar en bovenop finishen. En meer overgangsetappes in het central massif.
0
Hendrik68
geplaatst: 23 juli 2017, 13:19 uur
-1. Dat zeggen de Belgen alleen maar, omdat ze geen sprinters, tijdrijders en klimmers hebben momenteel. Toen Freddy Maertens iets van 5 sprint etappes won en een paar jaar later nog eens hoorde je die kritiek niet. Je hebt elk jaar meerdere sprintetappes en dan is de kans groot dat de beste sprinter die wint. Cavendish won ook altijd en toen was de kritiek een stuk minder. Dus wat is nu het probleem? Alleen dat een man met het verkeerde paspoort wint? Ik vind die bergetappes tegenwoordig een stuk saaier. Mag altijd een stel kanslozen vooruit en de mannen die voor het geel gaan kunnen mekaar geen pijn doen. Dat gaat ook niet lukken met kortere etappes of kleinere ploegen. Wat ik al eerder zei: Dumoulin deed het ook zonder ploeg en Froome had dat ook gekund. De beste wint uiteindelijk altijd, welke hindernissen je er ook in bouwt of uit laat. Ik vond de tour van dit jaar niet heel opwindend, maar er viel genoeg te beleven met Calmejane, Mollema, Boasson Hagen en Barguil.
1
geplaatst: 23 juli 2017, 13:21 uur
Daar gaat het de beste man niet om, dat de Belgen niet winnen 
Hij wil een leukere koers voor iedereen/het publiek.

Hij wil een leukere koers voor iedereen/het publiek.
1
geplaatst: 23 juli 2017, 13:30 uur
Hendrik68 schreef:
Wat ik al eerder zei: Dumoulin deed het ook zonder ploeg en Froome had dat ook gekund. De beste wint uiteindelijk altijd, welke hindernissen je er ook in bouwt of uit laat
Wat ik al eerder zei: Dumoulin deed het ook zonder ploeg en Froome had dat ook gekund. De beste wint uiteindelijk altijd, welke hindernissen je er ook in bouwt of uit laat
Ik vond Froome absoluut niet de beste dit jaar. Hij wint hier vanwege zijn geweldige team, en de anderen verliezen door hun mindere teams cq hun laffe manier van koersen.
Met een ploegentijdrit zou dit verschil alleen maar groter worden, dus die hoeft van mij ook niet terug te keren.
1
geplaatst: 23 juli 2017, 13:37 uur
Dat is toch helemaal het punt niet? Wie er wint maakt niet uit, zolang er maar strijd onderweg te zien is. En dan nog liefst een man-tot-man gevecht van de grote kanonnen natuurlijk.
Vlakke etappes horen erbij en zullen er altijd zijn, maar voor de neutrale kijker is er niet bijzonder veel aan.
Bergetappes waar Sky het peleton ment, via perfect berekende wattages, hartslag en feilloze parcourskennis zijn nagenoeg even saai in mijn optiek.
Lijkt me perfect logisch dat er wordt gekeken naar alternatieven qua parcours om dit te proberen verhelpen, en de roep om kortere etappes komt van mensen die er toch wat verstand van hebben.
De experimenten de laatste jaren met kortere etappes, bv. in de Vuelta, lijken mij eerder positief.
En kleinere ploegen maakt minder helpers, dus moeilijker de koers 3 weken lang te controleren (en minder kans op valpartijen trouwens). Dat de Giro leuk was, lag mss net ook wel aan het feit dat Dumoulin geen ploeg had?
Het kan idd goed zijn dat dezelfde renner nog altijd wint, maar er is dan toch tenminste meer te zien geweest onderweg.
Vlakke etappes horen erbij en zullen er altijd zijn, maar voor de neutrale kijker is er niet bijzonder veel aan.
Bergetappes waar Sky het peleton ment, via perfect berekende wattages, hartslag en feilloze parcourskennis zijn nagenoeg even saai in mijn optiek.
Lijkt me perfect logisch dat er wordt gekeken naar alternatieven qua parcours om dit te proberen verhelpen, en de roep om kortere etappes komt van mensen die er toch wat verstand van hebben.
De experimenten de laatste jaren met kortere etappes, bv. in de Vuelta, lijken mij eerder positief.
En kleinere ploegen maakt minder helpers, dus moeilijker de koers 3 weken lang te controleren (en minder kans op valpartijen trouwens). Dat de Giro leuk was, lag mss net ook wel aan het feit dat Dumoulin geen ploeg had?
Het kan idd goed zijn dat dezelfde renner nog altijd wint, maar er is dan toch tenminste meer te zien geweest onderweg.
1
geplaatst: 23 juli 2017, 13:53 uur
De Giro en Vuelta zijn altijd leuker omdat er gewoon minder grote belangen zijn. Dat heeft niet zoveel met het parcours te maken, hoewel de vele finishes 20-30 km na een bergtop in deze Tour wel een erg slecht idee was.
Volgende keer gewoon weer 5 keer bergop finishen graag, hoewel we ook dan zullen blijven zien dat de aanvallen ook pas in de laatste kilometers plaatsvinden.
De laatste keer dat iemand echt een Tour kon beslissen in de bergen ligt al vele jaren achter ons.
Volgende keer gewoon weer 5 keer bergop finishen graag, hoewel we ook dan zullen blijven zien dat de aanvallen ook pas in de laatste kilometers plaatsvinden.
De laatste keer dat iemand echt een Tour kon beslissen in de bergen ligt al vele jaren achter ons.
2
geplaatst: 23 juli 2017, 14:11 uur
0
geplaatst: 23 juli 2017, 14:15 uur
johan de witt schreef:
mhoewel de vele finishes 20-30 km na een bergtop in deze Tour wel een erg slecht idee was
mhoewel de vele finishes 20-30 km na een bergtop in deze Tour wel een erg slecht idee was
Tja en dat had de eerste beste parcourbouwer ook wel kunnen (moeten) bedenken

0
geplaatst: 23 juli 2017, 14:19 uur
Zeker. Valverde vond ik nog meer zonde.
Die man keert hopelijk volgend jaar niet terug nee.
Die man keert hopelijk volgend jaar niet terug nee.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 17:12 uur
Het is allemaal geen rocket science mensen, de beste heeft gewoon gewonnen. Met een ander parcours was dat niet anders geweest. En hoe je zo'n parcours ook neerlegt, de strijd tussen de klassementsmannen veranderd niet. Die blijven lang bij elkaar en proberen pas op de laatste klim wat aan te vallen, ook met kortere bergetappes blijft dat zo. De mannetjes zijn simpelweg te bang een vroege inspanning te moeten bekopen met minuten tijdsverlies en blijven daarom in hun hok zitten.
De tour was niks saaier of spannender dan andere jaren. De ene keer zijn er wat meer tijdritkilometers, de andere keer wat meer sprintetappes, zo krijgt ieder een keer wat ie wil.
De tour was niks saaier of spannender dan andere jaren. De ene keer zijn er wat meer tijdritkilometers, de andere keer wat meer sprintetappes, zo krijgt ieder een keer wat ie wil.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 17:51 uur
Edgar18 schreef:
Het is allemaal geen rocket science mensen, de beste heeft gewoon gewonnen. Met een ander parcours was dat niet anders geweest.
Het is allemaal geen rocket science mensen, de beste heeft gewoon gewonnen. Met een ander parcours was dat niet anders geweest.
Ach het maakt toch zeker wel verschil dat Froome in de bergen steeds omringt was door een handvol secondanten, die zorgen voor eten en drinken, gaatjes dichtrijden, geven hem een wiel en staan bij pech hun fiets af.
Sky koopt daar speciaal op in , Froome rijdt enkel mee en wint niet een rit.
Natuurlijk is Froome een hele goede klassementrenner maar juist deze aflevering kreeg je nooit in een rit te zien dat hij echt beter was als andere toprenners in deze tour.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 17:57 uur
Natuurlijk maakt ook het parcour uit, in de rit berg op waar Froome het geel verloor, als daar nog 20km vlak achter had gezeten had Sky hem weer gewoon terug gebracht.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 17:57 uur
Eigenlijk is t best saai als je door je team wint en zelf weinig hoeft te doen behalve goed tijdrijden.
Ploegen afschaffen!
Ploegen afschaffen!
0
geplaatst: 23 juli 2017, 18:05 uur
Rudi S schreef:
Natuurlijk is Froome een hele goede klassementrenner maar juist deze aflevering kreeg je nooit in een rit te zien dat hij echt beter was als andere toprenners in deze tour.
Sterker nog, waarschijnlijk was hij derde (vierde?) geworden zonder de tijdritten. Aan de andere kant, Dumoulin ook, en dat vonden we allemaal fantastisch.Natuurlijk is Froome een hele goede klassementrenner maar juist deze aflevering kreeg je nooit in een rit te zien dat hij echt beter was als andere toprenners in deze tour.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 18:09 uur
Een klassenmentsman moet nou eenmaal compleet zijn. Bardet en Aru (en vooruit ook Uran) zijn in de tijdritten gewoon niet goed genoeg. Daarom was het extra jammer dat juist Porte uitviel want die kan ook goed tijdrijden.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 18:21 uur
chevy93 schreef:
Aan de andere kant, Dumoulin ook, en dat vonden we allemaal fantastisch.
Aan de andere kant, Dumoulin ook, en dat vonden we allemaal fantastisch.
Zeker weten

1
geplaatst: 23 juli 2017, 18:27 uur
0
geplaatst: 23 juli 2017, 18:28 uur
Voor Sky is Froome de scrum master van het project Tour de France. Weet precies wanneer ie welke resources in moet zetten en dat doet ie goed; zijn project tool zit op zijn stuur en hij checkt continue de wattages, tijd en hij weet wanneer welke inspanning geleverd moet worden. Vergelijk het met een schema voor een 10 km; alle toptijden zijn gebaseerd op een zo vlak mogelijk schema.
0
geplaatst: 23 juli 2017, 18:34 uur
Niemand die tennis heeft gekeken de afgelopen dagen? Kiki Bertens boekt in Gstaad haar 5e toernooizege!
Soort van revanche op vorig jaar toen ze de finale verloor.
3
geplaatst: 23 juli 2017, 19:12 uur
Rudi S schreef:
Gezien op teletekst pagina 601
Gezien op teletekst pagina 601
Ik heb het zelfs gedurende de hele wedstrijd op teletekst gevolgd. En maar refreshen als een echte fanboi.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.