MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Zonder Sagan en Kittel had ik m ook nog wel gewonnen

Zonder dollen: tis natuurlijk de mooiste die je kunt winnen. Proficiat!

Kan het nog altijd niet geloven dat ie hem gewoon pakt!
(afbeelding)

https://media.giphy.com/media/xUn3BUDgzPE2wHXdTy/giphy.gif

Volgens mij pakt zij hem

on topic: Froome was natuurlijk de beste, hij had een (hele) sterke ploeg om zich heen, maar iemand bergop terugbrengen is niet zo eenvoudig, dan moet hij wel kunnen volgen. Froome heeft een paar keer materiaalpech gehad op vervelende momenten en reed in 1 geval zelf terug.

Wat je wel kunt stellen is dat de volgers ook echt volgers waren en hem nooit het vuur aan schenen gelegd hebben uit angst voor eigen plekkie. Het grappige was dat de dag dat Aru het geel droeg de een na de andere het probeerde. Froome heeft z'n geel weer terug en iedereen weer terug in z'n hok.

Rudi S schreef:
Sky koopt daar speciaal op in , Froome rijdt enkel mee en wint niet een rit.
Zou hij zonder de tijdrit verschillen niet ook eerste staan? Ik gok van wel maar ik heb het niet nagerekend.

Overigens vind ik dat tijdritten er wel echt bij horen. Je moet alle disciplines beheersen dus ook die.

Nee, zonder de tijdritten zou Uran hebben gewonnen, maar zoals je al zegt, tijdritten horen ook bij een grote ronde. Juist in tijdritten kun je namelijk niet verschuilen achter je ploegmaten. Ik vind overigens ook dat Froome terecht heeft gewonnen, maar ik denk dat ie het volgend jaar lastig gaat krijgen, met Dumoulin erbij, Landa bij een andere ploeg, Porte zonder vallen en Quintana fit...

Gretz schreef:
Kan het nog altijd niet geloven dat ie hem gewoon pakt! (afbeelding)

(afbeelding)

Zijn vader heeft geen schijn van kans haha. Geweldig filmpje.

Is toch gewoon zijn vriendin ?

Ja als dat zn vader is

Ik neem aan dat gigage op de man ernaast doelt.

Ja, dat leek me toch wel duidelijk, dat de grap hem zit in de man in het blauw

Echt een gekke zomer in de NBA met al die trade- en signingperikelen.

Nu dit weer:
Kyrie Irving seeks to move away from LeBron - NBA.com

Zeker een beetje jaloers geworden op de individualistische hoogtepunten van Harden en Westbrook afgelopen seizoen.

Ataloona schreef:
Echt een gekke zomer in de NBA met al die trade- en signingperikelen.
Bizar bericht ja. Maar voordat ik het uit de mond van Irving zelf gehoord heb neem ik het allemaal niet te serieus. Ik lees ook dat hij naar vier teams zou willen; San Antonio, New York, Miami en Minnesota. Die laatste dat zou wel een superteam worden met Irving er ook nog bij. Zelfde geldt natuurlijk voor de Spurs maar daar vind ik hem minden passen.

Zou wel erg jammer zijn, Cleveland zal niet snel een gelijkwaardige vervanger vinden. Gewoon nog een jaartje samen en dan allebei een eigen kant op. Of James weg en Irving als leider van Cleveland.

Edgar18 schreef:
(quote)
Zou hij zonder de tijdrit verschillen niet ook eerste staan? Ik gok van wel maar ik heb het niet nagerekend.
.

Ik heb het ook niet opgezocht, hij wint wel veel tijd in de tijdritten.
Geen idee waarom ik overigens gequoted wordt, ik zeg hier niets over en vind ook dat tijdritten in een ronde horen.

Froome heeft in de tijdritten ruim meer dan een minuut op Uran gewonnnen, terwijl zijn uiteindelijk voorsprong in het klassement minder dan een minuut is. Zonder de twee tijdritten zou Uran dus boven hem staan. Ik ben echter ook voorstander van tijdritten.

Ik vind dat er in enkele grote ronde tenminste twee individuele tijdritten moeten zitten. Een complete ronderenner hoort zowel bedreven te zijn in het klimmen als het rijden tegen de klok.

De coureurs die het nu afleggen tegen Froome moeten maar meer gaan trainen op het tijdrijden. Het kan niet zo zijn dat er straks nog minder tijdritten komen omdat rondes daarmee weer spannender zouden worden. Dan krijg je namelijk dat de beste klimmer op #1 komt te staan; lijkt me niet de bedoeling. Voor de beste klimmer is het bergklassement al in het leven geroepen.

Je moet er inderdaad niet aan denken dat Uran hier gewonnen had, een renner die nergens in uitblonk en geen meter op kop reed.
Volgend jaar hopelijk weer eens een lange tijdrit van rond de 50 km en dan een epische strijd tussen Tom en Froomey
Uran dan gewoon 8e of 9e wat zijn niveau is.

Edgar18 schreef:
(quote)
Bizar bericht ja. Maar voordat ik het uit de mond van Irving zelf gehoord heb neem ik het allemaal niet te serieus. Ik lees ook dat hij naar vier teams zou willen; San Antonio, New York, Miami en Minnesota. Die laatste dat zou wel een superteam worden met Irving er ook nog bij. Zelfde geldt natuurlijk voor de Spurs maar daar vind ik hem minden passen.

Zou wel erg jammer zijn, Cleveland zal niet snel een gelijkwaardige vervanger vinden. Gewoon nog een jaartje samen en dan allebei een eigen kant op. Of James weg en Irving als leider van Cleveland.

Lijkt hardnekkig te zijn, het gerucht. Wel bizar als het klopt ja. James is volgend jaar een free-agent. Als hij gaat, dan kan Irving de grote franchise speler worden. Heb geduld zou je zeggen.

SAS is prachtig om te spelen, maar Kyrie past er idd niet. De grote ster wordt ie daar ook echt niet. Hoewel door de rest van de wereld wat overlooked, weet men Leonard in San Antonio wel op waarde te schatten. Een goede verdedigende guard van het kaliber Irving zou ik echter wel verwelkomen.

Ik zit ook echt niet te wachten om Melo te ruilen voor Irving. Die hebben exact dezelfde mentaliteit. Ok, Irving kan wel wat meer complementair zijn met Kristaps, maar dan nog. En ik voel dat er weer first round picks gaan sneuvelen. De Knicks moeten die houden.

Melo die wordt dan weer zeer in verband gebracht met Houston (alsjeblieft zeg) en de Cavs. Buiten dat het ook nog eens allebei forwards zijn, zie ik niet helemaal in waarom James zo graag Melo erbij zou willen hebben. Wat moet ik mij daarbij voorstellen: James als shooting guard of power forward? Laat Melo maar gewoon in NY. Die mogen overigens ook wel wat beter beleid voeren. Jaren 90 Knicks zijn ook allang uit het oog, uit het hard. Heeft Spike Lee geen mening over de toekomst van de Knicks? (Moest even denken aan Lee tegen Reggie Miller):P

Melo speelt ook nog redelijk vaak als power forward. Als duo kan hij met James wel heel dynamisch roteren. Maar beiden zien de bal liefst in eigen handen. Of het moet Melo al echt om de ring gaan, ik denk niet dat hij een stap uit de schijnwerpers wil nemen.

Hoe leuk die geruchtenmolen ook is, het is wel best vermoeiend. Als Melo gewoon blijft, na al die heisa, stijgt hij in ieder geval enorm in mijn achting. Niet dat dat belangrijk is, dat heb ik hem zelf ook verteld.

Editnajouwedit: Hehe, ben er zeker van dat Lee er een mening over zal hebben. Het beleid van de Knicks mag wel eens een sterke kant uitgaan. Snap sommige beslissingen echt niet. Zoals dit keer ook weer Hardaway Jr zo'n contract geven.

Vandaag zat ik in een Amerikaanse bar en op drie verschillende zenders ging het over het Irving wil weg gerucht. Behoorlijk hardnekkig dus.

Haast zeker inmiddels, helemaal nu ze een noodoplossing hebben gehaald:
'Cleveland Cavaliers versterkt zich met Derrick Rose' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Nou; laat de carousel maar weer draaien. Waar gaat hij heen? De Knicks hebben een plekje vrij nu

Rose zou een mooie back-up zijn voor Irving. Ze zullen beiden nog genoeg speeltijd hebben, gezien Irving veel moet rusten en Rose voor langere tijden moeten rusten.

Is dat ook echt zo'n groot nieuws, mocht hij willen vertrekken? In mijn hoofd is Irving echt geen top 10-speler.

Ik vind het wel opzienbarender dan bijvoorbeeld de trades van Hayward, George, Howard of CP3. Oké, alleen George zag ik niet aankomen. Komt gewoon bij dat Irving een franchisenaam leek voor tig jaar en de Cavs ieder jaar mee doen voor de titel. Zijn bijdrage is natuurlijk ontzettend groot hé, offensief dan. Enorm scorend vermogen. NBA.com/Stats - stats.nba.com

Zou Rose op zijn 28e al willen berusten in een rol 'off the bench'? Hij zou natuurlijk direct een kanshebber voor 6th man of the year zijn en maakt in Cleveland ook een goede kans op eindelijk een ring... Anderzijds wordt hij nooit meer de speler die hij in zijn eerste jaren was, maar hij kan toch bij een andere ploeg een goede rol als starter hebben, me dunkt.

Mocht Irving blijven, dan hebben ze zich in ieder geval goed versterkt. Dat Rose maar een contract voor een jaar krijgt is ook geen duidelijke indicatie. Als plotse noodoplossing voor het vertrek voor Irving, of als ultieme poging om in James' laatste jaar bij de Cavs nog de ring te willen pakken? Moge komend seizoen net zo smullend worden als deze zomer

Juist ja, James... Die begin ik ook maar een irritant ventje te vinden. Briljante speler, verdient alle lof die hem toegewuifd wordt, maar hij lijkt mij naast de schoenen te lopen. Wat is hij intussen bij de Cavs? Speler, kapitein, GM, recruiter, coach? Als speler moet je doen waar je voor aangenomen bent: spelen. En dat kan James veel beter dan 95% van de andere basketballers. Maar hij mag de GM op z'n stoel beslissingen laten nemen en de coach naast het veld laten coachen. Hij komt op me over als een enorme zeur als hij z'n zin niet krijgt.

Die geruchten over een vertrek naar LA om daar een nieuw superteam op te richten... Waarom zou hij dat in godsnaam doen?

Het gehele "superteam"-streven is nogal een pijnpunt, lijkt me. Neemt alle sportiviteit weg. Maar de geruchtenmolen smult er natuurlijk van.

Het wordt tijd dat het seizoen begint

Vreselijk inderdaad. Ik hoop ontzettend dat het project in Washington slaagt met een kern van drie 'homegrown' spelers. Zowel Beal (vorig jaar), Porter en - jawel - John Wall enorme contractverlengingen gegeven. Laat dat lekker uitgroeien tot een superteam, maar dan op de normale chique manier. Een soort van teambuilding dat tegenwoordig zelden nog voorkomt.

Ik snap overigens ook niet waarom James nog weg zou gaan. Hij heeft alles wat je met een superteam kan bereiken al bereikt. Zag gisteravond toevallig 'This Magic Moment'. Shaq - bijvoorbeeld - heeft er achteraf toch enorme spijt van dat hij voor superteam(s) heeft gekozen, in plaats van lange tijd bij 'zijn' Orlando Magic te blijven met Penny.

Een ding is zeker; heb sinds lange tijd weer heel veel zin in volgend seizoen. Ben in ieder geval van plan om - naast SAS uiteraard - ook de Wizards en Pelicans in de gaten te houden. Met Rajon Rondo hebben de Pelicans misschien wel de perfecte veteraan aanvulling voor de selectie. Zeker om de productie van de twee big men op gang te houden. En ondertussen zijn Davis en Cousins aanvullend en afzonderlijk van de selectie met elkaar aan het trainen zijn. Hopelijk gaan we dat ook op de vloer terugzien. Het project daar in little Minnesota kan ook smullen worden. En wat te denken van Joel Embiid en de versterkingen waarop Philadelphia komend seizoen kan steunen indien hij fit blijft... Zin in

Ataloona schreef:
Vreselijk inderdaad. Ik hoop ontzettend dat het project in Washington slaagt met een kern van drie 'homegrown' spelers. Zowel Beal (vorig jaar), Porter en - jawel - John Wall enorme contractverlengingen gegeven. Laat dat lekker uitgroeien tot een superteam, maar dan op de normale chique manier. Een soort van teambuilding dat tegenwoordig zelden nog voorkomt.

Exact! De San Antonio-stijl. Heel mooie manier van teams vormen.

Ik snap overigens ook niet waarom James nog weg zou gaan. Hij heeft alles wat je met een superteam kan bereiken al bereikt. Zag gisteravond toevallig 'This Magic Moment'. Shaq - bijvoorbeeld - heeft er achteraf toch enorme spijt van dat hij voor superteam(s) heeft gekozen, in plaats van lange tijd bij 'zijn' Orlando Magic te blijven met Penny.

Hé ja. Stel je voor dat je dan ineens een team had van Shaq, Penny, Grant Hill en vooral Tracy McGrady... Wat wil je nog meer? Shaq is sowieso wel een van mijn favoriete spelers.

Een ding is zeker; heb sinds lange tijd weer heel veel zin in volgend seizoen. Ben in ieder geval van plan om - naast SAS uiteraard - ook de Wizards en Pelicans in de gaten te houden. Met Rajon Rondo hebben de Pelicans misschien wel de perfecte veteraan aanvulling voor de selectie. Zeker om de productie van de twee big men op gang te houden. En ondertussen zijn Davis en Cousins aanvullend en afzonderlijk van de selectie met elkaar aan het trainen zijn. Hopelijk gaan we dat ook op de vloer terugzien. Het project daar in little Minnesota kan ook smullen worden. En wat te denken van Joel Embiid en de versterkingen waarop Philadelphia komend seizoen kan steunen indien hij fit blijft... Zin in

De Pelicans en de Sixers zijn inderdaad twee teams waar ik het wel warm van durf krijgen! Heb het altijd wel gehad voor de Pelicans (vroeger Hornets), vandaar dat ik hoopte dat Paul terug naar NO ging. Als iedereen van de Sixers fit kan blijven, wordt dat dan weer een briljant team. Stel je voor dat die ineens veel succes zouden krijgen. Dan gaan er ineens een hoop mensen verhuizen van Ohio naar Pennsylvania.

bennerd schreef:

(quote)

Hé ja. Stel je voor dat je dan ineens een team had van Shaq, Penny, Grant Hill en vooral Tracy McGrady... Wat wil je nog meer? Shaq is sowieso wel een van mijn favoriete spelers.

Precies. Daarnaast hadden zij evengoed al een prima selectie in de mid 90's met Horace Grant (die van de Bulls), Nick Anderson (hun eerste draftpick) en Dennis Scott. Daarnaast hadden ze indrukwekkend goede deals gesloten waardoor ze enorm veel first round draftpicks hadden verzameld. Maar goed. Met een type als O'Neal (die destijds ook gewoon té egoïstisch was - geeft ie zelf toe) is slecht omgegaan. Was O'Neal gebleven, dan had Penny zich niet tot blessures toe in het zweet hoeven werken (als enige overgebleven topper). Dat heeft zijn carriére uiteindelijk gewoon verpest. Hoe goed hij ook in het seizoen na Shaq's vertrek was. Met McGrady en Hill (mits fit, hij raakte natuurlijk direct geblesseerd en was nooit meer de Hill van Detroit) erbij had je inderdaad een onoverwinnelijk team. Bijzonder mooi 'what-if' verhaal. In 'This Magic Moment' zitten Penny en Shaq ook what-if's uit te wisselen met elkaar bij het zwembad aan het huis van Shaq in Orlando. Zijn ondertussen ook weer vriendjes.

Wel bizar hoe dat 90's Magic team gewoon in drie respectievelijke playoff-finales met sweeps is uitgeschakeld. Kan het Shaq uiteindelijk ook niet al te kwalijk nemen dat hij na drie sweeps er finaal klaar mee was en 'm peerde naar de west-coast.

En dan direct voor de Lakers kiezen Toch wel lange tijd hét glamour-team van het westen geweest. Toen niemand de Warriors nog kende.

Die what if's zijn altijd wel mooi. Wat als Derrick Rose nooit geblesseerd geraakte? Dé vraag die ik me nog vaak stel. In zijn prime was hij dé topspeler die iedereen nodig had. Idem met McGrady. Die had in feite de 'legacy' van Kobe Bryant kunnen inpikken mocht hij fit gebleven zijn.

Precies de teams die jullie noemen hebben het komend jaar ook mijn interesse. En ik voeg daar nog graag Houston aan toe. Hoewel ik er niet teveel van verwacht is een backcourt Harden/Paul wel om te watertanden.

Ik zou James volgend jaar wel bij Washington willen zien. Dat team is nu al zo sterk met de zelfopgeleide spelers. Zet James er een jaartje of twee bij en de Warriors krijgen er een harde dobber aan.

Net een aardig stukje over Irving zitten lezen. Hij heeft een no-trade clausule en daarom zelf niks in de melk te brokkelen. Noem mij maar eens een asset waarvoor Cleveland Irving van de hand zou willen doen? Ik kan er zo geen bedenken...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:04 uur

geplaatst: vandaag om 06:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.