Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:00 uur
Nee, Contador zal misschien nog wel een etappe kunnen/mogen winnen om zijn afscheid luister bij te zetten, maar ik zie hem niet meer meespelen in het klassement. Jammer genoeg.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:28 uur
Ik helaas ook niet. Zonder Tour had ik er meer vertrouwen in gehad maar ik geloof er niet zo in dat renners een klein maandje na de tour alweer top kunnen zijn. Vandaar dat ik meer vertrouwen heb in Nibali, Zakarin, Yates, Kruijswijk etc.
Mocht er (puur hypothetisch) geen Nederlander winnen dan hoop ik wel dat Contador hem pakt.
Mocht er (puur hypothetisch) geen Nederlander winnen dan hoop ik wel dat Contador hem pakt.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:03 uur
Nou ja, ik ga Bertje in ieder geval flink toeschreeuwen voor de buis.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 16:01 uur
Voorspelling eindklassement:
1. Froome
2. Nibali
3. Chaves
4. Contador
5. Kruijswijk
6. Bardet
7. M.A. Lopez
8. Majka
9. A. Yates
10. De La Cruz
Heb nog getwijfeld over Aru en Zakarin, maar je kan maar tien renners in een top 10 krijgen natuurlijk.
Die twee er dan toch uitgelaten omdat Miguel Angel Lopez de klassementsman wordt bij Astana en Aru hem zal ondersteunen en zelf een keer voor een ritzege gaan, en Zakarin gaat met zijn aparte stuurmanskunsten letterlijk uit de top 10 vallen vrees ik.
Ik hoop ook dat Contador minstens een plekje hoger eindigt dan ik hem hier voorspel, podium in zijn laatste wedstrijd zou toch mooi zijn.
1. Froome
2. Nibali
3. Chaves
4. Contador
5. Kruijswijk
6. Bardet
7. M.A. Lopez
8. Majka
9. A. Yates
10. De La Cruz
Heb nog getwijfeld over Aru en Zakarin, maar je kan maar tien renners in een top 10 krijgen natuurlijk.
Die twee er dan toch uitgelaten omdat Miguel Angel Lopez de klassementsman wordt bij Astana en Aru hem zal ondersteunen en zelf een keer voor een ritzege gaan, en Zakarin gaat met zijn aparte stuurmanskunsten letterlijk uit de top 10 vallen vrees ik. Ik hoop ook dat Contador minstens een plekje hoger eindigt dan ik hem hier voorspel, podium in zijn laatste wedstrijd zou toch mooi zijn.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 18:40 uur
Omdat het kan:
1. Zakarin
2. Poels
3. Aru
4. Pozzovivo
5. Kelderman
6. Alaphilippe
7. Betancur
8. Roche
9. Moreno
10. TJ!
1. Zakarin
2. Poels
3. Aru
4. Pozzovivo
5. Kelderman
6. Alaphilippe
7. Betancur
8. Roche
9. Moreno
10. TJ!
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 18:42 uur
Ik geloof ook wel in Zakarin. Die wordt m.i. te weinig genoemd.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 18:47 uur
Doe ik er ook één, uit de losse pols.
1. Nibali
2. Zakarin
3. Kruijswijk
4. Contador
5. Pozzovivo
6. Poels
7. Majka
8. A. Yates
9. Lopez
10. Kelderman
Froome valt eruit, Chaves is niet sterk genoeg om echt potten te breken en in renners die volle kracht de tour hebben gereden (Aru, Bardet etc.) geloof ik niet echt.
1. Nibali
2. Zakarin
3. Kruijswijk
4. Contador
5. Pozzovivo
6. Poels
7. Majka
8. A. Yates
9. Lopez
10. Kelderman
Froome valt eruit, Chaves is niet sterk genoeg om echt potten te breken en in renners die volle kracht de tour hebben gereden (Aru, Bardet etc.) geloof ik niet echt.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 18:52 uur
1. Froome
2. Nibali
3. Zakarin
4. Pozzovivo
5. Contador
6. A. Yates
7. Kruijswijk
8. Poels
9. Aru
10. Soler
2. Nibali
3. Zakarin
4. Pozzovivo
5. Contador
6. A. Yates
7. Kruijswijk
8. Poels
9. Aru
10. Soler
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 18:52 uur
Ook maar een voorspelling wagen dan.
1. Froome
2. Contador
3. Nibali
4. Zakarin
5. Poels
6. Kruijswijk
7. Lopez
8. Pozzovivo
9. A. Yates
10. Majka
Vond Froome wel kwetsbaar ogen in de Tour, dus kan inderdaad ook maar zo in buiten top 5 belanden (sterk deelnemersveld). Hoop natuurlijk op Poels en Kruijswijk, maar het meest gun ik het Bertje gewoon in zijn laatste Ronde. Chaves twijfel ik over en brekebenen als Kelderman en TJ zet ik er zekerheidshalve niet in. Bardet en Aru heb ik al aardig stuk zien gaan in Frankrijk, dus vraag mij af of het ze lukt om top 10 te rijden (al vind ik ze sterk ogen). Schat Froome echter een stukkie hoger in. Hopelijk wordt het vuur hem wel vanaf dag 1 aan de schenen gelegd. Kan maar zo zijn dat we hem nu echt eens gaan zien barsten in de bergen. Controleren zal hem wel niet zo makkelijk af gaan als in Frankrijk.
1. Froome
2. Contador
3. Nibali
4. Zakarin
5. Poels
6. Kruijswijk
7. Lopez
8. Pozzovivo
9. A. Yates
10. Majka
Vond Froome wel kwetsbaar ogen in de Tour, dus kan inderdaad ook maar zo in buiten top 5 belanden (sterk deelnemersveld). Hoop natuurlijk op Poels en Kruijswijk, maar het meest gun ik het Bertje gewoon in zijn laatste Ronde. Chaves twijfel ik over en brekebenen als Kelderman en TJ zet ik er zekerheidshalve niet in. Bardet en Aru heb ik al aardig stuk zien gaan in Frankrijk, dus vraag mij af of het ze lukt om top 10 te rijden (al vind ik ze sterk ogen). Schat Froome echter een stukkie hoger in. Hopelijk wordt het vuur hem wel vanaf dag 1 aan de schenen gelegd. Kan maar zo zijn dat we hem nu echt eens gaan zien barsten in de bergen. Controleren zal hem wel niet zo makkelijk af gaan als in Frankrijk.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 20:01 uur
Dus ik zie twee Lotto Jumbo renners freestylen (lees: letterlijk spectaculair over de kop gaan) en denk, oh nee, Kruijswijk nu al naar huis? Viel mee, maar wat een bizarre move
0
geplaatst: 20 augustus 2017, 00:50 uur
Ik had voor de ploegentijdrit dit als voorspelling bij de filmburen gepost:
1. Chris Froome
Ik ben veel minder overtuigd dan bij de Tour, maar toch zet ik hem hier. Voor hem: Hij leek minder te slijten in de derde week Tour. Lijkt zijn vormpiek anders te hebben gelegd. Hij heeft een betere ploeg mee dan vorig jaar in de Vuelta (Poels!). En vorig jaar was hij behoorlijk dichtbij op die stevige off day van hem en vooral zijn ploeg na. Anderzijds heb ik het idee dat Froome inlevert op explosief klimmen. En dat is juist in de Vuelta vrij belangrijk. En de dubbel Tour-Vuelta lijkt dan wel realistischer dan Giro-Tour, het is wel nog langer geleden dat het iemand lukte.
2. Esteban Chaves
Zijn vorm is onzeker, maar hij is wellicht frisser na een Tour die hij vooral leek te rijden om weer wedstrijdritme op te doen en zou dan weleens de concurrent van Froome kunnen worden.
3. Adam Yates
Teamgenoot. Orica staat zo'n beetje met hun best mogelijke team aan de start. Dat betaalt zich uit.
4. Vincenzo Nibali
Ik denk dat er iets sleet op Nibali zit.
5. Marc Soler
Heeft niemand boven zich bij Movistar en gaat daar gebruik van maken.
6. Wilco Kelderman
Is gretig. De comeback gaat lukken.
7. Ilnur Zakarin
Wint vast ook een mooie etappe
8. Fabio Aru
Gaat tegenvallen
9. Miguel Angel Lopez
Zal nog wat wisselvallig zijn maar zal na een moeilijk seizoen enigszins bevestigen.
10. Wout Poels
In de schaduw van...
11. Simon Yates
Zal zich soms offeren voor anderen
12. Dominico Pozzovivo
13. Alberto Contador
Stopt op tijd
14. Jaime Ronson
15. Jarlinson Pantano
Jungels, Kruijswijk en Bardet gaan niet uitrijden. Jungels is nergens op gebaseerd voorgevoel, Kruijswijk is de pessimist zijn zodat het niet tegenvalt en Bardet is te diep gegaan in de Tour.
Twee etappezeges voor Nederland om het gemiddelde vast te houden van de grote rondes de laatste twee jaar. Oomen breekt door met een etappezege en Poels wordt door Froome een mooie bergrit gegund.
1. Chris Froome
Ik ben veel minder overtuigd dan bij de Tour, maar toch zet ik hem hier. Voor hem: Hij leek minder te slijten in de derde week Tour. Lijkt zijn vormpiek anders te hebben gelegd. Hij heeft een betere ploeg mee dan vorig jaar in de Vuelta (Poels!). En vorig jaar was hij behoorlijk dichtbij op die stevige off day van hem en vooral zijn ploeg na. Anderzijds heb ik het idee dat Froome inlevert op explosief klimmen. En dat is juist in de Vuelta vrij belangrijk. En de dubbel Tour-Vuelta lijkt dan wel realistischer dan Giro-Tour, het is wel nog langer geleden dat het iemand lukte.
2. Esteban Chaves
Zijn vorm is onzeker, maar hij is wellicht frisser na een Tour die hij vooral leek te rijden om weer wedstrijdritme op te doen en zou dan weleens de concurrent van Froome kunnen worden.
3. Adam Yates
Teamgenoot. Orica staat zo'n beetje met hun best mogelijke team aan de start. Dat betaalt zich uit.
4. Vincenzo Nibali
Ik denk dat er iets sleet op Nibali zit.
5. Marc Soler
Heeft niemand boven zich bij Movistar en gaat daar gebruik van maken.
6. Wilco Kelderman
Is gretig. De comeback gaat lukken.
7. Ilnur Zakarin
Wint vast ook een mooie etappe
8. Fabio Aru
Gaat tegenvallen
9. Miguel Angel Lopez
Zal nog wat wisselvallig zijn maar zal na een moeilijk seizoen enigszins bevestigen.
10. Wout Poels
In de schaduw van...
11. Simon Yates
Zal zich soms offeren voor anderen
12. Dominico Pozzovivo
13. Alberto Contador
Stopt op tijd
14. Jaime Ronson
15. Jarlinson Pantano
Jungels, Kruijswijk en Bardet gaan niet uitrijden. Jungels is nergens op gebaseerd voorgevoel, Kruijswijk is de pessimist zijn zodat het niet tegenvalt en Bardet is te diep gegaan in de Tour.
Twee etappezeges voor Nederland om het gemiddelde vast te houden van de grote rondes de laatste twee jaar. Oomen breekt door met een etappezege en Poels wordt door Froome een mooie bergrit gegund.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 18:23 uur
Zeer slechte dag voor de Nederlanders helaas.
Prachtzege van de haai!
Chaves de enige die Froome bergop aan kan.
Prachtzege van de haai!
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 18:28 uur
johan de witt schreef:
Das wel erg voorbarig na een ritje.Chaves de enige die Froome bergop aan kan.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 18:33 uur
Maar gezien het karakter van deze ronde wel een belangrijke conclusie.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 18:52 uur
Voor vandaag
Poels valt me tegen, die had ik sterker verwacht
Poels valt me tegen, die had ik sterker verwacht
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 19:43 uur
Daar had ik ook meer van verwacht ja. Kruijswijk geeft aan niet helemaal fit te zijn
.
Toch zegt zo'n eerste serieuze berg aan het begin van een grote ronde niet veel. Van vlak naar klimmen verteert de een beter dan de ander. Neemt niet weg dat Froome een mooie slag heeft geslagen.
. Toch zegt zo'n eerste serieuze berg aan het begin van een grote ronde niet veel. Van vlak naar klimmen verteert de een beter dan de ander. Neemt niet weg dat Froome een mooie slag heeft geslagen.
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 20:38 uur
Edgar18 schreef:
Daar had ik ook meer van verwacht ja. Kruijswijk geeft aan niet helemaal fit te zijn
.
. Tja, altijd het zelfde liedje
0
geplaatst: 21 augustus 2017, 20:40 uur
Dit jaar zeker. Vorig jaar kon je moeilijk zeggen dat ie niet fit was. Wel dat het geen gek idee was geweest om op zijn fiets te blijven zitten.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 augustus 2017, 21:10 uur
Orica tegen Sky wordt leuk. Hoop ook dat Woods zijn vrije rol mooi gaat belonen
0
Hendrik68
geplaatst: 21 augustus 2017, 23:02 uur
Edgar18 schreef:
.
Toch zegt zo'n eerste serieuze berg aan het begin van een grote ronde niet veel. Van vlak naar klimmen verteert de een beter dan de ander. Neemt niet weg dat Froome een mooie slag heeft geslagen.
Zekers. Froome weet van te voren dat wanneer ze hem pijn moeten doen het in dit soort etappes moet gebeuren. Dus wat doet hij? Hij trekt zelf ten strijde. Grote klasse. Nibali kon nu nog terug komen, maar met aankomsten bergop zal hij af moeten haken. Voor morgen heb ik Julian Alaphilippe als winnaar ingevuld.Daar had ik ook meer van verwacht ja. Kruijswijk geeft aan niet helemaal fit te zijn
. Toch zegt zo'n eerste serieuze berg aan het begin van een grote ronde niet veel. Van vlak naar klimmen verteert de een beter dan de ander. Neemt niet weg dat Froome een mooie slag heeft geslagen.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 00:19 uur
Hendrik68 schreef:
Voor morgen heb ik Julian Alaphilippe als winnaar ingevuld.
Voor morgen heb ik Julian Alaphilippe als winnaar ingevuld.
Als je echt etappe 4 bedoelt: 100 tegen 1 bij bwin, sla je slag!
Etappe 5 zou hem goed moeten liggen, maar de vraag is of hij zich vandaag spaarde, of gewoon niet beter kon...
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 14:59 uur
Hendrik68 schreef:
(quote)
Zekers. Froome weet van te voren dat wanneer ze hem pijn moeten doen het in dit soort etappes moet gebeuren. Dus wat doet hij? Hij trekt zelf ten strijde. Grote klasse. Nibali kon nu nog terug komen, maar met aankomsten bergop zal hij af moeten haken. Voor morgen heb ik Julian Alaphilippe als winnaar ingevuld. Ik zijn ploegmaat Trentin.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 augustus 2017, 16:11 uur
Nee Poek, ik bedoelde wel echt vandaag, maar was in de veronderstelling dat het parcours iets selectiever zou zijn. Is niet zo en dan lijkt Trentin inderdaad meer kans te hebben.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 16:44 uur
3-4 procent maximaal geloof ik.
Ik denk eerder aan Theuns of Cort Nielsen.
Ik denk eerder aan Theuns of Cort Nielsen.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 16:47 uur
Cort Nielsen gaat niet sprinten, hij is mee als knecht. Raar natuurlijk, maar Orica vindt dus de klassementskansen van Chaves en de broers Yates belangrijker dan de kansen van hun sprinter op etappewinst.
0
geplaatst: 22 augustus 2017, 17:13 uur
Ja, redelijk bizar wel, maar goed ze zijn wel de grootste uitdagers van Froome dus mijn zegen hebben ze.
Dan moeten Theuns en Degenkolb het hier samen toch af kunnen maken voor Trek.
Dan moeten Theuns en Degenkolb het hier samen toch af kunnen maken voor Trek.
1
geplaatst: 23 augustus 2017, 09:20 uur
Cavs Trade Kyrie Irving To Celtics For Package Including Isaiah Thomas - NBA Global - global.nba.com
Wtf Celtics. Je potentiële franchisespeler ruilen (+ Crowder, ook nog een starter en de laatste first-round pick van Brooklyn voor komend jaar) voor Irving. Alsof je daarmee Cleveland nu gaat verslaan, die er juist (wat mij betreft) beter mee worden. Liever Thomas als leider en playmaker dan Irving me dunkt. Combinatie Hayward/Thomas leek mij ook een stuk sterker dan Irving/Hayward. Verbazingwekkende trade. Helemaal in het achterhoofd gehouden dat Brooklyn dit seizoen waarschijnlijk ook weer als laatste gaan eindigen. Zeer waarschijnlijke no. 1 in de draft komend seizoen. Zelfs al vertrekt James, dan kunnen de Cavs gewoon naar de toekomst kijken.
Wtf Celtics. Je potentiële franchisespeler ruilen (+ Crowder, ook nog een starter en de laatste first-round pick van Brooklyn voor komend jaar) voor Irving. Alsof je daarmee Cleveland nu gaat verslaan, die er juist (wat mij betreft) beter mee worden. Liever Thomas als leider en playmaker dan Irving me dunkt. Combinatie Hayward/Thomas leek mij ook een stuk sterker dan Irving/Hayward. Verbazingwekkende trade. Helemaal in het achterhoofd gehouden dat Brooklyn dit seizoen waarschijnlijk ook weer als laatste gaan eindigen. Zeer waarschijnlijke no. 1 in de draft komend seizoen. Zelfs al vertrekt James, dan kunnen de Cavs gewoon naar de toekomst kijken.
2
geplaatst: 23 augustus 2017, 16:46 uur
Weinig aan toe te voegen Ataloona. Toen ik wakker werd stond er een pop-up berichtje op m'n telefoon en ik kon m'n ogen amper geloven. Ik had een hoop trades verwacht voor Irving maar deze zeker niet. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen enorme Thomas fan ben. Ik heb ook het idee dat hij de afgelopen twee jaar beter speelde dan hij eigenlijk is. Mochten de Celtics ook zo redeneren dan is de trade weer niet zo vreemd.
Irving is sowieso wel een betere speler maar ik zie Boston onder zijn leiding niet opeens (veel) beter worden. De Celtics verliezen drie van hun vijf starters van afgelopen seizoen. Ze hebben er goede spelers voor terug gekregen maar die goede spelers zijn niet direct een team. Cleveland verliest maar één starter en is dus sowieso een stabieler team.
Irving is sowieso wel een betere speler maar ik zie Boston onder zijn leiding niet opeens (veel) beter worden. De Celtics verliezen drie van hun vijf starters van afgelopen seizoen. Ze hebben er goede spelers voor terug gekregen maar die goede spelers zijn niet direct een team. Cleveland verliest maar één starter en is dus sowieso een stabieler team.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.