MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Nuchtere reacties na de oorwassing tegen België en zie daar... Nederland gewoon als koploper door bij het EK hockey.

vigil schreef:
Iemand Jetse Bol op t podium voorspeld

Nee. Had 'm wel genoteerd voor de bollen.

Mb.
Gaat iemand Froome nog bedreigen in het algemeen klassement van de Vuelta?

Het is uiteraard nog te vroeg om er echt iets over te zeggen, maar toch bekruipt mij het gevoel dat we een herhaling van de Tour gaan zien waarin de concurrenten van Froome slechts seconden achter staan maar hem echt in gevaar brengen wil niet lukken.

Elbsegler
Ik ben blij dat er weer eens een renner is die het aandurft om voor twee Grote Ronde-overwinningen in één seizoen te gaan. Al ben ik dan geen Froomeliefhebber, ik vind hem te klinisch rijden, toch zou ik graag zien dat hij het kunststukje voltooid. Echt iets tegen de man heb ik namelijk ook niet.

Jammer dat Contador zoveel tijd verloor in die eerste bergrit, want vandaag en ook gister was hij erg goed. Nu maar hopen dat hij dit weet vol te houden. Verder lijkt bergop alleen nog Chaves misschien een gevaar te zijn voor Froome. Het probleem voor Chaves is echter dat hij een hele goede voorsprong moet opbouwen voor de tijdrit later.

vigil schreef:
Iemand Jetse Bol op t podium voorspeld

aan Jetse ligt het niet, toppertje!

Jetse in het rood

dat gaat hij net niet halen lijkt me, seconde of 40 te kort vrees ik

Leuk, twee keer België-Nederland in finale EK Hockey. Bij de vrouwen is het een uitgemaakte zaak: Oranje wint. Bij de mannen hoop ik dat België eens een titel kan behalen, al zal Nederland na de uitschakeling in Rio en de 5-0 pandoering uit de groepsfase er alles aan doen om niet een derde keer op rij het onderspit te delven. Ik ben benieuwd!

Ik heb niet gek veel met hockey op maar deze twee finales zijn wel uniek. Ik ben vooral benieuwd naar de mannenfinale en als leek zou ik mijn geld op de Belgen zetten.

Hockey het nieuwe korfbal

Onbegrijpelijk dat Sunweb Barguil uig koers haalt zeg
De macht van de ploegen slaat echt door.

Mb.
Niet echt sympathiek van Sunweb inderdaad. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat Barguil naar een andere ploeg vertrekt? Dat zou de relatie waarschijnlijk geen goed gedaan hebben..

Grappig dat jullie het een gekke actie vinden. Ik vind het juist uitermate logisch. Als je ziet wat Sunweb uit wil stralen (collectief voor individu) en de manier waarop ze zich al jaren presenteren dan past de actie van Barguil totaal niet in het teambeleid. Hij heeft aangegeven zichzelf niet als knecht te zien deze Vuelta. Oftewel, hij plaats zichzelf buiten de groep. Met voetbal vinden we het toch ook niet gek dat iemand die zich niet aan de regels houdt wordt teruggezet naar het tweede elftal?

Ik ben het wel met Max eens dat zijn aanstaande vertrek een sanctie als deze wel gemakkelijker maakt. Of ze bij Dumoulin hetzelfde zouden hebben gedaan betwijfel ik.

Mb.
Ik vind het gezien het beleid van Sunweb wel een logische beslissing hoor, maar ik vind het niet sympathiek om een gevierd renner als Barguil die toch wel wat toevoegt aan de koers er zo pardoes uit te sturen.

Enfin, mooi slot van de rit vandaag. Majka kreeg een dansende Alaphilippe er maar niet af en die laatste had nog een punch over. Verder speelt Froome met zijn concurrenten op één na: Contador. Ik hoop echt nog dat El Pistolero de Brit een paar keer pijn gaat doen. Ik misgun Froome niets, maar die aparte stijl van 'm spreekt niet echt tot de verbeelding.

Ik vind het volstrekt logisch dat hij weg is gestuurd. Dan had hij voor de Vuelta begon kenbaar moeten maken dat hij niet wil werken voor een ander (het was ook niet zo dat Kelderman loste maar hij had een lekke band) en had de teamleiding toen een keuze moeten maken tussen een vrije rol of iemand anders mee nemen.

Mooi slot van de etappe vandaag. Froome was duidelijk de sterkste en in deze vorm komt niemand bij hem in de buurt. Maar, ik heb er nog steeds niet al het vertrouwen in dat hij dat drie weken vol kan houden. Misschien speelt daarin ook mee dat ik het niet hoop. Ik vind Froome geen spectaculair coureur, niet leuk om naar te kijken, een beetje een vreemde kwibus zelfs. Bovendien heb ik weinig op met Sky dat - vooral vanwege de financiële voorsprong - het wielrennen te veel dicteert. Dat constante berekenen en calculeren wat wel en niet mogelijk is vind ik verdraaide saai maar effectief is het helaas wel.

Ik had niet verwacht dat Froome op zo'n korte maar super steile klim er nog zo bovenuit zou steken. In de Tour waren dat namelijk de momenten waarop hij nog soms tijd verloor. Wel mooi om te zien dat Contador Froome nog kan bijhouden, als hij zo doorgaat kan hij misschien nog een hele mooie top 10 plek halen.

Top-5 moet sowieso wel lukken voor Contador (mits hij deze vorm vast kan houden) en ik zie podium ook nog wel gebeuren. Ook benieuwd of Zakarin, Chaves en Nibali nog gaan verbeteren zonder een Tour in de benen (in het geval van Chaves was het meer een trainingsrondje heb ik het idee).

Top 5 is voor een 9-voudig rondewinnaar natuurlijk geen prijs.
Hij zal minstens een etappe willen winnen bij zijn afscheid, en hopelijk kan hij Nibali of anderen nog helpen bij een aanval.

Ritwinst en podium zou een prachtig afscheid zijn. Maar eigenlijk vind ik zijn Vuelta nu al geslaagd, vooral omdat ik er weinig van had verwacht. Dat ik nu al drie etappes de oude Contador heb gezien is genieten.

Sam Oomen gaat op deze manier "gewoon " Top 10 rijden

Voorlopig staan er vijf Nederlanders bij de bovenste twintig. Knappe prestatie.

Twee heerlijke hockeyfinales gezien. De krachtsverhoudingen zijn gelukkig weer hersteld.

Nederlandse delegatie op de US Open: "het waren 4 fantastische uren".

Ah, ik heb het niet geklokt en het was dus een ietwat conservatieve gok

GrafGantz schreef:
Nederlandse delegatie op de US Open: "het waren 4 fantastische uren".

Zo typisch weer. Kom je thuis en wil je net inschakelen voor de eerste minuten US Open, liggen 3 van de 4 Nederlanders in het enkelspel er al weer uit.

Gretz schreef:
(quote)

Zo typisch weer. Kom je thuis en wil je net inschakelen voor de eerste minuten US Open, liggen 3 van de 4 Nederlanders in het enkelspel er al weer uit.

Terwijl het toch al weer 4 maanden zomertijd is.

Kelderman doet goede zaken

Inderdaad, zou geweldig zijn mocht hij het podium weten te halen. Echter is de Vuelta - als die dat al niet een beetje was - nu echt beslist. Tenzij Froome natuurlijk tegen pech aanloopt maar anders zie ik hem zijn voorsprong alleen nog maar verder uitbouwen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:15 uur

geplaatst: vandaag om 14:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.