Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 18:20 uur
Heerlijke etappe! En hoewel ik de opmerking over 'de Vuelta is beslist' wel begrijp zou ik me niet verkijken op het aantal bergen dat er nog aan zit te komen. We zagen Kruijswijk een paar jaar terug de overwinning ook niet uit handen geven maar toch ging het ergens fout.
Hoewel Froome voorlopig veruit de beste is ben ik nog niet overtuigd. Ergens blijf ik het gevoel houden dat ie op het randje balanceert en het één dezer dagen zomaar uit elkaar zou kunnen spatten. Houdt ie het drie weken vol dan wint ie ook.
Nibali oogt sterk, Kelderman was vandaag geweldig, Zakarin is solide en De La Cruz valt me ook positief op. Zonder die lekke band had ie bij de eersten gezeten.
Hoewel Froome voorlopig veruit de beste is ben ik nog niet overtuigd. Ergens blijf ik het gevoel houden dat ie op het randje balanceert en het één dezer dagen zomaar uit elkaar zou kunnen spatten. Houdt ie het drie weken vol dan wint ie ook.
Nibali oogt sterk, Kelderman was vandaag geweldig, Zakarin is solide en De La Cruz valt me ook positief op. Zonder die lekke band had ie bij de eersten gezeten.
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 19:15 uur
Heerlijke slotklim inderdaad. Smullen met aanvallen van Contador en Nibali, toch wel de twee meest attractief rijdende klassementsmannen van de laatste jaren. En dan Kelderman die mee kan, Froome weer eens aan het jojoën* en uiteindelijk gewoon niks aan de hand. En Superman die even het laatste stukje besluit vliegend aflegt.
Wie weet kan Nibali Froome nog een paar keer laten zweten. Normaal gesproken zou Nibali tov Froome moeten verbeteren richting de derde week (want geen Tour in de benen). En gaat KelderMerckx eindelijk zijn belofte (een beetje) inlossen door hier podium te eindigen? Naaste concurrenten zijn renners die ik het eigenlijk ook wel gun (Chaves, Zakarin en Contador). Of moet je De La Cruz daar ook bij rekenen? Reed eerst lek, maar daarna heel goed teruggevochten. Toch zie ik hem niet top-5 eindigen. Dan nog eerder MAL of Kruijswijk (let op zijn derde week!).
Daarmee heb ik denk ik wel alle kanshebbers genoemd. Voor Aru is Tour-Vuelta (nog) te zwaar. Idem Meintjes. Woods en Roche komen tekort in het hooggebergte. Poels en Van Garderen is het toch gewoon net niet. Voor Oomen komen de jaren nog.
* ik geef toe dat ik die spelling op heb moeten zoeken.
Wie weet kan Nibali Froome nog een paar keer laten zweten. Normaal gesproken zou Nibali tov Froome moeten verbeteren richting de derde week (want geen Tour in de benen). En gaat KelderMerckx eindelijk zijn belofte (een beetje) inlossen door hier podium te eindigen? Naaste concurrenten zijn renners die ik het eigenlijk ook wel gun (Chaves, Zakarin en Contador). Of moet je De La Cruz daar ook bij rekenen? Reed eerst lek, maar daarna heel goed teruggevochten. Toch zie ik hem niet top-5 eindigen. Dan nog eerder MAL of Kruijswijk (let op zijn derde week!).
Daarmee heb ik denk ik wel alle kanshebbers genoemd. Voor Aru is Tour-Vuelta (nog) te zwaar. Idem Meintjes. Woods en Roche komen tekort in het hooggebergte. Poels en Van Garderen is het toch gewoon net niet. Voor Oomen komen de jaren nog.
* ik geef toe dat ik die spelling op heb moeten zoeken.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 11:31 uur
Jammer dat Nibali niet over een ploeg beschikt zoals Froome, anders had ik het nog wel willen zien.
Nu is alleen de strijd om het podium nog interessant. Hopelijk kan Wilco eindelijk zijn belofte inlossen inderdaad.
Gezien de tijdrit, en de concurrentie, geef ik hem een goede kans.
Nu is alleen de strijd om het podium nog interessant. Hopelijk kan Wilco eindelijk zijn belofte inlossen inderdaad.
Gezien de tijdrit, en de concurrentie, geef ik hem een goede kans.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 17:27 uur
Edgar18 schreef:
Hoewel Froome voorlopig veruit de beste is ben ik nog niet overtuigd. Ergens blijf ik het gevoel houden dat ie op het randje balanceert .
Hoewel Froome voorlopig veruit de beste is ben ik nog niet overtuigd. Ergens blijf ik het gevoel houden dat ie op het randje balanceert .
hij doet er zelf op dit moment in ieder geval alles aan

0
geplaatst: 31 augustus 2017, 21:53 uur
Ik heb er helaas niets van gezien vandaag maar ik las dat ie twee keer van z'n fiets is gestuiterd.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:24 uur
Hij ging inderdaad twee keer in een bocht lichtjes onderuit. Ik snapte er trouwens niks van waarom sommige klassementsrenners niet vol mee hielpen om de voorsprong uit te bouwen. Ook weer respect voor de actie van Contador, ik dacht eerst waar begint hij aan maar pakt toch wat tijd op de rest.
1
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:46 uur
- modknip -
On-topic: lang geleden dat de Vuelta zo saai was. Zelfs als Froome onderuit gaat, gebeurt er nagenoeg niets. Hoop dat er dit weekend een beetje vuurwerk komt, want anders komt Froome met nog een tijdrit op komst in een zetel naar de winst gebracht.
On-topic: lang geleden dat de Vuelta zo saai was. Zelfs als Froome onderuit gaat, gebeurt er nagenoeg niets. Hoop dat er dit weekend een beetje vuurwerk komt, want anders komt Froome met nog een tijdrit op komst in een zetel naar de winst gebracht.
1
geplaatst: 31 augustus 2017, 23:10 uur
Ja, Contador neemt in elk geval in stijl afscheid. Mooi dat hij weer wat tijd terug pakt.
Het is verder inderdaad helaas berekening troef.
Toch hoop ik op nog wat vuurwerk (combines?) dit weekend.
Het is verder inderdaad helaas berekening troef.
Toch hoop ik op nog wat vuurwerk (combines?) dit weekend.
0
Hendrik68
geplaatst: 2 september 2017, 15:38 uur
Ja heel erg zonde. Ik was zeer benieuwd of hij zich in de top 20 had kunnen handhaven de komende week. Ik vind het nu al indrukwekkend hoe relatief eenvoudig hij stand heeft gehouden tot nu toe. Nergens er doorheen gezakt. Dat op zijn 22ste, dat belooft wat. Sunweb heeft in ieder geval een droomploeg voor de grote rondes voor volgend jaar. Hadden ze dit jaar ook al, maar als ze volgend jaar eens echt 3 weken bij elkaar kunnen blijven. Oomen, Dumoulin, Kelderman met knechten als ten Dam en Geschke en alleskunner Matthews, schud ik zo even uit de mouw. Ik zou het Vrijthof maar vast vrijhouden eind juli volgend jaar.
0
geplaatst: 2 september 2017, 16:23 uur
Jammer zeg van Oomen. Je zag van de week al wel dat hij in het echte hooggebergte nog iets tekort komt op de toppers (Froome, Nibali, Kelderman) maar desalniettemin heeft ie een puike Vuelta gereden.
0
geplaatst: 2 september 2017, 19:35 uur
Ach, voor Oomen is dit geen ramp. Die komt net kijken en vaak zie je dat wanneer jonge renners drie weken lang op hun limiet moeten rijden dat ze dan een flinke terugslag krijgen. Voor Kelderman natuurlijk wel ongunstig, zeker morgen en donderdag zijn etappes waar je veel aan een knecht kunt hebben. Er is nu ook helemaal niemand meer bij Sunweb die een beetje bij kan blijven. Maar zolang Wielco geen pech krijgt en deze vorm behoudt heeft hij geen knechten nodig.
Zin in morgen trouwens. Heel benieuwd wat Nibali kan doen. Ik heb steeds meer het idee dat hij nog een kans maakt. Morgen alvast een eerste mentale tik uitdelen, in de tijdrit de schade beperkt weten te houden, één van de tussenetappes nog een klein steekje en dan op de Angliru alles of niets.
Zin in morgen trouwens. Heel benieuwd wat Nibali kan doen. Ik heb steeds meer het idee dat hij nog een kans maakt. Morgen alvast een eerste mentale tik uitdelen, in de tijdrit de schade beperkt weten te houden, één van de tussenetappes nog een klein steekje en dan op de Angliru alles of niets.
0
geplaatst: 2 september 2017, 21:55 uur
Fathead schreef:
Ow tof, de Angliru zit er nog in, wanneer gaan ze die op?
Ow tof, de Angliru zit er nog in, wanneer gaan ze die op?
De een na laatste etappe, volgende week zaterdag. Maar eigenlijk de laatste echte etappe aangezien de laatste een parade naar Madrid is.
0
geplaatst: 5 september 2017, 17:44 uur
Nou ja, hij moet nog een week; hij kan zo maar een valpartij of een inzinking tegenkomen (zou niet voor het eerst zijn). In ieder geval heeft hij een uitstekende tijdrit gereden en heeft hij inderdaad volop uitzicht op podium en misschien zelfs een tweede plek. Aan de andere kant zijn Nibali en Zakarin altijd sterk in de laatste week.
Verder Nederlanders sowieso sterk, 6 man in de top 20
Verder Nederlanders sowieso sterk, 6 man in de top 20

0
geplaatst: 5 september 2017, 18:38 uur
Knap gedaan van Kelderman, hij kan de druk (nog steeds) aan.
Laten overigens het karakter van Contador niet vergeten (en de velen die hem voor een goed klassering afgeschreven hadden).
Sterk mee blijven fietsen en wie weet krijgt Nibali nog een slechte dag, Froemie gaat dit niet meer uit handen geven. Hoewel, hoewel, kan maar zo.
Mooie Vuelta
Laten overigens het karakter van Contador niet vergeten (en de velen die hem voor een goed klassering afgeschreven hadden).
Sterk mee blijven fietsen en wie weet krijgt Nibali nog een slechte dag, Froemie gaat dit niet meer uit handen geven. Hoewel, hoewel, kan maar zo.
Mooie Vuelta
0
geplaatst: 5 september 2017, 21:09 uur
Frenz schreef:
Contador is al het hele jaar tijdritten aan het bazen. Ik denk dat wanneer de tijdrit een klein weekje eerder was, hij tweede was geworden. De laatste dagen was het toch al iets minder overtuigend van zijn kant. Maar het is hoe dan ook een schitterend afscheid van een van mijn grootste sporthelden.
0
geplaatst: 5 september 2017, 21:34 uur
Hij doet het inderdaad geweldig deze Vuelta!
Hoop wel dat dat afscheid luister bijgezet zal worden met een etappezege of een podiumplek.
Morgen of zaterdag zijn wat dat eerste betreft de uitgelezen kansen.
Hoop wel dat dat afscheid luister bijgezet zal worden met een etappezege of een podiumplek.
Morgen of zaterdag zijn wat dat eerste betreft de uitgelezen kansen.
0
geplaatst: 5 september 2017, 22:58 uur
Ik denk dat we tevreden moeten zijn met dit. Een etappezege vanuit de groep Froome gaat het niet meer worden (de mannen boven hem in het klassement en MAL hebben betere benen) en mee in een ontsnapping zullen de andere podiumkandidaten niet toelaten. Hij mag me heel graag verrassen, maar ik ben nu al tevreden.
0
geplaatst: 6 september 2017, 08:15 uur
Hou Zakarin ook maar in het oog.
Zou Kelderman het ook aandurven om eens iets te proberen? Of is hij de zoveelste volger zoals we er jammer genoeg al méér dan voldoende hebben in het hedendaagse peloton.
Zou Kelderman het ook aandurven om eens iets te proberen? Of is hij de zoveelste volger zoals we er jammer genoeg al méér dan voldoende hebben in het hedendaagse peloton.
0
geplaatst: 6 september 2017, 17:47 uur
Teunnis schreef:
Ik denk dat we tevreden moeten zijn met dit. Een etappezege vanuit de groep Froome gaat het niet meer worden (de mannen boven hem in het klassement en MAL hebben betere benen) en mee in een ontsnapping zullen de andere podiumkandidaten niet toelaten. Hij mag me heel graag verrassen, maar ik ben nu al tevreden.
Nou, hij kwam close

Froome wordt weer eens gered door zijn ploeg. Hopelijk zaterdag de k.o., maar hij zal het wel weer net aan redden.
0
geplaatst: 6 september 2017, 17:50 uur
Geweldige etappe in de Vuelta vandaag, fantastische prestaties van Denifl en Contador. Froome mag Nieve dankbaar zijn, anders was Nibali echt dichtbij gekomen. Ook jammer dat Kelderman een aantal seconden moest toegeven op Nibali en Zakarin. Gaat hoe dan ook spannend worden zaterdag.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.