MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Stomme Denifl

Wat een slotklim zeg, pfoe. Contador weer heerlijk om te zien, strijdlustig én met zeer goede benen. Jammer dat hij weer niet won, al heeft Denifl het niet gestolen. Sterk en verstandig geklommen.

Het belang van Nieve en de Sky's voor Froome moet je ook niet overschatten. Qua slipstream en uit de wind zitten is het voordeel van iemand voor je te hebben op zo'n steile klim niet zo groot lijkt me.

Nee, maar zelfs op een steile klim heb je een voordeel van iemand voor je die jouw tempo bepaalt. Zal zeker geen minuten zijn, maar zeker wel een aantal seconden.

johan de witt schreef:
(quote)

Nou, hij kwam close
Froome wordt weer eens gered door zijn ploeg. Hopelijk zaterdag de k.o., maar hij zal het wel weer net aan redden.

Weer net aan?

Froome bashen is wel jou favoriete sport of niet

Wel een epische berg zeg

Jammer dat kelderman net niet kon aanhaken bij Nibali

Ja, valt het op
Heb het niet zo op zijn manier van koersen.

Maar epische berg inderdaad
Weer een garantie voor een geweldige etappe!

Wat een monsterlijk ding was die klim zeg, die Spanjaarden weten de gekste klimmen te vinden.

Heerlijke etappe he vandaag?! Ik heb echt genoten. Een mooie strijd vooraan. Jammer voor Contador maar Denifl verdiende de overwinning natuurlijk helemaal. Fijn dat die Lopez eens iets minder was want die klom wel verdraait goed. Jammer natuurlijk van Kelderman maar hij staat nog wel gewoon derde. Zaterdag wordt spannend maar hij moet Zakarin achter zich kunnen houden. En dan die Froome he, wat zal dat gaan worden. Twee weken terug voorspelde ik dat twee grote ronden achter elkaar eigenlijk niet mogelijk is. Froome probeert het tegendeel te bewijzen maar heeft daar wel met de dag meer moeite mee. Helaas denk ik dat de klim van zaterdag eenvoudiger is dan die van vandaag. De kans om daar tijd te verliezen is kleiner. Maar, Nibali is en blijft Nibali en als er iemand een meesterlijke truc uit kan halen is hij het wel. Al zou ik als Nibali, Kelderman en Zakarin zijnde iedere dag iets gaan proberen want Froome is duidelijk aan het einde van zijn latijn.

Ik ben overigens niet anti-Froome, maar een liefhebber ben ik ook absoluut niet. Zonder die turbotrein van hem had ie niet vier keer de tour gewonnen. Dat suffe koersen zonder ziel en met metertjes is voor niemand leuk. Behalve misschien voor de Sky boys zelf.

Ik hoop dat Contador zaterdag helemaal los gaat, da's me de podiumplek van Kelderman wel waard. Froome kon niet volgen de laatste 3 kilometer, maar hij stond niet geparkeerd. Dat kan natuurlijk wel gebeuren op die fijne bult zaterdag. Maar goed, dan wint Nibali, met z'n pseudo-aanvallende taktiek.

Froome zelf sprak opvallend veel vertrouwen uit dat het goedkomt, daar zit meestal wat meer reserve achter, zou kunnen dat hij zichzelf wat moed inpraat.

Kortom, boeiende Vuelta

Zaterdag zou hem beter moeten liggen en ik verwacht niet dat Nibali 1:16 bij hem weg gaat rijden. Woutje gaat daar ook wel voor zorgen, pakt hij gelijk de 7 seconde op Woods en Kruiswijk zal die 3 seconde op de redelijk uitgepierde De La Cruz ook makkelijk goed maken en dan hebben we gewoon 3 NL'ers in de Top 10

De podium plek voor Kelderman gaat net niet lukken vrees ik, sterker nog het zou me niets verbazen als hij uiteindelijk 5de gaat worden.

Zelfs als Froome tijd verliest, gebeurt het met berekening heb je het idee.
Poels en Nieve gaan hem er wel doorheen slepen verwacht ik ook.

Verder zegt een 8e of 9e plek in de Vuelta me niet zoveel.
Kruijswijk stelt gewoon teleur (tot nu toe) en Poels is op de afspraak.

Kelderman 3e, 4e of 5e is sowieso razendknap, het zal erom spannen. Het zou natuurlijk geweldig zijn als we na 30 jaar niet 1 maar zelfs twee man op het podium hebben in een grote ronde.

uiteraard is 5de nog steeds een topprestatie, maar derde is nog net iets leuker natuurlijk

Hendrik68
Vannacht is de NFL weer van start gegaan. En hoe. De kampioenen van de New England Patriots traden aan tegen een ander topteam van vorig jaar de Kansas City Chiefs. Vraag vooraf aan het seizoen was of het nu eindelijk eens afgelopen zou zijn met de jarenlange hegemonie van de Patriots en dus ook Tom Brady. Hij is nu 40 en dat is een leeftijd waarop je dat zou mogen verwachten. Als je alleen de uitslag van de wedstrijd van vannacht ziet dan zou je mogen concluderen dat de neergang is ingezet, maar enige nuance is op zijn plaats. De 42-27 nederlaag van de Pats voltrok zich pas toen de leider van de defensie Dont'a Hightower geblesseerd uitviel. De toch al niet zo op dreef zijnde defense van de Pats kreeg hierdoor de genadeklap. De Chiefs speelden helemaal niet zo geweldig en maakten vooral ontzettend veel overtredingen. De Patriots bleven daardoor tot ver in het derde kwart makkelijk op de been. Maar de ploeg van coach Belichik ging in het 4e kwart finaal onderuit en 28-27 werd uiteindelijk 42-27. De defense was gevloerd en daardoor leek de offense er niet meer in te geloven. In de oefencampagne viel Brady's nummer 1 receiver Julian Edelman weg met een kruisbandblessure. Zijn vervanger Danny Amendola is goed maar een stuk minder. Hij viel ook nog eens uit met een hersenschudding. Brady had overduidelijk een stuk minder chemie met hem en de andere receivers. De teruggekeerde tight end Gronkowski lag aan de ketting bij de ijzersterke Eric Berry en zo werd het een moeizaam verhaal.

42 punten tegen. Dat mag een Superbowl winnaar niet gebeuren en een ploeg die eigenlijk van plan was dat kunstje nog een keer te herhalen al helemaal niet. De eerste wedstrijd is echter wel vaker een nerveus gebeuren. Spelers moeten hun plek nog vinden na eerst een paar maanden te hebben lopen knokken om bij de laatste 53 spelers te komen. Voor dat de spelers elkaar blindelings weten te vinden ben je gewoon een paar weken verder en vooral defenses hebben vaak nog meer tijd nodig. Feit is wel dat Hightower echt niet gemist kan worden. Gelukkig bleek vandaag dat Hightower een dikke week out is en de wedstrijd over 10 dagen waarschijnlijk gaat halen. Dan hebben de Patriots de mazzel in de zwakste divisie te spelen. Als ze die niet winnen staan ze toch licht voor joker. De Jets en de Bills zitten in de ombouwfase en hebben dit seizoen min of meer bij voorbaat opgegeven. De Dolphins zijn redelijk goed, maar een slecht spelend New England is in principe altijd nog sterker dan de Dolpins. Dat betekent dus vrijwel zeker divisiewinst en dus play offs. Daarmee hebben ze tijd om in het seizoen te groeien. Kortom, het kan alle kanten op gaan.

Ook met de Chiefs kan het alle kanten op. Het is een bewezen topteam, maar ook een tikkie saai bij vlagen. Met de gedrafte en verrassend sterk debuterende Kareem Hunt heeft de aanval in een klap een stuk meer gif gekregen en ook meer variatie. Met wide receiver Tyreek Hill hebben ze bovendien een supersnelle speler (PR op de 200 meter van 20.14!!!, podium waardig op de Olympische Spelen). De opvolger van de sterke quarterback Alex Smith is ook al binnengehaald via de draft. Patrick Mahomes maakte een prima oefencamagne door en Smith mag echt niet veel fouten maken anders kan hij gewoon gaan. Voor de coach een heerlijke luxe positie. Er zijn teams die al jaren smachten naar een franchise quarterback en zij hebben er 2. Ook de verdediging is uitstekend, maar: Ik noemde al Eric Berry. Hij speelde Gronkowski van de mat, maar zonder tegenstander in de buurt ook zichzelf. Vandaag is helaas bekend geworden dat hij een scheur in zijn achillespees heeft en zijn seizoen er op zit. Dat is een gigantische dreun voor de Chiefs. Dat kan de chemie in de defense zomaar de das om doen en weg stabiliteit. Laten we hopen voor ze dat ze het op weten te vangen. De Chiefs hebben daarnaast niet de mazzel dat zij in een zwakke divisie zitten. De Chiefs moeten 2 keer afrekenen met de Broncos en vooral de Oakland Raiders die hun afscheid van Oakland over een paar jaar willen afsluiten met het liefst de Superbowl.

Zondag komt de rest in actie op 2 maandagwedstrijden na.

Morgen eerst de Angliru.

Dat laatste inderdaad

Ondertussen vermaak ik mij nog even met de HBO/NFL serie Hard Knocks over de trainingscampen van ploegen. Binnenkort maar weer eens wat wedstrijdjes bekijken (op gunstige tijdstippen dan wel).

Dit seizoen wil ik ook weer proberen wat meer NFL in de gaten te houden. Go Saints!

johan de witt schreef:
............... Het zou natuurlijk geweldig zijn als we na 30 jaar niet 1 maar zelfs twee man op het podium hebben in een grote ronde.

En dan nog twee verschillende renners ook! Waarbij een derde vorig jaar bijna de Giro won, ongekende luxe na zoveel jaren droogte op wielervlak, hoewel Nicky T., Wouter P. en Bouke M. ook al voor klassiekersucces zorgden.

Ik zie overigens in Woutje geen kopman, alles aan hem straalt meesterknecht uit. Hopelijk zit ik er naast, we zullen zien.

Maar idd eerst de Angliru

Vandaag heeft alles in zich om de mooiste wielerdag van dit jaar te worden. Een enorm zware laatste (serieuze) etappe in één van de twee mooiste wedstrijden van dit jaar. Geen enkele beslissing staat nog vast want zowel voor de eindoverwinning als voor het podium is nog alles mogelijk. Drie loodzware beklimmingen met (mogelijk spekgladde) afdalingen. Ik ga er vanaf 14:00 goed voor zitten.

Het spektakel is natuurlijk wel afhankelijk van de renners en de manier waarop ze zullen koersen. Hoe graag willen ze en hoe veel kunnen ze nog? Ik denk dat Nibali en Contador de mannen zijn die al vroeg in de etappe de lont in het kruitvat zullen steken. Mogelijk met M.A. Lopez als derde renner die wil proberen met een coupe het podium nog te bereiken. Voor Contador en Lopez geldt dat als zij het podium willen halen ze vroeg in de aanval zullen moeten want als ze wachten tot de Angliru dan rijden ze geen gat van meer dan een minuut op Kelderman/Zakarin dicht. Hetzelfde geldt voor Nibali, als hij nog voor de overwinning wil gaan dan moet hij al vroeg in de etappe zijn kaarten op tafel leggen. En, ik verwacht ook dat dit gaat gebeuren. Een groot ronderenner als Nibali geeft niet om tweede plaatsen, die wil gewoon winnen.

Kelderman en Zakarin schat ik in als de volgers. De mannen die behoudend naar boven zullen rijden en alles in het werk stellen om een podiumplek te halen. En dan hebben we Froome nog. Hoe goed is ie nog na drie weken? Lukt het hem nog één keer om Nieve en Poels te volgen en de wattages rond te krijgen. Hoewel ik vermoed en vrees van wel hoop ik dat hij niet helemaal zijn dag heeft en de koers daarom aan alle kanten zal ontploffen. Want vergeet niet, als Froome er echt doorzakt dan kan iedereen hem nog winnen. En daar horen dan Kelderman en Zakarin ook bij.

Voorspelling top zes: waar de wens de vader van de gedachte is...
1. Nibali
2. Froome
3. Kelderman
4. Contador
5. Zakarin
6. Lopez

Nibali is natuurlijk niet tegen te houden en dat is ook gelijk zijn charme maar als hij gelijk al gaat verwacht ik dat hij zijn eigen graf gaat graven en doorzakt naar de 5de plek in de eindlijst.

vigil schreef:
Nibali is natuurlijk niet tegen te houden en dat is ook gelijk zijn charme maar als hij gelijk al gaat verwacht ik dat hij zijn eigen graf gaat graven en doorzakt naar de 5de plek in de eindlijst.
Maar denk je dan niet dat vroeg in de etappe (lees: voor de Angliru) gaan zijn enige kans op de overwinning is? Ik kan me ook niet voorstellen dat het hem veel interesseert of ie van het podium valt of niet. De nummer twee is toch de eerste loser.

Tuurlijk een mogelijkheid maar ik denk dat hij zich dan te snel opblaast. De trein zal niet paniek raken en het onder controle houden. Als hij het later zal proberen en enkel poels en nieve er nog zijn dat hij meer kans heeft. Bergop op de laatste klim kan ook die 1 minuut zoveel (incl boni) in principe goed gemaakt kunnen worden.

Ik verwacht eerder Aru op de 1ste klim

Ik denk ook dat Nibali eerder moet (liefst met pistolero), zijn enige kans is dat Nieve en Poels, de Wattagetrein in de achtervolging gaan en Froome die twee niet zal kunnen volgen. Dan moeten Kelderman en Zakarin op eigen kracht achter Nibali aan en de pracht daarvan is dat uiteindelijk de sterkste die dag wss de eindoverwinning pakt. Dus voor het spektakel moet Froomie wel ff meewerken, niet onmogelijk, op de vorige steile aankomst trok tie 't ook niet.

Lang geleden me zo verheugd op een etappe, slecht weer ook nog, mogelijke valpartijen, drama, bring it on!

Contador op weg naar het podium!

Gekkenhuis dit, is toch geen fietsen meer dit? ?

Prachtig!

Episch slot
(afbeelding)

Contador
(afbeelding)

Klasse zeg van Bertje. Froome en Poels; opzouten! Kom op El Pistolero!

Bertje! Snik!

Fenomenale zege! Legendarisch!
Wat zullen we hem missen.

+ 1

maar jammer van Wilco

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:00 uur

geplaatst: vandaag om 16:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.