Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2017, 18:00 uur
Prachtige apotheose van een prachtige carrière!
Al had Poels - niet voor het eerst - kunnen winnen als ie niet op Froome had moeten wachten. En voor Kelderman duurde de beklimming net een kilometer te lang, helaas...
Al had Poels - niet voor het eerst - kunnen winnen als ie niet op Froome had moeten wachten. En voor Kelderman duurde de beklimming net een kilometer te lang, helaas...
0
geplaatst: 9 september 2017, 18:33 uur
vigil schreef:
De podium plek voor Kelderman gaat net niet lukken vrees ik, sterker nog het zou me niets verbazen als hij uiteindelijk 5de gaat worden.
De podium plek voor Kelderman gaat net niet lukken vrees ik, sterker nog het zou me niets verbazen als hij uiteindelijk 5de gaat worden.
Helaas had ik gelijk

Maar goed 5, 6 en 9 is op zich top voor de nl-ers
1
geplaatst: 9 september 2017, 19:22 uur
Ik keek toch met ietwat gemengde gevoelens naar de etappe. Een schitterende slotklim maar al met al had ik meer van de etappe verwacht en gehoopt. Hoe het was gelopen zonder de val van Nibali zullen we dan ook nooit weten.
Van wie ik vandaag (en eigenlijk al vaker deze Vuelta) wel eens een beetje heb genoten is Froome. Hij heeft mijns inziens toch wel duidelijk laten zien wie de sterkste van allemaal is. Uiteraard met een machtsblok van jewelste om hem heen, maar toch. Chapeau!
Jammer natuurlijk van Kelderman, de klim was net een kilometer of twee te lang. Gelukkig zag Sander het al aankomen dus ik had me al wat voorbereid. Sneu dat ie van het podium dondert maar alsnog een schitterende Vuelta gereden. Zeker in het achterhoofd houdend dat de eerste week bepaald niet van een leien dakje ging. Zonder die pech had ie bij de eerste drie gestaan.
En Contador, das natuurlijk een mooi afscheid voor iemand met zo'n imposante carrière. Helaas wel iemand van 'de oude generatie'. Tegen de lamp gelopen met z'n 0,0000...., klant bij dokter Fuentes en gereden voor een flink aantal zeer discutabele ploegen. De laatste jaren heb ik meer sympathie voor hem gekregen (die had ik vroeger helemaal niet), mede vanwege zijn fijne stijl van koersen. En nu dus deze schitterende overwinning nadat hij al een aantal dagen het asfalt uit de weg rijdt. Onverwacht eigenlijk na zo'n zwakke tour en zo'n matig begin van deze Vuelta. Allemaal op adrenaline en eerzucht? Ik hoop het maar.
Van wie ik vandaag (en eigenlijk al vaker deze Vuelta) wel eens een beetje heb genoten is Froome. Hij heeft mijns inziens toch wel duidelijk laten zien wie de sterkste van allemaal is. Uiteraard met een machtsblok van jewelste om hem heen, maar toch. Chapeau!
Jammer natuurlijk van Kelderman, de klim was net een kilometer of twee te lang. Gelukkig zag Sander het al aankomen dus ik had me al wat voorbereid. Sneu dat ie van het podium dondert maar alsnog een schitterende Vuelta gereden. Zeker in het achterhoofd houdend dat de eerste week bepaald niet van een leien dakje ging. Zonder die pech had ie bij de eerste drie gestaan.
En Contador, das natuurlijk een mooi afscheid voor iemand met zo'n imposante carrière. Helaas wel iemand van 'de oude generatie'. Tegen de lamp gelopen met z'n 0,0000...., klant bij dokter Fuentes en gereden voor een flink aantal zeer discutabele ploegen. De laatste jaren heb ik meer sympathie voor hem gekregen (die had ik vroeger helemaal niet), mede vanwege zijn fijne stijl van koersen. En nu dus deze schitterende overwinning nadat hij al een aantal dagen het asfalt uit de weg rijdt. Onverwacht eigenlijk na zo'n zwakke tour en zo'n matig begin van deze Vuelta. Allemaal op adrenaline en eerzucht? Ik hoop het maar.
0
geplaatst: 9 september 2017, 19:36 uur
Ik ben toch wel compleet klaar met de Sky ploeg. Waar er al jaren geklaagd wordt over het grote geld in de voetbalwereld vind ik dat daar in de wielersport ook naar gekeken mag worden. De verschillen zijn gewoon veel te groot. Een ploeg als Sky kan meerdere potentiële top 10 renners opstellen in elke grote ronde (Froome, Poels, Nieve, Landa, Thomas, Kwiatkowski, Henao, Intxausti) terwijl ploegen als FDJ, Lotto Soudal en Lotto Jumbo geen enkele rol van betekenis spelen binnen de ProTour. Grote geldschieters uit het Midden Oosten, Kazachstan en Rusland kopen groots in en ik voorzie dat binnen de kortste keren de wielersport met exact hetzelfde probleem zit als voetbal: een beperkt aantal grote teams met haast oneindige financiële mogelijkheden en daarnaast een grote groep ploegen die elke wedstrijd compleet naar de Filistijnen wordt gereden. Zou mooi zijn als de UCI eens zou pleiten voor maatregelen maar ik betwijfel of dat ooit zal gebeuren.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat het transferbeleid van deze ploegen de laatste jaren dramatisch is geweest. Ploegen als Sunweb, Orica en Dimension Data weten met een soortgelijk budget als Lotto Jumbo wel een fatsoenlijke ploeg op de been te brengen.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat het transferbeleid van deze ploegen de laatste jaren dramatisch is geweest. Ploegen als Sunweb, Orica en Dimension Data weten met een soortgelijk budget als Lotto Jumbo wel een fatsoenlijke ploeg op de been te brengen.
1
geplaatst: 9 september 2017, 20:42 uur
Kan niet wachten tot TD die Sky-trein volgend jaar aan gort rijdt 

0
geplaatst: 9 september 2017, 20:52 uur
Wout Poels had de Vuelta kunnen winnen. Maakte over drie weken gezien een sterkere en frissere indruk dan z'n baas. Een beetje zoals Landa in de voorbije Tour.
0
geplaatst: 9 september 2017, 20:55 uur
Poles Apart schreef:
Wout Poels had de Vuelta kunnen winnen. Maakte over drie weken gezien een sterkere en frissere indruk dan z'n baas. Een beetje zoals Landa in de voorbije Tour.
De eerste week was hij nog niet zo goed hoor, daar heeft hij aardig wat tijd verloren.
Was overigens een geweldige klim. Froome uiteindelijk toch nog beter dan de rest, mede dankzij een geweldige Poels. Maar alle aandacht mag vandaag toch nog Contador, hij flikt het uiteindelijk toch nog, en dan ook nog op de Angliru. Jammer dat Kelderman Zakarin toch niet kon volgen, toch heeft hij een hele mooie ronde gereden. Voor Kruijswijk eindigt de Vuelta net even te vroeg, of begin te vroeg

0
geplaatst: 9 september 2017, 20:55 uur
Woutje heeft ook niet het karakter voor het kopmanschap.
Mag blij zij dat-ie bij Sky rijdt, zou anders nooit zo ver zijn gekomen.
Kelderman's prestatie sla ik toch een stuk hoger aan.
Mag blij zij dat-ie bij Sky rijdt, zou anders nooit zo ver zijn gekomen.
Kelderman's prestatie sla ik toch een stuk hoger aan.
2
Hendrik68
geplaatst: 9 september 2017, 21:12 uur
bennerd schreef:
Dit seizoen wil ik ook weer proberen wat meer NFL in de gaten te houden. Go Saints!
Mooie club de Saints, waar elke thuiswedstrijd Call me the breeze door het stadion schalt. Uiteraard bedoeld voor Drew Brees die de Saints al eens aan een Superbowl hielp. De Saints zijn aanvallend wel goed, maar de Saints zijn eens te meer het bewijs dat de defense er ook bij hoort. En dat was dramatisch vorig jaar en het lijkt niet veel beter te worden dit jaar. Dan hebben ze ook nog de pech dat de 2 verliezende Super Bowls teams van de afgelopen 2 jaar in dezelfde divisie zitten: De Panthers en de Falcons. Bovendien zitten de Buccaneers in de lift. Jij zult iets minder lijden dan ik dit jaar, maar alles hoger dan de laatste plek in de divisie is al een prestatie op zich.Dit seizoen wil ik ook weer proberen wat meer NFL in de gaten te houden. Go Saints!
2 wedstrijden om in de gaten te houden morgen: De absolute kraker in de NFC tussen de Packers en de Seahawks. De defense van de Seahawks lijkt er weer helemaal klaar voor, alle patienten staan weer binnen de lijnen en blijft iedereen fit dan wordt Seattle een onneembare vesting. Nu nog hopen dat de offensive line van Seattle wat beter is geworden, want dat was niet best vorig jaar. De Packers waren vorig jaar vooraf de grote favoriet, maar draaiden een zeer onregelmatig seizoen met enorme overwinningen en onverklaarbare oorwassingen. Toch zijn ook dit jaar de verwachtingen weer hoogespannen. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de Seahawks.
Andere wedstrijd om naar uit te kijken is de ontmoeting tussen de Browns en de Steelers, niet vanwege de spanning, nee de Steelers zullen vast wel winnen. Meer om te zien hoe de teams zich ontwikkelen. De Browns hebben DeShone Kizer als quarterback gedraft en de hij heeft zoveel indruk gemaakt in de voorbereiding dat hij direct mag starten. Zeer benieuwd hoe hij het er van af gaat brengen. De Browns hadden ook de eerste keus van de draft en dat is defensive end Myles Garrett, wat ik echt een fantastische speler vind. Eens kijken of hij snel leiding aan de defense kan geven. De Browns zijn vast van plan hun abonnement op de laatste plaats op te zeggen, maar de Steelers komen waarschijnlijk te vroeg. De Steelers, met Le'Veonn Bell als beste running back van de NFL en bovendien een ijzersterke defense, hebben snode plannen en willen niets minder dan de Super Bowl. Dat lijkt op het eerste gezicht wat veel gevraagd, maar een top team is het op zeker. En nogmaals Le'Veonn Bell (ja zo schrijf je dat echt): wil je genieten van de running game dan ben je bij Bell aan het juiste adres. Hij krijgt de bal en gaat dan niet direct als een bezeten rennen, nee hij houdt even in en wacht tot de eerste verdedigers op het verkeerde been staan en glipt er dan stiekem tussendoor. Werkelijk geniaal die man, die eigenlijk nog maar aan het begin van zijn carriere staat.
Och wat leuk altijd als het weer september is.
0
geplaatst: 10 september 2017, 13:39 uur
Knappe zesde plaats nog van Bendsneyder, hij viel maar wist de motor aan te houden, lag toen twintigste maar klom nog op naar de zesde plaats, mede door veel valpartijen door het natte circuit.
Volgend jaar gaat hij naar de moto2 klasse, een stap hoger dus, ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Helaas heeft Rossi zijn been gebroken, kan het wk dus wel vergeten, echt balen, maar goed, hopen dat Dovizioso dan maar kampioen wordt.
Volgend jaar gaat hij naar de moto2 klasse, een stap hoger dus, ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Helaas heeft Rossi zijn been gebroken, kan het wk dus wel vergeten, echt balen, maar goed, hopen dat Dovizioso dan maar kampioen wordt.
0
geplaatst: 10 september 2017, 21:21 uur
Ondertussen heeft Martina Hingis haar 25e (!!!) Grand Slam titel te pakken in New York ?
0
geplaatst: 10 september 2017, 23:29 uur
GrafGantz schreef:
Ondertussen heeft Martina Hingis haar 25e (!!!) Grand Slam titel te pakken in New York ?
Zaterdag won Hingis met de Brit Jamie Murray al het gemengd dubbel, haar vierentwintigste titel. Haar eerste titel dateert uit 1996, het jaar waarin Siniakova, haar tegenstandster op zondag, werd geboren.

0
geplaatst: 11 september 2017, 09:53 uur
JoaMuse schreef:
Voorspelling eindklassement:
1. Froome
2. Nibali
3. Chaves
4. Contador
5. Kruijswijk
6. Bardet
7. M.A. Lopez
8. Majka
9. A. Yates
10. De La Cruz
Heb nog getwijfeld over Aru en Zakarin, maar je kan maar tien renners in een top 10 krijgen natuurlijk.
Die twee er dan toch uitgelaten omdat Miguel Angel Lopez de klassementsman wordt bij Astana en Aru hem zal ondersteunen en zelf een keer voor een ritzege gaan, en Zakarin gaat met zijn aparte stuurmanskunsten letterlijk uit de top 10 vallen vrees ik.
Ik hoop ook dat Contador minstens een plekje hoger eindigt dan ik hem hier voorspel, podium in zijn laatste wedstrijd zou toch mooi zijn.
Voorspelling eindklassement:
1. Froome
2. Nibali
3. Chaves
4. Contador
5. Kruijswijk
6. Bardet
7. M.A. Lopez
8. Majka
9. A. Yates
10. De La Cruz
Heb nog getwijfeld over Aru en Zakarin, maar je kan maar tien renners in een top 10 krijgen natuurlijk.
Die twee er dan toch uitgelaten omdat Miguel Angel Lopez de klassementsman wordt bij Astana en Aru hem zal ondersteunen en zelf een keer voor een ritzege gaan, en Zakarin gaat met zijn aparte stuurmanskunsten letterlijk uit de top 10 vallen vrees ik. Ik hoop ook dat Contador minstens een plekje hoger eindigt dan ik hem hier voorspel, podium in zijn laatste wedstrijd zou toch mooi zijn.
Eindklassement:
1. Froome: goed voorspeld
2. Nibali: goed voorspeld
3. Zakarin: is dus toch rechtgebleven
4. Kelderman: onderschat
5. Contador: goed voorspeld (zakte vanwege breukje in peloton nog 1 plek in laatste rit)
6. Poels: goed ingeschat dat hij geen 3 weken op topniveau kan blijven, had wel niet verwacht dat hij ondanks enkele mindere dagen en in dienst rijden nog 6e zou worden
7. Woods: onderschat
8. M.A. Lopez: goed voorspeld
9. Kruijswijk: overschat
10. Van Garderen: Geen verrassende naam, maar logisch om hem niet voorspeld te hebben in top 10 want kende laatste grote rondes altijd wel een inzinking. Viel ook deze ronde terug, maar haalde door uitvallen De La Cruz en terugzakken Aru en Chaves in extremis toch nog de top 10.
Top 10 voorspeld maar niet gehaald:
11. Chaves: uitstekend begonnen, laatste week was er echter te veel aan
17. Bardet: overschat. Was vraagteken want eerste keer twee grote rondes in één seizoen. Niet meer de superbenen van de Tour dus, wel flink gestreden.
34. A. Yates: overschat. Zeer verrassend dat uiteindelijk geen van de drie goudhaantjes van Orica de top 10 haalde.
39. Majka: kon door pech klassementsambities al vroeg vergeten, won wel een rit
DNF: De La Cruz: goed voorspeld, was zonder zijn val in laatste bergrit mogelijk exact op voorspelde 10e plek geëindigd.
Opvallend trouwens dat op Froome na de beste drie renners in de eerste bergrit (Chaves, Bardet en Aru) geen van allen de top 10 haalden. Misschien niet toevallig drie renners die ook de Tour reden.
0
geplaatst: 11 september 2017, 13:26 uur
Leuk! Sinds 2005 heeft er geen Nederlander meer in de MotoGP gereden.
Van der Mark vervangt Rossi in GP van Aragón | NOS
Van der Mark vervangt Rossi in GP van Aragón | NOS
0
geplaatst: 11 september 2017, 19:09 uur
Ja, je merkte toch wel dat, op Froome en Contador na, alle klassementsrenners die de Tour al reden er behoorlijk doorheen zakten in de derde week. Kennelijk is de dubbel alleen vol te houden door doorgewinterde klassementsrenners...
Ik pleit er zelf voor om de Giro in april en de Vuelta in oktober te rijden; en dan de klassiekers in mei-juni en augustus-september. Zodoende krijg je volgens mij een sterker deelnemersveld in de grote rondes.
Ik pleit er zelf voor om de Giro in april en de Vuelta in oktober te rijden; en dan de klassiekers in mei-juni en augustus-september. Zodoende krijg je volgens mij een sterker deelnemersveld in de grote rondes.
0
geplaatst: 12 september 2017, 08:15 uur
Giro in april is moeilijk haalbaar. De hogere toppen zijn dan allemaal nog volledig ondergesneeuwd en de weersomstandigheden te zwaar.
Over het deelnemersveld was deze Tour en Vuelta nu niet echt te klagen vind ik. Bijna alle groten hebben meegedaan. Maar dat is wel eerder uitzonderlijk.
Over het deelnemersveld was deze Tour en Vuelta nu niet echt te klagen vind ik. Bijna alle groten hebben meegedaan. Maar dat is wel eerder uitzonderlijk.
0
geplaatst: 12 september 2017, 08:32 uur
Ja, april is leuk in Toscane, maar de Alpenetappes moeten ze dan wel allemaal gaan schrappen want daar is het nog winter. Misschien ook wel eens leuk, kan een renner van het kaliber Sagan eens een grote ronde winnen 

0
geplaatst: 12 september 2017, 10:37 uur
Ja dat is natuurlijk waar wat betreft de Giro. Misschien dan maar de bergetappes in Noord-Afrika rijden 

0
geplaatst: 12 september 2017, 11:32 uur
Titmeister schreef:
Ja dat is natuurlijk waar wat betreft de Giro. Misschien dan maar de bergetappes in Noord-Afrika rijden
Ja hoor, en dan noem je het meteen maar Tour de Paris - Dakar; en wordt het qua weer nog slechter verhuis je naar het westelijk halfrond - ga toch fietsuh!

1
Hendrik68
geplaatst: 16 september 2017, 18:40 uur
Laten we hopen dat Verstappen het podium gaat halen morgen. Met een 2e startplek en een auto die hopelijk eens een keer heel blijft zijn de kansen groter dan ooit dit seizoen.
In de NFL is het kijken hoe de Super Bowl kampioenen van de Patriots zich herstellen van de zeperd in eigen huis tegen de Chiefs. Een eerst wedstrijd zegt lang niet alles. De Patriots verloren wel vaker de 1e wedstrijd om er uiteindelijk met de Super Bowl van door te gaan. Maar waren de Chiefs in ieder geval een team waar je van kan verliezen, tegen de volgende opponent, de Saints van bennerd, gelden geen excuses. Bij een nederlaag zal het toch stiekem wel onrustig beginnen te worden in Boston en omstreken. Want hoewel ze in de zwakke AFC East spelen kunnen ze zich niet zomaar alles veroorloven. Enige beetje concurrent in deze divisie zijn de Dolphins, normaal geen probleem voor Brady en consorten. Maar als je van de Saints kan verliezen dan is een zege op de Dolphins ineens ook een stuk minder vanzelfsprekend. We zullen zien.
Wat we ook gaan zien is hoe de diverse jonge quarterbacks het doen in week 2. De eerste rookie qb is al in actie geweest. DeShaun Watson leidde zijn Houston Texans na een zwakke eerste week nu soeverein naar de overwinning op de overigens wel heel matige Cincinatti Bengals en lijkt vooral heel stressbestendig. Daar heb je nog meer aan dan talent. DeShone Kizer van de Bowns debuteerde redelijk en de Steelers hadden het nog knap lastig vorige week. Een enorm knullige geblokte punt moest de Steelers in het zadel helpen, anders was het echt close geworden. De Browns speelden ook nog eens zonder de no. 1 draft pick Myles Garret, die er dit weekend ook nog niet bij is. Jared Goff van de Rams en Carson Wentz van de Eagles zitten al in hun 2e jaar en begonnen vorige week uitstekend. Wentz was vorig jaar al onomstreden, maar no. 1 pick Goff had het zwaar vorig jaar en speelde nauwelijks. Maar hij heeft zich teruggeknokt en speelde grandioos vorige week waar de Colts als kanonnenvoer dienden. De Colts hebben waarschijnlijk de eer om dit jaar met mijn New York Jets te gaan strijden wie zich de slechtste ploeg van NFL mag noemen.
Absolute topper dit weekeinde is de ontmoeting tussen de Packers en de verliezende Super Bowl finalisten de Atlanta Falcons. De Packers verkeerden vorige week in een bloedvorm, zowel aanvallend als verdedigend hadden ze de Seahawks volledig in hun greep. Hielden de Seahawks zoals verwacht verdedigend goed stand, aanvallend lijkt de offensive line van Seattle toch weer een zorgenkindje te worden. Russel Wilson moet wederom regelmatig voor zijn leven lopen, omdat de offensive linesman hem niet kunnen beschermen. De Falcons lijken de naweeën van die verloren Super Bowl goed te hebben verwerkt en lijken op tijd in vorm.
Laatste feitje. De Houston Texans hebben al een paar jaar een absolute vedette in defensive end JJ Watt. JJ Watt heeft bij de Texans meer overwicht dan de quarterback en dat wil wat zeggen. Na langdurig blessureleed keerde The Beast weer terug en maakte met een block hoogstpersoonlijk een einde aan de wedstrijd tegen de Bengals. Dit jaar heeft een andere telg uit de familie zich in de NFL gemeld. Na JJ Watt is er nu TJ Watt, ook een verdediger. TJ is linebacker en werd gedraft door de Pittsburg Steelers en deze Steelers waren in de eerste wedstrijd maar wat blij met hem. Zonder hem hadden ze maar zo kunnen verliezen. Dat een linebacker in zijn eerste wedstrijd in de NFL zo'n indruk maakt dat gebeurt niet vaak. Na JJ lijkt ook TJ op weg om een fenomeen te worden. Als hij maar met zijn beide benen op de grond weet te blijven staan.
In de NFL is het kijken hoe de Super Bowl kampioenen van de Patriots zich herstellen van de zeperd in eigen huis tegen de Chiefs. Een eerst wedstrijd zegt lang niet alles. De Patriots verloren wel vaker de 1e wedstrijd om er uiteindelijk met de Super Bowl van door te gaan. Maar waren de Chiefs in ieder geval een team waar je van kan verliezen, tegen de volgende opponent, de Saints van bennerd, gelden geen excuses. Bij een nederlaag zal het toch stiekem wel onrustig beginnen te worden in Boston en omstreken. Want hoewel ze in de zwakke AFC East spelen kunnen ze zich niet zomaar alles veroorloven. Enige beetje concurrent in deze divisie zijn de Dolphins, normaal geen probleem voor Brady en consorten. Maar als je van de Saints kan verliezen dan is een zege op de Dolphins ineens ook een stuk minder vanzelfsprekend. We zullen zien.
Wat we ook gaan zien is hoe de diverse jonge quarterbacks het doen in week 2. De eerste rookie qb is al in actie geweest. DeShaun Watson leidde zijn Houston Texans na een zwakke eerste week nu soeverein naar de overwinning op de overigens wel heel matige Cincinatti Bengals en lijkt vooral heel stressbestendig. Daar heb je nog meer aan dan talent. DeShone Kizer van de Bowns debuteerde redelijk en de Steelers hadden het nog knap lastig vorige week. Een enorm knullige geblokte punt moest de Steelers in het zadel helpen, anders was het echt close geworden. De Browns speelden ook nog eens zonder de no. 1 draft pick Myles Garret, die er dit weekend ook nog niet bij is. Jared Goff van de Rams en Carson Wentz van de Eagles zitten al in hun 2e jaar en begonnen vorige week uitstekend. Wentz was vorig jaar al onomstreden, maar no. 1 pick Goff had het zwaar vorig jaar en speelde nauwelijks. Maar hij heeft zich teruggeknokt en speelde grandioos vorige week waar de Colts als kanonnenvoer dienden. De Colts hebben waarschijnlijk de eer om dit jaar met mijn New York Jets te gaan strijden wie zich de slechtste ploeg van NFL mag noemen.
Absolute topper dit weekeinde is de ontmoeting tussen de Packers en de verliezende Super Bowl finalisten de Atlanta Falcons. De Packers verkeerden vorige week in een bloedvorm, zowel aanvallend als verdedigend hadden ze de Seahawks volledig in hun greep. Hielden de Seahawks zoals verwacht verdedigend goed stand, aanvallend lijkt de offensive line van Seattle toch weer een zorgenkindje te worden. Russel Wilson moet wederom regelmatig voor zijn leven lopen, omdat de offensive linesman hem niet kunnen beschermen. De Falcons lijken de naweeën van die verloren Super Bowl goed te hebben verwerkt en lijken op tijd in vorm.
Laatste feitje. De Houston Texans hebben al een paar jaar een absolute vedette in defensive end JJ Watt. JJ Watt heeft bij de Texans meer overwicht dan de quarterback en dat wil wat zeggen. Na langdurig blessureleed keerde The Beast weer terug en maakte met een block hoogstpersoonlijk een einde aan de wedstrijd tegen de Bengals. Dit jaar heeft een andere telg uit de familie zich in de NFL gemeld. Na JJ Watt is er nu TJ Watt, ook een verdediger. TJ is linebacker en werd gedraft door de Pittsburg Steelers en deze Steelers waren in de eerste wedstrijd maar wat blij met hem. Zonder hem hadden ze maar zo kunnen verliezen. Dat een linebacker in zijn eerste wedstrijd in de NFL zo'n indruk maakt dat gebeurt niet vaak. Na JJ lijkt ook TJ op weg om een fenomeen te worden. Als hij maar met zijn beide benen op de grond weet te blijven staan.
0
geplaatst: 17 september 2017, 14:17 uur
Niet het seizoen van Verstappen dit, om het voorzichtig uit te drukken.
0
geplaatst: 17 september 2017, 14:39 uur
Nee, niet echt. Vind ook niet echt dat hier iemand schuldig aan is, kan gebeuren zoiets, hij gaf wel de ruimte aan Raikkonen om dat gat in te duiken, en dan zit je met drie man naast elkaar voor een bocht.
0
geplaatst: 17 september 2017, 20:18 uur
Vettel week het meeste van zijn lijn af. Hij nam wel de nodige risico's en wist niet dat Kimi al naast Verstappen zat. Laten we het op onzorgvuldig houden. Verstappen had geen kans.
0
geplaatst: 17 september 2017, 21:01 uur
Is het echt? Heeft die Verstappen niet onderhand flink de schijn tegen, zo vaak als die al in ongelukken verzeild is geraakt? Ben geen kenner van het F1 circuit verder, maar ik was echt n beetje boos op m toen hij er na 15 seconden alweer uit lag vanmiddag. Verdomme man, probeer die crash dan in ieder geval te voorkomen ipv blind in dat achterwiel te rijden. Maar nogmaals, zonder al teveel kennis van F1, puur de emotie van het moment. Had ie echt geen kans om het te voorkomen?
0
geplaatst: 17 september 2017, 21:12 uur
Laat ik vooropstellen dat ik absoluut geen kenner ben maar als ik de beelden zo zie denk ik dat Verstappen weinig kon doen om de crash te voorkomen. Räikkönen week licht van zijn lijn af en reed daarmee Verstappen klem. Misschien had Verstappen vol op de rem kunnen trappen en daarmee de crash voorkomen, dat kan ik niet beoordelen. Ik vermoed wel dat als hij vol in de ankers was gegaan er een achterligger bovenop hem zou zijn geknald. Simpel gezegd, ze reden met zijn drieën op een bocht af waarin slechts plaats was voor één auto.
De Formule 1 race waar ik me op verheugde viel helaas wat in het water. Met het uitvallen van drie van de zes toppers binnen één minuut was de spanning wel weg. Waar ik wel enorm van genoten heb is het wielrennen. Schitterend om te zien hoe Sunweb dat echt als een ploeg functioneerde het won van de (in potentie) betere tijdrijders. Een geweldige race door een wonderschoon landschap. En natuurlijk een top uitslag voor Nederland.
De Formule 1 race waar ik me op verheugde viel helaas wat in het water. Met het uitvallen van drie van de zes toppers binnen één minuut was de spanning wel weg. Waar ik wel enorm van genoten heb is het wielrennen. Schitterend om te zien hoe Sunweb dat echt als een ploeg functioneerde het won van de (in potentie) betere tijdrijders. Een geweldige race door een wonderschoon landschap. En natuurlijk een top uitslag voor Nederland.
0
geplaatst: 17 september 2017, 21:23 uur
https://pbs.twimg.com/media/DJ7VSk-XUAAfTGv.jpg
Denk dat Verstappen ook gewoon niet snel genoeg was bij de start, en niemand wilde voor elkaar aan de kant gaan of remmen, dan krijg je dit soort dingen.
Denk dat Verstappen ook gewoon niet snel genoeg was bij de start, en niemand wilde voor elkaar aan de kant gaan of remmen, dan krijg je dit soort dingen.
0
geplaatst: 17 september 2017, 21:31 uur
Dank Edgar en Bert, vooral de foto verduidelijkt wat mij betreft veel. Kan ik weer met een gerust hart gaan slapen zo. Helaas niks van het wielrennen meegekregen, mijn dochter vanmiddag leren fietsen zonder zijwieltjes.... Ook belangrijk en een topsport prestatie die in dit topic volstrekt niet misstaat. 

0
geplaatst: 17 september 2017, 22:57 uur
Mooi gerelativeerd.
Mooie foto ook.
Vooral Vettel links heeft daar niks te zoeken. Zelfs de Duitse pers heeft dat al opgepikt.
Mooie foto ook.
Vooral Vettel links heeft daar niks te zoeken. Zelfs de Duitse pers heeft dat al opgepikt.
0
geplaatst: 19 september 2017, 00:01 uur
Vind ik persoonlijk jammer, maar is wel een goede stap voor hem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.