MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Oh ja, die had Barcelona ook nog verloren.

Barcelona heeft dan weer wel de Copa finale. Maar die staat volgens mij net na de laatste competitiewedstrijd op het programma.

Nou lekker dan:
Aanklager start vooronderzoek naar incident Kramer | knvb

Een gele kaart krijgen en toch een vooronderzoek? Dat is nieuw(s). "De scheidsrechter zag het vermeend naar de keel grijpen niet." Ja, zo ken ik er nog een paar.

Wanneer begint het vooronderzoek naar scheidsrechter Makkelie's penalty's? Oh nee wacht, dit vooronderzoek richting Kramer is een 'goedmakertje' richting Utrecht. Zou zomaar kunnen.

Dit is dan wel leuk nieuws:
VVSB alsnog naar KNVB bekerfinale | knvb

Ik was bij de halve finale Utrecht-VVSB en ze deden het echt goed. Mooie en terechte beloning dus.

west schreef:
Nou lekker dan:
Aanklager start vooronderzoek naar incident Kramer | knvb

Een gele kaart krijgen en toch een vooronderzoek? Dat is nieuw(s). "De scheidsrechter zag het vermeend naar de keel grijpen niet." Ja, zo ken ik er nog een paar.

Ja, 1 overtreding dus gezien en bestraft, en de 2e niet, en dus vooronderzoek.
Ik vind het terecht. Die Kramer is een verschrikkelijk naar mannetje. En keer op keer haalt ie dit soort fratsen uit. Hij moet maar eens een fikse straf krijgen, zodat ie eens volwassen wordt.

lennon schreef:
(quote)

Ja, 1 overtreding dus gezien en bestraft, en de 2e niet, en dus vooronderzoek.
Ik vind het terecht. Die Kramer is een verschrikkelijk naar mannetje.

Dat kan dus niet. Het was 1 overtreding: bij de keel naar de grond duwen. De scheids zag dat en gaf geel. Dat was wel heel mild: had ook makkelijk rood kunnen zijn. En dat hij een beheersingsprobleem heeft, dat is wel duidelijk. Feyenoord moet 'm eens op agressietraining sturen of zoiets (serieus!).

Nu willen ze juridisch de overtreding 'uit elkaar halen': dat is te krom voor woorden. Ze zoeken 'm duidelijk. Dan moeten ze bij de KNVB ook maar naar diezelfde training.

west schreef:

Wanneer begint het vooronderzoek naar scheidsrechter Makkelie's penalty's? Oh nee wacht, dit vooronderzoek richting Kramer is een 'goedmakertje' richting Utrecht. Zou zomaar kunnen.

Ik ken het hele proces qua dagen niet precies uit mijn hoofd maar eerst is er een onderzoek van een paar dagen met verklaringen vanuit beide kampen. Daar komt dan in de loop van de week een straf (of niet) uit waartegen dan weer beroep kan worden aangetekend en de zaak moet voorkomen met alle betrokkenen. Dus normaal gesproken is dit niet voor de finale afgerond.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Gelukkig maar, dan kunnen beide teams praktisch op volle sterkte tegen elkaar spelen. Dat is het mooiste.

Nee, zo werkt het niet. Als er een vooronderzoek is gestart, volgt vrij spoedig daarna een eerste schikkingsvoorstel; dat kan een gedaagde accepteren of verwerpen. In dat laatste geval moet de zaak voorkomen en dan is het niet te verwachten dat er voor zondag uitspraak wordt gedaan.

Vroeger vonden die strafzittingen altijd plaats in hotel Pays Bas aan het Janskerkhof, op donderdagavond. Kon je bij Eric Vilé daar wel eens uit de auto zien stappen.

Kramer is gewoon een ontiegelijke etterbak - maar ja hij had ook een goed leermeester: Kazim - Richards.

Kazim........

Gretz schreef:
Het is mij intussen duidelijk dat jij Van Hanegem veel vaker napraat. Jullie hebben een duidelijke gemene deler: met geen mogelijkheid meer naar het spelletje kunnen kijken zonder een anti-Ajax bril op te hebben. Die columns met Van Hanegem kan elke serieuze voetbalvolger met geen mogelijkheid meer serieus nemen zodra het over Ajax zet.

Ik lees die columns van Van Hanegem nooit. Ik kwam er nu toevallig, omdat het AD er vanmorgen direct naar verwees.

Maar zodra Van Hanegem en ik de enigen zijn die iets beweren over Ajax, moet je het vooral even vermelden. Ik heb zo'n beetje het gevoel dat je mij nu gaat verwijten dat ik schrijf dat Makkelie ten onrechte een penalty aan Ajax heeft gegeven. Ik geloof evenwel dat het andersom is, verreweg de meesten zagen er geen penalty in.

De blunders van vele scheidsrechters in binnen- en buitenland zijn zo groot in aantal dat het niet meer op gaat vallen dat er per ongeluk expres ook wel eens een penalty voor een club in nood en op het juiste tijdstip wordt gegeven. Ik geloof nooit, dat in dezelfde omstandigheden Makkelie aan FC Utrecht een penalty zou hebben gegeven.

Laten we het er op houden dat dit cruciale foutje Ajax net toevallig heel erg goed uitkomt. Aan het verschrikkelijke spel van Ajax kan het niet hebben gelegen. Ik mag er uiteraard niks van zeggen en het is vooral ook helemaal niet waar. Ik ben ook vermoedelijk de enige die vond dat Ajax dramatisch slecht was. Maar dat zal mijn bril wel zijn. En zelf heb je de objectiviteit uitgevonden?

musician schreef:
Ik ben ook vermoedelijk de enige die vond dat Ajax dramatisch slecht was. Maar dat zal mijn bril wel zijn.

Nee hoor Was waarschijnlijk slechtste wedstrijd van het seizoen van Ajax die ik heb gezien.

Ze waren gewoon niet opgewassen tegen FC Utrecht!

west schreef:
(quote)

Dat kan dus niet. Het was 1 overtreding: bij de keel naar de grond duwen. De scheids zag dat en gaf geel.

Hij heeft 2x een speler bij de keel gegrepen op verschillende momenten. Een keer heeft de scheids dat gezien en heeft hem een gele kaart gegeven, en een keer is het de scheids ontgaan. Over die laatste (al was dat volgens mij eerder in de wedstrijd) gaat het vooronderzoek.

Ik las net ook zoiets, alleen zou er 5 seconden (!) tussen zitten.

Snelle jongen die Kramer

west schreef:
Ze waren gewoon niet opgewassen tegen FC Utrecht!

FCUtrecht stond tactisch ijzersterk. Ze hebben in Eric Ten Hag een prima trainer in huis gehaald.

Ik las dat ze inmiddels 5 systemen kunnen spelen. Hij is heel goed bezig.

panjoe (moderator)
Is hij ingehuurd door De Speld of zo?

PSV mocht Higler in december trouwens ook wel dankbaar zijn toen hij geen penalty voor PEC gaf (terwijl deze toch echt overduidelijk is lijkt me). Vanaf 4:43.

Geen ouwe koeien uit de sloot halen

Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Hopelijk gaat de KNVB na dit seizoen wel experimenteren met een videoscheidsrechter. Dat zie ik nog liever ingevoerd worden dan die doellijntechnologie.

Gretz schreef:
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Hopelijk gaat de KNVB na dit seizoen wel experimenteren met een videoscheidsrechter. Dat zie ik nog liever ingevoerd worden dan die doellijntechnologie.

KNVB gaat experimenteren met videoscheidsrechter | NOS

Het is een begin zullen we maar zeggen. Hopelijk mag het ook snel in de Eredivisie worden getest.

Oud nieuws.

Hé: stond 'ie hier al?

Gretz schreef:
Vanaf 4:43.

Ik dacht dat na afloop iedereen het wel eens was dat het buiten de 16 was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.