MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Hij zal er in ieder geval een dikkere portemonnee van krijgen

Volgens hem zelf is het voor de voorjaarsklassiekers en de kleinere rondes van een week en niet voor in de trein tijdens de grote drie wekelijkse rondes

Geen Tour mee voor hem in elk geval nee. Toch wel jammer.
En het is maar de vraag of hij, met renners als Kwiatkowski en Thomas aan boord, in het voorjaar voor eigen kans mag gaan.

Bij de Amstel Gold Race is hij de man

Van Baarle lijkt me meer de man voor de Vlaamse klassiekers. Rowe en Stannard hebben het dit seizoen niet zo goed gedaan en zullen degraderen in de rangorde.

Nou, vooralsnog heeft die van der Breggen het voor het zeggen. Kop en schouders.

Poek schreef:
Van Baarle lijkt me meer de man voor de Vlaamse klassiekers.

Meesterknecht voor Moscon.

Ondertussen in het damestennis: Bertens verliest en moet huilen. Niets nieuws onder de zon dus ?

Hendrik68
Goed nieuws uit de wielerwereld. Allereerst natuurlijk de prachtige wereldtitel voor Van Vleuten, wat is het haar gegund na de rampspoed in Rio.

Tweede goede nieuws is dat de ploegen vanaf volgend jaar in de grote ronden nog maar uit 8 renners mogen bestaan. Hadden van mij 7 mogen zijn, wat in de overige wedstrijden wel gaat gebeuren. Voornaamste reden is vreemd genoeg niet het vergroten van de concurrentie, of liever het terugdringen van de alleenheerschappij van vooral Sky. Nee de voornaamste reden is het vergroten van de veiligheid. Maar misschien is dat wel zo gebracht om Sky niet te opzichtig in de wielen te rijden. Met 2 ploegen minder die toch al niks te zoeken hebben in de grote rondes vergroot je de veiligheid net zo goed namelijk. Door de onervarenheid van die ploegen misschien zelfs wel meer.
Hoe dan ook, ik ben er wel blij mee, het zal altijd iets helpen. Definitief minder renners per ploeg in alle wielerkoersen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

GrafGantz schreef:
Ondertussen in het damestennis: Bertens verliest en moet huilen. Niets nieuws onder de zon dus ?

En ik ben ook heel benieuwd naar het volgend wielerseizoen met het verkleinde peloton. De verkleinde ploegen in kleinere koersen vond ik al een geslaagde stap. Voor de veiligheid van het peloton lijkt me trouwens het minderen met pijnstillers het belangrijkste. En hoe zit het eigenlijk met de motoren? Zijn die aantallen tegenwoordig daadwerkelijk minder of is daar nog steeds geen stap in gezet?

Helaas voor Sunweb bestaan er richtlijnen voor een regenboogtruiontwerp.

Wat een verschil! Wat een seizoen!

Hoppa weer een wereldkampioen op de fiets

Tommeke geeft fietsles in Bergen

Rudi S schreef:
Hoppa weer een wereldkampioen op de fiets

Maar wel de eerste Nederlandse man ooit en vooral de manier waarop

'ik dacht dat m'n powermeter kapot was ofzo'

en terwijl de commentatoren becijferden dat de regen hem minstens 20 seconden per bocht zou kosten t.o.v. de droogweerrenners, liep TD gewoon verder uit.

WK waarwehetnietoverhebben halen we niet, maar de Tour de France wordt een makkie, egwel

Nu moet ik wel zeggen dat die commentatoren er ongeveer net zo veel kijk op hebben als een verroeste lantarenpaal maar dat neemt niet weg dat het een majestueuze prestatie is.

In deze vorm maakt hij zondag ook een erg goede kans

Edgar18 schreef:
Nu moet ik wel zeggen dat die commentatoren er ongeveer net zo veel kijk op hebben als een verroeste lantarenpaal maar dat neemt niet weg dat het een majestueuze prestatie is.
Vooral Joris van den Berg heeft echt geen idee, en probeert alleen een beetje interessant te doen met mooi taalgebruik.

Frenz schreef:
WK waarwehetnietoverhebben halen we niet, maar de Tour de France wordt een makkie, egwel

We hoeven het er ook echtnietmeerovertehebben, dat scheelt. Maarreh, die Tour, die wint 'ie niet in z'n eentje hoor, daar heb je een team voor nodig dat 'm uit de wind houdt in vlakke ritten, afzet in de finale van een bergetappe, voor 'm gaat rijden als 'ie in de problemen komt en de zaak neutraliseert als 'ie een off-day heeft. En een peloton dat zoveel respect voor 'm heeft, dat ze stoppen met trappen als 'ie echt 'n keer achterop raakt. Die status heeft kuifje met z'n luchtmannen, Tommie nog lang niet. Maar ik hoop graag met je mee. Zoals Dostojevsky al schreef; als je een mens zijn hoop ontneemt, ontneem je 'm feitelijk zijn leven.

Tony schreef:
(quote)

We hoeven het er ook echtnietmeerovertehebben, dat scheelt. Maarreh, die Tour, die wint 'ie niet in z'n eentje hoor, daar heb je een team voor nodig dat 'm uit de wind houdt in vlakke ritten, afzet in de finale van een bergetappe, voor 'm gaat rijden als 'ie in de problemen komt en de zaak neutraliseert als 'ie een off-day heeft. En een peloton dat zoveel respect voor 'm heeft, dat ze stoppen met trappen als 'ie echt 'n keer achterop raakt. Die status heeft kuifje met z'n luchtmannen, Tommie nog lang niet. Maar ik hoop graag met je mee. Zoals Dostojevsky al schreef; als je een mens zijn hoop ontneemt, ontneem je 'm feitelijk zijn leven.

Die ploeg hebben ze volgend jaar best wel, meg Matthews, Kelderman, Ten Dam, Theuns en Oomen en veel meer supertalent. Je hebt niet zoals Froome een compleet bergtreintje, maar genoeg voor overal topondersteuning en uiteindelijk ook genoeg om de Tour te winnen als je zelf de beste bent. De vraag is of hij al ver genoeg is, wat Froome dit jaar heeft gespresteert is toch (weer) heel indrukwekkend.

Magick1
Als Dumoulin wint hoop ik ook wel dat hij beter is in de bergen dan Froome. De heroiek van de TdF gaat toch wel over demarreren op L'Alpe D'Huez of de Mont Ventoux. Niet zoals Indurain die een Tour wint in de tijdritten.

Dat mag je hopen, Dumoulin is geen Indurain en kiest wel voor de aanval als hij daar de mogelijkheid voor heeft, maar het is niet realistisch te denken dat hij Froome, Quintana en Bardet er wel even vanaf fladdert in de bergen. De basis zal toch gelegd worden in de tijdritten...

Verder heeft Sunweb inderdaad al een behoorlijk sterk team en je hebt ook zeker geen team nodig dat, a la Sky, van begin tot het eind met de hele ploeg op kop rijdt. Wel zou ik, als ik Sunweb was, nog een meesterknecht toevoegen, voor als Kelderman wegvalt (niet ondenkbaar). Het liefst een type dat zelf al tot de realisatie is gekomen dat ie geen grote rondes gaat winnen, maar bergop nog lang mee kan. Een type Van Garderen ofzo.

Eerst maar even het parcours afwachten volgende maand. Als er veel tijdritkilometers in zitten en relatief weinig bergopaankomsten geef ik Tom op dit moment echt wel meer kans dan een Froome op zijn retour.
Maar goed, Parijs is nog ver

Nou, de Giro was ook niet flauw qua bergritten.

Type Mollema Titmeister, als we dan toch een Nederlandse topploeg samenstellen. Op zich al een ongekende luxe, het feit dat we een topploeg kunnen samenstellen met Nederlandse renners

Hendrik68
Titmeister schreef:
Dat mag je hopen, Dumoulin is geen Indurain en kiest wel voor de aanval als hij daar de mogelijkheid voor heeft, maar het is niet realistisch te denken dat hij Froome, Quintana en Bardet er wel even vanaf fladdert in de bergen. De basis zal toch gelegd worden in de tijdritten...

Verder heeft Sunweb inderdaad al een behoorlijk sterk team en je hebt ook zeker geen team nodig dat, a la Sky, van begin tot het eind met de hele ploeg op kop rijdt. Wel zou ik, als ik Sunweb was, nog een meesterknecht toevoegen, voor als Kelderman wegvalt (niet ondenkbaar). Het liefst een type dat zelf al tot de realisatie is gekomen dat ie geen grote rondes gaat winnen, maar bergop nog lang mee kan. Een type Van Garderen ofzo.
We hebben in de Giro kunnen zien dat Dumoulin in zijn eentje al bijna kan wat Team Sky met zijn achten doet, "gewoon" een vast strak tempo rijden. Hij liet zich in de Giro niet gek maken door Nibali en Quintana, die maar bleven aanvallen, maar 5 bergritten op rij bracht hen nauwelijks dichterbij, alleen darmproblemen en een domme onoplettendheid brachten hem in het nauw, anders waren die 5 loodzware ritten schriftelijk afgedaan. Een nog sterkere Dumoulin zal de aanvallen van Bardet, Froome en Barguil dan ook relatief eenvoudig kunnen pareren verwacht ik. Er valt niet eens wat te pareren, door zijn eigen tempo te rijden komt hij gewoon weer terug. Plus de hulp van Sam Oomen, die de perfecte leerschool heeft zo en de oude Ten Dam, plus de niet te onderschatten Kragh. Mijn gevoel zegt dat Kelderman en Dumoulin niet dezelfde grote rondes gaan rijden. Zit er een tijdrit van ca. 40 kilometer bij dan slaat hij daar zijn slag. Dan kunnen de berggeiten demarreren wat ze willen, maar dat ziet er alleen maar spectaculair uit, maar je hebt er niks aan. Tijdrijden mag er saai uitzien, het is wel donders knap. Dumoulin heeft wel een beetje dezefde kwaliteiten als Froome. Dus als hij wint zal het waarschijnlijk niet spectaculair gaan ogen, maar kan iemand dat wat schelen? Eh johan de witt, je mag geen fan van Froome zijn, ben ik ook niet, helemaal niet na het astmatablettenverhaal (scrabble), maar Froome "op zijn retour" noemen is toch wel een beetje vreemd als je net 2 loodzware rondes hebt gewonnen.

Het is toch wel frappant dat hier al druk gediscussieerd wordt over een eventuele Tour overwinning van Dumoulin terwijl het niet eens bekend is of hij die wel zal rijden komend jaar.

Hoe knap de Giro overwinning ook was, het is geen Tour. Nu verwacht ik dat Dumoulin nog wel beter kan worden terwijl Froome qua niveau niet veel meer vooruit zal gaan. Maar, Froome als klassementsrenner is momenteel gewoon nog wel beter dan Dumoulin. Hem op zijn retour noemen vind ik dan ook een nogal boude uitspraak.

Ik hoop vooral dat Dumoulin dit hoge niveau vasthoudt, dan kan hij volgend jaar weer een grote ronde winnen. Mocht hij voor de Tour kiezen en de andere grote namen doen ook mee dan staat hij (nog) niet op één in mijn tourpoule.

Edit: johan de witt, heb jij een paar sapjes op? Je slaat namelijk een beetje door. Wat betreft de Tour overwinning kan ik wel met je meegaan dat het een ploegenoverwinning was maar wat Froome in de Vuelta liet zien vond ik best indrukwekkend.

Hendrik68 schreef:
Eh johan de witt, je mag geen fan van Froome zijn, ben ik ook niet, helemaal niet na het astmatablettenverhaal (scrabble), maar Froome "op zijn retour" noemen is toch wel een beetje vreemd als je net 2 loodzware rondes hebt gewonnen.

Vind ik niet, je geeft zelf al aan dat Dumoulins overmacht in de Giro heel wat meer imponeerde dan Froomy's met-dank-aan-de-ploeg-succesjes van de Tour en Vuelta. Ik vond Froome in beide rondes kwetsbaar, het is dat de concurrentie er niet van profiteerde anders had hij die nooit gewonnen.
Er was een mooie foto na de tijdritzege van Tom gisteren, met Tom en Froome, met gebogen hoofd, in EEN beeld gevangen, die de wisseling van de wacht mooi illustreerde.

De Tour is voor Tom en, sterker nog, ik denk dat Froome nooit meer een grote ronde zal winnen.

EDIT Edgar18, uiteraard gaat Tom voor de Tour volgend jaar, het enige wat er nog te winnen valt voor hem. En nee, ook in de Vuelta vond ik Froome zeker niet zo sterk als Tom in de Giro tegen een top-Nibali en Quintana.

Het gaat de goede kant op hier - nog even en aan de naam van het topic kan (geen ..., geen wielrennen) worden toegevoegd.

Misschien is Tom van origine wel een afgedaalde Mokummer

johan de witt schreef:
EDIT Edgar18, uiteraard gaat Tom voor de Tour volgend jaar, het enige wat er nog te winnen valt voor hem. En nee, ook in de Vuelta vond ik Froome zeker niet zo sterk als Tom in de Giro tegen een top-Nibali en Quintana.
Ik denk ook dat Dumoulin de Tour zal willen rijden maar als het parcours van de Giro hem (zoals dit jaar) echt beter ligt dan kiest hij daarvoor, dat weet ik vrij zeker. Het is een renner die mogelijke risico's zoveel mogelijk uitbant. Niet voor niks liet hij dit jaar de Vuelta toch schieten. Ik denk eigenlijk dat wij de tegenstand in de Giro ietwat overschatten. Quintana was zeker niet top en na het huidige wielerjaar heb ik juist bij Nibali het idee dat hij wat op zijn retour is.

Neemt niet weg dat Dumoulin formidabel was en een held is maar ik ben er niet erg van overtuigd dat hij Froome kan kloppen in de Tour van komend jaar.

Edgar18 schreef:
Het is een renner die mogelijke risico's zoveel mogelijk uitbant.

Het is iemand die precies weet wat hij wilt en zoveel prijzen wilt pakken die op dat moment bij zijn mogelijkheden passen zoals een olympische tijdrit, WK tijdrit en een grote ronde met de meeste tijdrit kilometers. Ik vind jou omschrijving (ik heb ook verder gelezen natuurlijk )wel iets te negatief. Ik denk dat hij de komende tour nog even overslaat omdat hij zelf weet dat de kans dat hij die gaat winnen tov de Giro en/of Vuelta 2018 een heel stuk kleiner is. In 2019 is hij normaliter nog meer gegroeid en een topfavoriet voor de tour (dan is ook Froome echt op zijn retour )

Edgar18 schreef:
Ik denk ook dat Dumoulin de Tour zal willen rijden maar als het parcours van de Giro hem (zoals dit jaar) echt beter ligt dan kiest hij daarvoor, dat weet ik vrij zeker. Het is een renner die mogelijke risico's zoveel mogelijk uitbant. Niet voor niks liet hij dit jaar de Vuelta toch schieten.

Dat was puur omdat hij voor het WK ging/gaat en twee grote rondes op deze leeftijd proberen te winnen zou wel erg zot zijn. Hij had kunnen gaan als hulpje voor Kelderman, maar daar bedankte hij logischerwijs voor, met zijn staat van dienst.
Nee, Dumoulin gaat zeker de Tour rijden, ongeacht het parkoers.
Twee jaar op rijd de Tour missen als een van de beste renners ter wereld valt publicitair natuurlijk ook niet te verkopen.
(Ik heb qua parkoers trouwens begrepen dat er een ploegentijdrit en een kasseienrit in zit, dat moet hem op zich ook wel liggen.)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:49 uur

geplaatst: vandaag om 19:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.