Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
Hendrik68
geplaatst: 21 september 2017, 17:05 uur
Froome kan best nooit meer een ronde winnen, maar dit jaar wees niets op een retour. Het trucje van Sky kunnen de anderen langzaamaan echter ook steeds beter, wattages trappen? Trappen wij toch lekker wattages mee. Met die wattages speel je Dumoulin juist in de kaart. Froome zal alles op alles willen zetten om in het illustere rijtje van vijfvoudig Tourwinnaar te komen. Tom kan hierbij als een echte profiteur heel goede zaken doen in het hooggebergte. Dat speelt op zeker ook mee in zijn overwegingen. Maar de kans is groot dat men Bardet en Barguil nog meer kans wil geven op de overwinning en dus nog minder tijdritkilometers inplant. Dat gaat op zeker ook een overweging zijn. Als de Giro 50 tijdritkilometers heeft en de Tour maar 20, dan slaat hij de Tour met alle plezier nog een keer over, dat valt publicitair prima te verkopen. De eerste Nederlandse Giro winnaar en dan direct 2 keer, dat staat heel netjes op je CV. Nog niet zo lang geleden gaf hij meer om Olympisch Goud dan aan om de overwinning in een grote ronde. Daar is hij wat van teruggekomen, maar de kans om te winnen geeft de doorslag, dat is een ding dat zeker is. Ziet hij die kansen niet voldoende in de Tour, dan slaat hem over. Liggen de kansen gelijk, dan gaat hij hem wel rijden. Maar Dumoulin is wel de laatste die zich ergens toe verplicht voelt. Hij trekt volledig zijn eigen plan.
0
geplaatst: 21 september 2017, 17:14 uur
Maar hij is ook buitengewoon eerzuchtig, en zal absoluut het hoogste nastreven, ook volgend jaar.
En dat zal de Tourzege zijn.
Tijdritten of niet, hij zal altijd meestrijden om de overwinning in de Tour. Hij hoeft echt niet bang te zijn voor Bardet of Barguil... Hij is niet alleen individueel een van de beste ter wereld maar heeft inmiddels ook een van de allerbeste ploegen.
En dat zal de Tourzege zijn.
Tijdritten of niet, hij zal altijd meestrijden om de overwinning in de Tour. Hij hoeft echt niet bang te zijn voor Bardet of Barguil... Hij is niet alleen individueel een van de beste ter wereld maar heeft inmiddels ook een van de allerbeste ploegen.
0
Hendrik68
geplaatst: 21 september 2017, 17:15 uur
Dat laatste ben ik zeker wel met je eens en met het vertrek van Barguil ook evenwichtiger.
0
geplaatst: 21 september 2017, 17:31 uur
johan de witt schreef:
Hij had kunnen gaan als hulpje voor Kelderman, maar daar bedankte hij logischerwijs voor, met zijn staat van dienst.
Nee, Dumoulin gaat zeker de Tour rijden, ongeacht het parkoers.
Twee jaar op rijd de Tour missen als een van de beste renners ter wereld valt publicitair natuurlijk ook niet te verkopen.
Dumoulin lijkt me nou juist niet het type renner dat zich ergens te groot voor voelt. Ik vind hem een echte teamspeler. Denk maar eens terug aan de huldiging van de Giro. In zijn uppie stond hij wat verloren op het podium maar toen zijn vriendjes erbij kwamen was dat meteen weg. Volgens mij heeft hij die afweging puur en alleen gemaakt omdat het hem de meeste kans op het winnen van de WK tijdrit gaf. Zoals vigil al zei, hij weet precies wat hij wil. Ik vind dat hij daarbij ook de risico's wat uit de weg gaat (volgens mij had hij gisteren ook gewonnen met drie weken Vuelta in de benen) maar de winnaar heeft altijd gelijk dus wie neemt hem dat kwalijk. Hij had kunnen gaan als hulpje voor Kelderman, maar daar bedankte hij logischerwijs voor, met zijn staat van dienst.
Nee, Dumoulin gaat zeker de Tour rijden, ongeacht het parkoers.
Twee jaar op rijd de Tour missen als een van de beste renners ter wereld valt publicitair natuurlijk ook niet te verkopen.
Ik sluit me in ieder geval aan bij Hendrik en Sander, het zal echt aan het parcours liggen. Bovendien vind ik het publicitaire argument niet sterk. De Tour krijgt verreweg de meeste media-aandacht en is daarom de belangrijkste ronde van het jaar maar ik geniet al jarenlang meer van de Giro en Vuelta dan van de Tour. De koers is spannender en evenwichtiger en als winnaar moet je meer in je mars hebben dan voor het winnen van de Tour. Ik vermoed dat menig wielerliefhebber de Giro en Vuelta winnen minstens zo hoog aanslaat als de Tour. De leek daarentegen kijkt er natuurlijk anders tegenaan.
0
geplaatst: 21 september 2017, 17:45 uur
vigil schreef:
)
(quote)
In 2019 is hij normaliter nog meer gegroeid en een topfavoriet voor de tour (dan is ook Froome echt op zijn retour
) Misschien kan hij wel net zo lang door als Chris Horner
Dan zijn we pas over tien jaar van hem af...Edgar18 schreef:
Ik vind dat hij daarbij ook de risico's wat uit de weg gaat (volgens mij had hij gisteren ook gewonnen met drie weken Vuelta in de benen) maar de winnaar heeft altijd gelijk dus wie neemt hem dat kwalijk.
Ik vind dat hij daarbij ook de risico's wat uit de weg gaat (volgens mij had hij gisteren ook gewonnen met drie weken Vuelta in de benen) maar de winnaar heeft altijd gelijk dus wie neemt hem dat kwalijk.
Hij was zelf ook een beetje verbaasd over zijn niveau.
Mjuman schreef:
Het gaat de goede kant op hier - nog even en aan de naam van het topic kan (geen ..., geen wielrennen) worden toegevoegd.
Het gaat de goede kant op hier - nog even en aan de naam van het topic kan (geen ..., geen wielrennen) worden toegevoegd.
Morgen begint het EK volleybal voor vrouwen
Heerlijke sport om te kijken. Nederland heeft een lastige poule met o.a. Servië.
0
geplaatst: 21 september 2017, 18:04 uur
Ik geniet ook zeker meer van de Giro en Vuelta, maar zoals je zelf al zegt geniet de Tour veel meer media-aandacht, meer dan die twee bij elkaar.
En Dumoulin is een van de best betaalde profrenners, en dus zal van hem verwacht worden dat hij de Tour gaat doen.
En los daarvan zal hij zelf ook eerzuchtig genoeg zijn om die op zijn palmares bij te willen schrijven.
Voor mij is het een no-brainer dat hij - bij leven en welzijn - de Tour 2018 gaat rijden, maar van mij mag je twijfelen zoveel je wil
En Dumoulin is een van de best betaalde profrenners, en dus zal van hem verwacht worden dat hij de Tour gaat doen.
En los daarvan zal hij zelf ook eerzuchtig genoeg zijn om die op zijn palmares bij te willen schrijven.
Voor mij is het een no-brainer dat hij - bij leven en welzijn - de Tour 2018 gaat rijden, maar van mij mag je twijfelen zoveel je wil

1
geplaatst: 21 september 2017, 18:17 uur
Zo, Rossi heeft 21 dagen geleden zijn been gebroken maar gaat dit weekend weer racen
, de dokters hebben het goedgekeurd, wel jammer voor de Nederlander Van der Mark die hem zou vervangen, maar goed nieuws voor de Rossi fans.
Van der Mark: "Ongelooflijk knap wat Rossi doet" - MotoGP nieuws - nl.motorsport.com
, de dokters hebben het goedgekeurd, wel jammer voor de Nederlander Van der Mark die hem zou vervangen, maar goed nieuws voor de Rossi fans.Van der Mark: "Ongelooflijk knap wat Rossi doet" - MotoGP nieuws - nl.motorsport.com
0
geplaatst: 21 september 2017, 18:28 uur
Dumoulin is niet iemand die spelletjes speelt. Als hij zegt dat het niet zeker is dat hij volgend jaar aan de Tour meedoet, dan twijfelt hij daadwerkelijk daaraan.
0
Mb.
geplaatst: 22 september 2017, 11:39 uur
We moeten nu ook niet doen alsof Dumoulin even minuten pakt op Froome in een tijdrit. Zeker niet in een grote ronde. Nu heeft Dumoulin kunnen werken naar het WK terwijl Froome nog een Vuelta in de benen had. Prachtige prestatie van Dumoulin overigens, daar wil ik echt niks aan af doen, maar het is nu niet zo dat hij Froome met twee vingers in de neus er wel even oplegt in een tijdrit in de Tour. Dat is andere koek.

0
geplaatst: 22 september 2017, 12:04 uur
Vorig jaar pakte hij in de Tour tijdrit ook al meer dan een minuut op Froome.
0
geplaatst: 22 september 2017, 12:36 uur
Edgar18 schreef:
Ook daar niet te vergelijken, omdat Dumoulin daar niet voor een klassement ging op dat moment.
Pas op, ik denk ook dat DUmoulin Froome er op legt in een tijdrit, maar om nu al te zeggen met zoveel of zoveel, dat is niet te doen. Dumoulin gaat in theorie natuurlijk alleen maar sterker worden, daar waar Froome stilaan minder zal worden.
0
geplaatst: 22 september 2017, 13:07 uur
corn1holio1 schreef:
Ook daar niet te vergelijken, omdat Dumoulin daar niet voor een klassement ging op dat moment.
Dat heeft er precies niks mee te maken Ook daar niet te vergelijken, omdat Dumoulin daar niet voor een klassement ging op dat moment.
. Vier dagen ervoor won hij al de loodzware etappe naar Arcalis, hij was op dat moment dus zeker zo hard en serieus aan het koersen als Froome. Het was zeker niet zo dat hij daar twee weken voor de gezelligheid mee reed om vervolgens de tijdrit te winnen. Zeker wel te vergelijken dus. Dumoulin zal in een tijdrit van dertig tot veertig kilometer normaal gesproken zeker een minuut pakken op Froome en nog meer op anderen maar ik vrees dat hij bergop nog wat sterker moet worden om het Froome echt moeilijk te kunnen maken.
0
geplaatst: 22 september 2017, 14:40 uur
Edgar18 schreef:
. Vier dagen ervoor won hij al de loodzware etappe naar Arcalis, hij was op dat moment dus zeker zo hard en serieus aan het koersen als Froome. Het was zeker niet zo dat hij daar twee weken voor de gezelligheid mee reed om vervolgens de tijdrit te winnen. Zeker wel te vergelijken dus.
Dumoulin zal in een tijdrit van dertig tot veertig kilometer normaal gesproken zeker een minuut pakken op Froome en nog meer op anderen maar ik vrees dat hij bergop nog wat sterker moet worden om het Froome echt moeilijk te kunnen maken.
(quote)
Dat heeft er precies niks mee te maken
. Vier dagen ervoor won hij al de loodzware etappe naar Arcalis, hij was op dat moment dus zeker zo hard en serieus aan het koersen als Froome. Het was zeker niet zo dat hij daar twee weken voor de gezelligheid mee reed om vervolgens de tijdrit te winnen. Zeker wel te vergelijken dus. Dumoulin zal in een tijdrit van dertig tot veertig kilometer normaal gesproken zeker een minuut pakken op Froome en nog meer op anderen maar ik vrees dat hij bergop nog wat sterker moet worden om het Froome echt moeilijk te kunnen maken.
Dumoulin heeft de dag voor die tijdrit Froome een kwartier laten wegrijden op een ingekorte Ventoux. Als hij daar moet aanklampen om te kunnen volgen, kan je er vanuit gaan dat dat zich laat gevoelen in de tijdrit. Dat heeft zeer zeker een invloed.
Ik betwist niet dat Dumoulin harder kan tijdrijden, maar een echt duel met gelijke wapens hebben ze volgens mij nog niet uitgevochten (toch niet recentelijk).
0
geplaatst: 22 september 2017, 14:58 uur
Zelfs in de olympische tijdrit - waar Dumoulin toch verre van optimaal voorbereid aan de start stond - eindigde hij voor Froome.
Anyway corn1holio1, mocht jij twijfelen aan het niveauverschil in de tijdrit dan is dat natuurlijk prima. Ik ga er in ieder geval vanuit dat Dumoulin zeker een minuut pakt op Froome in een tijdrit van 30 km of meer.
Anyway corn1holio1, mocht jij twijfelen aan het niveauverschil in de tijdrit dan is dat natuurlijk prima. Ik ga er in ieder geval vanuit dat Dumoulin zeker een minuut pakt op Froome in een tijdrit van 30 km of meer.
0
geplaatst: 22 september 2017, 14:58 uur
nee dat was niet gelijk dat weet jij ook wel, Dumoulin heeft zijn hele zomer op deze dag ingedeeld. Froome tussendoor even een Tour en Vuelta gereden en gewonnen en dit was een leuk tussendoortje maar absoluut geen prio voor Froome Dus dat is geen gelijke wapens lijkt me.
Niet dat Dumoulin niet beter is hoor in de tijdrit want dat is hij wel degelijk
Niet dat Dumoulin niet beter is hoor in de tijdrit want dat is hij wel degelijk
1
Hendrik68
geplaatst: 23 september 2017, 01:58 uur
De 3e speelronde in de NFL begon gisteren met een aanvallend spektakel tussen de Rams en de 49ers, waarbij running back Todd Gurley de grote man was bij de Rams met 2 touchdowns en meer dan honderd yards. Ook wide receiver Sammy Watkins had een paar fabuleuze vangballen. Heel goed voor het zelfvertrouwen van quarterback Jared Goff die een aantal malen gered werd. Goff is een enorm talent, als je ziet hoe hij vrijwel volledig uit balans een bal op maat kan gooien, dat is echt heel knap. Vorig jaar durfde de leiding hem nog niet het vertrouwen te geven, maar Goff lijkt nuh et ongelijk te bewijzen.
Komend weekeinde geen regelrechte krakers, al zijn de ontmoetingen tussen Tennessee en Seattle en die tussen de Buccaneers en de Vikings wel toppers. Van de winnaars van deze ontmoetingen mogen we verwachten dat ze zich gaan mengen in de strijd om de divisie titel. We gaan nu ook wel duidelijkheid krijgen over de sterkte van de offensive line van Seattle. Het had er de eerste wedstrijden alle schijn van dat het probleem dat vorig jaar de Seahawks al nekte dat nu weer gaat doen en dat is heel spijtig voor een team met een Superbowlwaardige defense. Een overwinning op de steeds beter wordende Titans zou de twijfel enigszins weg moeten nemen.
De ontmoeting tussen de Patriots en de Texans gaat heel veel vertellen over de vorm van beide teams. Het Houston van JJ Watt ging in de eerste wedstrijd onverwacht hard op zijn snavel tegen de Jaguars, maar herstelden zich in week 2 prima met rookie quarterback DeShaun Watson die een prima indruk maakte. De Pats gingen in week 1 eveneens keihard onderuit en herstelden zich in week 2 eveneens. Interessant om te zien of de ijzersterk geachte Texans' defense Brady en consorten kan ontregelen. Lukt dat en de Texans winnen de wedstrijd dan gaat iedereen die New England lief is toch danig ongerust worden. Het is zeker geen schande om eens van de Texans te verliezen, maar met de oorwassing tegen de Chiefs en toch ook best wel veel opgegeven punten tegen de Saints in het geheugen kun je dan toch wel spreken van een probleem. De Pats hebben wel Amendola, die Edelman vervangt, en het hoofd van de verdediging Dont'a Hightower terug van een blessure.
Wellicht gaan we ook eerste overwinning van de Browns beleven. Zij spelen tegen de Colts die vorige week zowaar bijna wonnen, maar toch een gruwelijk matig clubje zijn en nu ook nog zonder de geblesseerde quarterback Andrew Luck. DeShone Kizer wil maar al te graag zijn eerste overwinning pakken, hij viel vorige week tijdelijk uit vanwege een migraine aanval, maar hij keerde dezelfde wedstrijd nog terug.
Mijn Jets gaan bijna alles verliezen. Ik hoopte vorige week dat de Raiders niet meer dan 50 punten gingen maken en dat lukte gelukkig ternauwernood. Maar als ze een keer willen winnen dan is Miami in eigen huis een minikansje. Zo beroerd als vooraf werd voorgespiegeld zijn de Jets nou ook weer niet. En Miami heeft in quarterback Jay Cutler een eersteklas eikel in de gelederen die er voor zorgt dat geen enkele verdediger gemotiveerd hoeft te worden. Als een verdediger 1 sack op zijn CV wil terugzien is dat wel een sack op Jay Cutler.
Komend weekeinde geen regelrechte krakers, al zijn de ontmoetingen tussen Tennessee en Seattle en die tussen de Buccaneers en de Vikings wel toppers. Van de winnaars van deze ontmoetingen mogen we verwachten dat ze zich gaan mengen in de strijd om de divisie titel. We gaan nu ook wel duidelijkheid krijgen over de sterkte van de offensive line van Seattle. Het had er de eerste wedstrijden alle schijn van dat het probleem dat vorig jaar de Seahawks al nekte dat nu weer gaat doen en dat is heel spijtig voor een team met een Superbowlwaardige defense. Een overwinning op de steeds beter wordende Titans zou de twijfel enigszins weg moeten nemen.
De ontmoeting tussen de Patriots en de Texans gaat heel veel vertellen over de vorm van beide teams. Het Houston van JJ Watt ging in de eerste wedstrijd onverwacht hard op zijn snavel tegen de Jaguars, maar herstelden zich in week 2 prima met rookie quarterback DeShaun Watson die een prima indruk maakte. De Pats gingen in week 1 eveneens keihard onderuit en herstelden zich in week 2 eveneens. Interessant om te zien of de ijzersterk geachte Texans' defense Brady en consorten kan ontregelen. Lukt dat en de Texans winnen de wedstrijd dan gaat iedereen die New England lief is toch danig ongerust worden. Het is zeker geen schande om eens van de Texans te verliezen, maar met de oorwassing tegen de Chiefs en toch ook best wel veel opgegeven punten tegen de Saints in het geheugen kun je dan toch wel spreken van een probleem. De Pats hebben wel Amendola, die Edelman vervangt, en het hoofd van de verdediging Dont'a Hightower terug van een blessure.
Wellicht gaan we ook eerste overwinning van de Browns beleven. Zij spelen tegen de Colts die vorige week zowaar bijna wonnen, maar toch een gruwelijk matig clubje zijn en nu ook nog zonder de geblesseerde quarterback Andrew Luck. DeShone Kizer wil maar al te graag zijn eerste overwinning pakken, hij viel vorige week tijdelijk uit vanwege een migraine aanval, maar hij keerde dezelfde wedstrijd nog terug.
Mijn Jets gaan bijna alles verliezen. Ik hoopte vorige week dat de Raiders niet meer dan 50 punten gingen maken en dat lukte gelukkig ternauwernood. Maar als ze een keer willen winnen dan is Miami in eigen huis een minikansje. Zo beroerd als vooraf werd voorgespiegeld zijn de Jets nou ook weer niet. En Miami heeft in quarterback Jay Cutler een eersteklas eikel in de gelederen die er voor zorgt dat geen enkele verdediger gemotiveerd hoeft te worden. Als een verdediger 1 sack op zijn CV wil terugzien is dat wel een sack op Jay Cutler.
1
geplaatst: 23 september 2017, 02:09 uur
Jay Cutler. Zijn er überhaupt sporters die meer memes op hun naam hebben staan dan Jay - interception - Cutler?
https://usattouchdownwire.files.wordpress.com/2017/03/give-it-to-jay.jpg?w=400&h=294

Leuk stuk in ieder geval weer. Weet dat ze hier trouw gelezen worden!
https://usattouchdownwire.files.wordpress.com/2017/03/give-it-to-jay.jpg?w=400&h=294

Leuk stuk in ieder geval weer. Weet dat ze hier trouw gelezen worden!
0
geplaatst: 23 september 2017, 18:21 uur
Voor wie het nog niet duidelijk was wie de beste motorracer allertijden is. 
Wat een held zeg, ben benieuwd of ie het morgen vol gaat houden.
Rossi pakt sensationele derde startplek in Aragon, pole voor Viñales - MotoGP nieuws - nl.motorsport.com

Wat een held zeg, ben benieuwd of ie het morgen vol gaat houden.
Rossi pakt sensationele derde startplek in Aragon, pole voor Viñales - MotoGP nieuws - nl.motorsport.com
0
geplaatst: 23 september 2017, 18:44 uur
Mooi uitgespeeld van Chantal Blaak in elk geval.
De andere twee keken toch wat sip na afloop
Benieuwd naar de race van morgen
De andere twee keken toch wat sip na afloop

Benieuwd naar de race van morgen

0
geplaatst: 23 september 2017, 20:02 uur
Ik ook.
Mooie finale nog uiteindelijk vandaag.
De vraag is welke Nederlander er morgen zal winnen..
0
geplaatst: 23 september 2017, 20:27 uur
Dat kan er maar eentje zijn dan.
Maar gezien de koers van vandaag verwacht ik toch wel een snelle man.
Maar gezien de koers van vandaag verwacht ik toch wel een snelle man.
0
geplaatst: 23 september 2017, 21:36 uur
En we zijn Melo kwijt. Voor de meest irritante speler in de NBA, iemand anders en vijftig cent in de vorm van een second round pick. Verdorie, daar kon meer mee gebeuren.
Gelukkig kunnen we nu bouwen rond Kristaps en Hernangomez.
Gelukkig kunnen we nu bouwen rond Kristaps en Hernangomez.
0
geplaatst: 23 september 2017, 21:43 uur
Haha, OKC zal zich wel rot lachen. Voor het komend jaar hebben ze wel een sterrenteam daar. Benieuwd of ze er ook echt een team van weten te maken, in dat geval kunnen ze meedoen voor de bovenste plekken in het westen.
0
geplaatst: 23 september 2017, 22:05 uur
Heb er wel goede hoop in, alleen spelen ze nu met drie spelers die wel heel erg graag de bal voor zichzelf willen hebben. Hetzelfde probleem zal je in Houston hebben. Er schort wel wat aan die zogeheten sterrenteams.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.