MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
In de categorie "zie je ook niet elke dag":

https://i.imgur.com/J0BW5mk.jpg

Hendrik68
johan de witt schreef:
Dat kan er maar eentje zijn dan.
Maar gezien de koers van vandaag verwacht ik toch wel een snelle man.
Als je zag hoe weinig selectief het bij de dames was dan verwacht eigenlijk gewoon een massasprint. Die Salmon Hill is te kort, dan moet het moment wel zo perfect gekozen worden en de jump moet zo krachtig en explosief zijn. Maar het lijkt me sterk, volgens mij moet zelfs Kittel in vorm dit wel aankunnen (geen idee of hij meedoet trouwens). Regen kan wel een hoop doen. Geen idee wat de voorspellingen zijn, maar laten we daar op hopen, wat de Oranje mannen dan ook doen. Bij zon verwacht ik een hele saaie koers.

Aantal off-topic berichten verwijderd.

Hendrik68 schreef:
Als je zag hoe weinig selectief het bij de dames was dan verwacht eigenlijk gewoon een massasprint. Die Salmon Hill is te kort, dan moet het moment wel zo perfect gekozen worden en de jump moet zo krachtig en explosief zijn. Maar het lijkt me sterk, volgens mij moet zelfs Kittel in vorm dit wel aankunnen (geen idee of hij meedoet trouwens). Regen kan wel een hoop doen. Geen idee wat de voorspellingen zijn, maar laten we daar op hopen, wat de Oranje mannen dan ook doen. Bij zon verwacht ik een hele saaie koers.

Ja, dat laatste dus, de hele dag mooi weer in Bergen.
Het is een beetje een Milaan-San Remo parkoers inderdaad. Voor sprinters die een beetje kunnen klimmen dus. Ik denk Matthews, BH, Gaviria of toch weer Sagan als hij zich kan inhouden.
Dumoulin moet het a la Chantal Blaak proberen na de laatste beklimming, en dan hopen dat het een moment stilvalt. Dan is hij gevlogen.

bennerd schreef:
Er schort wel wat aan die zogeheten sterrenteams.
Het 'teamproces' is vorig jaar bij Golden State toch redelijk organisch verlopen. Nu is het wel zo dat daar de kern al stond en er slechts één nieuwe pion ingepast hoefde te worden.

Voor Houston heb ik goede hoop. Paul is een speler die zich kan wegcijferen en anderen beter laat spelen. In Oklahoma zie ik het proces moeizamer verlopen met drie spelers die eigen succes belangrijk vinden. Toch hebben ze - met de verdedigende kwaliteiten van Adams en Robinson - echt een hele sterke ploeg die het Golden State in potentie lastig kan maken.

johan de witt schreef:
Dumoulin moet het a la Chantal Blaak proberen na de laatste beklimming, en dan hopen dat het een moment stilvalt. Dan is hij gevlogen.
De enige manier waarop Nederland succes kan hebben is het strijdplan van de vrouwen kopiëren. Genoeg sterke renners die om-en-om in de aanval kunnen gaan. Maar de kans dat het lukt schat ik heel laag in.

Mijn favorietenlijstje:
1. Sagan
2. Matthews
3. Kwiatkowski
4. Trentin
5. Van Avermaet

Aangezien Sunweb alles wint kies ik voor:

1. Matthews
2. Sagan
3. Gaviria
4. Kristoff
5. Boasson Hagen

De laatste keer dat het WK in Noorwegen was, stonden er overigens 12 (deels toekomstige) Tourzeges op de plaatsen 1 en 2

1. Sagan, ik kan me geen andere winnaar voorstellen

2. Matthews
3. Greg
4. Kristoff
5. Boasson hagen

johan de witt schreef:

De laatste keer dat het WK in Noorwegen was, stonden er overigens 12 (deels toekomstige) Tourzeges op de plaatsen 1 en 2

Bij amateurs won toen ook nog Ullrich

Hendrik68
Edgar18 schreef:
(quote)
De enige manier waarop Nederland succes kan hebben is het strijdplan van de vrouwen kopiëren. Genoeg sterke renners die om-en-om in de aanval kunnen gaan. Maar de kans dat het lukt schat ik heel laag in.

Mijn favorietenlijstje:
1. Sagan
2. Matthews
3. Kwiatkowski
4. Trentin
5. Van Avermaet

Jou top 5 zou het zo ongeveer wel kunnen worden, waarbij ik de nummers 1 en 2 om zou draaien. Maar dat de Nederlanders de stijl van de vrouwen moeten kopiëren ben ik het niet mee eens. Ten eerste zijn we niet eens de grote favoriet en ten tweede heb je veel meer concurrentie bij de mannen. Naast 8 Nederlandse vrouwen had je nog eens hooguit 10 individuutjes uit andere landen die kans hadden, en dat was alles en dus heel simpel uit te spelen. Bij de heren heb je wel 10 complete naties waarbij vrijwel iedereen kan winnen. Die leg je als 1 landje niet even 200 km lang je wil op en helemaal niet op dit parcours. Je moet slim zijn en ook een hele hoop geluk hebben en bij een WK komt het altijd op de laatste ronde aan, om dan op 100 km met een groepje vooruit te gaan is tamelijk zinloos. Enige kans voor Nederland is die ene explosieve jump waarbij de concurrentie net even te laat reageert, anders dikke pech, maar is het niet al mooi genoeg zo?

Edit: Over de geweldige wedstrijd en het uitgekiende ploegenspel van gisteren is al genoeg gezegd, wat een weelde. Maar ik wilde nog even compliment maken aan co-commentator van Herbert Dijkstra: Adrie Visser gaf commentaar alsof ze nooit anders gedaan had, met ontzettend veel kennis en inside informatie. Viel me echt op. Kan het stokje zo overnemen van Ducrot als die eens niet kan,. Ik had vroeger wel even problemen met Ducrot, maar nu vind ik hem juist geweldig en ook heerlijk authentiek.

Maar dat er meer concurrentie is betekent toch niet dat je niet hetzelfde patroon kunt volgen? In de laatste honderd kilometer moet Nederland zorgen dat ze bij iedere 'beklimming' van Salmon Hill iemand voorin hebben zitten die mee kan gaan met een eventuele vlucht. Dat heeft niets te maken met wil opleggen maar gewoon met koersen op een manier die succesvol kan zijn. Met het hele pak naar de finish rijden is voor Nederland namelijk het slechtst mogelijke scenario, daar zijn we het denk ik over eens. Zeker niet wachten tot de laatste ronde dus, dan ben je gezien. Denk maar eens terug aan de voorjaarsklassiekers dit jaar, de forcing die leidde tot de overwinning vonden in bijna alle gevallen ver voor de finish plaats (Vlaanderen, Roubaix, Gold Race).

Wereldkampioen tijdrijden is mooi voor TD en de chauvinisten, maar er is natuurlijk maar één titel die telt op dit WK en dat is die van vanmiddag.

Sagan was toch ziek, dan kun je onmogelijk kans maken tegen de topfitte concurrentie, hij kon drie dagen niet fietsen ofzo.

Vind Kelderman wel het type voor een 'Zoetemelkje', maar da's vooral wishfull thinking.

Gezien de vorm in de Vuelta zeg ik: Trentin

Frenz schreef:
Vind Kelderman wel het type voor een 'Zoetemelkje', maar da's vooral wishfull thinking.
Als ie mee had gedaan zou het een optie geweest zijn ja .

Overigens ben ik het met de rest van je bericht ook niet zo eens. Sagan afschrijven zou ik nooit doen en een wereldtitel tijdrijden is wat mij betreft een hele serieuze en aansprekende prijs. Dat de wegwedstrijd nog 'zwaarder' telt is wel waar.

Hendrik68
Edgar18 schreef:
Maar dat er meer concurrentie is betekent toch niet dat je niet hetzelfde patroon kunt volgen? In de laatste honderd kilometer moet Nederland zorgen dat ze bij iedere 'beklimming' van Salmon Hill iemand voorin hebben zitten die mee kan gaan met een eventuele vlucht. Dat heeft niets te maken met wil opleggen maar gewoon met koersen op een manier die succesvol kan zijn.
Succesvol kan zijn, maar het al meer dan 30 jaar niet geweest is. Nederland is zo vaak controlerend bezig geweest en toen kwam de laatste ronde en ineens was er geen Oranje shirt meer te bekennen. Dat moest maar eens anders.

Ik zou er met deze selectie niet zo gauw vanuit gaan dat er niemand meer aanwezig is. Je hebt er negen he... Die kun je beter om en om aan laten vallen dan met Sagan, Matthews, Trentin en Kwiatkovski naar de slachtbank rijden.

"Dat betekent dat we in de finale met genoeg renners nog van voren moeten zitten en allemaal moeten proberen aan te vallen. We gaan proberen om op die manier te winnen."
Aldus Koen de Kort. Die had ook al bedacht dat aanvallen de enige mogelijkheid tot een overwinning is.

Ghe ghe ghe, omdat tie bij de ploegentijdrit wel meedeed, ging ik er zo maar vanuit. Zag het anders zo gebeuren, sneaky de Zalmheuvel op, net ff los en dan snoeihard naar de finish met 15-20 seconden voor.

Ik schrijf Sagan niet af, alleen als hij echt herstellende is, dan kan het niet zo zijn dat hij een kans maakt, een griep of verkoudheid sloopt een stukje conditie weg, kan Sagan op 90-95% winnen?

Frenz schreef:
Kan Sagan op 90-95% winnen?
Bij ieder ander zou griep en verkoudheid inderdaad de conditie slopen. Sagan is net de enige uitzondering waarvan ik denk dat ie ook op 80 - 85% van zijn kunnen nog kan winnen.

We zullen zien, ik ga eerst zelf maar iets aan de conditie doen voor ik achter de stream verdwijn. Heb er wel meer zin in, nu de Nederlanders veel meer meetellen.

Ergens heb ik de hoop dat Bauke in een aanval succesvol kan zijn. Het is hem ook gelukt in de Tour dit jaar en ook al eerder in San Sebastian. Maar ik denk dat Trentin gaat winnen.

Het koersverloop tot nu toe aankijkend denk Trentin dat zelf ook.

Ik zie hem toch niet als kanshebber vandaag.

Hendrik68
Ik wel, maar met hem nog wel 30 anderen en dan nog kan er een ander mee vandoor gaan. Nu er ver over de helft nog niemand iets extra's heeft gedaan neemt het aantal kanshebbers alleen maar toe. Valt geen zinnig woord over te zeggen.

Hendrik68
Kijk dat bedoel ik nou. Gaan Van Emden en De Kort op 90 km van de meet ineens loeihard op kop rijden. Waarom in 's hemelsnaam. Dat is de afgelopen jaren vaker gebeurd en je hebt er helemaal niks aan. Je helpt alleen jezelf de vernieling in. Offenses win games, defenses win championships. Ook in het wielrennen.

Nou, de kopgroep is teruggehaald. Over 50 km had je sowieso niks meer aan die twee gehad.
De koers hard maken is het plan, anders kun je net zo goed gelijk gaan sprinten.

Mooi, toch weer Peter Sagan, wat een kampioen!

En weer zie je hem de hele koers niet en dan in de laatste meters is ie daar ineens. Ik vind het wel prachtig dat hij het weer flikt ondanks dat hij grieperig was deze week. De Nederlanders hebben goed gekoerst vind ik, Boom reed geweldig, Terpstra die in de laatste ronde mee deed vooraan en Dumoulin die er toch steeds bij bleef. Voor een sprint na zo'n koers hebben we helaas geen renner voor.

Het was verder een spannende koers die toch minder selectief was dan verwacht. Aan de andere kant doen zo wel meer renners mee voor de overwinning. Sagan nog een jaartje in de regenboogtrui.

Ik sluit me bij de woorden van Vlad aan. De koers was spannend maar niet selectief genoeg om een (massa)sprint te ontlopen. Nederland heeft wat mij betreft goed gekoerst, ik denk dat dit het enige mogelijke scenario was. Bij iedere serieuze uitvalpoging iemand mee hebben en dan maar hopen dat er een stand houdt. De groep waarmee Boom weg was had potentie maar helaas gebeurde het te vroeg in de koers. Daarna hebben zowel Dumoulin als Terpstra zich een paar keer goed laten zien en zelfs Mollema probeerde het een keertje.

Hendrik68, ben je al overstag? Dit was toch de enige manier waarop Nederland het aan kon pakken. De forcing van De Kort en Van Emden vond ik overigens ook sterk. Beide zijn geen renners die ver in de finale nog meedoen maar diende wel uitstekend om op zo'n honderd kilometer van de meet het peloton eens flink uit te dunnen en dat is precies wat ze deden. De enige die echt tegenviel was Wout Poels. En Van Poppel, maar die zou ik sowieso niet meegenomen hebben.

En owh ja, wat een held is die Sagan toch . De hele koers onzichtbaar en ze er vervolgens gewoon weer allemaal opleggen. Ik vind zijn overwinningen toch een stuk leuker en knapper dan die van Froome.

Edgar18 schreef:
.........En Van Poppel, maar die zou ik sowieso niet meegenomen hebben.

Psies, Kelderman, diemoejehebbe

En toch geloof ik er een zak van dat hij zo ziek was, Poels moet eraf en hij kan wel volgen? Daggutnie.

Wel gaaf dat hij die hattrick te pakken heeft, maak je toch geschiedenis, dat verdient hij zeker.

Hendrik68
Ik hoopte al een beetje op een verrassing, maar achteraf was de eerste overwinning van de Jets helemaal niet verrassend. De Dolphins van Jay Cutler kwamen er totaal niet aan te pas. Zowel aanvallend als verdedigend waren de Jets ssuperieur. Heel bemoedigend was de enorme variatie die de Jets aanvallend aan de dag legden, zowel de run als de pass gingen als een speer. De defense zat potdicht en heel lang leek het een complete whitewash te worden, maar de allerlaatste play leverde dan toch een touchdown op voor de Dolphins. Als de Jets zo blijven spelen gaan ze op zeker nog meer winnen.

Mooi voor bennerd en al even verrassend is de tamelijk eenvoudige overwinning op de ijzersterk geachte Panthers. Slechts 13 punten scoorden de Panthers en dat is voor een van de slechtste defenses van vorig jaar een enorme opsteker. De Patriots pakten dan toch de overwinning tegen de Texans, maar het was krap aan en wederom gaven dePatriots veel te veel punten op. Dat zal later in de play offs, die ze vast wel gaan halen, toch zorgen baren, want zo duren de play offs niet lang.

Verder viel de nederlaag van de Steelers tegen de Bears op en de beste ploeg van dit moment, de Oakland Raiders, lijken het op dit moment af te leggen tegen de Redskins en dat had ook bepaald niemand verwacht. Kan nog veranderen, maar met nog een half kwart te gaan staan de Redskins 14 punten achter.

Mooiste wedstrijd was die tussen de Giants en de Redskins en alles wat men in New York had verwacht, maar niet dat na 3 wedstrijden de enige New Yorkse overwinning voor de Jets zou zijn. Het was een wedstrijd waarbij de defenses moeilijk te passeren waren, veel running games en pas in het laatste gedeelte kwam de passing, bij vooral de Giants goed op gang. Odell beckham Jr, maakte zich met 2 fantastische catches onsterfelijk, maar met zijn gedrag ook weer eens enorm belachelijk. Hij vindt zichzelf o gruwelijk goed en schreeuwt naar Jan en Alleman en niemand wil weten wat er uit die mond komt. Het bleef bij 1 offficiele waarschuwing. De comeback van de Giants werd niet beloond. De Eagles hadden nog 1 minikansje, maar dan moest er een fieldgoal gemaakt worden vanaf de eigen helft. Maar het onmogelijke gebeurde, de 61 yards werden door Elliot overbrugd en Philadelphia, het team met de meest fanatieke aanhang in de NFL, ontplofte. Brandon Marshall verliet de Jets vorig jaar om nu eens voor de prijzen te gaan, maar zal zich zo stilletjes aan achter de oren gaan krabben. Hij is samen met Beckham het enige lichtpuntje en als 1 van hen wegvalt is de spoeling wel erg dun en Eli Manning wordt overduidelijk een jaartje ouder, paar compleet onnodige intercepties die hij een paar jaar terug veel minder zou hebben gemaakt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:48 uur

geplaatst: vandaag om 19:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.