Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 25 september 2017, 18:14 uur
Yankees in de MLB play-offs. Alles is weer goed in de wereld.
0
geplaatst: 26 september 2017, 13:39 uur
Sport en commentaar en politiek gescheiden Hendrik68?
Geen comment op de gevolgen van actie die Kaepernick begon?
0
Hendrik68
geplaatst: 26 september 2017, 16:45 uur
Frenz schreef:
Sport en commentaar en politiek gescheiden Hendrik68?
Jawel, dat veel spelers dom zijn en de president ook. Kortom niets wat we niet al wisten. Komt allemaal weer goed. Sport en commentaar en politiek gescheiden Hendrik68?
Hendrik68, ben je al overstag? Dit was toch de enige manier waarop Nederland het aan kon pakken.
Nee, natuurlijk niet. Waarom voelen de Nederlanders zich altijd zo geroepen het werk te doen? Wie stonden er op het podium? 3 landen die niks gedaan hadden. Ja in dat groepje met Boom zaten wel een Noor en een Australiër, maar die deden precies wat Boom ook had moeten doen, niks. Ja de race werd er wel mooier van, maar de anderen strijken met de eer. Ik wil volgend jaar wel eens een saaie koers met een Nederlander die wint. Al was dat dit jaar bij voorbaat onmogelijk, zo eerlijk moet je wel zijn.
0
geplaatst: 26 september 2017, 19:21 uur
Hendrik68 schreef:
Al was dat dit jaar bij voorbaat onmogelijk, zo eerlijk moet je wel zijn.
Al was dat dit jaar bij voorbaat onmogelijk, zo eerlijk moet je wel zijn.
Exact daarom vind ik dat ze wel de juiste tactiek hebben toegepast. Onze sprinters (Groenwegen, v. Poppel, Wippert) komen tekort op deze afstanden. Dan houden we alleen nog klassiekerrenners en heuvelrenners over. Daarmee kan je op dit parkoers alleen winnen als er per ongeluk een klein groepje teveel ruimte krijgt. Dus veel in de aanval en hopen dat het qua verloop een beetje op een juniorenrace gaat lijken.
Enige wat er op aan te merken valt, was dat Poels enorm door de mand viel, Mollema ook zwak was en dat Dumoulin net dat beetje extra miste om het verschil te maken. Maar zulke dingen vallen vooraf niet te voorspellen. En oh ja, Van Poppel had natuurlijk nooit geselecteerd mogen worden. Dat had Slagter of Kelderman moeten zijn. Ik zie dat TJ Buchter te gast was bij Wielerflits, benieuwd wat hij er zelf over te zeggen heeft.
0
Hendrik68
geplaatst: 26 september 2017, 21:04 uur
Ja daar denken we gewoon anders over. Ik ben in vrijwel alle sporten voorstander van verdedigende tactiek. Maar even over Mollema. Mij viel hij ook tegen, tot ik las dat hij bij die laatste valpartij betrokken was. Of hij er zelf bij lag weet ik nog steeds niet, maar het hield hem wel op, waardoor hij uitgeschakeld was. Anders had Mollema het werk van Terpstra kunnen vervolgen. Misschien had hij Alaphillippe nog bij kunnen houden, maar dat zullen we nooit weten.
0
geplaatst: 26 september 2017, 21:47 uur
Hendrik68 schreef:
Ja daar denken we gewoon anders over. Ik ben in vrijwel alle sporten voorstander van verdedigende tactiek. Maar even over Mollema. Mij viel hij ook tegen, tot ik las dat hij bij die laatste valpartij betrokken was. Of hij er zelf bij lag weet ik nog steeds niet, maar het hield hem wel op, waardoor hij uitgeschakeld was. Anders had Mollema het werk van Terpstra kunnen vervolgen. Misschien had hij Alaphillippe nog bij kunnen houden, maar dat zullen we nooit weten.
Ah, dat verklaart veel, want ik dacht eerst dat Terpstra Mollema was, puur omdat ik er zeker van was dat het nu Mollema zijn beurt was en het klimmetje net wat te steil leek voor Terpstra. Jammer, want een goede Mollema had kunnen volgen en dan had je met drie (met Flip en Moscon) nog echt een goede kans gemaakt om voorop te blijven.
0
Hendrik68
geplaatst: 29 september 2017, 17:05 uur
Danny Trevathan won de een na laatste Super Bowl met de Denver Broncos. Zijn talent was overduidelijk en Trevathan rook miljoenen. Vonn Miller was (en is) echter de absolute vedette en ook zijn contract liep af. En aangezien je niet iedereen tevreden kunt houden had Trevathan maar 1 keus, een team zoeken die wel geld had om zijn wensen te vervullen. Dat team werd Chicago. Met zijn komst moest de defensie een kwaliteitsimpuls krijgen. Zijn aanwezigheid kon echter niet voorkomen dat de Bears een zeer matig seizoen achter de rug hebben. Daarom handelden de Bears zich een plek naar voren om het grootste quarterbacktalent van vorig jaar te kunnen draften. Dat lukte en zo werd Mitch Trubisky de quarterback voor de toekomst. Toch wil men Trubisky rustig brengen en krijgt Mike Glennon voorlopig de voorkeur. Het debuut van Trubisky lijkt echter aanstaande. Glennon maakte er een potje van gisteren tegen de Packers. De ene domme pass na de andere en zo trokken de Packers wel heel makkelijk aan het langste eind. Lastig te zeggen hoe het verder gaat met de Bears. Verliezen van de Packers en eerder de Buccaneers en de Falcons is geen schande. De overwinning op de Steelers was niet minder dan een sensatie. Maar 1 tegen 3 na 4 wedstrijden staat niet fraai en hoewel het schema voor de Bears niet extreem zwaar oogt zitten ze wel in een divisie met de Packers, Lions en de Vikings, die alledrie niet onder doen voor de Bears. Die wetenschap zorgde blijkbaar voor de nodige frustratie. De eerder genoemde Trevathan is bij de Broncos gewend aan succes en een 2e anonieme seizoen met de Bears ziet hij niet zitten. Nou, anoniem is hij na gisteravond zeker niet meer. Met een buitengewoon smerige kopstoot (helmet-to-helmet en nog express ook) werkte hij wide receiver Davante Adams het ziekenhuis in met hersen- en nekletsel. En dan na de wedstrijd zeggen dat dit helemaal geen smerige actie was.
Davante Adams Knocked Out On Brutal Hit By Danny Trevathan | Bears vs. Packers | NFL - YouTube
Week 4 is begonnen.
Davante Adams Knocked Out On Brutal Hit By Danny Trevathan | Bears vs. Packers | NFL - YouTube
Week 4 is begonnen.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 10:40 uur
Mooi voor verstappen dat het ook eens mee zit. 
Mooie overwinning hoor.

Mooie overwinning hoor.

0
geplaatst: 1 oktober 2017, 11:10 uur
Vettel ramt nog even Stroll na de finish. 
Wat volgens mij zijn eigen schuld was, maar hij geeft Stroll de schuld, wat een nare man is Vettel toch.

Wat volgens mij zijn eigen schuld was, maar hij geeft Stroll de schuld, wat een nare man is Vettel toch.
1
Hendrik68
geplaatst: 1 oktober 2017, 15:04 uur
Ik dacht, ik pas me nu eens niet aan de F1 aan en ga gewoon mijn zondagochtend rondje fietsen, wie weet gaat het dan een keer wel goed. Toen ik terug was waren ze net over de helft en eindelijk zat het eens mee. Aangezien Verstappen gewoon weg reed bij Hamilton mogen we voor de laatste races rustig op nog een stuntje hopen. Beetje laat, maar de auto's lijken eindelijk competitief.
bennerd even opletten, want om half vier, zo meteen dus treden de New Orleans Saints in Londen aan tegen de Miami Dolphins en ik geef ze een goede kans. De Jets elimineerden running back Jay Ajayi vorige week vakkundig en daarmee was de klus al zo ongeveer geklaard. De defense van de Saints is minder talentvol dan die van de Jets, maar de offense is 10 keer beter. Moet lukken dus.
bennerd even opletten, want om half vier, zo meteen dus treden de New Orleans Saints in Londen aan tegen de Miami Dolphins en ik geef ze een goede kans. De Jets elimineerden running back Jay Ajayi vorige week vakkundig en daarmee was de klus al zo ongeveer geklaard. De defense van de Saints is minder talentvol dan die van de Jets, maar de offense is 10 keer beter. Moet lukken dus.
0
geplaatst: 1 oktober 2017, 16:39 uur
trebremmit schreef:
Vettel ramt nog even Stroll na de finish.
Het is toch echt Stroll die naar rechts stuurt.Vettel ramt nog even Stroll na de finish.

F1 2017 Malaysian GP: Stroll crash into Vettel! After the race.. - YouTube
0
Hendrik68
geplaatst: 1 oktober 2017, 18:54 uur
En gefeliciteerd bennerd. De beroerdste defense van vorig jaar die er een heuse shut out uit sleept, de ultieme kick voor een verdediging. De Jets moesten bij 20-0 in de laatste seconde een touchdown toestaan. De Saints trokken exact dezelfde score wel over de streep. Prima gedaan. De youngsters Ken Crawley en Marshown Lattimore maken de New Orleans defense weer een om rekening mee te houden. Maar ja, tegen de tijd dat de defense op oorlogssterkte is is de offense toe aan een verbouwing. Brees wordt in januari 39 en zal een dezer jaren met pensioen gaan. Je moet wel van heel goeden huize komen om hem te doen vergeten.
1
Hendrik68
geplaatst: 1 oktober 2017, 19:01 uur
Boosheid van Vettel op dat moment is verklaarbaar en terecht. Nu moet zijn halve auto weer vervangen worden en dat kost hem weer een partij startplekken volgende week. Alleen omdat Stroll niet op loopt te letten. Later, Vettel zegt het niet met zoveel woorden, lijkt Vettel wel te snappen dat Stroll dat ook niet express doet. Ik mag Vettel wel. Samen met Verstappen en Hamilton de enige racers die talent aan een winnaarsmentaliteit koppelen. En ja, dan gebeurt het dat deze heren niet altijd even sympathiek overkomen. Met racers als Raikkonen en Bottas keek er al snel niemand meer Formule 1.
0
geplaatst: 2 oktober 2017, 09:17 uur
Hendrik68 schreef:
En gefeliciteerd bennerd. De beroerdste defense van vorig jaar die er een heuse shut out uit sleept, de ultieme kick voor een verdediging. De Jets moesten bij 20-0 in de laatste seconde een touchdown toestaan. De Saints trokken exact dezelfde score wel over de streep. Prima gedaan. De youngsters Ken Crawley en Marshown Lattimore maken de New Orleans defense weer een om rekening mee te houden. Maar ja, tegen de tijd dat de defense op oorlogssterkte is is de offense toe aan een verbouwing. Brees wordt in januari 39 en zal een dezer jaren met pensioen gaan. Je moet wel van heel goeden huize komen om hem te doen vergeten.
Veel weet ik er nog niet over, maar heb zo intussen ook wel het vermoeden dat het geen mooie seizoenen zullen worden als Brees zijn schoenen aan de haak hangt. Wat een passer. Ongelooflijk.
0
Hendrik68
geplaatst: 7 oktober 2017, 16:08 uur
-Donderdagavond trapten de Buccanneers en de Patriots week 5 al af. Opvallend lage score (19-14 voor New England) tussen 2 teams met beide een zeer tegenvallende defensie tot nu toe, de Patiots hadden zelfs de slechtste. Donderdag hadden de Pats de zaakjes aardig voor elkaar, maar nu was het aanvallend weer niet heel geweldig wat ze lieten zien en hadden ze gewoon mazzel dat voormalig Jet Nick Folk maar liefst 3 kicks tussen de palen wist te missen. Na 4 a 5 wedstrijden durft men vaak wel een voorspelling te doen waar het langzaam aan naar toe gaat. De voorspelling dat de Superbowl dit seizoen aan de Pats voorbij gaat is geen al te gewaagde. Zonder Edelman gaat het nog wel, maar als ook Gronkowski, zoals tegen de Bucs, ontbreekt dan is er gewoon te weinig diepte en de defense is te weinig stabiel en soms vraag je je af of ze wel cornerbacks hebben opgesteld.
Morgen 3 partijen om naar uit te zien. De topper in de NFC tussen de Packers en Cowboys is vooral voor de laatste de kans om te laten zien dat vorig jaar geen incident was. De dikke nederlaag tegen de Rams was een veeg teken. De Packers verloren tot nog toe alleen van de oppermachtige Falcons. Valt wel mee zou je zeggen, maar een nederlaag tegen de Cowboys komt erg slecht uit. De NFC North is met de Vikings en de Lions vrij sterk en de Bears beginnen een nieuwe periode met het debuut van Mitch Trubisky als quarterback. Kortom nergens een makkie in die divisie. Ook hebben de Packers erg veel last van blessures. Dat samen maakt de favorietenrol wel een stuk zwaarder. Een overwinning op de Cowboys zal daarom erg veel vertrouwen kunnen geven, een nederlaag betekent een worsteling tot en met de laatste wedstrijd.
Topper in de AFC is die tussen de Chiefs en de Texans. De Chiefs is de enige ploeg in de NFL die na 4 wedstrijden nog ongeslagen is. Een unicum. Die ongeslagen reeks zou na morgenavond ook wel eens ten einde kunnen komen als JJ Watt en companen een poging gaan doen om de sensatie van dit seizoen, running back Kareem Hunt, tot stoppen te brengen. Hunt werd pas al 86ste gekozen tijdens de draft, maar speelt alsof hij de absolute nummer 1 draft pick is. Zoveelste bewijs dat statistieken en prognoses lang niet altijd uitkomen. De Chiefs zijn van oerdegelijk, maar ook best wel saai, ineens een aantrekkelijk team om naar te kijken geworden. En als je bovenaan staat in de allersterkste divisie, de AFC West, dan verdien je het ook. De Texans staan op 2-2, de eerste wedstrijd was een onverwachte oorwassing tegen de Jaguars, de andere nederlaag een nipte tegen de Patriots. Vorige week bezorgden de Texans de heel sterk geachte Tennessee Titans de grootste nederlaag uit de historie. 57 punten kregen de Titans tegen. Rookie quarterback DeShaun Watson komt op stoom en nu zijn de Texans zowel aanvallend als verdedigend een factor.
Voor mij heel interessant, maar voor volgers van de NFL ook is de wedstrijd tussen Cleveland Browns en de New York Jets. Als je als inwoner van Cleveland eens een overwinning wilt zien dan kun je beter naar het honkbal gaan of basketbal gaan. Bijna iedere ploeg vertrekt met een nederlaag uit Cleveland. Hoe anders is dat in het football. Het lukt ze maar niet om een winnend team op de been te krijgen. Door die slechte resultaten en slim handelen hadden ze dit seizoen heel veel vroege keuzes en dat moest dan eindelijk het herstel inzetten. Maar helaas de nummer 1 draft pick Myles Garrett viel al in de voorbereiding weg en hij wordt gezien als spil in de defense die Cleveland langzaam aan naar grote hoogte moet doen stijgen. Dat liep de eerste wedstrijden dus direct in de soep en behalve de 1e wedstrijd was het gewoon slecht. Morgen wachten echter de New York Jets. Vooraf was het zeker: 1 ploeg gaan de Browns zeker achter zich houden: precies, de Jets. Maar de Jets blijken helemaal niet zo slecht als iedereen verwacht had. Veteraan quarterback Josh McCown doet precies wat van hem verwacht wordt. Gewoon vangbare ballen gooien waarmee de jeugdige aanval in het ritme van de komende jaren kan komen. Dat doet hij dermate goed dat hij na Smith van de Chiefs tot nu toe quarterback nummer 2 is! Gekkenhuis. De defense die vooral ook bestaat uit jonge jongens pakt het dermate snel op dat ze nu soms al hele stabiele partijen neerleggen. Safety Jamaal Adams die door de Jets als eerste werd gekozen is een regelrechte schot in de roos en een droom voor elke secundary. Zo kan het gebeuren dat na 4 wedstrijden de Jets net als de Patriots al 2 keer gewonnen hebben en met een overwinning op de Browns zouden ze voor het eerst sinds 2015 weer eens op een overwinning meer dan een nederlaag staan. Natuurlijk moet wel even gekeken worden naar het programma van de komende tijd. Dan mag je wel verwachten dat er niet heel veel overwinningen meer bij gaan komen. Maar veel kenners hielden serieus rekening met een 0-16, dan is dit al te gek. Zondag kan dus de nooit verwachte 3e overwinning op rij volgen, maar: de eerder genoemde 1ste ronde pick Myles Garrett is terug en maakt uitgerekend zondag zijn debuut voor de Browns.
Morgen 3 partijen om naar uit te zien. De topper in de NFC tussen de Packers en Cowboys is vooral voor de laatste de kans om te laten zien dat vorig jaar geen incident was. De dikke nederlaag tegen de Rams was een veeg teken. De Packers verloren tot nog toe alleen van de oppermachtige Falcons. Valt wel mee zou je zeggen, maar een nederlaag tegen de Cowboys komt erg slecht uit. De NFC North is met de Vikings en de Lions vrij sterk en de Bears beginnen een nieuwe periode met het debuut van Mitch Trubisky als quarterback. Kortom nergens een makkie in die divisie. Ook hebben de Packers erg veel last van blessures. Dat samen maakt de favorietenrol wel een stuk zwaarder. Een overwinning op de Cowboys zal daarom erg veel vertrouwen kunnen geven, een nederlaag betekent een worsteling tot en met de laatste wedstrijd.
Topper in de AFC is die tussen de Chiefs en de Texans. De Chiefs is de enige ploeg in de NFL die na 4 wedstrijden nog ongeslagen is. Een unicum. Die ongeslagen reeks zou na morgenavond ook wel eens ten einde kunnen komen als JJ Watt en companen een poging gaan doen om de sensatie van dit seizoen, running back Kareem Hunt, tot stoppen te brengen. Hunt werd pas al 86ste gekozen tijdens de draft, maar speelt alsof hij de absolute nummer 1 draft pick is. Zoveelste bewijs dat statistieken en prognoses lang niet altijd uitkomen. De Chiefs zijn van oerdegelijk, maar ook best wel saai, ineens een aantrekkelijk team om naar te kijken geworden. En als je bovenaan staat in de allersterkste divisie, de AFC West, dan verdien je het ook. De Texans staan op 2-2, de eerste wedstrijd was een onverwachte oorwassing tegen de Jaguars, de andere nederlaag een nipte tegen de Patriots. Vorige week bezorgden de Texans de heel sterk geachte Tennessee Titans de grootste nederlaag uit de historie. 57 punten kregen de Titans tegen. Rookie quarterback DeShaun Watson komt op stoom en nu zijn de Texans zowel aanvallend als verdedigend een factor.
Voor mij heel interessant, maar voor volgers van de NFL ook is de wedstrijd tussen Cleveland Browns en de New York Jets. Als je als inwoner van Cleveland eens een overwinning wilt zien dan kun je beter naar het honkbal gaan of basketbal gaan. Bijna iedere ploeg vertrekt met een nederlaag uit Cleveland. Hoe anders is dat in het football. Het lukt ze maar niet om een winnend team op de been te krijgen. Door die slechte resultaten en slim handelen hadden ze dit seizoen heel veel vroege keuzes en dat moest dan eindelijk het herstel inzetten. Maar helaas de nummer 1 draft pick Myles Garrett viel al in de voorbereiding weg en hij wordt gezien als spil in de defense die Cleveland langzaam aan naar grote hoogte moet doen stijgen. Dat liep de eerste wedstrijden dus direct in de soep en behalve de 1e wedstrijd was het gewoon slecht. Morgen wachten echter de New York Jets. Vooraf was het zeker: 1 ploeg gaan de Browns zeker achter zich houden: precies, de Jets. Maar de Jets blijken helemaal niet zo slecht als iedereen verwacht had. Veteraan quarterback Josh McCown doet precies wat van hem verwacht wordt. Gewoon vangbare ballen gooien waarmee de jeugdige aanval in het ritme van de komende jaren kan komen. Dat doet hij dermate goed dat hij na Smith van de Chiefs tot nu toe quarterback nummer 2 is! Gekkenhuis. De defense die vooral ook bestaat uit jonge jongens pakt het dermate snel op dat ze nu soms al hele stabiele partijen neerleggen. Safety Jamaal Adams die door de Jets als eerste werd gekozen is een regelrechte schot in de roos en een droom voor elke secundary. Zo kan het gebeuren dat na 4 wedstrijden de Jets net als de Patriots al 2 keer gewonnen hebben en met een overwinning op de Browns zouden ze voor het eerst sinds 2015 weer eens op een overwinning meer dan een nederlaag staan. Natuurlijk moet wel even gekeken worden naar het programma van de komende tijd. Dan mag je wel verwachten dat er niet heel veel overwinningen meer bij gaan komen. Maar veel kenners hielden serieus rekening met een 0-16, dan is dit al te gek. Zondag kan dus de nooit verwachte 3e overwinning op rij volgen, maar: de eerder genoemde 1ste ronde pick Myles Garrett is terug en maakt uitgerekend zondag zijn debuut voor de Browns.
0
Hendrik68
geplaatst: 13 oktober 2017, 16:25 uur
Vannacht wellicht al de mooiste wedstrijd van week 6 gezien. De Eagles versloegen de Panthers in eigen huis en alle ingrediënten van een topduel zaten er in, heerlijke pot. Met de overwinning zijn de Eagles nu toch echt wel de sterkste in hun divisie. Het team is zeer compleet. De verdediging staat als een huis, zonder dat 1 blessure hen direct de das om doet. Aanvallend hebben ze de pech dat Running Back Darren Sproles de rest van het seizoen niet meer speelt, maar verder is het team vooralsnog compleet met 2e jaars quarterback Carson Wentz als grote aanjager. Wentz legt erg veel risico in zijn spel. Hij laat zich zonder problemen sacken, maakt zelf zeer risicovolle rushes en is als passer nu al grandioos. Kortom heel compleet, maar het risico is dus aanwezig dat hij af en toe een kruisbandje scheurt, wat hem dan direct een seizoen kost. Blijft hij heel en de defense blijft ook op de been dan zijn er maar weinig teams die de Eagles gaan kloppen dit jaar. In noodgevallen hebben ze ook altijd nog rookie kicker Jake Elliot die gisteren ook weer 2 enorm lange kicks wist te verzilveren.
Vanaf komend weekend zullen we het de rest van het seizoen moeten doen zonder DE smaakmaker van de Giants. Odell Beckham Jr. brak zijn enkel en het enige lichtpuntje van de nog puntloze Giants is ook nog eens verdwenen. Collega wide receiver Brandon Marshall die stadgenoot de Jets verliet om bij de Giants prijzen te gaan pakken, viel ook uit en hij mag de rest van het seizoen toekijken hoe de Giants wellicht laatste in de hele NFL worden. Hebben ze wel een voordeel. De Jets zouden eigenlijk laatste worden en zo Sam Darnold of Josh Allen draften als toekomstige franchise quarterback (2 mega talenten), maar als het zo doorgaat speelt een van hen straks in het blauw. Want de groene Jets zijn "gewoon" medekoploper na ook de Browns te hebben geklopt. Dat zal na zondag weer anders zijn als de Patriots op bezoek komen, maar toch. Als je ziet wie er allemaal verdwenen in de zomer dan is het een heus mirakel dat ze 3 keer op rij winnen. De Patriots weten nog niet of Brady (schouder) en Gronkowski de aftrap halen, maar ook zonder hen zullen de Jets in principe kansloos zijn.
Verder geen echte toppers, of het moet de Steelers tegen de Chiefs zijn. De Steelers werden vooraf als kanshebber voor het bereiken van de Superbowl gezien. Maar tegen de Jaguars (waar de Jets gewoon van winnen) ging het (weer) helemaal mis. Met 30-9 gingen de Steelers er in eigen huis af. En "Big Ben" Roethlisberger gooide maar liefst 5 intercepties. Nou hebben de Steelers het voordeel dat ze alleen in de Ravens een beetje concurrentie in hun divisie hebben, dus om de play offs te missen moeten ze wel heel veel steken laten vallen en dat zal toch wel niet gebeuren. Maar tegen de enige ongeslagen ploeg in de NFL zullen ze kansloos zijn. Nu ook tight end Travis Kelce weer terug is zijn de Chiefs al helemaal niet te kloppen.
O ja er viel nog iemand uit voor de rest van het seizoen: De verdediger aller verdedigers JJ Watt brak ook iets en is ook weg. Voordeel voor de Texans is dat zij dit jaar aanvallend enorm gegroeid zijn en niet meer alleen van de defense afhankelijk zijn. De beste rookie quarterback tot nu toe speelt bij Houston. DeShaun Watson. Vooraf werden zijn kwaliteiten bij het spelen onder druk al geroemd en die kwaliteiten komen er meer dan uit. Komend weekeinde komen de Browns op bezoek en kunnen ze hun doelsaldo nog eens flink opvijzelen. Wel is Myles Garrett terug bij de Browns. De Jets maakten vorige week al kennis met Garrett. Zijn eerste actie was direct een sack. Maar er moet wel iets meer gebeuren dan een Garrrett in vorm. De Browns dachten, en ik ook, dat ze de laatste plaats dit jaar wel eens konden verlaten, maar gevreesd met worden dat het seizoen wederom slecht afloopt en dat DeShone Kizer niet de gehoopte qb voor de toekomst is. Hij moest tegen de Jets in de rust plaatsmaken en dat is erg pijnlijk voor een jonge jongen.
Ik wens jullie allen weer veel kijkplezier aanstaande zondag. Of moet ik het allemaal weer alleen doen?
Vanaf komend weekend zullen we het de rest van het seizoen moeten doen zonder DE smaakmaker van de Giants. Odell Beckham Jr. brak zijn enkel en het enige lichtpuntje van de nog puntloze Giants is ook nog eens verdwenen. Collega wide receiver Brandon Marshall die stadgenoot de Jets verliet om bij de Giants prijzen te gaan pakken, viel ook uit en hij mag de rest van het seizoen toekijken hoe de Giants wellicht laatste in de hele NFL worden. Hebben ze wel een voordeel. De Jets zouden eigenlijk laatste worden en zo Sam Darnold of Josh Allen draften als toekomstige franchise quarterback (2 mega talenten), maar als het zo doorgaat speelt een van hen straks in het blauw. Want de groene Jets zijn "gewoon" medekoploper na ook de Browns te hebben geklopt. Dat zal na zondag weer anders zijn als de Patriots op bezoek komen, maar toch. Als je ziet wie er allemaal verdwenen in de zomer dan is het een heus mirakel dat ze 3 keer op rij winnen. De Patriots weten nog niet of Brady (schouder) en Gronkowski de aftrap halen, maar ook zonder hen zullen de Jets in principe kansloos zijn.
Verder geen echte toppers, of het moet de Steelers tegen de Chiefs zijn. De Steelers werden vooraf als kanshebber voor het bereiken van de Superbowl gezien. Maar tegen de Jaguars (waar de Jets gewoon van winnen) ging het (weer) helemaal mis. Met 30-9 gingen de Steelers er in eigen huis af. En "Big Ben" Roethlisberger gooide maar liefst 5 intercepties. Nou hebben de Steelers het voordeel dat ze alleen in de Ravens een beetje concurrentie in hun divisie hebben, dus om de play offs te missen moeten ze wel heel veel steken laten vallen en dat zal toch wel niet gebeuren. Maar tegen de enige ongeslagen ploeg in de NFL zullen ze kansloos zijn. Nu ook tight end Travis Kelce weer terug is zijn de Chiefs al helemaal niet te kloppen.
O ja er viel nog iemand uit voor de rest van het seizoen: De verdediger aller verdedigers JJ Watt brak ook iets en is ook weg. Voordeel voor de Texans is dat zij dit jaar aanvallend enorm gegroeid zijn en niet meer alleen van de defense afhankelijk zijn. De beste rookie quarterback tot nu toe speelt bij Houston. DeShaun Watson. Vooraf werden zijn kwaliteiten bij het spelen onder druk al geroemd en die kwaliteiten komen er meer dan uit. Komend weekeinde komen de Browns op bezoek en kunnen ze hun doelsaldo nog eens flink opvijzelen. Wel is Myles Garrett terug bij de Browns. De Jets maakten vorige week al kennis met Garrett. Zijn eerste actie was direct een sack. Maar er moet wel iets meer gebeuren dan een Garrrett in vorm. De Browns dachten, en ik ook, dat ze de laatste plaats dit jaar wel eens konden verlaten, maar gevreesd met worden dat het seizoen wederom slecht afloopt en dat DeShone Kizer niet de gehoopte qb voor de toekomst is. Hij moest tegen de Jets in de rust plaatsmaken en dat is erg pijnlijk voor een jonge jongen.
Ik wens jullie allen weer veel kijkplezier aanstaande zondag. Of moet ik het allemaal weer alleen doen?
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 14:35 uur
johan de witt schreef:
EDIT Edgar18, uiteraard gaat Tom voor de Tour volgend jaar, het enige wat er nog te winnen valt voor hem.
EDIT Edgar18, uiteraard gaat Tom voor de Tour volgend jaar, het enige wat er nog te winnen valt voor hem.
johan de witt schreef:
Nee, Dumoulin gaat zeker de Tour rijden, ongeacht het parkoers.
Nee, Dumoulin gaat zeker de Tour rijden, ongeacht het parkoers.
johan de witt schreef:
Voor mij is het een no-brainer dat hij - bij leven en welzijn - de Tour 2018 gaat rijden, maar van mij mag je twijfelen zoveel je wil
Voor mij is het een no-brainer dat hij - bij leven en welzijn - de Tour 2018 gaat rijden, maar van mij mag je twijfelen zoveel je wil
Nog steeds zo zeker van je zaak? Ik heb na het zien van het parcours namelijk mijn ernstige twijfels. Slechts dertig individuele tijdritkilometers en dan ook nog eens over geaccidenteerd terrein.
De tour is vooral helemaal op maat gesneden van de Fransen met veel aankomsten bergop, weinig tijdrit en weinig lastige afdalingen op belangrijke momenten in de race. Alles om Pinot, Bardet of Barguil maar op weg te helpen.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 14:45 uur
Pinot, Bardet en Barguil zijn al klaar na die 22 km kasseien 
Ik ben benieuwd hoe goed Dumoulin in dat werk is, al zou het idd best kunnen dat hij deze Tour nog even links laat liggen en opnieuw de Giro doet. Zou wat zijn als hij, net als Nibali een paar jaar geleden, op de kasseien al een tik uitdeelt.

Ik ben benieuwd hoe goed Dumoulin in dat werk is, al zou het idd best kunnen dat hij deze Tour nog even links laat liggen en opnieuw de Giro doet. Zou wat zijn als hij, net als Nibali een paar jaar geleden, op de kasseien al een tik uitdeelt.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 14:45 uur
Edgar18 schreef:
Nog steeds zo zeker van je zaak? Ik heb na het zien van het parcours namelijk mijn ernstige twijfels. Slechts dertig individuele tijdritkilometers en dan ook nog eens over geaccidenteerd terrein.
Klopt, ik zag het ook. Maar Tom is natuurlijk ook wereldkampioen ploegentijdrit.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij de Tour zal rijden, om de al eerder genoemde redenen.
Verder op het eerste oog een mooi, afwisselend parkoers, alleen jammer dat er nog vrij veel saaie vlakke etappes zijn, zonder obstakels. Hup wind, hup waaiers!
En nee, de Fransen hebben ook in 2018 geen schijn van kans

0
geplaatst: 17 oktober 2017, 15:04 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ik ben benieuwd hoe goed Dumoulin in dat werk is
De vorige keer dat de Tour een mini-Roubaix deed zat hij goed voorin. Hij kwam binnen rond plek twintig in gezelschap van o.a. Valverde. Ik ben benieuwd hoe goed Dumoulin in dat werk is
Ik denk dat de Tour qua parcours interessanter is dan vorig jaar. Alles om Froome maar tegen te werken. Maar ja, hoe hard ze dat ook proberen die Fransen hebben echt geen schijn van kans. Dumoulin jammer genoeg ook niet want die gaat hem niet rijden
.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 15:40 uur
Geloof je dat nou echt 
Dumoulin gaat voor het eerst voor het klassement in deze Tour en is zeker een van de topcontenders.

Dumoulin gaat voor het eerst voor het klassement in deze Tour en is zeker een van de topcontenders.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 15:59 uur
Ploegleider Visbeek:
Het is gewoon afwachten. Mijn gevoel zegt dat ie hem niet rijdt dit jaar maar over een maandje of twee zullen we het zeker weten.
,,Vanuit het perspectief van Dumoulin is het parcours niet in ons voordeel'', aldus Visbeek.
,,We gaan het parcours kritisch bekijken en wachten met het maken van de keuze tot de bekendmaking van het parcours van de Giro." De Giro-route wordt pas eind november gepresenteerd.
,,We gaan het parcours kritisch bekijken en wachten met het maken van de keuze tot de bekendmaking van het parcours van de Giro." De Giro-route wordt pas eind november gepresenteerd.
Het is gewoon afwachten. Mijn gevoel zegt dat ie hem niet rijdt dit jaar maar over een maandje of twee zullen we het zeker weten.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 16:02 uur
Moet je ook de rest van het stukje wel quoten:
Pessimistisch is Visbeek ook niet. Naast het klimwerk kunnen de allrounders in de eerste weken goed uit de voeten. "De allrounders kunnen zich een goede bonus verschaffen voordat de Alpen-etappes beginnen. En dat is Tom. Hij kan tijdrijden, goed klimmen, maar ook goed positioneren. En dat laatste is belangrijk in Bretagne en in die kasseirit."
Gele trui?
"Of de gele trui een optie is? Ja. Maar de Tour ook winnen is een ander verhaal."
Ik denk dat ze allang besloten hebben met Tom de Tour te rijden, maar een beetje mist creëren is nooit weg
Pessimistisch is Visbeek ook niet. Naast het klimwerk kunnen de allrounders in de eerste weken goed uit de voeten. "De allrounders kunnen zich een goede bonus verschaffen voordat de Alpen-etappes beginnen. En dat is Tom. Hij kan tijdrijden, goed klimmen, maar ook goed positioneren. En dat laatste is belangrijk in Bretagne en in die kasseirit."
Gele trui?
"Of de gele trui een optie is? Ja. Maar de Tour ook winnen is een ander verhaal."
Ik denk dat ze allang besloten hebben met Tom de Tour te rijden, maar een beetje mist creëren is nooit weg

0
geplaatst: 17 oktober 2017, 16:07 uur
Ik weet niet waar je het andere stukje vandaan hebt. Op de AD site stond alleen een kort stukje waar ik uit quote.
Dat allrounden kan Froome overigens ook prima, die verliest echt geen tijd in zo'n eerste week. Hooguit op de kasseien een paar tellen. Ik ben komend jaar erg benieuwd naar Quintana. Is hij inderdaad een van de ronderenners voor de komende jaren of kwam hij (te) snel en haalt ie dat niveau niet meer. Dit lijkt me een prima Tour voor hem.
Dat allrounden kan Froome overigens ook prima, die verliest echt geen tijd in zo'n eerste week. Hooguit op de kasseien een paar tellen. Ik ben komend jaar erg benieuwd naar Quintana. Is hij inderdaad een van de ronderenners voor de komende jaren of kwam hij (te) snel en haalt ie dat niveau niet meer. Dit lijkt me een prima Tour voor hem.
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 16:50 uur
Quintana hoeft in ieder geval geen rekening te houden met Valverde in de Tour. Die gaat zich "slechts" richten op Giro, Vuelta en WK. Hij wilde zelfs al dit jaar starten in Milaan - Turijn
De grootste concurrent van Dumoulin voor het roze? 
De grootste concurrent van Dumoulin voor het roze? 
0
geplaatst: 17 oktober 2017, 17:15 uur
Edgar18 schreef:
Ik weet niet waar je het andere stukje vandaan hebt. Op de AD site stond alleen een kort stukje waar ik uit quote.
Ploegleider Dumoulin: we hadden op meer tijdritkilometers gehoopt | NOS
AD lees ik nooit

0
geplaatst: 17 oktober 2017, 17:19 uur
Je zegt het alsof je jezelf erop laat voorstaan... 
Mijn krant is het ook niet maar voor sportnieuws kom ik toch vaak daar terecht. Bovendien lees ik graag Thijs Zonneveld en zijn beschouwingen op het wielrennen.

Mijn krant is het ook niet maar voor sportnieuws kom ik toch vaak daar terecht. Bovendien lees ik graag Thijs Zonneveld en zijn beschouwingen op het wielrennen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.