MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ook wel interessant, volgens Lauda hebben ze vorig jaar afgesproken alleen in te grijpen als het een gevaarlijke actie is.

Verstappen penalty call "the worst I've ever seen" - Lauda - motorsport.com

SirNoodle schreef:
Ik weet het dus niet goed, ergens vind ik het terecht, maar evengoed belachelijk, een beetje zoals rood geven aan 1 speler voor een tackle nadat er al 5 van die doodschoppen onbestraft zijn gebleven, en nadat de speler eerst zelf een harde schop krijgt, dat voelt altijd wat onrechtvaardig aan.
Ha, ik kan me nog een sportevenement van gistermiddag herinneren waar het er ongeveer zo aan toeging .

Hendrik68 schreef:
Dat het een Australiër (connelly) is is natuurlijk ook niet handig voor de geloofwaardigheid.
Dat gaat me dan weer iets te ver, maar dat het een absurde beslissing was is wel duidelijk. Desalniettemin de mooiste Grand Prix van het jaar, ongeacht de uitslag.

Hendrik68
Gisteren begon de op papier zeer interessante week 8 met geen uitgesproken toppers, want aangezien iedereen behalve Philly al 2 keer heeft verloren kan je niet van toppers spreken. Wel veel gelijkwaardige wedstrijden. Op papier dan, want een van de voorbeelden was de opener van het weekend tussen de Ravens en de Dolphins. De afgelopen weken in beschouwing nemend leken de Dolphins licht favoriet. Na de zeperds tegen de Jets en de Saints rechtte Miami de rug en werd er 3 keer gewonnen. Maar zonder de toch niet zo heel beroerde Cutler (hij kan best wel gooien maar het zo'n censuur) werd het een drama. Na de 20-0 tegen de Saints volgde de 2e shut out van dit seizoen. Met 40-0 gingen de Dolphins er af. Al bij 13-0 zagen de Dolphins het onheil al op zich afkomen en meende Kiko Alonso zijn frustraties te kunnen botvieren op de al jaren vaste quarterback van de Ravens Joe Flacco. Kijk en huiver. En o ja: Hij deed het natuurlijk niet express. Nee joh, dat denkt toch ook helemaal niemand....

Kiko Alonso DIRTY Hit On Joe Flacco | Dolphins vs. Ravens | NFL - YouTube

Beetje saaie race met Verstappen non-stop dik op kop. Er is meer te beleven als hij in het achterveld moet starten eigenlijk ?

Wel mooi hoor.

Als ie vanaf het begin zo'n goede auto had gehad...

En zo is dat, Bert.

Hendrik68
Dat volgend jaar elke race zo saai mag zijn.

Of tie even zijn voorsprong wilde consolideren ten opzichte van Bottas en Kimi. Maar nee, hij had geen zin om zo langzaam te gaan rijden. Even zitten billenknijpen na de start, toch niet weer he, maar daarna beter dan de anderen, gewoon, beter. Legende in wording. Lijkt geen kwestie meer van of maar wanneer wordt ie wereldkampioen? Over 2 jaar?

Het was alleen nog wel even een puntje toen de ene na de andere Renault motor het begaf. Maar verder een sublieme race vanuit Verstappen's oogpunt.
En zo saai was de race achter hem toch ook weer niet. Vettel had zelfs nog een kans, hoe klein ook. En Alonso deed ook nog even een duit in het zakje met Lewis. Geweldig (kort) duel tussen die twee.

Tony schreef:
Lijkt geen kwestie meer van of maar wanneer wordt ie wereldkampioen? Over 2 jaar?
Het jammere (en tegelijk de charme) is dat het zo erg van de auto afhangt. Dat Verstappen een van de vijf beste coureurs ter wereld is daarover bestaat geen twijfel maar hij heeft wel een auto nodig die een jaar lang competitief is.

Volgend jaar rijdt Max nog bij Red Bull. Tenzij ze die auto een flinke kwaliteitsimpuls kunnen geven in verhouding tot de concurrentie, wordt dat 'm niet. Vandaar mijn prognose over 2 jaar, als hij is overgestapt naar Mercedes, die Bottas tegen die tijd bij het oud vuil hebben gezet, waar 'ie thuishoort.

Titel waar hij verder niks aan heeft, maar toch: Sportman van het Jaar?

Die Red Bull doet het de afgelopen races al stukken beter ( althans nu die van Max). Gaat volgend jaar wel goedkomen. En het schijnt dat Mercedes Ocon ook op het oog heeft, als Bottas zijn contract afloopt.

Tony schreef:
Titel waar hij verder niks aan heeft, maar toch: Sportman van het Jaar?

Nee, geen kans, dat wordt Tom Dumoulin.

johan de witt schreef:
(quote)

Nee, geen kans, dat wordt Tom Dumoulin.

Oh ja, tuurlijk. Veel populairder in NL natuurlijk... En niet onterecht hoor Tom, begrijp me niet verkeerd, he?

Tony schreef:
Volgend jaar rijdt Max nog bij Red Bull. Tenzij ze die auto een flinke kwaliteitsimpuls kunnen geven in verhouding tot de concurrentie, wordt dat 'm niet. Vandaar mijn prognose over 2 jaar, als hij is overgestapt naar Mercedes, die Bottas tegen die tijd bij het oud vuil hebben gezet, waar 'ie thuishoort.

Over twee jaar rijdt Max nog steeds bij Red Bull. Hij gaat het t/m 2020 proberen bij dat team en daarna is het tijdperk Hamilton/Vettel afgelopen en heeft hij (mits hij dit niveau vasthoudt) de teams voor het uitzoeken.

Op dit moment (sinds Singapore) is de auto van Red Bull gelijkwaardig aan de Ferrari's en Mercedessen (wel iets minder in kwalificatiemodus). Al denk ik wel dat Mercedes opnieuw een grotere stap gaat zitten in de winterstop, maar als 1) Red Bull in de buurt kan blijven 2) Hamilton weer af en toe iets te nonchalant is, dan zie ik grote kansen voor Max.

De auto is een zeer belangrijke factor, maar de coureur maakt ook verschil. Met gelijkwaardige auto's vermoed ik dat Hamilton en Verstappen net boven Vettel, Alonso en Ricciardo zullen eindigen en duidelijk boven de rest. Talenten als Sainz en Ocon heb ik niet meegerekend, want nog te onzeker wat hun niveau daadwerkelijk is. Als je een flutauto krijgt, zoals Alonso bij McLaren, gaat het hem niet worden. Als je auto duidelijk beter dan de rest is en de coureur zelf dichtbij de top zit, dan kun je wereldkampioen worden (zie Button en Rosberg). Dus ja, een competitieve auto is noodzakelijk. Maar het is ook mogelijk om wereldkampioen te worden met een auto net onder de top, bestuurd door de allerbeste coureur. Je kunt denken aan Alonso in de Renault of Hamilton in zijn eerste kampioensjaar (waar de Ferrari's naar mijn idee een iets betere auto hadden). Van dat soort wereldkampioen zijn er minder duidelijke voorbeelden, omdat het team met de beste auto vaak ook minstens één topcoureur heeft. Je ziet de factor talent duidelijker als je de resultaten tussen teamgenoten gaat vergelijken (Webber vs. Vettel, Massa vs. Schumacher/Alonso). Of gewoon in acties op de baan. Zo was Alonso echt weergaloos tegen Hamilton dit weekend (maar opnieuw, met een flutauto leg je het uiteindelijk af).

Het is dat we al een hele tijd uitzonderlijke talenten in een uitzonderlijke auto zien - eerst Vettel, daarna Hamilton - waardoor het lijkt alsof de auto allesbepalend is. Als Ferrari het niveau van dit jaar vast kan houden en Red Bull de stap van de laatste GP's door kan zetten, dan gaan we t/m 2020 hele interessante jaren krijgen. Hopelijk is er tegen die tijd iemand opgestaan die goed genoeg is om daarna de strijd met Verstappen aan te gaan (Ocon bij Mercedes is wat dat betreft een logische).

En sportman van het jaar, daar kan toch geen twijfel over bestaan? De Roze Vlinder van Maastricht!

Zelden zo'n afgetekende sportman, - vrouw en -ploeg van het jaar inderdaad.
Die 'verkiezing' is volkomen overbodig dit jaar.

Sportvrouw van het jaar vind ik nog niet zo duidelijk. Zelf zou ik kiezen voor Annemiek van Vleuten, maar Dafne heeft toch mooi WK-goud en -brons (en de rest van het jaar een stukje minder). En dan is er nog een sportster in ploegverband - de sport die niet genoemd mag worden ; ) - met een hoge gunfactor, maar die heeft alleen EK-goud (en een goed gevulde rekening).

Klopt ja, die zullen zeker ook genomineerd worden.
Maar Dafne ownt die verkiezing natuurlijk, met goud op een van de koningsnummers van de moeder aller sporten.
En die laatste sportster zal in ploegverband uiteraard ook in de prijzen vallen.

Hendrik68
Ook de NFL heeft een tussentijdse transferperiode. Deze liep om middernacht af.Grootste verrassingen kwamen van de clubs uit "mijn" AFC East, tot nu toe de sterkste divisie van allemaal. Alleen mijn cluppie hield zich rustig met 1 onbekende defensive linesman erbij. De gedoodverfde opvolger van Tom Brady, Jimmy Garoppolo leek gewoon te wachten tot Brady er echt mee stopt en dan het stokje over te nemen. Maar tot verbazing van velen bleek Garoppolo toch maar wat graag nu al te willen spelen en daar zal een beste sloot geld bij zijn komen kijken. Zijn nieuwe club is het puntloze San Francisco. Dit seizoen zal er weinig eer meer te behalen zijn bij dat drama team, maar voor de toekomst hopen de 49-ers hun franchise quarterback binnen te hebben. Die hadden ze nog niet zo lang geleden in Colin Kapernick, maar dat verhaal is bekend. Nu maar hopen dat het geen gevalletje Osweiler wordt. De Dolphins zagen een van de weinige toppers, running back Ajayi verkassen naar de tot nu toe beste ploeg in de NFL de Eagles. Zo wordt het team nog sterker en zijn ze plots topfavoriet voor de titel. Ajayi zal vooral ook gehaald zijn omdat Darren Sproles er de rest van het seizoen uit ligt.

Morgenavond is de Thursday night game tussen de Jets en de Bills. Weer een kansje voor de Jets om 1 van de weinige overwinningen binnen te slepen. De Jets verrassen dit seizoen vriend en vijand. waar 0 overwinningen en vele grote nederlagen hun deel zou zijn hebben ze al 3 keer gewonnen en zijn ze behalve tegen Oakland nog geen wedstrijd kansloos geweest. Misschien nog verrassender is het 5-2 record van de Bills, waar ook niet veel van veracht werd. De Bills haalden ooit 4 keer achtereen de Superbowl en......ze verloren ze allevier! Zij haalden misschien wel de hoofdprijs binnen gisteren door Kelvin Benjamin van de Panthers af te snoepen. Daarmee hopelijk voor hen de gedroomde versterking van de offense, want hoewel al 5 keer gewonnen doen ze het aanvallend helemaal niet geweldig. Voor mij te hopen dat de wedstrijd tegen de Jets voor Benjamin nog te vroeg komt.

Een gekke laatste race. Bijna had de zege nog naar Dovizioso kunnen gaan maar Marquez is verdiend de nieuwe kampioen van de MotoGP geworden.

panjoe (moderator)
Voetbalbericht verwijderd.

Goffin vs. Dimitrov is niet goed voor m'n hart.
Of Goffin nu wint of niet, dit moet toch wel de Belgische sportprestatie van het jaar zijn.

Dimitrov wel terecht gewonnen, hopelijk zet hij dit door volgend jaar.

RIP Jana Novotna
De ultieme chokester, maar ook een groot kampioen.

Wist niet eens dat ze ziek was, dus dit kwam als een onprettige verrassing toen ik het zojuist las. Zie haar nog uithuilen op de schouders van de koninklijke hoogheid. Altijd een zwak voor gehad, RIP Jana ?

RIP Jana...sympathiek vechtster...herinner me die Wimbledon finale ook nog...zo jong nog

Hendrik68
Morgen is het weer Thanksgiving. In de NFL worden dan traditioneel 3 wedstrijden gespeeld. Iedere ploeg heeft nu 10 wedstrijden achter de rug en er is ondertussen toch wel het een en ander duidelijk in dit knotsgekke jaar. In de AFC lijken de Patriots en de Steelers dan toch vrij eenvoudig de play offs te gaan halen.Indrukwekkend is het spel van beide ploegen echter nog altijd niet (een enkele partij daargelaten), maar de verwachte concurrentie van vooral de AFC West blijft uit. De Chiefs openden ijzersterk en iedereen zag ze al in de Superbowl staan, maar nu afgelopen zondag zelfs van Giants werd verloren is het nog maar de vraag of de Play offs wel gehaald worden.

Nee de echte kwaliteit huist momenteel in de NFC, maar dan niet bij de clubs die je vooraf had verwacht, zoals de Packers, Cowboys, Panthers en Falcons. Philadelphia opende vorig jaar met rookie Carson Wentz zeer sterk, maar na een wedstrijd of 5 a 6 was het alweer gebeurd en een substantiële verbetering werd voor dit seizoen niet echt verwacht. Wel nu, de Eagles zijn na 10 wedstrijden verreweg het beste team in de hele NFL. Een offenssive line waarachter Carson Wentz alle tijd heeft te bedenken wat hij wil en een verdediging die bij tijd en wijle een onneembare vesting is. Dat laatste geldt ook voor de Minnesota Vikings, ook zij openden vorig seizoen voortvarend om vervolgens bijna alles te verliezen. Dit jaar worden ze echter steeds beter, zowel aanvallend als verdedigend. En dat met 3e quarterback Case Keenum die vorig jaar nog vele verliespartijen noteerde bij de LA Rams. Zoals het nu lijkt gaan deze 2 ploegen de finale in de NFC halen. Kapers op de kust zijn de zeer verrassende New Orleans Saints, die niet eens blind varen op de sublieme passes van Drew Brees, nee het zijn de defense en de running game die het hem doen en die ze nog altijd boven de veel beter geachte Panthers en Falcons doen staan. De Saints en de Falcons moeten nog 2 keer tegen elkaar en met de Panthers erbij is alles nog mogelijk. Maar de kans is dus nog altijd zeer groot dat de
Falcons die vorig jaar alle records braken in aanvallend opzicht en de Superbowl al bijna binnen hadden, dit jaar niet eens de play offs halen. Dat zonder belangrijke blessures en positiewisselingen. Dat is echt heel apart. Nog 6 wedstrijden te gaan.

Hendrik68
Dumoulin houdt keuze tussen Giro d'Italia en Tour de France nog voor zich | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Als ik het goed lees heeft hij stiekem de keus voor de Tour al gemaakt. Parcours is nog beroerder dan die van de Tour. Echt belachelijk dat de tijdrit zo ongeveer is afgeschaft in het moderne wielrennen.

Froome is naar verluidt voor 2 miljoen omgekocht om de Giro te gaan rijden.

Op zich is startgeld (en ook in zulke bedragen) niet heel ongebruikelijk. Wat wel een beetje pikant is dat het schijnt dat Israël dit lapt. Nadat ze ook al flink hebben betaald om de start te mogen organiseren. Ik ben wel benieuwd of ze een mooie route hebben uitgestippeld daar. Kan me best voorstellen dat je van Israël hele mooie plaatjes kan schieten.

Ik ben er trouwens vrij zeker van dat Froome er met een smoes halverwege mee kapt als het niet op halve kracht lukt. Startgeld is dan al binnen en no way dat hij zijn vijfde gele trui in gevaar laat brengen.

Teunnis schreef:
Ik ben er trouwens vrij zeker van dat Froome er met een smoes halverwege mee kapt als het niet op halve kracht lukt. Startgeld is dan al binnen en no way dat hij zijn vijfde gele trui in gevaar laat brengen.
Dat gevoel had ik ook meteen. Anderzijds, het is toch ook vet om de Giro een keer te winnen? Lekker interessant of ie de Tour vier, vijf of zes keer wint, de zeven van Lance gaat ie toch nooit halen .

Hendrik68
Dit weekend kunnen de Philadelphia Eagles als eerst de play-offs bereiken. Daarvoor moeten ze met de Seattle Seahawks afrekenen. Geen makkie, maar anders lukt het een week later alsnog wel. Speciale aandacht gaat uit naar de NFC South van bennerd. De Saints en de Panthers staan aan kop met 8 overwinningen en de Falcons volgen met 7. De Saints krijgen zondagavond de Panthers op bezoek. De Panthers hadden het tot ver in het 4e kwart erg lastig met de Jets, maar ze wonnen toch. De Saints zijn de verrassing van het seizoen en als je nu de site van de NFL aanklikt zie je als eerste een artikel met de vraag of de Saints met Mark Ingram en Alvin Kamara het beste running back duo aller tijden hebben. Overdreven wellicht, maar heet geeft wel aan hoe compleet het team is, want de laatste jaren was het alleen Drew Brees en verder helemaal niks. Deze Brees voelt nog wel de druk van het presteren natuurlijk, maar hij voelt ook ontspanning, omdat hij het niet meer alleen hoeft te doen. Dankzij dus die running backs, maar ook als de defense in actie moet komen weet Brees dat dat dit jaar niet direct een touchdown tegen betekent. Maar om het seizoen echt succesvol te beëindigen moeten de Saints wel aan de bak, want zondag dus de Panthers en in de laatste 4 wedstrijden mogen ze 2 keer tegen de Falcons. Die hadden ze beter aan het begin van het seizoen kunnen hebben, net als de Panthers trouwens. De Falcons moeten zondag tegen de Minnesota Vikings die de laatste weken onklopbaar zijn en vooral verdediging hebben waar je eenvoudigweg niet doorheen komt. Mochten de Falcons dit verliezen dan moeten ze de wedstrijden tegen de Saint hoe dan ook beide winnen en hopen dat de Panthers ergens nog een steek laten vallen. Anders kon de laatste speeldag van het seizoen wel eens de beslissing brengen. Dan ontvangen de Falcons de Panthers in eigen huis.

De Jets zijn al klaar met het seizoen, maar dat was verwacht. Nog altijd zijn ook de Jets de verrassing van het seizoen, want 4 keer gewonnen, wat 4 keer meer is dan de vele kenners hadden verwacht. Maar op de 2e wedstrijd tegen de Raiders na ook geen enkele keer weggespeeld en dat met het zwaarste speelschema in de league. Komend weekend komen de Chiefs naar New York en de Chiefs zijn wel de allergrootste teleurstelling van de laatste weken. In september wist iedereen zeker dat zij als eerste naar de play offs zouden gaan met de tandem Hill-Hunt. Maar de tandem hapert al wekenlang. Niks geen 100+ rushing yards per wedstrijd, nog even en Hunt komt in de min per wedstrijd (ja dat kan). Aan de Jets om nog een keer enorm te verrassen, daarmee helpt de Jets de concurrenten van de Chiefs enorm. De Chiefs staan nog bovenaan, maar de concurrentie volgt op 1 wedstrijd. De nummer 2 zijn momenteel de verrassende LA Chargers. Waar naast de Chiefs ook de Raiders en de Broncos kansrijk voor de Superbowl werden geacht zijn het de Chargers die hot zijn momenteel. De Chargers spelen ook nog eens tegen de Browns zondag en dat is een bijna zekere overwinning. Oakland ontvangt de Giants.

De Giants zijn het verhaal van de week. Hun seizoen, waarbij stiekem op de play offs werd gehoopt is op een regelrechte ramp uitgedraaid. De ster receivers Marshall en Beckham vielen al vroeg weg en de offensive line is een puinhoop. Eli Manning (broertje van legende Peyton) was 222 wedstrijden op rij de startende quarterback en heeft net als zijn broer 2 Superbowlringen in bezit. Maar het einde van de carrière is nabij. Het seizoen van de Giants is allang ten einde. Dan begrijpt iedereen dat Eli Manning aan het eind van het jaar wordt gevraagd om er mee op te houden. Zou hij ook wel doen. Maar de gehate coach McAdoo heeft het in zijn bolle hoofd gehaald Manning voor komend weekend te passeren, met de hele natie die vervolgens over hem heen viel. De sport in de States is bikkelhard, maar dit doe je gewoon niet. Want ook dat is de USA, sterren behandel je met respect. Dit verdient Manning niet. McAdoo zal absoluut worden ontslagen aan het eind van het jaar. Zijn vervanger is overigens Gen Smith die jarenlang de kansloze nummer 2 van de Jets was, om het nog een beetje erger te maken. Niet eens een beslissing met het oog op de toekomst dus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:15 uur

geplaatst: vandaag om 08:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.