MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Edgar18 schreef:
Op een nieuwe beerput zit het rennen vooral niet te wachten Teun, zou heel slecht zijn voor de sport.

Hoe langer we er mee wachten, hoe meer de put gaat stinken. Wanneer de beerput van de TUE's en dergelijke praktijken opengaat, beginnen ze misschien eindelijk eens met onafhankelijke artsen of korte verplichte pauzes als je medicatie nodig hebt.

Teunnis schreef:
Wanneer de beerput van de TUE's en dergelijke praktijken opengaat, beginnen ze misschien eindelijk eens met onafhankelijke artsen of korte verplichte pauzes als je medicatie nodig hebt.
Geloof jij ook nog in Sinterklaas?

Zonder gekkigheid, natuurlijk is een schone sport het allerbeste voor iedereen. En mijn gevoel zegt dat de sport veel schoner is dan een jaar of tien geleden. Maar, je hebt er altijd een paar tussen zitten die de kluit belazeren, wat voor maatregelen je ook neemt. Van die rotte appels lopen vroeg of laat een keer tegen de lamp en verdwijnen dan gewoon uit de sport. Ik wil Chris Froome absoluut niet verdedigen want het lijkt me niet altijd even koosjer wat ie doet maar we moeten hem ook niet zonder proces aan de schandpaal nagelen.

Ik wil Froome ook niet aan de schandpaal nagelen. Lijkt me eerder een geval van onvoorzichtig de grenzen van het toelaatbare opzoeken, dan bewust valsspelen.

Er zijn trouwens ook renners die die grenzen niet opzoeken

GrafGantz schreef:
(quote)

Klinkt goed, waar haal je dat spul?

Frankrijk. Zal daar wel in elke huis-tuin-en-keuken apotheek te verkrijgen zijn zeker? Nadere inlichtingen bij Thijs Zonneveld.

Ha, ik dacht even dat Thijs Zonneveld ook een account op MuMe had

Thijs Zonneveld: doet me altijd denken aan de gast die stelselmatig corvee in de studentenflat ontweek om vervolgens bij de buren te gaan poepen omdat de plee in zijn eigen flat zo vies was.
Toen ie eenmaal een eigen huis had, nam ie een werkster en liet ie keer op keer weten erg blij te zijn.

Toch wel leuk dat de legende Paul Lim gisteren won. #darts

Ondertussen is Tommeke sportman van het jaar. Wel verdient. (En Nederlands elftal de ploeg van het jaar) Weinig verrassend allemaal.

James Wade en Adrian Lewis eruit in de eerste ronde
Nu al een raar WK.

jordidj1 schreef:
James Wade en Adrian Lewis eruit in de eerste ronde
Nu al een raar WK.

Mwoah die spelen toch al vrij lang onder hun kunnen, dit jaar. Bij Lewis heeft dat toch ook nog met z'n operatie te maken.

Poeha schreef:
(quote)

Mwoah die spelen toch al vrij lang onder hun kunnen, dit jaar. Bij Lewis heeft dat toch ook nog met z'n operatie te maken.

Van Wade had ik het enigszins verwacht, maar van Lewis. Die is te goed om in de eerste ronde eruit te vliegen. (blijkbaar niet)

Ja, dat viel me ook tegen, maar die Duitser gooide me een partij 180's en dubbels uit, niet normaal.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(quote)

Hoe langer we er mee wachten, hoe meer de put gaat stinken. Wanneer de beerput van de TUE's en dergelijke praktijken opengaat, beginnen ze misschien eindelijk eens met onafhankelijke artsen of korte verplichte pauzes als je medicatie nodig hebt.

Overigens heb je voor Salbutamol geen TUE nodig. Tevens is het gebruik er van bijzonder gemakkelijk op te sporen en voor zover bekend niet te verbloemen.

Het zou voor Froome, in een leiderstrui in een grote ronde, wel echt over de top achterlijk gedrag zijn als hij op deze manier bewust heeft geprobeerd te dopen.

Ik zeg niet dat Froome schoon is of niet maar de feiten zoals ze nu naar buiten zijn gekomen doen mij zeker niet concluderen dat Froome de boel oplicht.

Poeha schreef:
Ja, dat viel me ook tegen, maar die Duitser gooide me een partij 180's en dubbels uit, niet normaal.

Ja ik zag het al tegen die gekke Rus. Mooie, soepele manier van gooien. Wist wel zeker dat Adi het lastig ging krijgen.

Toch het WK van de verrassingen. Wright gewoon even doodleuk eruit gewipt door Lewis

En ook nog eens met behoorlijke cijfers. Ook Van Gerwen had het lastig tegen Pryce.

En het is inmiddels bevestigd door Sunweb zelf dus ja, het klopt.

Niet heel verrassend wat mij betreft. Het gaat voor het koersverloop wel een verschil maken of Froome erbij is of niet.

Een epische strijd tussen De Roze Vlinder en Puff Puff, ik bedoel Vroem Vroem, in de Enige Echte Grote Ronde zou wel het allermooiste zijn. De natte droom van elke wielerliefhebber.

De Movistar-brigade krijgt het zo wel heel makkelijk in de Tour. Alhoewel, Nibali krijgt een op maat gemaakt parcours en ook Porte en Zakarin kunnen verrassen.

Ik heb toch sterk het idee dat het parcours in de Tour vooral op maat van de Franse klimmers is gemaakt.

Edgar18 schreef:
Ik heb toch sterk het idee dat het parcours in de Tour vooral op maat van de Franse klimmers is gemaakt.

Dat was vast en zeker de bedoeling (en is ook aardig gelukt), maar ik vind hem nóg geschikter voor Nibali met de kasseienrit, de aankomsten bergaf (maar dat is niks nieuws) en de vele ritten met al vroeg een col. Dat laatste was misschien wel de reden voor Dumoulin om voor de Giro te kiezen.

Oke'. Ik zou zelf niet direct aan Nibali denken bij dit parcours. Vergeleken met Quintana, Landa, Aru (maar die rijdt volgens mij Giro), Pinot, Bardet en Lopez vind ik Nibali een minder pure klimmer. Zijn afdalingscapaciteiten mist hij vandaag de dag. Hij rijdt anderen in ieder geval niet meer makkelijk uit het wiel. De kasseienrit zie ik hem wel goed doorkomen, daar is hij toch wat behendiger in dan veel anderen.

Dumoulin maakt denk ik een goede keuze. Het Tourparcours is zo absurd dit jaar dat hij met de Giro toch veiliger zit. Bovendien heeft hij laten zien dat hij een monsterklim als de Etna of de Stelvio goed verteert. In de Tour liggen ook dat soort bergen alleen gaan er dan nog drie venijnige krengen aan vooraf.

Magistrale 1000m van Kjeld Nuis.

Het spelletje dat darts heet
(afbeelding)

Wereldpartij tussen MvG en Cross, niet normaal.

Zo'n partij waar nog jaren over gesproken gaat worden
(afbeelding)

Van elektricien naar eindbaas in een paar maanden. De naam is Cross.

In ieder geval mooi dat er nieuwe man aan het front is verschenen die zich kan meten met de Top 5-darters. En hij heeft z'n leeftijd ook mee.

En op nieuwjaarsdag gelijk maar die Taylor op zijn definitieve pensioen sturen. Een soort onbewuste passing of the torch?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:21 uur

geplaatst: vandaag om 03:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.