Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2017, 01:24 uur
En ik zag hem nog zo verliezen tegen Smith in de tweede ronde.
0
geplaatst: 31 december 2017, 01:42 uur
Taylor die deze finale wint zou echt een ramp zijn. Cross verdient het over het gehele toernooi zoveel meer! Laten we hopen dat ie z'n zenuwen in bedwang kan houden.
1
geplaatst: 31 december 2017, 01:47 uur
Aan de ene kant gun ik het Taylor omdat het écht zijn laatste WK ooit is, maar hij vertoont erg obscuur gedrag tijdens de wedstrijden dit kampioenschap. Hij gedraagt zich niet als de klasbak die titel na titel aan binnenharken was. Als Cross als zijn ding doet en de kansen pakt (en dan hoeft het niet per se finishes van 161 te zijn) dan heeft hij een goede kans om te winnen.
En om eerlijk te zijn gun ik het hem. Ik hoop het nu zelfs. Fingers crossed!
En om eerlijk te zijn gun ik het hem. Ik hoop het nu zelfs. Fingers crossed!
2
geplaatst: 31 december 2017, 01:52 uur
Over zijn zenuwen hoeft Cross zich geen zorgen te maken. Die zijn namelijk van staal. Vandaar dat er ook geen haar op kan groeien.
0
geplaatst: 31 december 2017, 09:20 uur
Mvg straalt geen enkel plezier meer uit tijdens het moeten winnen van zo'n wk. Publiek lijkt er ook wel klaar mee te zijn.
0
Mb.
geplaatst: 31 december 2017, 11:20 uur
Taylor heeft eigenlijk (nog) niet echt overtuigd in dit wereldkampioenschap en het is in die zin ook verbazingwekkend dat hij de finale heeft gehaald. Natuurlijk heeft hij niet slecht gegooid, maar echt tegenstand heeft de beste man ook niet gehad. Daar waar Gerwyn Price en Barney het Michael wel moeilijk maakte, en waar Michael Smith zelfs pijltjes voor de wedstrijd had tegen Rob Cross. En toch hadden Michael en Rob iets extra's om nog te winnen, en potverdomme, dat resulteerde gisteravond gewoon in die ontzettend spannende partij waar iedereen op gehoopt had. Michael van Gerwen had weliswaar 6 pijltjes voor de wedstrijd die tegen het ijzerdraad aanzaten, maar Rob Cross heeft het zelf verdiend. Anderen hadden onder die druk bezweken - ook Taylor in huidige vorm - maar hij bleef koel.
Nu hopen dat Rob Cross die vervelende Taylor kan verslaan en gezien het huidige spel moet dat kunnen. Maar zoals we in het verleden hebben gezien, - en zoals we ook weer zagen met Jamie Lewis in de halve finale tegen Taylor - de onervaren man kan zomaar inzinken. Al zie ik dat Cross niet meer gebeuren.
Hoe dan ook, na dit toernooi zien we Taylor niet meer op podium verschijnen en daar ben ik toch wel blij om. Taylor heeft veel gewonnen in zijn carrière en ook al lag het niveau van de PDC lager dan de BDO eind jaren 90' en begin jaren 00' moet je hem daarvoor alle credit geven. Maar een groot kampioen is eveneens nederig bij verlies en dat is iets wat Taylor lang niet altijd is geweest. En dat doet afbreuk aan zijn legende.
Nu hopen dat Rob Cross die vervelende Taylor kan verslaan en gezien het huidige spel moet dat kunnen. Maar zoals we in het verleden hebben gezien, - en zoals we ook weer zagen met Jamie Lewis in de halve finale tegen Taylor - de onervaren man kan zomaar inzinken. Al zie ik dat Cross niet meer gebeuren.
Hoe dan ook, na dit toernooi zien we Taylor niet meer op podium verschijnen en daar ben ik toch wel blij om. Taylor heeft veel gewonnen in zijn carrière en ook al lag het niveau van de PDC lager dan de BDO eind jaren 90' en begin jaren 00' moet je hem daarvoor alle credit geven. Maar een groot kampioen is eveneens nederig bij verlies en dat is iets wat Taylor lang niet altijd is geweest. En dat doet afbreuk aan zijn legende.
0
geplaatst: 31 december 2017, 14:12 uur
gigage schreef:
Mvg straalt geen enkel plezier meer uit tijdens het moeten winnen van zo'n wk. Publiek lijkt er ook wel klaar mee te zijn.
Dat viel mij ook op ja. Sowieso vond ik Van Gerwen dit toernooi niet zichzelf. In de wedstrijd tegen Price aan het einde van set 5 leek het wel of hij niet mee kreeg wat er op het podium gebeurde. Hij keek maar wat verdwaasd voor zich uit. Tegen Van Barneveld en Cross was het wel beter. Je zag wel wat vuur en hij probeerde er zeker voor te vechten maar dit was niet de Van Gerwen van de laatste jaren. Zes wedstrijdpijlen missen, ik denk niet dat ie dat de laatste jaren een keer heeft gedaan. Ik moet wel eerlijk zeggen - hoe zeer ik het Cross ook gun - Van Gerwen was beter en had moeten winnen. Maar, leuk dat er met Cross weer een topper bij is. Mvg straalt geen enkel plezier meer uit tijdens het moeten winnen van zo'n wk. Publiek lijkt er ook wel klaar mee te zijn.
Je ziet dit WK een duidelijke wisseling van de wacht, ik ben benieuwd hoe dit de komende jaren verder gaat. Persoonlijk heb ik nog niet veel met mensen als Gurney, Suljovic, Price en Cross. Het is allemaal een beetje saai en zakelijk. Ik zie voorlopig toch nog liever de echte karakters als Taylor, Van Barneveld en Lewis.
Wat betreft de finale. Ik ben het helemaal eens met bovenstaande 'kritiek' op Taylor en toch gun ik het hem wel om de partij te winnen. Ik verwacht dat het Cross wordt maar nog een keer de oude meester zou toch een stunt van jewelste zijn. En ja, een finale is toch een ding op zich. En spelen tegen Taylor is - zeker voor de Engelsen - iets heel bijzonders. Ik moet nog maar zien of Cross de druk aankan. Op basis van gisteravond denk ik het wel maar ik durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 20:52 uur
Nog even en we gaan het meemaken. Gaat Taylor zijn laatste WK ooit winnen of wordt het toch de debutant Rob Cross? ....
0
geplaatst: 1 januari 2018, 21:13 uur
Het stokje overgeven aan Rob Cross is het sprookje dat dan uitkomt. 
Maar ik denk Phil de beker zal opeisen.

Maar ik denk Phil de beker zal opeisen.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 22:30 uur
Ja die gaat als een speer, dat gaat zo een flinke oorwassing worden.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 22:38 uur
Mijn hemel, die Cross is echt goed. Hoe is zijn dubbelpercentage wel niet?
0
geplaatst: 1 januari 2018, 23:00 uur
Nieuwe dartskoning aan het werk gezien, wat een ongelofelijke BAAS
Met Cross eindelijk iemand die Van Gerwen de komende jaren het leven zuur kan maken. Dit gaat een nieuwe rivalry worden van vergelijkbare orde als een Federer - Nadal.
Met Cross eindelijk iemand die Van Gerwen de komende jaren het leven zuur kan maken. Dit gaat een nieuwe rivalry worden van vergelijkbare orde als een Federer - Nadal.
0
geplaatst: 1 januari 2018, 23:03 uur
De uitslag past wel bij dit wk. Veel verrassingen maar weinig echt spannende potjes. Maar wat een geweldenaar die Rob Cross. 

2
geplaatst: 1 januari 2018, 23:21 uur
Maar desondanks nemen we afscheid van een legende. De man, love him or hate him, die de dartsport heeft gemaakt tot het nu is stopt er mee. En stiekem vind ik dat heel jammer, afgezien van zijn verminderde sportieve prestaties de laatste jaren. Hoe hij zijn wedstrijden altijd speelde: scorend zó constant, finishes tussen de 60-100 vrijwel altijd raak en nog een flinke dosis smerige 100+-finishes. Dat vond ik altijd zo fascinerend om te zien!
Met de comeback van Van Gerwen na zijn sportieve dip knalde hij de PDC binnen en maakte korte metten met het Taylor-syndroom. Een passing from the torch was toen al flink aanwezig maar Taylor bleef gewoon doorgaan. Maar naarmate in de breedte het niveau steeg op de vloertoernooien als de televisietoernooien was de dictatuur van The Power voorgoed voorbij. MVG nam het vanaf toen over, maar een zekere Gary Anderson begon toen ook met een flinke opmars en was een paar jaar ook vrij dominant. Niet tegen Van Gerwen natuurlijk, maar dankzij o.a. RVB op het WK van 2016 won Gary twee kampioenschappen op rij.
Gaat Cross dat nu ook doen? Geen idee, Van Gerwen heeft wat goed te maken maar de stem van Jackie Harris is nooit meer te horen in Ally Pally. De zestienvoudig wereldkampioen gooit zijn darts voorgoed in het vet.
ROB CROSS IS A BOSS
Met de comeback van Van Gerwen na zijn sportieve dip knalde hij de PDC binnen en maakte korte metten met het Taylor-syndroom. Een passing from the torch was toen al flink aanwezig maar Taylor bleef gewoon doorgaan. Maar naarmate in de breedte het niveau steeg op de vloertoernooien als de televisietoernooien was de dictatuur van The Power voorgoed voorbij. MVG nam het vanaf toen over, maar een zekere Gary Anderson begon toen ook met een flinke opmars en was een paar jaar ook vrij dominant. Niet tegen Van Gerwen natuurlijk, maar dankzij o.a. RVB op het WK van 2016 won Gary twee kampioenschappen op rij.
Gaat Cross dat nu ook doen? Geen idee, Van Gerwen heeft wat goed te maken maar de stem van Jackie Harris is nooit meer te horen in Ally Pally. De zestienvoudig wereldkampioen gooit zijn darts voorgoed in het vet.
ROB CROSS IS A BOSS
0
geplaatst: 1 januari 2018, 23:42 uur
Mooi deelnemersveld voor de Premier League 2018, met 4 nieuwkomers:
Michael van Gerwen
Peter Wright
Rob Cross
Gary Anderson
Michael Smith
Simon Whitlock
Mensur Suljovic
Gerwyn Price
Raymond van Barneveld
Daryl Gurney
Michael van Gerwen
Peter Wright
Rob Cross
Gary Anderson
Michael Smith
Simon Whitlock
Mensur Suljovic
Gerwyn Price
Raymond van Barneveld
Daryl Gurney
0
geplaatst: 2 januari 2018, 10:06 uur
Ik had graag Justin Pipe gezien, maar die is pas halverwege het seizoen (met gooien) ?
Zoals de vorm nu is, zullen Whitlock en Smith er na de eerste ronde wel uit liggen.
Zoals de vorm nu is, zullen Whitlock en Smith er na de eerste ronde wel uit liggen.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 11:09 uur
jordidj1 schreef:
Suljovic!! Nu al lachen.
"Tenk joe all de fans. Tenk joe schponsors. Tenk joe everybody. YEEEAAAAHHH"Suljovic!! Nu al lachen.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 11:23 uur
Oei, ik heb precies gemist dat darts ineens een populaire sport is geworden.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 12:01 uur
JoaMuse schreef:
Er heeft blijkbaar een soort van substitutie plaatsgevonden. Lijkt erop alsof de sport die je van oudsher in de kroeg bekijkt (of live) is vervangen door de sport die van oudsher in de kroeg beoefent: het pijltjespleuren - als je dat dan ook nog via de gluurbuis doet, ontstaat alras het vermoeden dat menigeen meer vrije tijd heeft dan ie kan 'handlen' (om maar eens een Anglicisme van stal te halen)

0
geplaatst: 2 januari 2018, 14:31 uur
Gretz schreef:
..... Dit gaat een nieuwe rivalry worden van vergelijkbare orde als een Federer - Nadal.
..... Dit gaat een nieuwe rivalry worden van vergelijkbare orde als een Federer - Nadal.
Ik mag best graag een potje pijltjesgooien kijken en vooruit, ik wil er best in meegaan dat het een sport is, maar de analogie met twee absolute toppers die in een mondiale sport een ongekende prestatie neergezet hebben gaat me toch net iets te ver.
MvG is goed, erg goed, maar ik zie bij elke worp toch allerlei onderdelen van zijn bovenarm meebewegen, waarbij ik aan mijn oma zaliger moet denken.
1
geplaatst: 2 januari 2018, 14:55 uur
En dus?
Omdat ze fysiek (bijna allemaal) niet op orde zijn, is het geen topsport? Waarom zou het mentale vlak hierbij buiten beschouwing dienen te worden gelaten? In darts moet je juist mentaal ijzersterk zijn om het van gelijkwaardige tegenstanders te kunnen winnen. Zie een Rob Cross. Of je moet een dusdanige hoeveelheid aanleg hebben, dat je er op die manier een heel end mee kunt komen.
Dammen en schaken vallen toch ook onder sporten, dus waarom darts dan niet?
En mensen die blijkbaar niet weten dat darts toch al jaren een populaire sport is....iets met steen en kruipen.
Of oprechte onwetendheid.
Omdat ze fysiek (bijna allemaal) niet op orde zijn, is het geen topsport? Waarom zou het mentale vlak hierbij buiten beschouwing dienen te worden gelaten? In darts moet je juist mentaal ijzersterk zijn om het van gelijkwaardige tegenstanders te kunnen winnen. Zie een Rob Cross. Of je moet een dusdanige hoeveelheid aanleg hebben, dat je er op die manier een heel end mee kunt komen.
En mensen die blijkbaar niet weten dat darts toch al jaren een populaire sport is....iets met steen en kruipen.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 15:43 uur
Poeha schreef:
En dus?
En dus?
Door darts te vergelijken met dammen en schaken geef je zelf - zonder het te beseffen - eigenlijk al haarfijn aan waarom darts - kom, ik zeg het nog een keer - eigenlijk weggestopt wordt op de meest lullige (en dat mag je best letterlijk nemen) tv-zender die NL rijk is, RTL7 - als 'sport' is het eerlijk gezegd niet zo fijn uit te zenden, het is meer iets voor die-hards. Ik vind het erg onaantrekkelijk en dat komt niet alleen door de beoefenaars ervan.
Qua aantrekkelijkheid voor uitzenden scoort het slechts marginaal hoger dan biljarten (ook zo fijn), curling en squashen. En populariteit is als gegeven uiterst manipuleerbaar en daarvan maken mediabureau's graag gebruik.
Echter, ik heb me al eens fiks vergist op dat punt: toen BSky B nog in de kinderschoenen stond (laatste decennium vorige eeuw) waren we hier ook bezig met het fundament voor pay-tv modellen en zo bleek in de UK, waar men beduidend verder was dan hier, hengelen de totale onverwachte kaskraker te zijn.

0
geplaatst: 2 januari 2018, 15:45 uur
Ik vraag me wel af waarom het nog niet olympisch is en bijv handboogschieten, of curling, wel.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 15:47 uur
johan de witt schreef:
Ik vraag me wel af waarom het nog niet olympisch is en bijv handboogschieten, of curling, wel.
In het oude Griekenland waren geen kroegen

Dwergwerpen is ook geen Olympische sport, net zo min als zaklopen, koekhappen en honden africhten. Voordat je denkt dat ik je in de maling neem, het volgende: jarenlang zond de BBC het programma One man and his dog oid uit en daarin moesten sheepdogs allerlei ingewikkelde trajecten afleggen en opdrachten uitvoeren - af en toe gekeken bij een maat, hondenliefhebber, met een Glenfarclas of zo erbij - prima vermaak - heel wat anders dan pijltjespleuren.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 16:25 uur
Poeha schreef:
....Of je moet een dusdanige hoeveelheid aanleg hebben, dat je er op die manier een heel end mee kunt komen.
....Of je moet een dusdanige hoeveelheid aanleg hebben, dat je er op die manier een heel end mee kunt komen.
Ik heb een geweldige aanleg voor super pim pam pet, maar dat maakt mij geen topsporter
Poeha schreef:
...Dammen en schaken vallen toch ook onder sporten, dus waarom darts dan niet?...
...Dammen en schaken vallen toch ook onder sporten, dus waarom darts dan niet?...
Dammen en schaken zijn denksporten, net zoals die andere top denksport Go. Daarvoor is je fysieke verschijning totaal irrelevant (anders dan dat dat je mentale conditie beïnvloedt).
En je populariteitsopmerking is al beantwoord, maar wel eens van American Wrestling gehoord? Ook een topsport?
Ben het overigens wel met trebremmit eens, prima vermaak
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.