menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van Frenz
Elbsegler schreef:
De beste schaatser aller tijden blijft voor mij Eric Heiden. Kramer heeft een mooie lange carriere, maar die bestaat uit stayeren en af en toe een uitschieter, maar nooit een hoofdprijs, op de 1500.

Heiden kon echt alles.


En als je Nederlanders niet gelooft, vraag gewoon aan Koss wie de beste is

avatar van dix
dix
Beetje onderhandelen met Naomi, maar ik denk dat ie er in Beijing weer bij is. Dit keer alleen voor de 10 km met de juiste coach.

Elbsegler
Martial schreef:
(quote)


Af en toe een uitschieter?
Yeah right

Kramer is een fenomenale sportman


Quote dan de hele zin, dan hoef je mij geen onzin in de mond te leggen. Welke grote titels op de 1500 meter heeft Kramer precies gewonnen in zijn carriére? Hij is en was een superstayer, die op de mijl goed mee kan als hij in supervorm is.

"en af en toe een uitschieter, maar nooit een hoofdprijs, op de 1500. "

Of was je te lui om die laatste 7 woorden ook te lezen?

avatar van Edgar18
dix schreef:
Beetje onderhandelen met Naomi, maar ik denk dat ie er in Beijing weer bij is. Dit keer alleen voor de 10 km met de juiste coach.
Het zou mij ook niet verbazen. Een aantal maanden hard trainen en dan kijken of ie het een laatste keer toch nog kan flikken.

avatar van Kos
Kos
Frenz schreef:
(quote)


En als je Nederlanders niet gelooft, vraag gewoon aan Koss wie de beste is


Geen idee.

avatar van Mjuman
Elbsegler schreef:
De beste schaatser aller tijden blijft voor mij Eric Heiden. Kramer heeft een mooie lange carriere, maar die bestaat uit stayeren en af en toe een uitschieter, maar nooit een hoofdprijs, op de 1500.

Heiden kon echt alles.


Ook al heb je inmiddels een andere user-identiteit, blijf je herkenbaar zwampelen: get y'r facts right; meermalen heeft Kramer middels een overwinning op de 1500 m de basis gelegd voor de eindoverwinning op een EK of WK.

Hoe lang staat Kramer nou al aan de top en hoe lang duurde het bewind van Eric? 3-4 jaar

avatar van west
Bijzonder om de perfectionist en alles-controller Kramer zo door het ijs te zien zakken. Maar met zijn reacties achteraf toonde hij zich de grote kampioen die hij is.

Net 5 ervaren schaatsers gezien bij Studio Sport die allemaal zeiden dat het mentaal was. Je zag 'm ook schrikken van de tijden van Bergsma en Flowers (en terecht). De druk was al immens, maar dat duwde hem mentaal de afgrond in.

avatar van Rudi S
west schreef:
door het ijs te zien zakken.



avatar van Frenz
west schreef:
..........Net 5 ervaren schaatsers gezien bij Studio Sport die allemaal zeiden dat het mentaal was. Je zag 'm ook schrikken van de tijden van Bergsma en Flowers (en terecht). De druk was al immens, maar dat duwde hem mentaal de afgrond in.


Dan hebben ze allemaal weinig kaas gegeten van hoe Kramer in elkaar zit. Hoe kan hij nou schrikken van een tijd die onder zijn eigen baanrecord ligt van het jaar daarvoor? Elke, ik herhaal, elke keer als hij onder druk moest presteren heeft hij het waargemaakt, NK's, EK's, WK's en ook OS'en. Op de 10 is hij 1 keer op waarde geklopt door Bergsma en tja, De Wissel. Noem mij eens een andere keer dat hij onder de druk bezweek? Waarom is het zo moeilijk om zijn eigen woorden te geloven, hij is altijd duidelijk geweest na wedstrijden. Geen of iig te weinig vorm, daardoor niet in de flow gekomen, einde oefening, duidelijk verhaal.

Als hij 'mentaal de afgrond in geduwd werd', waarom was hij naderhand dan niet gebroken, vreselijk teleurgesteld of woest boos of welk ander emotionele superlatief dan ook? Hij analyseerde nuchter: was niet goed genoeg, klaar

avatar van johan de witt
Denk dat ze er meer kaas van gegeten hebben dan jij.
Duidelijk beet hij zich stuk op de supertijden van Bergsma en Bloemen, net als 4 jaar geleden op de tijd van Bergsma, door wie hij overigens wel vaker dan 1 keer geklopt is...
Als hij vóór hen gestart was, had hij er wel een 12.45 uit kunnen persen, en dan had hij in ieder geval wel een rol gespeeld.

Laat starten is alleen een voordeel als je concurrenten niet top zijn (zoals op de 5 km), of je zelf in supervorm bent, anders is het altijd een nadeel.
Gaat Sablikova zo ook ondervinden.

avatar van Frenz
johan de witt schreef:
..Duidelijk beet hij zich stuk op de supertijden van Bergsma en Bloemen, net als 4 jaar geleden op de tijd van Bergsma, door wie hij overigens wel vaker dan 1 keer geklopt is....


Supertijden? Hoe zijn tijden onder zijn eigen baanrecord supertijden? Dat was 'maar' een WK afstanden, dit is OS. Anderen reden baanrecords deze OS, dus hou op over supertijden. Iedereen ging er van uit dat Kramer wel even die 10km zou winnen en dan moet je je wel een blabla verhaal ophouden dat hij de druk niet aankon. HIj is nooit onaantastbaar geweest op de 10 zoals je zelf al zegt, maar hij is ook nooit bezweken onder de druk, eerder omgekeerd, zoals een grote kampioenen dat kunnen.

Ik weet het idd beter (gewoon door te geloven wat hij zelf zegt)

avatar van Edgar18
Als hij eerder gestart was had hij wel 12:45 gereden.... Daar geloof ik niets van. Iedere leek (want dat ben ik) kon zien dat Kramer simpelweg niet goed genoeg was. Niks meer, niks minder. Bezwijken onder de druk is flauwekul.

De verschrikte blik bij Kramer n.a.v. de tijdens van Bergsma en TJ is prima te verklaren. Hij weet wat zijn eigen (on)mogelijkheden zijn en beseft zich dus dat hij waarschijnlijk tekort gaat komen om die tijden te halen.

Sowieso is Kramer altijd meer een 5km rijder geweest. Die tien is en blijft toch een bijzondere afstand die duidelijk iets anders van rijders vraagt dan de vijf.

avatar van Edgar18
Mooie tijd voor v.d. Weijden, daar zou ze zomaar eens een medaille mee kunnen pakken. Toch geef ik Sablikova de meeste kans. Iemand die negen keer op rij wereldkampioen wordt lijkt me toch de uitgesproken favoriet.

avatar van johan de witt
Misschien een medaille
Sablikova reed hier vorig jaar 6,52 en is dit jaar minder in vorm door blessures, dus die zal er zeker een hele kluif aan gaan krijgen.
Ik voorzie wel een Achtereekte-scenario. Of een Sven-scenario.

avatar van Frenz
Jij hebt er verstand van zie ik Edgar18

Ik zeg minimaal brons, er zijn er maar drie die kans maken sneller te zijn en Sablikova is echt niet in vorm (derde bij de enige WB 5km hoorde ik net).

Sablikova kan vast de druk niet aan, whahahaha

avatar van johan de witt
Frenz schreef:


Supertijden? Hoe zijn tijden onder zijn eigen baanrecord supertijden?

Er is zelden harder gereden dus als je dat al niet als supertijd kwalificeert wat dan wel

Martial
Elbsegler schreef:
(quote)


Quote dan de hele zin, dan hoef je mij geen onzin in de mond te leggen. Welke grote titels op de 1500 meter heeft Kramer precies gewonnen in zijn carriére? Hij is en was een superstayer, die op de mijl goed mee kan als hij in supervorm is.

"en af en toe een uitschieter, maar nooit een hoofdprijs, op de 1500. "

Of was je te lui om die laatste 7 woorden ook te lezen?


Ik ben nergens te lui voor en heb zeker je bericht helemaal gelezen, maar ik vind gewoon dat je Kramer te kort doet, that's all eigenlijk.

De 1500 meter lijkt voor jou de graadmeter te zijn om echt bij de allergrootste te horen?

Eric Heiden was ook een klasbak, maar mijn all time favorite is en blijft Hilbert Van Der Duim en die heeft toch maar mooi Heiden verslagen



avatar van Edgar18
Frenz schreef:
Ik zeg minimaal brons, er zijn er maar drie die kans maken sneller te zijn en Sablikova is echt niet in vorm (derde bij de enige WB 5km hoorde ik net).
Sablikova, Pechstein, Blondin en Visser kunnen wat mij betreft allemaal sneller. Of ze het doen is natuurlijk punt twee. Zolang Pechstein geen medaille wint vind ik het allemaal prima, al hoop ik natuurlijk op de Nederlandse dames.

Het meest benieuwd ben ik zometeen naar Visser. De verwachtingen worden wel erg hoog opgeklopt inmiddels.

avatar van Frenz
Pechstein gaat daar niet aankomen, die tijd redt ze niet meer

avatar van Frenz
johan de witt schreef:
(quote)

Er is zelden harder gereden dus als je dat al niet als supertijd kwalificeert wat dan wel


Een randvoorwaarde om iets een supertijd te noemen lijkt me bijvoorbeeld sneller dan het baanrecord (zeker als dat in het bezit is van iemand die nog moet starten)


avatar van Edgar18
Wat een knappe rit van Visser. Uitstekend opgebouwd. Rondjes lang 32 laag om dat met een 33-er te eindigen. Dan heb je het precies goed gedaan.

Nog twee ritten...

avatar van johan de witt
Daar komt niemand meer aan.
Geweldige rit!

avatar van Edgar18
Bam, dit kan eigenlijk niet meer mis gaan. Sablikova kan niet in de 32 laag blijven.

avatar van Edgar18
Bam, dit kan eigenlijk niet meer mis gaan. Sablikova kan niet in de 32 laag blijven.

avatar van johan de witt
Mooiste Nederlandse goud tot nu toe! Echt super!

avatar van Frenz
Zuur voor Anouk, heel zuur

avatar van Edgar18
Dat waren bittere tranen ja.

Martial
johan de witt schreef:
Mooiste Nederlandse goud tot nu toe! Echt super!


Goh ... zijn je zuurpruimen op

avatar van Frenz
Goed, het mag dan een exclusief Hollands feestje zijn, ik vind het een prachtige kijksport. Zo'n groen tellertje zien veranderen in een rood, de spanning op honderdsten van seconden op 5000 (vijfduizend!) meter schaatsen.

De frisheid van het eerste interview nadat je Olympisch Kampioen bent geworden terwijl je in december nog niet wist wanneer het was versus de bittere tranen inderdaad van iemand die überhaupt maar 1 kans krijgt op een medaille.

Priceless

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:57 uur

geplaatst: vandaag om 10:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.