MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Japanners kunnen gewoon niet met de druk omgaan of hebben hun seizoen niet goed ingedeeld.

De Nederlanders hebben dit seizoen wisselvallig gereden maar staan er nu net als in Sochi allemaal. De ploegen achtervolging zal ook wel twee keer goud worden (kunnen we Ter Mors niet alsnog inzetten?)

harm1985 schreef:
Japanners kunnen gewoon niet met de druk omgaan of hebben hun seizoen niet goed ingedeeld.

Volgens mij heeft 0,26 sec op iemand, die gigantisch uit haar slof schiet, niet zo heel veel met het omgaan van druk of seizoensindeling te maken.

Daarnaast hebben de Japanners vandaag goed gepresteerd. Jorien is gewoon beter dan de rest als ze fit is.

Kos schreef:

Je kunt het onmogelijk vergelijken met een Atletiek of Zwem prestatie.

Je moet überhaupt de winterspelen niet willen vergelijken met zomerspelen die op elk vlak een veel bredere top heeft.

Sorry, maar als je het hele seizoen iedereen op een hoop rijdt en het wereldrecord verbetert dan ben je het aan je stand verplicht om te winnen.

Morgen wordt het ook gewoon Kramer voor Bergsma (of andersom) en geen Bloemen. Leuk dat WR maar hier gebeurt het.

Martial
harm1985 schreef:

Morgen wordt het ook gewoon Kramer voor Bergsma (of andersom) en geen Bloemen. Leuk dat WR maar hier gebeurt het.

Ik hoop het voor Kramer, want dat gun je hem zo onderhand wel een gouden plak op de 10 km!
Wat een sportman en geweldenaar is die Kramer

Kos schreef:
Je kunt het onmogelijk vergelijken met een Atletiek of Zwem prestatie.
Doe dat dan ook niet...

Deze rit van Jorien ter Mors was nog een stuk indrukwekkender dan Nuis gisteren

Benaderd de perfectie. Ik ben geen groot fan van de persoon Ter Mors, maar de prestaties zijn groots. Benieuwd of Nuis over een week nog meer kan imponeren. En wellicht Kodaira op de 500 meter. Of gaat Sven morgen een aanval doen op het wereldrecord? (Dat verwacht ik eigenlijk niet.)

Vannacht alvast een wekker gezet voor het alpineskiën; eindelijk gaat het echt van start. Volgens mij is er eigenlijk geen mogelijkheid meer tot verplaatsen, dus lijkt het me 95% zeker door te gaan. De middagpauze zo plannen dat ik de 10 km kan zien en dan in de avond biatlon en langlaufen terugkijken. Zin an!

Wereldrecord op de 10 lijkt me een onhaalbare kaart, al lijkt het ijs er goed bij te liggen gezien de tijden. Vorig jaar kwam hij tijdens de WK er al dicht bij maar hij heeft ook nog een ploegenachtervolging te gaan en de massastart. Op de 5 reed hij ook met de handrem erop leek het. Wordt een mooie wedstrijd morgen!

Kos
Edgar18 schreef:
(quote)
Doe dat dan ook niet...

Dat doe ik ook niet. De rest van NL en de media helaas wel.

harm1985 schreef:
Wereldrecord op de 10 lijkt me een onhaalbare kaart, al lijkt het ijs er goed bij te liggen gezien de tijden. Vorig jaar kwam hij tijdens de WK er al dicht bij maar hij heeft ook nog een ploegenachtervolging te gaan en de massastart. Op de 5 reed hij ook met de handrem erop leek het. Wordt een mooie wedstrijd morgen!

Ik denk ook niet dat Sven morgen voluit hoeft te gaan voor goud. Hij weet precies wat hij moet rijden en dat zal niet veel sneller dan 12.50 zijn.

Kos schreef:
De rest van NL en de media helaas wel.
Zelfs The Guardian, toch een van de meest gerespecteerde kranten in het VK. En nog wel met een verdraaid serieus en respectvol stuk.... klik.

Even Googelen en je vindt nog een aantal leuke artikelen uit buitenlandse kranten.

johan de witt schreef:

Ik denk ook niet dat Sven morgen voluit hoeft te gaan voor goud. Hij weet precies wat hij moet rijden en dat zal niet veel sneller dan 12.50 zijn.

Hmm...ik denk dat Sven nu toch een aardige kluif aan de tijd van Bergsma zal hebben.

Nooit van bloemen gehouden.

Tering, wat een tijden.

johan de witt schreef:
(quote)

Yeah right. 12:39.

Helaas. Kramer gaat het niet halen.

Gaat zelfs 3e worden. Edit: 6e.

Wat een teleurstelling.

Ja, Bergsma was opmerkelijk goed. TJ moest nog harder en deed dat.
Sven kon het niet. De lat lag te hoog.
En de laatste rit is altijd een nadeel, dat blijkt al het hele toernooi.

Die Lee zal nu wel balen dat hij niet één of twee rondes eerder was gaan versnellen, want hij had hier volgens mij makkelijk brons kunnen halen.

dix
Inderdaad precies mijn gedachte. En zaten die 5 en 10 km niet nogal dicht op elkaar?

Mb.
Natuurlijk is het resultaat van Kramer een desillusie gebleken, maar met alle aandacht daarvoor zou je bijna vergeten dat Jorrit Bergsma gewoon met een hele goede rit het zilver heeft gepakt. Chapeau daarvoor!

En laten we blij zijn dat een Canadees het goud heeft gepakt. Dat is goed voor de internationale allure.

Dikke respect voor Sven om zo te reageren op iets waar hij 4 jaar lang naar toe gewerkt heeft, het enige echte doel wat hij nog had.

Maar ach, vriend en vijand was het er sowieso al over eens dat hij de beste schaatsers aller tijden is en wss zal blijven.

Wat zal Kemkers zich kudt voelen, mijn schuld, mijn schuld, mijn schuld....... (en terecht)

Elbsegler
De beste schaatser aller tijden blijft voor mij Eric Heiden. Kramer heeft een mooie lange carriere, maar die bestaat uit stayeren en af en toe een uitschieter, maar nooit een hoofdprijs, op de 1500.

Heiden kon echt alles.

dix
Elbsegler schreef:
stayeren en af en toe een uitschieter, maar nooit een hoofdprijs, op de 1500.
Percies.
Die Kramer kan er helemaal niks van

Edit :
Appels en peren, altijd leuk. Na enige research... De tijd waarin Heiden in 1980 die gouden 10.000 won, daar doet Kramer jouw 1500 er nog eventjes achteraan.

Mb. schreef:

En laten we blij zijn dat een Canadees het goud heeft gepakt. Dat is goed voor de internationale allure.

Een Canadees geboren in... Leiderdorp.

TJ FLOWERS

Al is het wel een sneu einde aan het verhaal van Kramer en de 10 km. Volgens mij was dit redelijk vergelijkbaar met hetgeen Van der Poel overkwam op het afgelopen WK. De druk en spanning is al torenhoog - bij Kramer minstens het tienmaal zo hoog als bij Van der Poel - en als dan ook nog blijkt dat je concurrenten beter zijn dan ooit, dan kan ik me voorstellen dat die spanning in je benen gaat werken. Vervolgens kwam het besef dat de benen vandaag niet de 30.2's wilden rijden die nodig waren en is er (begrijpelijk) niet het mentale vermogen om nog voor brons te gaan. Jammer, maar tragiek is een minstens zo mooi element van de sport als heroïek. Andere Tijdens Sport kan er nu zelfs een driedelige serie van maken

Kramer en sneu in één zin? Kramer die de druk niet aankan? Volgens mij heb je de afgelopen 15 jaar niet echt opgelet. Hij gaf zelf toch vrij helder waar het aan lag: ontbrekende vorm. Op de 5km op macht en inhoud nog gered, nu was het er gewoon niet.

Het lijkt me helder dat het aan de ploeg, de trainer en de voorbereiding niet heeft gelegen, maar soms werkt het lijf niet mee. Maar als er één sporter in de hele Hollandsche Historie aangetoond heeft dat hij met druk om kan gaan dan is hij het wel.

Geen goud op de 10 is een smetje uiteindelijk en een prachtig verhaal over "de wissel"

Frenz schreef:
Kramer en sneu in één zin? Kramer die de druk niet aankan? Volgens mij heb je de afgelopen 15 jaar niet echt opgelet. Hij gaf zelf toch vrij helder waar het aan lag: ontbrekende vorm. Op de 5km op macht en inhoud nog gered, nu was het er gewoon niet.

Zijn trainer was ook vrij duidelijk dat er in de voorbereiding geen aanwijzingen waren dat hij niet goed genoeg zou zijn. Vergeet niet, Kramer is ook maar een mens.

En ik denk dat je sneu anders interpreteert dan ik bedoelde. Laat ik voorop stellen dat ik veel respect heb voor de mentaliteit van Kramer. Samen met Robben, Zonderland en tegenwoordig ook Dumoulin, het grootste voorbeeld als topsportman.

Ik durf de stelling wel aan dat Kramer zonder De Wissel minstens één van de laatste twee Olympische 10 km gewonnen zou hebben.

Martial
Elbsegler schreef:
Kramer heeft een mooie lange carriere, maar die bestaat uit stayeren en af en toe een uitschieter

Af en toe een uitschieter?
Yeah right

Kramer is een fenomenale sportman

Mb.
Nicolage Rico schreef:
(quote)

Een Canadees geboren in... Leiderdorp.

Padoem-pats! Dat was de grap.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:52 uur

geplaatst: vandaag om 16:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.