Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 16 februari 2018, 14:24 uur
Onvoorstelbaar toch zo'n Esmee Visser! Wat een pure klasbak. Een echte stayer ook: ze ging op een bepaald moment alleen maar sneller rijden. En Sablikova reed echt goed en ook een prima tijd. Super prestatie van een natuurtalent, die me aan Yvonne van Gennip deed denken. En toen hoorde ik dat zij de laatste Nederlandse winnares was op deze 5 km, 30 (!) jaar geleden. Respect Esmee! 

0
geplaatst: 16 februari 2018, 19:57 uur
Ik was gisteren zwaar teleurgesteld, weer geen goud, maar dat maakt Sven geen mindere schaatser. Wat mij betreft de beste ooit. Heiden had het voordeel dat hij voor zijn tijd een revolutionaire manier van trainen had waardoor hij iedereen op een hoop reed, maar werd wel mooi door onze Hilbert van der Duim verslagen op de WK allround.
Feitelijk gezien was hij in 2010 gewoon de snelste, maar werd hij door zijn coach op het verkeerde pad gestuurd. Na zijn blessure en jaartje eruit heeft hij het roer om moeten gooien en heeft hij zijn focus verlegd naar de 5000 en 1500 en dat ging ten koste van zijn 10. De opkomst van mannen als Bergsma helpt dan niet.
Ja, dit zal aan hem blijven kleven maar by no means is zijn carrière mislukt. Vier keer olympisch goud, 9 keer wk allround, 9 keer ek around, 20+ keer wk per afstand, 61 wereldbekers gewonnen, een sport al 12 jaar zo domineren als hij doet is ongekend. Evenals hoe hij met zijn verlies omging. Helaas speelde hij geen verstoppertje op de 5 maar was de super vorm er gewoon niet.
Toch denk Ik dat de achtervolging weer goud oplevert. En de wk allround ook. Dan volgend jaar hoogte stage in Calgary en dan ook het WK allround nog één keer alles uit de kast voor een laatste titel en twee keer een WR.
Of niet. Misschien neemt Bloemen het stokje vanaf hier over en gaat Sven marathons rijden om het in Peking alsnog één keer te proberen op de 10.
Hoe dan ook was de 10 een ongekend spannende race, waar alles in zat. Net als de 5 vandaag, geweldig gereden door Visser en heel sneu voor van der Weijden. Toch maakte Sablikova het nog erg spannend.
Morgen een dagje afkicken. En dan door
Persoonlijk denk ik dat we nog twee keer goud pakken op de achtervolging, 500 en 1000 bij de mannen en wellicht één bij de mass start (mooie revanche voor van der Weijden of Verweij).
Feitelijk gezien was hij in 2010 gewoon de snelste, maar werd hij door zijn coach op het verkeerde pad gestuurd. Na zijn blessure en jaartje eruit heeft hij het roer om moeten gooien en heeft hij zijn focus verlegd naar de 5000 en 1500 en dat ging ten koste van zijn 10. De opkomst van mannen als Bergsma helpt dan niet.
Ja, dit zal aan hem blijven kleven maar by no means is zijn carrière mislukt. Vier keer olympisch goud, 9 keer wk allround, 9 keer ek around, 20+ keer wk per afstand, 61 wereldbekers gewonnen, een sport al 12 jaar zo domineren als hij doet is ongekend. Evenals hoe hij met zijn verlies omging. Helaas speelde hij geen verstoppertje op de 5 maar was de super vorm er gewoon niet.
Toch denk Ik dat de achtervolging weer goud oplevert. En de wk allround ook. Dan volgend jaar hoogte stage in Calgary en dan ook het WK allround nog één keer alles uit de kast voor een laatste titel en twee keer een WR.
Of niet. Misschien neemt Bloemen het stokje vanaf hier over en gaat Sven marathons rijden om het in Peking alsnog één keer te proberen op de 10.
Hoe dan ook was de 10 een ongekend spannende race, waar alles in zat. Net als de 5 vandaag, geweldig gereden door Visser en heel sneu voor van der Weijden. Toch maakte Sablikova het nog erg spannend.
Morgen een dagje afkicken. En dan door

Persoonlijk denk ik dat we nog twee keer goud pakken op de achtervolging, 500 en 1000 bij de mannen en wellicht één bij de mass start (mooie revanche voor van der Weijden of Verweij).
0
geplaatst: 16 februari 2018, 23:31 uur
Frenz schreef:
Een randvoorwaarde om iets een supertijd te noemen lijkt me bijvoorbeeld sneller dan het baanrecord (zeker als dat in het bezit is van iemand die nog moet starten)
(quote)
Een randvoorwaarde om iets een supertijd te noemen lijkt me bijvoorbeeld sneller dan het baanrecord (zeker als dat in het bezit is van iemand die nog moet starten)
Je beseft dat het baanrecord daar een bizar wereldrecord laagland is en bijna zo snel als het wereldrecord?
1
geplaatst: 17 februari 2018, 11:58 uur
Jazeker Teunnis, besef jij ook dat ik het niet aannemelijk vind dat Kramer schrikt van een tijd die boven zijn eigen pr ligt? Als hij al schrok, was dat wss omdat hij wist dat zijn vorm minder is dan vorig jaar en dan zijn we weer bij de simpele constatering die de man zelf al deed.
Over grote kampioenen gesproken, Sablikova lijkt écht blij met het zilver, na een heerschappij van 11 jaar (en zij werd itt tot Kramer nooit verslagen op de langste afsand)
Over grote kampioenen gesproken, Sablikova lijkt écht blij met het zilver, na een heerschappij van 11 jaar (en zij werd itt tot Kramer nooit verslagen op de langste afsand)
0
geplaatst: 17 februari 2018, 14:01 uur
Hebben die shorttrackers nou zoveel pech of zijn we gewoon opgehitst door allemaal valse beloften?
0
geplaatst: 17 februari 2018, 16:46 uur
Nee, geen pech denk ik, het is gewoon veel minder voorspelbaar dan langebaan.
De finale 1000 meter was daar ook een mooi voorbeeld van, de nummers 1 en 2 stonden bij niemand op het favo lijstje.
Die bochten, de snelheid, de acrobatiek, de cohones die sommigen hebben, als kijksport eigenlijk veel mooier dan dat rondjes rijden waar wij als natie zo verslaafd aan zijn
De finale 1000 meter was daar ook een mooi voorbeeld van, de nummers 1 en 2 stonden bij niemand op het favo lijstje.
Die bochten, de snelheid, de acrobatiek, de cohones die sommigen hebben, als kijksport eigenlijk veel mooier dan dat rondjes rijden waar wij als natie zo verslaafd aan zijn
0
geplaatst: 17 februari 2018, 17:10 uur
Heel mooi inderdaad, ben ook wel fan geworden.
Alleen enigszins frustrerend dat de beste niet altijd wint.
Alleen enigszins frustrerend dat de beste niet altijd wint.
0
geplaatst: 17 februari 2018, 18:00 uur
Heeft iemand de Super G van de vrouwen gezien? Ik kijk regelmatig skiën, maar zo'n wedstrijd kom je zelden tegen. Ook van de samenvatting kon ik opnieuw genieten. Wat mij betreft tot nu toe het hoogtepunt van de spelen (ja, beter nog dan die geweldige rit van Visser).
0
geplaatst: 18 februari 2018, 00:30 uur
En de 3-0 (de goal) van de Russen tegen het college team van USA is naast de over time en shoot out verlies van Canada weer een reden om het olympische ijshockey tournooi te gaan volgen
0
geplaatst: 18 februari 2018, 12:52 uur
Dat was nog best spannend. Het ziet ernaar uit dat de vorm bij Verweij er net als op de 1500 er niet is. Wat mij betreft Roest in de halve finale en dan op voor goud (die krijgt Verweij ook als hij niet meer rijdt). Met de vorm van Kramer en Blokhuizen zit het gelukkig wel goed.
Maar dit wordt geen makkelijke gouden medaille.
Maar dit wordt geen makkelijke gouden medaille.
0
geplaatst: 18 februari 2018, 13:44 uur
Kodaira

Onder de 37
Samen met het goud voor Bloemen en Visser voor mij het hoogtepunt van het schaatsen op de OS. Maar we krijgen sowieso nog een prachtige 500 m mannen en als Verbij in vorm is mogen we nog een mooie tweestrijd op de 1000 m verwachten.

Onder de 37
Samen met het goud voor Bloemen en Visser voor mij het hoogtepunt van het schaatsen op de OS. Maar we krijgen sowieso nog een prachtige 500 m mannen en als Verbij in vorm is mogen we nog een mooie tweestrijd op de 1000 m verwachten.
0
geplaatst: 18 februari 2018, 14:15 uur
harm1985 schreef:
Het ziet ernaar uit dat de vorm bij Verweij er net als op de 1500 er niet is.
Daar denkt Koen Verweij zelf duidelijk anders over. Hij had 'geen druk op links' en met zijn vorm was absoluut niets mis vertelde hij aan Bert Maalderink. Op een vervelend arrogant toontje. Misschien heeft hij gelijk, maar dat kapsones staat me wat tegen. Alleen al daarom zou ik Roest inzetten. Het ziet ernaar uit dat de vorm bij Verweij er net als op de 1500 er niet is.

Wat ook nog een rol kan gaan spelen is het feit dat de halve finale en finale op dezelfde dag gereden gaan worden. Kan wel eens gunstig voor Nederland zijn, want ik weet niet hoe goed die tengere Koreaantjes dat gaan trekken. Kramer en Blokhuijsen kunnen dat sowieso wel aan.
0
geplaatst: 18 februari 2018, 18:53 uur
Nou; het ego van meneer Verweij mag niet de reden zijn dat ze het goud mislopen.
Verder denk ik dat je analyse correct is. Blokhuizen en Kramer kunnen makkelijk twee afstanden aan net als Roest en een fitte Verweij. Dat zijn all rounders pur sang. Van die Kim moet ik het nog maar zien.
Verder denk ik dat je analyse correct is. Blokhuizen en Kramer kunnen makkelijk twee afstanden aan net als Roest en een fitte Verweij. Dat zijn all rounders pur sang. Van die Kim moet ik het nog maar zien.
0
geplaatst: 19 februari 2018, 14:02 uur
Jammer van de NL'ers en Poutala op #4 
Ik ben niet altijd voor TeamNL, maar de sprintmannen had ik het ze alle drie gegund. Wel erg indrukwekkende ritten van Lorentzen en Cha. Van Lorentzen had ik het idee dat zijn plafond te laag lag, maar dit was een wereldtijd.
Ook leuk dat beide ploegenachtervolgingen een stuk spannender lijken te worden dan tevoren gedacht. Al denk ik nog steeds dat Japan bij de vrouwen wint en NL bij de mannen.

Ik ben niet altijd voor TeamNL, maar de sprintmannen had ik het ze alle drie gegund. Wel erg indrukwekkende ritten van Lorentzen en Cha. Van Lorentzen had ik het idee dat zijn plafond te laag lag, maar dit was een wereldtijd.
Ook leuk dat beide ploegenachtervolgingen een stuk spannender lijken te worden dan tevoren gedacht. Al denk ik nog steeds dat Japan bij de vrouwen wint en NL bij de mannen.
2
geplaatst: 20 februari 2018, 08:53 uur
Justus18 schreef:
Heeft iemand de Super G van de vrouwen gezien? Ik kijk regelmatig skiën, maar zo'n wedstrijd kom je zelden tegen. Ook van de samenvatting kon ik opnieuw genieten. Wat mij betreft tot nu toe het hoogtepunt van de spelen (ja, beter nog dan die geweldige rit van Visser).
Ja ik! Waanzinnig inderdaad! Ik had wel te doen met de lang geblesseerde Olympisch kampioen Veith, die toch weer leek te winnen en al door iedereen gefeliciteerd was. Komt er een voormalig snowboardster die 0,01 sneller gaat... En op 3 de dochter van 2 voormalig olympisch kampioenen uit Liechtenstein. En normaal zou Vonn hebben gewonnen, als ze die laatste bocht niet via Seoul skiet.
1
geplaatst: 20 februari 2018, 08:55 uur
Gelukkig wordt er ook nog nagedacht, immers resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor het heden:
Verweij maakt waarschijnlijk plaats voor Roest op ploegachtervolging | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Verweij maakt waarschijnlijk plaats voor Roest op ploegachtervolging | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
1
geplaatst: 20 februari 2018, 12:10 uur
Nou, Sjinkie z'n Olympische droom kan 4 jaar in de koelkast 
En ja, dit is inderdaad een JvT-referentie

En ja, dit is inderdaad een JvT-referentie
0
geplaatst: 20 februari 2018, 13:46 uur
Het wordt hoog tijd dat jij het artikel van Japke D. Bouma - NRC Next afgelopen donderdag (of vrijdag wellicht?) over sportcliché's eens gaat lezen. Tjongejongekoekieponge - ga ik de baard ondertussen scheren

1
geplaatst: 20 februari 2018, 13:49 uur
Mjuman schreef:
Het wordt hoog tijd dat jij het artikel van Japke D. Bouma - NRC Next afgelopen donderdag (of vrijdag wellicht?) over sportcliché's eens gaat lezen. Tjongejongekoekieponge...
(quote)
Het wordt hoog tijd dat jij het artikel van Japke D. Bouma - NRC Next afgelopen donderdag (of vrijdag wellicht?) over sportcliché's eens gaat lezen. Tjongejongekoekieponge...
Iemand die Japke heet kan ik helaas niet serieus nemen.

0
geplaatst: 20 februari 2018, 14:03 uur
Met al je verwijzingen naar nu.nl ben je volgens mij jij gewoon courantofoob (al komt ie nog uit R'dam) en milleniaalaangelegen schermlezer

0
geplaatst: 20 februari 2018, 14:05 uur
Mjuman schreef:
Met al je verwijzingen naar nu.nl ben je volgens mij jij gewoon courantofoob en milleniaalaangelegen schermlezer
(quote)
Met al je verwijzingen naar nu.nl ben je volgens mij jij gewoon courantofoob en milleniaalaangelegen schermlezer
Dat is zeker waar. Overigens heb ik doordeweeks NRC.next, alleen in het weekend het NRC. Soms vraag ik mij af waarom. Het Olympische sportnieuws is toch al weer achterhaald in de courant.
0
geplaatst: 20 februari 2018, 16:30 uur
En dan toch wonderbaarlijk succes voor de vrouwelijke shorttrackploeg!
Nederlandse shorttrackploeg krijgt onverwacht brons na bizarre ontknoping | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Brons gehaald door te winnen in de B-finale (!)...... in een nieuw wereldrecord (!!).... waardoor Ter Mors toch nog een shorttrackmedaille haalt en de allereerste vrouw is die op de Winterspelen medailles haalt op 2 verschillende disciplines (!!!): wow!
Nederlandse shorttrackploeg krijgt onverwacht brons na bizarre ontknoping | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Brons gehaald door te winnen in de B-finale (!)...... in een nieuw wereldrecord (!!).... waardoor Ter Mors toch nog een shorttrackmedaille haalt en de allereerste vrouw is die op de Winterspelen medailles haalt op 2 verschillende disciplines (!!!): wow!
2
geplaatst: 20 februari 2018, 20:16 uur
Vandaag wat van de 'gemengde biathlon estafette' gezien. WTF. Ik had geen idee.
Wie verzint dat soort Olympische sporten?
Wie verzint dat soort Olympische sporten?
1
geplaatst: 21 februari 2018, 08:08 uur
Mjuman schreef:
Met al je verwijzingen naar nu.nl ben je volgens mij jij gewoon courantofoob (al komt ie nog uit R'dam) en milleniaalaangelegen schermlezer
(quote)
Lees morgen het nieuws van vandaag, koop de Volkskrant!
OT: prachtige medaille; één van de leukste deze OS.
0
geplaatst: 21 februari 2018, 11:49 uur
Leukste mss, maar ik ben het wel eens met mijn favo commentator Zonneveld dat het een lelijke medaille is.
Nou maar eens zien of de dames en heren achtervolgers de druk aankunnen
0
geplaatst: 21 februari 2018, 11:59 uur
Frenz schreef:
Leukste mss, maar ik ben het wel eens met mijn favo commentator Zonneveld dat het een lelijke medaille is.
"Lelijke medailles" - heb jij ooit de Avondvierdaagse gelopen, of de Vennentocht? Dat waren pas lelijke medailles - die verdwenen nog eerder dan alle speldjes (op schuimrubber).
On topic: je mot een gegeven paard niet in de bek kijken

0
geplaatst: 21 februari 2018, 12:37 uur
Frenz schreef:
Ja en nee. Wel zuur dat Nederland van de 4 halvefinalisten wel gewoon de 2e tijd rijdt. Maar zo gaat dat in een knock-out systeem, hadden ze in de voorronde maar eerste moeten worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.