Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 24 februari 2018, 13:51 uur
Jorrit had hier natuurlijk moeten starten, heeft veel meer ervaring hiermee.
0
geplaatst: 24 februari 2018, 14:36 uur
Ataloona schreef:
Laat het podium maar Lee, Contin en Swings worden. Die laatste verdient een mooie medaille. Contin heeft op elk WK podium gestaan en het zou leuk zijn als hij die reeks hier voortzet. Misschien weet een Nederlander nog te verrassen.
Laat het podium maar Lee, Contin en Swings worden. Die laatste verdient een mooie medaille. Contin heeft op elk WK podium gestaan en het zou leuk zijn als hij die reeks hier voortzet. Misschien weet een Nederlander nog te verrassen.
Denk Contin weg voor Nederlandse verrassing en ik ben tevreden

0
geplaatst: 24 februari 2018, 15:58 uur
Prima prestatie voor Nederland, meer zat er in beide wedstrijden denk ik niet in. Tactisch gezien weinig op aan te merken, hooguit dat Kramer iets eerder aan had moeten gaan. Schouten kwam vroeg op kop maar deed toen wel het juiste, benen stilhouden had ervoor gezorgd dat er andere terugkwamen en dat had de kansen op een medaille verkleind.
Sowieso het best mogelijke duo dit. Bergsma heeft in het voorseizoen wel laten zien dat hij niet in teambelang kan rijden, iets wat wel nodig is in een wedstrijd als deze.
Sowieso het best mogelijke duo dit. Bergsma heeft in het voorseizoen wel laten zien dat hij niet in teambelang kan rijden, iets wat wel nodig is in een wedstrijd als deze.
0
geplaatst: 24 februari 2018, 16:04 uur
Uiteindelijk toch een acceptabele prestatie van de twee mannen, voorspelbaar, maar Verweij was er wel toen hij er moest zijn, Swings gun ik z'n medaille heel erg, sympathieke en bescheiden klasbak (moet eigenlijk veel meer uit z'n talent halen).
En jammer dat Schouten de laatste bocht uitwaaierde en daarmee de deur openzette. Of ze het anders gered zou hebben?
Twee keer brons is iig meer dan ik verwachtte, maar ook weer niet echt goed. We zijn verwend, denk ik
En jammer dat Schouten de laatste bocht uitwaaierde en daarmee de deur openzette. Of ze het anders gered zou hebben?
Twee keer brons is iig meer dan ik verwachtte, maar ook weer niet echt goed. We zijn verwend, denk ik
0
geplaatst: 24 februari 2018, 16:11 uur
3
geplaatst: 25 februari 2018, 13:33 uur
Paar hoogtepuntjes OS in chronologische volgorde:
- Johannes Høsflot Klæbo.
Koning van de Spelen. Anderen zullen zeggen Fourcade - want meer individueel goud - maar Klæbo deed aan minder onderdelen mee, Fourcade zakte een paar keer door het ijs en Klæbo was nog indrukwekkender. Bij de sprint rende hij even een heuveltje op. Poeh he, dat was van een buitenaardse klasse. De estafette heb ik (met voorkennis) slechts in samenvatting gezien, waardoor de spanning er wel af is. Alsnog met open mond naar Klæbo gekeken. Die is over acht jaar de meest succesvolle Winterolympiër ooit. En graag ook, want een klein dieptepuntje deze Spelen was dat Bjørgen haar landgenoot Bjørndalen voorbij is gegaan
- De finale van de halfpipe snowboarden (mannen).
Shaun White werd naar nog grotere hoogte geduwd door het jonge talent.
- De historische 10 km schaatsen.
Al maanden werd er over gesproken. En het werd een verhaal. Ik bleef achter met een dubbel gevoel, want de wens voor een gouden medaille voor TJ Flowers was net zo groot als de wens dat Kramer eindelijk zijn 10 km zou winnen. Maar om heel eerlijk te zijn: ik juichte.
- Boe vs. Fourcade op de 20 km biatlon.
Boe was op de skies bizar snel, maar Fourcade leek toch te winnen dankzij foutloos schieten. Tot de laatste twee schoten. Desalniettemin was Fourcade de grote winnaar deze Spelen (3x goud) en Boe de grote verliezer (3x compleet kansloos). Daardoor kwam er maar op één van de vier individuele onderdelen de voorspelde strijd tussen de Fransman en de Noor.
- Esmee Visser.
De nieuwe Sablikova is opgestaan. Een genot om naar te kijken. Schaatstechnisch bedoel ik in dit geval.
- De Super-G bij de vrouwen.
Eerst kon ik al juichen omdat Vonn faalde. Daarna juichen dat Veith/Fenninger, Weirather en Gut het podium werd. En toen was daar plots nog Ledecka.
- Massastart biatlon (mannen).
Fourcade won met een kleine teen verschil van Schempp.
- De gouden Kodaira.
Op de 1.000 meter ging het nog net mis, nadat Takagi hetzelfde overkwam op de 1.500 meter. Dat Kodaira de 500 meter won met een tijd onder de 37 seconden maakte dit goud extra bijzonder. Misschien nog wel mooier dan het goud van Bloemen.
- De Nederlandse succesdagen bij het shorttrack.
Eerst was daar het onverwachtse brons en WR op de estafette. Blijkbaar de mentale opsteker die nodig was voor Schulting. Twee dagen later was ze grandioos. Daarmee werden deze Spelen (in mijn ogen) definitief succesvoller dan Sochi. Op de schaatsbaan was de concurrentie tien keer zo sterk en bij het shorttrack zijn we definitief een serieus land geworden.
- Het spektakel bij de estafette biatlon (vrouwen).
De harde wind zorgde voor bizarre taferelen bij het biatlon. Zo ging Italië van de vijftiende naar de eerste plek toen iedereen en alles mistte. Soms moesten de dames gewoon meer dan een halve minuut wachten omdat de windvlagen maar aanhielden. Je zag de geweren continu zwabberen. En dan was daar koningin Domracheva. In het verleden wel eens bizarre fouten gemaakt, maar nu was ze mentaal ijzersterk.
- Koning Kjeld.
Het was aangekondigd, maar je zult het toch eerst moeten waarmaken. De 1.500 meter was al onthoofd door het ontbreken van Yuskov, maar hij viel nog meer tegen dan verwacht. Gelukkig werd Nuis op de 1.000 meter wel uitgedaagd (voornamelijk door de starter) en toonde zich de koning van het schaatsen. De koningin van het schaatsen is iets onduidelijker. Er is een aftredende koningin (Wüst) en er zijn drie Japanse keizerinnen. En dan hebben we nog de koningin die geen koningin mocht worden, omdat ze maar één afstand reed.
- Aziatische demonstratie curling.
De halve finale bij de vrouwen (Zuid-Korea vs. Japan) was van een enorm hoog niveau. Extra mooi dat het land waar ik al jaren geleden fan van werd - ik moet hierbij bekennen dat dit destijds deels om de looks van één van de vier dames te doen was - won en daarmee verrassend de finale haalde. Ook nu was het geen straf om naar de Zuid-Koreaanse skipper te kijken. De finale was geen moment spannend. De finale bij de mannen helaas gemist.
- Zuid-Koreaans goud bij het schaatsen.
Ik vind de mass start geen succes, maar gelukkig was de uitslag prachtig. Zuid-Korea schaatste al het hele toernooi goed, maar had nog geen goud. Extra mooi dat het dan Lee is die het doet. En nog mooier dat dit hem niet gelukt was zonder het beulswerk van een 16-jarige. Want dat is toch wel hoe het Koreaans schaatsen er nu voor staat: een paar oude helden en jonge talenten die in de toekomst nog heel vaak de Nederlanders zullen verslaan. Ik zag laatst wat uitslagen bij de junioren en als dat een voorbode is dan neemt Zuid-Korea bij de mannen snel de rol van Nederland over.
En dan waren er nog genoeg andere mooie momenten op het ijs en in de sneeuw. Zoals de gouden schaatsende Noren, meer mooie wedstrijden bij het biatlon en langlaufen, de kleine schans, etc. Prachtige OS waren dit
(En een geluk dat ik zoveel kon kijken.)
- Johannes Høsflot Klæbo.
Koning van de Spelen. Anderen zullen zeggen Fourcade - want meer individueel goud - maar Klæbo deed aan minder onderdelen mee, Fourcade zakte een paar keer door het ijs en Klæbo was nog indrukwekkender. Bij de sprint rende hij even een heuveltje op. Poeh he, dat was van een buitenaardse klasse. De estafette heb ik (met voorkennis) slechts in samenvatting gezien, waardoor de spanning er wel af is. Alsnog met open mond naar Klæbo gekeken. Die is over acht jaar de meest succesvolle Winterolympiër ooit. En graag ook, want een klein dieptepuntje deze Spelen was dat Bjørgen haar landgenoot Bjørndalen voorbij is gegaan

- De finale van de halfpipe snowboarden (mannen).
Shaun White werd naar nog grotere hoogte geduwd door het jonge talent.
- De historische 10 km schaatsen.
Al maanden werd er over gesproken. En het werd een verhaal. Ik bleef achter met een dubbel gevoel, want de wens voor een gouden medaille voor TJ Flowers was net zo groot als de wens dat Kramer eindelijk zijn 10 km zou winnen. Maar om heel eerlijk te zijn: ik juichte.
- Boe vs. Fourcade op de 20 km biatlon.
Boe was op de skies bizar snel, maar Fourcade leek toch te winnen dankzij foutloos schieten. Tot de laatste twee schoten. Desalniettemin was Fourcade de grote winnaar deze Spelen (3x goud) en Boe de grote verliezer (3x compleet kansloos). Daardoor kwam er maar op één van de vier individuele onderdelen de voorspelde strijd tussen de Fransman en de Noor.
- Esmee Visser.
De nieuwe Sablikova is opgestaan. Een genot om naar te kijken. Schaatstechnisch bedoel ik in dit geval.
- De Super-G bij de vrouwen.
Eerst kon ik al juichen omdat Vonn faalde. Daarna juichen dat Veith/Fenninger, Weirather en Gut het podium werd. En toen was daar plots nog Ledecka.
- Massastart biatlon (mannen).
Fourcade won met een kleine teen verschil van Schempp.
- De gouden Kodaira.
Op de 1.000 meter ging het nog net mis, nadat Takagi hetzelfde overkwam op de 1.500 meter. Dat Kodaira de 500 meter won met een tijd onder de 37 seconden maakte dit goud extra bijzonder. Misschien nog wel mooier dan het goud van Bloemen.
- De Nederlandse succesdagen bij het shorttrack.
Eerst was daar het onverwachtse brons en WR op de estafette. Blijkbaar de mentale opsteker die nodig was voor Schulting. Twee dagen later was ze grandioos. Daarmee werden deze Spelen (in mijn ogen) definitief succesvoller dan Sochi. Op de schaatsbaan was de concurrentie tien keer zo sterk en bij het shorttrack zijn we definitief een serieus land geworden.
- Het spektakel bij de estafette biatlon (vrouwen).
De harde wind zorgde voor bizarre taferelen bij het biatlon. Zo ging Italië van de vijftiende naar de eerste plek toen iedereen en alles mistte. Soms moesten de dames gewoon meer dan een halve minuut wachten omdat de windvlagen maar aanhielden. Je zag de geweren continu zwabberen. En dan was daar koningin Domracheva. In het verleden wel eens bizarre fouten gemaakt, maar nu was ze mentaal ijzersterk.
- Koning Kjeld.
Het was aangekondigd, maar je zult het toch eerst moeten waarmaken. De 1.500 meter was al onthoofd door het ontbreken van Yuskov, maar hij viel nog meer tegen dan verwacht. Gelukkig werd Nuis op de 1.000 meter wel uitgedaagd (voornamelijk door de starter) en toonde zich de koning van het schaatsen. De koningin van het schaatsen is iets onduidelijker. Er is een aftredende koningin (Wüst) en er zijn drie Japanse keizerinnen. En dan hebben we nog de koningin die geen koningin mocht worden, omdat ze maar één afstand reed.
- Aziatische demonstratie curling.
De halve finale bij de vrouwen (Zuid-Korea vs. Japan) was van een enorm hoog niveau. Extra mooi dat het land waar ik al jaren geleden fan van werd - ik moet hierbij bekennen dat dit destijds deels om de looks van één van de vier dames te doen was - won en daarmee verrassend de finale haalde. Ook nu was het geen straf om naar de Zuid-Koreaanse skipper te kijken. De finale was geen moment spannend. De finale bij de mannen helaas gemist.
- Zuid-Koreaans goud bij het schaatsen.
Ik vind de mass start geen succes, maar gelukkig was de uitslag prachtig. Zuid-Korea schaatste al het hele toernooi goed, maar had nog geen goud. Extra mooi dat het dan Lee is die het doet. En nog mooier dat dit hem niet gelukt was zonder het beulswerk van een 16-jarige. Want dat is toch wel hoe het Koreaans schaatsen er nu voor staat: een paar oude helden en jonge talenten die in de toekomst nog heel vaak de Nederlanders zullen verslaan. Ik zag laatst wat uitslagen bij de junioren en als dat een voorbode is dan neemt Zuid-Korea bij de mannen snel de rol van Nederland over.
En dan waren er nog genoeg andere mooie momenten op het ijs en in de sneeuw. Zoals de gouden schaatsende Noren, meer mooie wedstrijden bij het biatlon en langlaufen, de kleine schans, etc. Prachtige OS waren dit
(En een geluk dat ik zoveel kon kijken.)
0
geplaatst: 25 februari 2018, 14:21 uur
Teunnis schreef:
En een geluk dat ik zoveel kon kijken.
Van de eerste week heb ik helaas niet veel kunnen volgen, maar van de tweede heb ik volop kunnen genieten. O.a. van het curlingtoernooi bij de vrouwen (die halve finale tussen Zuid-Korea en Japan was inderdaad fantastisch!), het ijshockeytoernooi bij de mannen (met een bloedstollende finale tussen Rusland en verrassing van de Spelen Duitsland), verschillende biatlonwedstrijden en natuurlijk de Nederlandse successen met het goud voor Suzanne Schulting en het oranje podium op de 3km langebaanschaatsen (helaas niet live kunnen zien) als mooiste momenten.En een geluk dat ik zoveel kon kijken.
0
geplaatst: 25 februari 2018, 16:56 uur
Prima overwinning van Groenewegen. Demare en de anderen werden niet zomaar geklopt, ze werden op meerdere lengtes gereden.
Mooi om te zien dat Groenewegen zich verder verbetert heeft deze winter, dat belooft wat voor het nieuwe seizoen!
Mooi om te zien dat Groenewegen zich verder verbetert heeft deze winter, dat belooft wat voor het nieuwe seizoen!
1
geplaatst: 26 februari 2018, 11:26 uur
0
geplaatst: 26 februari 2018, 22:38 uur
En nu? Wat nu? Ik mis Erben (op zich al heel erg, Erben missen), ik mis het gevoel van hè, alweer dat kudt biatlon. Ik mis het niet te stoppen heen en weer wiegen voor het scherm tijdens de spannende races. Ik mis de bril van háár, ja je weet wel wie ik bedoel. Ik mis de bubble, de Pyeongchang bubble die je even de liet geloven dat we een zowaar een wintersport natie zijn, dat dat.....
Gelukkig vriest het en mss zwier ik morgen of overmorgen zelf over het ijs, natuurijs!
Gelukkig vriest het en mss zwier ik morgen of overmorgen zelf over het ijs, natuurijs!
3
geplaatst: 27 februari 2018, 00:13 uur
Frenz schreef:
Wat nu?
Wat nu?
SB - PN - TA - MSR - GW - DDV - De Ronde - PR - AGR - WP - LBL en nog flink wat kleinere koersen de komende tijd!
0
geplaatst: 27 februari 2018, 12:55 uur
0
geplaatst: 27 februari 2018, 20:27 uur
En het is alweer ontkracht. Althans, ze gaan pas beslissen na de Giro.
Oftewel, het ideale scenario voor Sunweb/Dumoulin is Giro + Tour, maar dan moet hij na de Giro wel genoeg over hebben om in de Tour echt top te zijn.
Gezien het sterke deelnemersveld in de Giro kan dat nog wel eens een probleem worden.
Oftewel, het ideale scenario voor Sunweb/Dumoulin is Giro + Tour, maar dan moet hij na de Giro wel genoeg over hebben om in de Tour echt top te zijn.
Gezien het sterke deelnemersveld in de Giro kan dat nog wel eens een probleem worden.
0
Hendrik68
geplaatst: 3 maart 2018, 15:25 uur
Sky heeft in het verleden testosteronpleisters laten bezorgen met het verzoek aan de afzender er een mail achteraan te sturen dat het verkeerd bezorgd was......Hoe verzin je het. Nooit een team zich zo tegen doping horen uitspreken als Sky, maar het net sluit zich langzaam.
1
geplaatst: 3 maart 2018, 16:53 uur
Wat was de Strade Bianche weer heerlijk! In korte tijd uitgegroeid tot een van de mooiste wielerklassiekers. En wat een mooi en verrassend podium. Benoot die eindelijk z'n eerste profzege pakt (en hoe!), klimmer Bardet die in z'n eerste deelname ook blijkt te kunnen uitblinken op dit terrein en openbaring Wout Van Aert die nóg meer indruk maakte dan in de Omloop Het Nieuwsblad.
0
geplaatst: 5 maart 2018, 15:41 uur
0
geplaatst: 5 maart 2018, 15:50 uur
Kan niet wachten. 
Helaas lijkt het nog niet zo goed te gaan bij Yamaha. Hopelijk dit seizoen eens een andere winnaar dan een Spanjaard.
Ben ook benieuwd hoe Bendsneyder het gaat doen in de Moto2, toch weer een stap hoger maar met zijn lengte zou dat wel beter moeten kunnen gaan dan op die kleine Moto3.

Helaas lijkt het nog niet zo goed te gaan bij Yamaha. Hopelijk dit seizoen eens een andere winnaar dan een Spanjaard.

Ben ook benieuwd hoe Bendsneyder het gaat doen in de Moto2, toch weer een stap hoger maar met zijn lengte zou dat wel beter moeten kunnen gaan dan op die kleine Moto3.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 17:34 uur
Wat een heerlijke overwinning van Nibali. Schitterend hoe die alle sprinters gefopt heeft
.
.
0
geplaatst: 17 maart 2018, 17:48 uur
Inderdaad mooi begin van het 'echte' klassiekerseizoen. Maakte de finale de moeite waard om naar te kijken en krijg nog steeds meer waardering voor Nibali. Fietser met lef en aanvalslust die geregeld laat zien dat het wel mogelijk is onvoorspelbare uitslagen te rijden. Groot en heerlijke renner!
1
geplaatst: 17 maart 2018, 18:04 uur
Daar ben ik het mee eens, absoluut een van mijn favoriete renners. In grote ronden gun ik het hem altijd wat meer dan mannetjes als Froome, Quintana en Aru. Alleen vorig jaar in de Giro was ik even geen fan
.
.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 17:54 uur
Dat was een mooie en spannende race, ook rossi deed het prima met een derde plek na zijn matige kwalificatie. Wel jammer dat zarco niet gewonnen heeft, die had ik het wel gegund.
0
geplaatst: 18 maart 2018, 22:55 uur
Inderdaad mooie race, trebremmit. Dat belooft een spannend seizoen te worden.
0
geplaatst: 25 maart 2018, 13:07 uur
Niet de meest enerverende race nee. Als je zelfs niet kan inhalen als je 2 seconden sneller bent en er drie DRS zones zijn dan moet er wat veranderen.
Maar zoals het er nu naar uitziet zijn Mercedes, Ferrari en Red Bull aan elkaar gewaagd. Ik durf ook best te beweren dat als Verstappen dat foutje gisteren niet had gemaakt in zijn snelste ronde en dus tweede op de grid had gestaan hij vandaag gewonnen had. Bovendien helpt schade aan de vloer (opgelopen vóór de spin) ook niet.
Maar zoals het er nu naar uitziet zijn Mercedes, Ferrari en Red Bull aan elkaar gewaagd. Ik durf ook best te beweren dat als Verstappen dat foutje gisteren niet had gemaakt in zijn snelste ronde en dus tweede op de grid had gestaan hij vandaag gewonnen had. Bovendien helpt schade aan de vloer (opgelopen vóór de spin) ook niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.