MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Rudi S schreef:
(quote)

Ik dacht dat na afloop iedereen het wel eens was dat het buiten de 16 was.

Net als onze goede vriend Gretz kwam de Volkskrant ook al met allemaal ouwe koeien aanzetten. Het gaat om hier en nu: afgelopen zondag moest Utrecht winnen voor directe EL plaatsing en moest ajax gelijk spelen om 1e te blijven / directe plaatsing CL voetbal. In deze situatie bij een 1-2 stand volgt deze 'beslissing' in de laatste minuut. Tja.

Ik ben het eigenlijk volkomen eens met Willem Vissers, die het penaltygeval in tegenstelling tot veel mensen hier wel weet te nuanceren.

http://www.volkskrant.nl/sport/bellen-met-willem-makkelie-ging-te-diep-door-het-stof-voor-penalty~a4284579/?hash=ab42e4ba56f6cd43d7217b5b86ad707b0b4bd481

Haha: ga je 'm ook nog quoten Gretz!

Sorry hoor west, maar wat is er dan aan te merken op de conclusies van Vissers? Vind niet dat hij iets raars zegt.

Vooral Janssen had beter moeten weten. 'Vrij onbesuisd' is het goede woord.

Was gewoon een correcte sliding van Janssen. Als dat al niet meer mag?

Het verhaal van Marcel Blaak vind ik toch een stuk sterker overkomen dan dat van Ajax watcher Willem Visser, Blaak heeft ook niet direct een gekleurde bril, wat Visser wel heeft.
Maar goed deze week is het weer spannend en Makkelie mag zich even niet met de titelstrijd bemoeien.

Willem Vissers heeft helemaal geen gekleurde bril. Hij is chef-sport van De Volkskrant en zeker niet per definitie Ajax-watcher. Als dat de argumentatie is waarom je zijn mening niet serieus zou moeten nemen...

Ik hoor het wel, jullie horen de onzin van Van Hanegem liever aan.

Jemig hé, een scheidsrechter heeft eens een keer wat verkeerd gezien. Wauw. Nog nooit eerder vertoond.

Mag het na vier pagina's (EDIT: zelfs zeven (!) pagina's) weer ergens anders over? Vanavond gaat de Eredivisie gewoon weer verder, dus als het per se over voetbal moet dan kunnen we het over PSV - Vitesse hebben.

En dit nieuwsbericht is ook ondergesneeuwd: 'Opnieuw mechanische doping in het peloton' | NOS
Al bleek de claim van de journalisten uiteindelijk een grote deceptie. Wat vage warmtebeelden, wat richtingloos wijzen naar Cancellara en Froome en slechts één duidelijk geval in een amateurpeloton.

Gretz schreef:
Willem Vissers heeft helemaal geen gekleurde bril. Hij is chef-sport van De Volkskrant en zeker niet per definitie Ajax-watcher. Als dat de argumentatie is waarom je zijn mening niet serieus zou moeten nemen...

Ik hoor het wel, jullie horen de onzin van Van Hanegem liever aan.

Zullen we zeggen dat de Volkskrant in Rotterdam wordt geschreven en gedrukt? Vanaf de metrohalte in de Sarphatistraat - voor mij blijvend gelinkt aan Nescio (De uitvreter) - is het max. 5 minuten lopen naar waar de Volkskrant lang zat; moest ik er zijn, ging ik altijd met de trein (de pretentie straalt van Amsterdam al af aan de hoogte van de parkeertarieven).

Gekkie G. ga nou eens gewoon eten, jongen, vezelrijk, produceer je ook minder (woord)diarree. Hoe meer woorden je hier neerpoept, hoe ongeloofwaardiger je wordt - selffulfilling prophecy

Ik begrijp intussen wel waarom chevy93 hier niet of nauwelijks meer post. Op zo'n beetje alles hier wordt geschoten, en dan zijn het vaak van die zwakke onzinargumenten zoals Mjuman ze nu weer bezigt.

De Volkskrant zetelt inderdaad in Amsterdam, maar dat betekent niet per definitie dat ze pro-Ajax zijn. Ik lees die krant al bijna 20 jaar en ik heb de sportredactie nooit kleur zien bekennen. In tegenstelling tot het AD en de Telegraaf, die wel duidelijk een voorkeur hebben.

Teunnis schreef:

En dit nieuwsbericht is ook ondergesneeuwd: 'Opnieuw mechanische doping in het peloton' | NOS
Al bleek de claim van de journalisten uiteindelijk een grote deceptie. Wat vage warmtebeelden, wat richtingloos wijzen naar Cancellara en Froome en slechts één duidelijk geval in een amateurpeloton.

Dit is wel groot nieuws ja. Hopelijk worden er snel maatregelen genomen.

Gretz schreef:
Ik begrijp intussen wel waarom chevy93 hier niet of nauwelijks meer post. Op zo'n beetje alles hier wordt geschoten, en dan zijn het vaak van die zwakke onzinargumenten zoals Mjuman ze nu weer bezigt.

De Volkskrant zetelt inderdaad in Amsterdam, maar dat betekent niet per definitie dat ze pro-Ajax zijn. Ik lees die krant al bijna 20 jaar en ik heb de sportredactie nooit kleur zien bekennen. In tegenstelling tot het AD en de Telegraaf, die wel duidelijk een voorkeur hebben.

Je snapt het écht niet he? Misschien moet je eens google'n op repressieve tolerantie - een begrip van Herbert Marcuse. Zeg nou zelf hoe lang en hoe ver kan een Amsterdamse krant een Amsterdamse voetbalclub smispelen, terwijl een heel groot deel van de lezers van Amsterdamse origine is. Dat is one of the basics van repressieve tolerantie - ergens stopt de tolerantie en breekt het lijntje.

Beste Mjuman: de Volkskrant is een landelijke krant die toevallig z'n hoofdkwartier in Amsterdam heeft. Waar haal jij vandaan dat ze vooral Amsterdamse lezers hebben? Dat klopt volgens mij niet. Dan denk ik eerder aan het Parool. De Telegraaf is al heel lang pro-Ajax, dat heeft Cruijff ooit min of meer bewerkstelligd.

Zoals ik al zei, ik lees de Volkskrant lang genoeg om te weten dat ze geen uitgesproken voorkeur voor een van de clubs hebben. Dan kun je wel met moeilijke begrippen als 'repressieve tolerantie' aan komen zetten, maar het lijkt me toch dat jij als NRC-lezer helemaal niet voldoende kennis hebt om te bepalen of de sportredactie van de Volkskrant een bepaalde kleur heeft.

Gretz schreef:
Beste Mjuman: de Volkskrant is een landelijke krant die toevallig z'n hoofdkwartier in Amsterdam heeft. Waar haal jij vandaan dat ze vooral Amsterdamse lezers hebben? Dat klopt volgens mij niet. Dan denk ik eerder aan het Parool. De Telegraaf is al heel lang pro-Ajax, dat heeft Cruijff ooit min of meer bewerkstelligd.

Zoals ik al zei, ik lees de Volkskrant lang genoeg om te weten dat ze geen uitgesproken voorkeur voor een van de clubs hebben. Dan kun je wel met moeilijke begrippen als 'repressieve tolerantie' aan komen zetten, maar het lijkt me toch dat jij als NRC-lezer helemaal niet voldoende kennis hebt om te bepalen of de sportredactie van de Volkskrant een bepaalde kleur heeft.

Statistieken - shame on you!

Vechten tegen de bierkaai Gretz ...

Mjuman schreef:
(quote)

Statistieken - shame on you!

Kom zelf maar met cijfers als je bewering dat de Volkskrant vooral lezers heeft van Amsterdamse origine hard wilt maken.

Gretz schreef:
(quote)

Kom zelf maar met cijfers als je bewering dat de Volkskrant vooral lezers heeft van Amsterdamse origine hard wilt maken.

Niet manipuleren dit: dat de Volkskrant vooral lezers heeft van Amsterdamse origine heb ik NIET geschreven; maar binnen het totaal is het aantal Amsterdamse NIET te verwaarlozen.

LEES VERDOMME JE PM!!!

Nu is Vissers een echte Limburger en heeft hij o.a. boeken geschreven over bv Bert van Marwijk (die als speler en trainer succes heeft gehad Limburg en wat nu nog zijn thuisbasis is) en Piet de Visser die natuurlijk veelal in Brabant heeft gewerkt. Natuurlijk zegt dat niet alles maar vaak heeft de schrijver wel connectie (dan wel liefde, regio) voor het onderwerp dat hij schrijft. Tenminste als ik het over de sportboekenscene heb.

Bovenstaande zegt natuurlijk niets maar het is mij nooit echt opgevallen dat hij een echte Ajaxfan is. Dat de krant uit Amsterdam komt is duidelijk en dat een krant altijd wat meer gericht is op de plek waar het vandaan komt is ook niet vreemd natuurlijk.

Mjuman schreef:
(quote)

Niet manipuleren dit: dat de Volkskrant vooral lezers heeft van Amsterdamse origine heb ik NIET geschreven; maar binnen het totaal is het aantal Amsterdamse NIET te verwaarlozen.

LEES VERDOMME JE PM!!!

Jawel, je zei namelijk dit.

Mjuman schreef:

Zeg nou zelf hoe lang en hoe ver kan een Amsterdamse krant een Amsterdamse voetbalclub smispelen, terwijl een heel groot deel van de lezers van Amsterdamse origine is. Dat is one of the basics van repressieve tolerantie - ergens stopt de tolerantie en breekt het lijntje.

PM gelezen en ik zal er hier niet meer over doorgaan. Jammer dat steekhoudende argumenten niet serieus genomen worden.

vigil schreef:

Bovenstaande zegt natuurlijk niets maar het is mij nooit echt opgevallen dat hij een echte Ajaxfan is. Dat de krant uit Amsterdam komt is duidelijk en dat een krant altijd wat meer gericht is op de plek waar het vandaan komt is ook niet vreemd natuurlijk.

Nauwelijks meer gericht op Ajax dan op de andere topclubs iig. En al helemaal niet minder kritisch op Ajax. Als je dat vergelijkt met andere grote kranten kun je de Volkskrant als een van de meest objectieve beschouwen.
(Qua politieke kleur is dit overigens wel anders.:p)

Als het op de laatste competitiedag nog gelijk in punten staat, wordt PSV sowieso kampioen, ik bedoel maar, die doelman van PEC

Gretz schreef:
(quote)

Nauwelijks meer gericht op Ajax dan op de andere topclubs iig. En al helemaal niet minder kritisch op Ajax. Als je dat vergelijkt met andere grote kranten kun je de Volkskrant als een van de meest objectieve beschouwen.
(Qua politieke kleur is dit overigens wel anders.:p)

Ga je licht maar eens opsteken onder voetballers. Jarenlang was Ben de Graaf Chef Sport aldaar en hij was ongeveer de door voetballers meest uitgekotste man van Nederland - het was overigens een hele zure man.

Sport is overigens niet een van de core competencies van de Volkskrant - die liggen echt elders

Met enig enig google'n kan je de oplagecijfers van alle landelijke kranten wel vinden en je zult zien dat de trend dalend is - afgelopen jaar -/- 5%. Volkskrant is digitaal wel het sterkst. Totaal oplage ca 215.000. Daarvan 35-40% in Noord-Holland en ik schat de helft daar weer van in A'dam en omgeving.

Rudi S schreef:
Als het op de laatste competitiedag nog gelijk in punten staat, wordt PSV sowieso kampioen, ik bedoel maar, die doelman van PEC

Dat is ook mijn grootste vrees.

Anderzijds heeft Ajax deze eeuw wel een mooie reeks neergezet in Doetinchem. Bijna alleen maar grote uitslagen.

Ik verwacht dat PSV vanavond met gemak van Vitesse zal winnen, 3/4-0 denk ik.

PSV gaat vanavond met een enorme drive Vitesse oprollen met een nulletje of 4 of 5.

De vraag is dan wat Ajax morgen doet.

Mjuman schreef:
Ga je licht maar eens opsteken onder voetballers. Jarenlang was Ben de Graaf Chef Sport aldaar en hij was ongeveer de door voetballers meest uitgekotste man van Nederland - het was overigens een hele zure man.

Exact. De Volkskrant is verder al sinds mensenheugenis een Ajax krantje.

Running On Empty schreef:
PSV gaat vanavond met een enorme drive Vitesse oprollen met een nulletje of 4 of 5.

De vraag is dan wat Ajax morgen doet.

en dan van t weekend thuis tegen Cambuur. Die gaan die 2 wedstrijden misschien wel 10 doelpunten maken (ik weet t glazen bol...)

Bjørn Kuipers fluit de bekerfinale

2-0 voor PSV tegen Vitesse is toch een heel stuk waarschijnlijker als een grote overwinning.

Vitesse heeft ook gewoon nog iets om voor te spelen. Heerenveen daarentegen heeft slechts nog een minieme kans op de play-offs...

Makkelie is trouwens wel een draaikont. Nu hij de beelden een keer of 20 heeft bekeken zou hij hem waarschijnlijk alsnog geven vanuit zijn positie.

http://m.ad.nl/ad/m/nl/5610/Eredivisie/article/detail/4284925/2016/04/19/Makkelie-Ik-vind-niet-dat-ik-de-titelstrijd-beinvloed-heb.dhtml

http://www.vi.nl/nieuws/makkelie-ik-kan-verklappen-dat-ik-geen-ajaxpyjama-heb.htm

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.