Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:24 uur
Running On Empty schreef:
Bjørn Kuipers fluit de bekerfinale
Bjørn Kuipers fluit de bekerfinale
Vaag, eerder meldden sommige media dat Makkelie er eerst op stond. DuBlanqeBogarde op Twitter: "Maar is Makkelie nu van de bekerfinale afgehaald of was ie daar sowieso nog niet voor aangewezen?"
Niettemin verstandig om deze aan Kuipers te geven.
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:40 uur
Gretz schreef:
2-0 voor PSV tegen Vitesse is toch een heel stuk waarschijnlijker als een grote overwinning.
2-0 voor PSV tegen Vitesse is toch een heel stuk waarschijnlijker als een grote overwinning.
PSV heeft een enorme boost gekregen door het puntverlies van Ajax en klapt er vol op vanavond. Kan een leuke pot worden. Een kampioenschap van Ajax wordt er nu toch sowieso een met een luchtje dus laat PSV het maar worden.
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:48 uur
Om maar even duidelijk te maken dat het plan "C." ondertussen net zo wijlen is als de auctor intellectualis ervan: 'Ajax wil zich komende zomer versterken met Huntelaar' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:52 uur
Gretz schreef:
Vitesse heeft ook gewoon nog iets om voor te spelen. ..
Vitesse heeft ook gewoon nog iets om voor te spelen. ..
Ja dat klopt, zelfs een 3 of 4de plek rond januari maar ik neem aan dat het jou de laatste maanden ook is opgevallen dat ze niets meer winnen en helemaal van het padje af zijn.
De laatste 13 wedstrijden leverde 3 overwinningen op...
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:53 uur
Zondag de bekerfinale, het is te hopen voor beide teams dat Nijland de beker wil loslaten. 
Twitter
Was echt een hele mooie ervaring vorig jaar, wens beide teams dan ook succes, maakt me eigenlijk niet veel uit wie er wint.

Was echt een hele mooie ervaring vorig jaar, wens beide teams dan ook succes, maakt me eigenlijk niet veel uit wie er wint.
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:55 uur
vigil schreef:
Ja dat klopt, zelfs een 3 of 4de plek rond januari maar ik neem aan dat het jou de laatste maanden ook is opgevallen dat ze niets meer winnen en helemaal van het padje af zijn.
Toen hadden ze nog Peter Bosz. Nu hebben ze die koekenbakker van een Maas.
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:56 uur
VladTheImpaler schreef:
(quote)
de witte zakdoekjes lopen goed in Arnhem!
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:56 uur
PSV heeft een enorme boost gekregen door het puntverlies van Ajax en klapt er vol op vanavond. Kan een leuke pot worden. Een kampioenschap van Ajax wordt er nu toch sowieso een met een luchtje dus laat PSV het maar worden.
Van mij mag FC Utrecht rustig eens een keer kampioen worden, ik zou het ze van harte gunnen.
Misschien kan het volgend jaar, als ze hetzelfde elftal zo'n beetje kunnen houden en als Ajax Haller en Janssen laat lopen en bijvoorbeeld kiest voor Huntelaar als nieuwe spits, in een enorme oprisping van nieuwe creativiteit en vernuft.
Bij Feyenoord zijn Gudde en Van Geel bijna exit. Dus dat worden daar ook nog boeiende tijden.
0
geplaatst: 19 april 2016, 12:57 uur
Een kampioenschap van Ajax wordt er nu toch sowieso een met een luchtje
Een kampioenschap van Ajax wordt er nu toch sowieso een met een luchtje
Heb je ook al aangifte gedaan?
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:05 uur

ROE begint onderhand een tweede musician te worden. Vraag me af of hij ook zo tekeer zou zijn gegaan als PSV fortuinlijk zou zijn geweest in deze.
Zal wel deels voortkomen uit het feit dat de FC Utrecht maar 1 rivaal heeft. Het seizoen in de Domstad is meestal al wel geslaagd als er 1x in het seizoen van Ajax wordt gewonnen (bij voorkeur de thuiswedstrijd).
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:07 uur
Over die andere spannende competitie gesproken, ik heb er nog wel vertrouwen in dat Tottenham hun achterstand nog goedmaakt. Onder andere om een aantal van deze redenen.
Zou niet meer dan terecht als je ziet hoe leuk Pochettino de ploeg laat voetballen dit seizoen.
Zou niet meer dan terecht als je ziet hoe leuk Pochettino de ploeg laat voetballen dit seizoen.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:09 uur
Gretz schreef:
Sorry hoor west, maar wat is er dan aan te merken op de conclusies van Vissers? Vind niet dat hij iets raars zegt.
Sorry hoor west, maar wat is er dan aan te merken op de conclusies van Vissers? Vind niet dat hij iets raars zegt.
Nee, ik bedoelde dat jij 'm nog ging quoten, terwijl ik 'm al aanhaalde, toch? That's all.
Overigens vond ik de kop in een landelijke krant echt niet kunnen en eigenlijk zegt 'ie alles over Willem Vissers en de sportkatern van de Volkskrant: "Opluchting Overheerst".

Nou, volgens mij niet in Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en verre omstreken, waar deze krant ook gelezen wordt. Ik heb mij er weer eens aan kunnen irriteren. Onafhankelijke sportjournalistiek noemen ze dat...
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:11 uur
Vissers is in ieder geval een van de weinigen voetbaljournalisten die ik louter zinnige dingen hoor zeggen. Heeft er een nuchtere en verstandige kijk op en weet te zaken goed te nuanceren.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:12 uur
Gretz schreef:
ROE begint onderhand een tweede musician te worden. Vraag me af of hij ook zo tekeer zou zijn gegaan als PSV fortuinlijk zou zijn geweest in deze.
Zal wel deels voortkomen uit het feit dat de FC Utrecht maar 1 rivaal heeft. Het seizoen in de Domstad is meestal al wel geslaagd als er 1x in het seizoen van Ajax wordt gewonnen (bij voorkeur de thuiswedstrijd).
Valt wel mee. Winnen van PSV en Feyenoord vinden we ook leuk. Ik heb alleen een pleuris hekel aan dat WZAWZDB gevoel. Ik vind Frank De Boer en Dennis Bergkamp nog steeds parels voor het Nederlandse voetbal. Uiteraard heb ik ook een pleuris hekel aan die galmbak. Man man wat een enorm kutstadion is dat.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:13 uur
Gretz schreef:
Vissers is in ieder geval een van de weinigen voetbaljournalisten die ik louter zinnige dingen hoor zeggen. Heeft er een nuchtere en verstandige kijk op en weet te zaken goed te nuanceren.
Dat gaat snel: zie voor mijn reactie het bericht boven jou!

0
geplaatst: 19 april 2016, 13:22 uur
west schreef:
Overigens vond ik de kop in een landelijke krant echt niet kunnen en eigenlijk zegt 'ie alles over Willem Vissers en de sportkatern van de Volkskrant: "Opluchting Overheerst".
Nou, volgens mij niet in Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en verre omstreken, waar deze krant ook gelezen wordt. Ik heb mij er weer eens aan kunnen irriteren. Onafhankelijke sportjournalistiek noemen ze dat...

Die kop slaat toch gewoon op dat er opluchting is bij Ajax / Ajax supporters dat er nog net een punt (met mazzel) is behaald. Volgens mij geeft het helemaal niet aan dat de Volkskrant het ook een opluchting vind.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:23 uur
Gretz schreef:
Ik zag hem wel eens bij Studio Voetbal, maar vond dat hij behoorlijk vaak open deuren intrapte en zo nu en dan maar wat zei zonder dat je het idee had dat hij er daadwerkelijk ook wat van af wist.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:36 uur
VladTheImpaler schreef:
Die kop slaat toch gewoon op dat er opluchting is bij Ajax / Ajax supporters dat er nog net een punt (met mazzel) is behaald. Volgens mij geeft het helemaal niet aan dat de Volkskrant het ook een opluchting vind.
(quote)
Onderkop: "Traag en ongeïnspireerd Ajax zwijnt tegen tactisch sterk Utrecht"
In het verslag louter kritiek op Ajax en complimenten voor Utrecht. Gewoon een realistische weergave, maar als je blijft steken op een kop van twee worden dan kijk west imo niet verder dan zijn neus lang is.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:40 uur
Daar heb ik persoonlijk aan een hekel aan. Alleen bij resultaten en goed spel mag je trots zijn op je team.
Ik vind Frank De Boer en Dennis Bergkamp nog steeds parels voor het Nederlandse voetbal. Uiteraard heb ik ook een pleuris hekel aan die galmbak. Man man wat een enorm kutstadion is dat.
Ik vind Frank De Boer en Dennis Bergkamp nog steeds parels voor het Nederlandse voetbal. Uiteraard heb ik ook een pleuris hekel aan die galmbak. Man man wat een enorm kutstadion is dat.
Er zijn genoeg dingen die beter kunnen aan de ArenA om het een echte voetbaltempel te maken. Daar wordt hard aan gewerkt. Er zijn bijvoorbeeld al een paar grachten dichtgemaakt.
En voor concerten is het inderdaad niet meest de ideale plek naar het schijnt.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:48 uur
Gretz schreef:
In het verslag louter kritiek op Ajax en complimenten voor Utrecht. Gewoon een realistische weergave,
(quote)
In het verslag louter kritiek op Ajax en complimenten voor Utrecht. Gewoon een realistische weergave,
Klopt, zou door Musician geschreven kunnen zijn.
0
geplaatst: 19 april 2016, 13:52 uur
Verschil is dan nog wel dat Musician - net zoals die nepsupporters die voortijdig het stadion verlaten - van mening is dat Ajax het hele seizoen slecht en ongeïnspireerd voetbalt. Dat klopt niet. Ajax is dit seizoen overwegend degelijk en dat met een minder selectie dan PSV. Er is niet vaak een negatieve uitschieter zoals afgelopen zondag. Met dit aantal punten zou je in de meeste seizoenen al kampioen zijn.
0
geplaatst: 19 april 2016, 14:18 uur
Gretz schreef:
Over die andere spannende competitie gesproken, ik heb er nog wel vertrouwen in dat Tottenham hun achterstand nog goedmaakt. Onder andere om een aantal van deze redenen.
En nog een leuke analyse waarom Leicester City vooralsnog zo succesvol is.
Toeval bestaat: kijk maar naar de nummer 1 van de Premier League - decorrespondent.nl
Eigenlijk gewoon de grootste mazzelploeg van allemaal.

0
geplaatst: 19 april 2016, 14:20 uur
Gretz schreef:
Verschil is dan nog wel dat Musician - net zoals die nepsupporters die voortijdig het stadion verlaten - van mening is dat Ajax het hele seizoen slecht en ongeïnspireerd voetbalt. Dat klopt niet. Ajax is dit seizoen overwegend degelijk en dat met een minder selectie dan PSV. Er is niet vaak een negatieve uitschieter zoals afgelopen zondag. Met dit aantal punten zou je in de meeste seizoenen al kampioen zijn.
(quote)
Nog één opmerking dan (er is werk aan de winkel): als je in real life, bijv in een kroeg zo hardnekkig in dit soort rare praatsels zou blijven volharden, had je grote kans dat de barkeeper je had verteld niets meer voor je in te schenken en je gevraagd om de kroeg te verlaten, omdat je hem omzet kost, door alle weglopers

0
geplaatst: 19 april 2016, 14:32 uur
Ja, en die weglopers zijn dit keer niet ajax-supporters. 
Oh ja, de Volkskrant had het als enige op de voorpagina ook over een dubieuze strafschop. Dit terwijl alle collega's, voetballers, trainers, analytici en de scheidsrechter zelf (helaas na afloop) het over een onterechte strafschop hadden. Dat woord werd dan wel weer in het sportartikel gebruikt, toe maar!
Nog iets anders: er is een herhaling waar je vanuit de rug van Makkelie kijkt. Hij staat helemaal niet links van de situatie maar erachter en ziet duidelijk dat de bal van richting verandert. Zelfs dat smoesje, eh sorry: die uitleg klopte dus niet.

Oh ja, de Volkskrant had het als enige op de voorpagina ook over een dubieuze strafschop. Dit terwijl alle collega's, voetballers, trainers, analytici en de scheidsrechter zelf (helaas na afloop) het over een onterechte strafschop hadden. Dat woord werd dan wel weer in het sportartikel gebruikt, toe maar!
Nog iets anders: er is een herhaling waar je vanuit de rug van Makkelie kijkt. Hij staat helemaal niet links van de situatie maar erachter en ziet duidelijk dat de bal van richting verandert. Zelfs dat smoesje, eh sorry: die uitleg klopte dus niet.
0
geplaatst: 19 april 2016, 14:38 uur
VladTheImpaler schreef:
(quote)
Precies: dat geldt voor ajax en haar supperters. Maar schrijft de Volkskrant niet voor heel Nederland? Je zal maar in Utrecht de krant openvouwen, zoals ik. Treurig keek ik later naar de wel treffende koppen in alle andere kranten. Had ik die maar op de mat gehad.

0
geplaatst: 19 april 2016, 14:41 uur
Nou. Veel toekomstige scheidsrechters hier, lees ik. Of mensen wiens roeping ingehaald is door de werkelijkheid.
IMO was het een verkeerde beslissing maar Janssen was ook wel redelijk onbeholpen. Beetje dom.
En dat er eventueel een luchtje op het kampioenschap van Ajax zou komen hierdoor: dat luchtje zou vervagen en niemand praat er meer over. En terecht, want het was niet dat moment dat PSV het kampioenschap kost.
IMO was het een verkeerde beslissing maar Janssen was ook wel redelijk onbeholpen. Beetje dom.
En dat er eventueel een luchtje op het kampioenschap van Ajax zou komen hierdoor: dat luchtje zou vervagen en niemand praat er meer over. En terecht, want het was niet dat moment dat PSV het kampioenschap kost.
0
geplaatst: 19 april 2016, 14:45 uur
Het gaat hier net zo aan toe als in het normale leven. Als je echte anti-Ajaxieden probeert te overtuigen met argumenten gaat men grof of lollig doen.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:03 uur
Ja nou ja, om eerlijk te zijn heb ik niks met de zogenaamde topclubs in Nederland maar de meeste sympathie gaat bij mij uit naar Feyenoord. Hierdoor kan ik wel lekker neutraal blijven.
Of we moeten het over Veendam gaan hebben, dan is mijn neutrale bril plots geel-zwart en wil ondergetekende dat Twente verdwijnt uit het Betaald Voetbal.
Of we moeten het over Veendam gaan hebben, dan is mijn neutrale bril plots geel-zwart en wil ondergetekende dat Twente verdwijnt uit het Betaald Voetbal.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:09 uur
west schreef:
Precies: dat geldt voor ajax en haar supperters. Maar schrijft de Volkskrant niet voor heel Nederland? Je zal maar in Utrecht de krant openvouwen, zoals ik. Treurig keek ik later naar de wel treffende koppen in alle andere kranten. Had ik die maar op de mat gehad.
De Volkskrant beschrijft met die kop voor heel Nederland dat er opluchting heerst bij Ajax en haar supporters na de wedstrijd, zo raar is dat toch niet? Is gewoon een constatering die ook nog klopt en daarom is dat in mijn ogen een zeer treffende kop, want er heerste (bij mij althans) opluchting na de wedstrijd.
0
geplaatst: 19 april 2016, 15:23 uur
Waarom redeneert de Volkskrant meestal vanuit ajax en haar supporters? Je hoort als landelijke krant een zo objectief mogelijk neutraal verslag te maken. Nou, dat was dit niet en de kop al helemaal niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.