MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Tommie weer gewoon op de afspraak, klasse! Top 3 was volgens verwachting, daarachter wel wat verrassingen. Bilbao en Pozzovivo had ik nota bene in mijn pool, maar niet opgesteld - nooit verwacht dat zij top 10 zouden rijden. Froome tegenvallend, die zal last hebben gehad van zijn valpartij.

Ataloona schreef:
Tot zoverre heeft hij dat nog niet gehad, maar dit kan toch niet veel langer doorgaan? Toch?
Nou ja, als hij echt de GOAT is dan gaat het misschien wel gewoon iedere wedstrijd door. Feit is natuurlijk wel dat hij uitzonderlijk goed is. Wie je ook tegenover hem zet, ze kunnen hem gewoon niet verdedigen. Gisteren werd hij een flink deel van de wedstrijd verdedigd door Anunoby, de rookie van de Raptors. Het was werkelijk waar zielig om naar te kijken, ik had echt te doen met dat ventje. Aan alle kanten werd ie gesloopt.

De meest indrukwekkende stat vind ik zijn assist-to-turnover ratio deze ronde, 27-3. Zijn zwakke punten waren de afgelopen jaren de hoeveelheid turnovers en zijn lage free throw percentage, beide zijn vooralsnog dik in orde (al mistte hij vannacht toevallig weer wat vrije ballen). Ook indrukwekkend, zijn aantal punten in de tweede helft (45) zijn er twee minder dan alle Raptors bij elkaar.

Het is jammer dat ik niet Michael Jordans hele carrière bewust heb meegemaakt. Dat zou makkelijker vergelijken zijn. Alleen aan zijn tweede Bulls periode (en wat erna kwam) heb ik echt herinneringen. Jordan is de succesvolste van de twee maar als het op individuele kwaliteit aankomt dan sla ik James denk ik hoger aan. Hij is zo ontzettend allround en domineert zo erg, daar kan niemand iets tegen doen. En natuurlijk bizar slim, zijn basketbal IQ is ongeëvenaard.

Wel balen van Philly trouwens, heel onnodig ook. Die gaan nu met een 2-0 terug naar huis terwijl het makkelijk 1-1 had kunnen staan. Toch de onervarenheid die ze opbreekt? En een dramatische Simmons gisteravond (één puntje....). De Cavs tegen de 76ers zou mijn ultieme conference finale zijn.

Edgar18 schreef:

Het is jammer dat ik niet Michael Jordans hele carrière bewust heb meegemaakt. Dat zou makkelijker vergelijken zijn. Alleen aan zijn tweede Bulls periode (en wat erna kwam) heb ik echt herinneringen. Jordan is de succesvolste van de twee maar als het op individuele kwaliteit aankomt dan sla ik James denk ik hoger aan. Hij is zo ontzettend allround en domineert zo erg, daar kan niemand iets tegen doen. En natuurlijk bizar slim, zijn basketbal IQ is ongeëvenaard.

Ik volg de huidige NBA te weinig om inhoudelijk goed in te gaan op de vergelijking die je maakt. Wel heb ik de gehele carriere van MJ meegemaakt (toen volgde ik het veel intensiever). Die eerste periode kenmerkte zich juist door individuele kwaliteit, onnavolgbare individuele kwaliteit wel te verstaan en, niet overdreven, mijlenver verheven boven de rest. MJ was toen m.i. de GOAT across the board. Zeker nadat Phil Jackson hem aan het verstand peuterde dat je met een team ringen haalt, niet individueel. MJ had mss niet het hoogste basketball IQ, maar was een absolute winner. Ze staan allemaal op YT, de crunchtime scores, iedereen wist wat er ging gebeuren, de bal naar hem en 'he delivered'.

Celtics verbazen mij wel een beetje. Inderdaad heeft Philly het verlies aan zichzelf te wijten, maar de Celtics spelen erg sterk onder Horford. De jonkies Brown en Tatum schitteren ook. Rozier vervangt Irving met verve, al kan hij zijn mindere dagen hebben (wat niet altijd erg is met een Horford die de aanval ook kan leiden als halve point guard). Toch vraag je je dan af hoe sterk ze dan wel niet zouden zijn met Hayward en Irving erbij. Anderzijds had Tatum zich nooit zo snel ontwikkeld zonder Haywards onfortuinlijk vroege seizoen eindigende blessure

Discussies over vergelijkingen met Jordan zijn altijd moeilijk. Tal van docu's gezien voor mijn beeldvorming, maar ik heb hem nooit in realtime kunnen volgen. Hij was natuurlijk wel het baken van het allrounder zijn. De enige speler die tegelijkertijd én MVP en verdediger van het jaar werd (of herhaalde Olajuwon dat later nog eens)? Een feit welke nog knapper wordt als je nagaat dat hij in een tijd speelde met de Detroit Bad Boys en een tijdperk van Big Men als Robinson, Eaton, Mutombo, Mourning, O'Neal, Olajuwon, Abdul Jabbar (goed, toen hij ouder werd vooral aanvallend nog sterk) en natuurlijk latere ploeggenoot Dennis Rodman. En natuurlijk de talloos gedocumenteerde 'shots' die hij op de meest onmogelijke momenten wist te maken. Maar ja; het is ook zo lullig voor James als je hem niet met Jordan vergelijkt. De NBA is qua schotpercentages alleen maar sterker geworden over de jaren, terwijl het aantal minuten dat een speler per game maakt verminderd (wegens het hoger geworden tempo en fysiek). En dan blinkt James op de meest belangrijke momenten uit met triple doubles, hoge scores en onmogelijke ballen die er maar in blijven vallen. Je kunt gewoon niet anders meer dan hem op hetzelfde voetstuk te plaatsen als Jordan. Met wie anders moet je hem vergelijken? Blijft vooral knap als je ziet dat andere toppers continu geblesseerd raken en James op zijn leeftijd gewoon een heel regulier seizoen een team op sleeptouw neemt, fitter dan fitst blijft en er in de Playoffs nog eens twee tandjes bij zet. Ongelooflijk.

Hendrik68
Individuele kwaliteit of niet, zonder Scottie Pippen was het aantal NBA titels voor Air echt wel minder geweest. Zoveel weet ik dan weer wel van basketbal.

De Giro: Had Froome last van zijn val? Van de negatieve publiciteit? Van minder rotzooi in zijn lichaam? (Het zal nog een keer gebeuren zeg). Of is zijn piekmoment zover mogelijk naar achteren gepland, want hij moet en zal die 5e tour ook nog moeten winnen. Het is hoe dan ook een leuk begin. Dumoulin heeft sowieso een veel breder team om zich heen, maar de concurrentie is ook aanmerkelijk groter.

Vergeet the Worm niet, zijn bijdrage was ook niet gering, maar dat was dus in zijn tweede periode, daar begreep hij dat hj een team om zich nodig had. Daarvoor dacht his airness dattie 't wel alleen af kon.

@ Froome: die eerste twee zeker, mss had hij een astma aanval

Maar zoals Tom zelf zei (zei hij echt) de Giro is nog lang. Oh ja joh?

Toronto

Zure nederlaag voor de Raptors na een fantastische comeback in Q4. Enorm veel credits wel weer naar James die voor mij intussen toch echt wel de beste basketballer ooit is

Ik gunde het Toronto om eindelijk eens (wat) ver(der) te komen, jammer dat de spanning in deze series nu alweer compleet verdwenen. Maar blijf gelukkig ook voldoende sympathie voor de Cavs houden. Wat mij betreft gaat James het kunstje nog 1x flikken.

Al met al een heerlijke wedstrijd, net zoals Philly - Boston bij tijd en wijlen ook om te watertanden was (dat slot van de reguliere speeltijd, ongekend).

Ik heb me groen en geel zitten ergeren aan Philadelphia. Enorm leuk team en ze hebben absoluut de toekomst maar het is wel duidelijk dat ze nog niet klaar zijn voor het echt grote werk. Als je op zo'n manier als gisteren een zeker lijkende overwinning weggeeft (voor de tweede keer, want game 2 hadden zo ook gewoon moeten pakken) dan verdien je het niet om verder te gaan. Tegelijkertijd wel props voor Boston die met een jong, onervaren en door blessures geplaagd team geweldig presteren. Ik ben echt onder de indruk van Jayson Tatum, Terry Rozier en Jaylen Brown. Daar gaan de Cavs ook nog wel een kluif aan krijgen.

Knappe comeback van Toronto vannacht al hadden de Cavs het eigenlijk niet zover mogen laten komen. Maar ja, comeback of niet de Cavs hebben koning LeBron.

Gretz schreef:
Wat mij betreft gaat James het kunstje nog 1x flikken.
Ik zie hem na dit jaar nog wel een serieuze carrière switch maken. Liefst naar een jong team als Philadelphia of L.A. Vooral de 76ers lijkt me awesome. Zet James erbij en je hebt voor de komende jaren een heel serieuze titelkandidaat. Of ie ook echt naar een 'groei' team zal gaan is wel de vraag. Hij kan ook kiezen voor een gearriveerd team als de Rockets om nog even twee, drie ringen toe te voegen aan zijn erelijst.

Het was vanmiddag een rampzalige sessie voor Higgins. Wat ging het allemaal beroerd. Tegelijk gaf het ook de kans voor een geweldige comeback. Vanavond had Higgins hier en daar wat mazzel. We kunnen ons opmaken voor een geweldige finale sessie.

Ouwetje Williams wereldkampioen! Fantastische speler, verdient de titel dubbel en dwars. Toffe speler om naar te kijken, met zijn atypische shotkeuzes.

Eén van de leukste wk's van de afgelopen jaren, wat ik ervan kon meepikken. Altijd goed als boring Selby er vlot uitligt.

Weer een mooie finale in de Giro vandaag, morgen gaat het vast ook fantastisch worden

Ja, gisteren ook top, Wellens
Morgen Dumoulin dan maar

Mooie prestatie van Bertens, trouwens. Gravel ligt haar toch het best.

Ronde twee zit er nu dan helemaal op. Tijd om de balans op te maken.

- Toronto tegen Cleveland is na de nipte Cavs overwinning in game 1 nooit meer spannend geweest. Een combinatie van angst en onvoldoende (play-off) kwaliteit zorgde voor een volledig kansloos Toronto. Gelukkig is LeBron's supporting cast weer een beetje op niveau, hij zal ze nodig hebben tegen Boston.

- Boston tegen Philly was de strijd tussen een jong team dat als een oud team speelde en een jong team dat als een jong team speelde. Op de overwinning van Boston valt weinig af te dingen, de 76ers hebben het helemaal zelf verkloot. De laatste minuut van de eerste helft vannacht is dat betreft exemplarisch. De fouten die Philly maakte waren soms echt tenenkrommend, het lijkt wel of ze er geen zin in hadden.

- Houston tegen Utah is nooit echt spannend geworden. De Jazz hebben een verrassend sterk team, kwamen goed voor de dag deze play-offs maar de Rockets waren gewoon te sterk.

- Golden State tegen New Orleans is nooit echt spannend geworden. De Pelicans speelden verrassend goed, deden echt wel hun best maar de Warriors waren gewoon te sterk.

Dit is nu de tussenstand in ons pooltje:

Tussenstand na ronde 2:

Ataloona 13 punten
bennerd 18 punten
Edgar18 18 punten
Gretz 12 punten

In het oosten ben ik de enige die de finalist nog goed kan hebben aangezien jullie alle drie gewed hebben op de Raptors. In het westen waren we eensgezind, Houston haalt de finale.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik mijn bracket nu opnieuw in mocht vullen dan ging ik helemaal voor Golden State. De overmacht waarmee ze nu weer spelen is eigenlijk niet leuk. Houston heeft hun team helemaal afgesteld op een ontmanteling van Golden State maar ik denk niet dat het ze gaat lukken. Harden, Paul en Capela moeten vier wedstrijden op de toppen van hun kunnen spelen om een kans te maken, is dat reëel? De sleutel ligt denk ik bij Capela, hij zou een verschil kunnen maken tussen beide team.

Agh, wie hou ik ook voor de gek. Golden State in zes wedstrijden, en das alleen omdat Houston thuisvoordeel heeft.

De match-up in het oosten had van epische proporties kunnen zijn als Irving niet geblesseerd was. Stel je voor, de rebellerende zoon tegen zijn allesoverheersende mentor. Het had een serie vol vuurwerk kunnen worden maar helaas, Kyrie doet niet mee. Daar zit hem ook gelijk de crux van de series. Hoe knap ik het ook vind wat Boston presteert, eenmansdestructiebedrijf LeBron James is een beetje teveel voor ze. Zeker nu Korver, Smith en Love hun schot te pakken hebben en lekker meedraaien met The King. Maar, als Boston zo speelt als tegen Philly dan wordt het geen veegpartij als tegen de Raptors.

Boston met thuisvoordeel moet de eerste twee pakken om het spannend te maken. Ik denk dat ze er één verliezen en dat niet meer te boven komen. Cleveland is zes.

Hendrik68
Interessant kopgroepje. Opvallend wie er toch allemaal zomaar weg mogen. Zo'n Chaves laat je toch niet gaan zou je zeggen. Waar gaat dit eindigen? Ja op de Etna.

Ik begrijp er ook weinig van moet ik zeggen.

Hendrik68
Je kunt niet overal achteraan rijden natuurlijk, maar zulke namen in een groep van een man of 30 is heel riskant, die heb je niet zomaar terug. Ik kan even geen TV kijken, maar ik begrijp dat onder leiding van BMC de voorsprong behoorlijk terugloopt. Daar hebben de overige favorieten dan mazzel mee.

Zijn toch geen kopmannen bij vooraan?
Leuk dat ze het proberen, maar erg veel kans maken ze niet.
En Oomen slim meegestuurd wel. Chaves ook natuurlijk.
Astana en BMC moeten nu het werk doen.

Geen kopmannen? Als je tweede wordt in de Giro en derde in de Vuelta dan denk ik dat je best een kopman bent. Als deze groep met 3 min. onderaan de Etna komt dan wint één van hen.

Dat is alweer een tijdje geleden. Ik denk dat ze hier toch echt voor Yates gaan en Chaves als vooruitgeschoven post dient. Net als Oomen en Henao.

Een tijdje geleden valt wel mee, beide in 2016. Vorig jaar het hele jaar getobd met blessures en nu weer terug in vorm. Chaves is naar mijn mening een betere ronderenner en grotere kanshebber voor een hoge eindklassering dan Yates. Dat andere favorieten hem hebben laten rijden is gewoon heel dom.

Zo zou ik dat toch niet willen noemen.
Ik denk dat ze alles nog onder controle hebben juist.

Edgar18 schreef:
Een tijdje geleden valt wel mee, beide in 2016. Vorig jaar het hele jaar getobd met blessures en nu weer terug in vorm. Chaves is naar mijn mening een betere ronderenner en grotere kanshebber voor een hoge eindklassering dan Yates.

Of hij in vorm is valt nog te betwijfelen, volgens mij is dat nog vrij onbekend. Zelfs voor hem zelf. Yates is denk ik de kopman voor deze Giro, heeft al goede resultaten gereden dit jaar. Mocht hij echter weer in zijn oude vorm komen dan schat ik hem inderdaad ook hoger in dan Yates voor het klassement.

Astana trekt nu wel snoeihard door in het peloton. Nog 4 km voordat de echte klim begint. Zou weleens vuurwerk kunnen worden. Lopez Moreno die vanaf de voet van de Etna aangaat in achtervolging op de kopgroep?

Beter voor de sfeer misschien maar dit is topsport, Yates had gewoon moeten winnen en elke seconde moeten pakken die hij had kunnen pakken. Hij lijkt me toch de kopman

Nee, dan heb je muiterij in je eigen ploeg en dat moet je niet willen, het is de Ronde van Portugal niet. Al deed de versnelling van Yates daar wel aan denken, ongekend.

Jaja, jij denkt dat Chaves blij was toen hij in zijn oortje hoorde dat Yates ontsnapte? Lijkt me toch niet...

Het is inderdaad de ronde van Portugal niet... dit gaat echt ergens om en dan moet de kopman winnen en de extra seconden pakken. Ik neem aan dat bij Chaves de orders bekend zijn.

Maar goed Tom zal erg blij zijn als hij dadelijk met drie seconden voor op Yates de Giro wint

Ja, als het daar op aankomt, zal het een blunder zijn, maar die kans lijkt me minimaal.
Ook wel mooi als een kopman zijn teamgenoot die de hele dag op kop heeft gereden dit gunt.
Yates toch wel de sterkste vandaag, gaat Tom nog een kwaaie aan krijgen. Froome ook beter dan gedacht.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:06 uur

geplaatst: vandaag om 22:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.