Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:35 uur
Mooie rit, tijdritten zijn leuk, maar er gaat toch niks boven een aankomst bergop.
Nog niks beslist en van de echte kanshebbers nog niemand door het lava gezakt. Yates was idd sterk, maar dit was nou niet echt een grote beproeving.
Nog niks beslist en van de echte kanshebbers nog niemand door het lava gezakt. Yates was idd sterk, maar dit was nou niet echt een grote beproeving.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:46 uur
vigil schreef:
Jaja, jij denkt dat Chaves blij was toen hij in zijn oortje hoorde dat Yates ontsnapte? Lijkt me toch niet...
Het is inderdaad de ronde van Portugal niet... dit gaat echt ergens om en dan moet de kopman winnen en de extra seconden pakken. Ik neem aan dat bij Chaves de orders bekend zijn.
Maar goed Tom zal erg blij zijn als hij dadelijk met drie seconden voor op Yates de Giro wint
Zelfs al zijn de orders bekend, een ploeggenoot aanvallen om in de laatste kilometer vijf secondjes te pakken doe je niet. Reken maar dat Chaves nu net een trapje extra kan doen voor Yates en dan heb je dat verschil er zo uit. Hoe lief die jongen ook is, als hij vandaag geflikt zou zijn door Yates dan heb je daar de komende twee weken nog een moeilijke ploegmaat mee.Jaja, jij denkt dat Chaves blij was toen hij in zijn oortje hoorde dat Yates ontsnapte? Lijkt me toch niet...
Het is inderdaad de ronde van Portugal niet... dit gaat echt ergens om en dan moet de kopman winnen en de extra seconden pakken. Ik neem aan dat bij Chaves de orders bekend zijn.
Maar goed Tom zal erg blij zijn als hij dadelijk met drie seconden voor op Yates de Giro wint
En ik denk niet dat Chaves er nu echt om maalt dat zijn ploegmaat nog demareerde aan het eind. In dit geval had Yates zijn inner Ricco/Alarcon gevonden en daardoor was ie simpelweg onvolgbaar, dan mag je wat mij betreft best je concurrentie even aanvallen. Was ie erop en erover gegaan of had hij Pinot teruggebracht dan was het minder chique.
Ergens wel jammer dat Chaves geen roze pakt, staat hem zo cute.
Oh, en de Ronde van Portugal is behoorlijk heilig trouwens. Het enige wielerbolwerk waar de jaren negentig nog herleven.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 17:56 uur
Nou ja ik zie t anders. Iedereen lijkt nu te denken dat Chaves nu een trapje extra gaat doen voor Yates maar misschien denkt Chaves nu wel dat hij nog veel vaker zijn eigen gang kan gaan om te proberen dat roze te verkrijgen. Na afloop lachte Yates dat dit helemaal het plan niet was en hij niet snapte hoe Chaves ineens voorop lag maar de volgende keer zal hij toch denken dat het misschien toch niet zo toevallig was en is er toch muiterij 
Maar goed we gaan t meemaken de komende weken

Maar goed we gaan t meemaken de komende weken

0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:06 uur
Prima etappe. Een zeer sterk Middleton-Scott blok en een voldoende (maar niet echt goede) Dumoulin, Froome, Pinot en Aru.
En om de discussie hierboven maar even te beslechten, natuurlijk is het verstandiger om Chaves de rit te laten winnen. Zou Yates hem 'afpakken' dan heb je gezeik in de ploeg en dat is het laatste wat je wilt. Bovendien is het heel duidelijk dat de ploeg twee kopmannen heeft. Als er al 'een officiële' kopman is dan is het Chaves aangezien hij met het rugnummer '1' rijdt binnen de ploeg.
Maar goed, de komende weken wordt vanzelf duidelijk wie het langst stand houdt bovenin het klassement. De prestaties van vandaag vergelijken is in ieder geval onmogelijk. Je kunt natuurlijk niet een Yates die de hele dag in het peloton heeft gereden vergelijken met een Chaves die vanuit de kopgroep minutenlang in zijn eentje voorop rijdt.
En om de discussie hierboven maar even te beslechten, natuurlijk is het verstandiger om Chaves de rit te laten winnen. Zou Yates hem 'afpakken' dan heb je gezeik in de ploeg en dat is het laatste wat je wilt. Bovendien is het heel duidelijk dat de ploeg twee kopmannen heeft. Als er al 'een officiële' kopman is dan is het Chaves aangezien hij met het rugnummer '1' rijdt binnen de ploeg.
Maar goed, de komende weken wordt vanzelf duidelijk wie het langst stand houdt bovenin het klassement. De prestaties van vandaag vergelijken is in ieder geval onmogelijk. Je kunt natuurlijk niet een Yates die de hele dag in het peloton heeft gereden vergelijken met een Chaves die vanuit de kopgroep minutenlang in zijn eentje voorop rijdt.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:10 uur
"Natuurlijk"
"Heel duidelijk"
Edgar weet t allemaal
Maar als het zo zou zijn gaat Yates dus met gevaar dat hij andere meeneemt achter zijn eigen kopman aan... Over muiterij gesproken
Yates is gewoon kopman hoor
"Heel duidelijk"
Edgar weet t allemaal

Maar als het zo zou zijn gaat Yates dus met gevaar dat hij andere meeneemt achter zijn eigen kopman aan... Over muiterij gesproken
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:10 uur
De Orica-mannen gaan veel verliezen in de tijdrit, dus ze zullen moeten aanvallen waar het maar kan.
Dan is het tactisch natuurlijk ook handig als je op twee paarden kan wedden.
Uiteindelijk denk ik dat het nog altijd zal gaan tussen Dumoulin en Froome.
Dan is het tactisch natuurlijk ook handig als je op twee paarden kan wedden.
Uiteindelijk denk ik dat het nog altijd zal gaan tussen Dumoulin en Froome.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:11 uur
vigil schreef:
Dan weet jij het toch beter dan de ploeg zelf die tien minuten geleden in een interview nog zei "wij rijden met twee kopmannen". Yates is gewoon kopman hoor
. Overigens zag je heel duidelijk dat Yates keek of er iemand mee sprong en pas echt doortrok toen duidelijk was dat hij niemand meenam in de jacht op extra tijdswinst.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:13 uur
VladTheImpaler schreef:
Of hij in vorm is valt nog te betwijfelen, volgens mij is dat nog vrij onbekend. Zelfs voor hem zelf. Yates is denk ik de kopman voor deze Giro, heeft al goede resultaten gereden dit jaar. Mocht hij echter weer in zijn oude vorm komen dan schat ik hem inderdaad ook hoger in dan Yates voor het klassement.
Yates rijdt inderdaad goed dit jaar. Zijn manco is dat hij nog nooit drie weken lang echt goed heeft gereden. Een zesde en zevende plek in een grote ronde is natuurlijk netjes maar als je ziet wat zijn achterstanden daar waren.... Ik heb zijn broertje hoger zitten. Chaves heeft het wel allemaal al bewezen maar zoals je terecht zegt: het is afwachten hoe zijn vorm is, vooral na de eerste week.Of hij in vorm is valt nog te betwijfelen, volgens mij is dat nog vrij onbekend. Zelfs voor hem zelf. Yates is denk ik de kopman voor deze Giro, heeft al goede resultaten gereden dit jaar. Mocht hij echter weer in zijn oude vorm komen dan schat ik hem inderdaad ook hoger in dan Yates voor het klassement.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:14 uur
Edgar18 schreef:
.
(quote)
Dan weet jij het toch beter dan de ploeg zelf die tien minuten geleden in een interview nog zei "wij rijden met twee kopmannen".
. Nou heb ik meer wielrenners/ploegleiders dingen zien beweren die later toch ietsjes anders lagen

0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:29 uur
Heeft ze gewonnen? Netjes! Zou knap zijn als ze dat laatste stapje zou kunnen maken.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:35 uur
Het toernooi nog niet maar wel vandaag van Sharapova.
Dat laatste stapje is qua tennis geen probleem, het is het mentale wat nog niet resulteert in een Top 10 plek. Niet met tegenslagen kunnen omgaan, bij een pijntje weer huilen op de baan en een coach (Sluiter) die elke wedstrijd weer even naar beneden moet om haar op te peppen
Dat laatste stapje is qua tennis geen probleem, het is het mentale wat nog niet resulteert in een Top 10 plek. Niet met tegenslagen kunnen omgaan, bij een pijntje weer huilen op de baan en een coach (Sluiter) die elke wedstrijd weer even naar beneden moet om haar op te peppen
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:39 uur
vigil schreef:
De verhoudingen leken me duidelijk en worden alleen maar bevestigd vandaag: Yates pakt zijn ritten mee en top 10 in het klassement, Chaves gaat voor Girowinst.
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:45 uur
Op basis van de beelden zou ik het idd andersom beweren, maar ja, dat zijn maar beelden hè. Geen briljante MuMe wieler-analytici
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:47 uur
ff die kreunert van de baan meppen, niet verkeerd (ze mag van mij wel kreunen, maar dan anders
)
0
geplaatst: 10 mei 2018, 18:48 uur
Frenz schreef:
ff die kreunert van de baan meppen, niet verkeerd (ze mag van mij wel kreunen, maar dan anders
)
(quote)
) Kijk dat zijn uitspraken

1
geplaatst: 10 mei 2018, 21:14 uur
Poeha schreef:
Mooie prestatie van Bertens, trouwens. Gravel ligt haar toch het best.
Mooie prestatie van Bertens, trouwens. Gravel ligt haar toch het best.
Sharapova sneuvelt ook. Who's next, Kiki?
Caroline Garcia uit Frankrijk.
Goed bezig, dame.
0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:01 uur
En ook die mevrouw heeft ze verslagen (6-1, 6-2). Finale nu voor Kiki!
0
geplaatst: 11 mei 2018, 17:32 uur
Kiki!!
Toch maar mooi de nummer 7 van de wereld in een mum van tijd van de baan geslagen
Toch maar mooi de nummer 7 van de wereld in een mum van tijd van de baan geslagen

2
geplaatst: 11 mei 2018, 21:23 uur
Ik lees net dat als Kiki het toernooi zou winnen ze stijgt naar de 12de plek op de wereldranglijst en dat is toch wel een serieuze positie!
Zeker ook gezien het feit dat Rolland Garros voor de deur staat waarin ze vorig in de 2de ronde er al uit lag en dus veel punten te behalen zijn
Zeker ook gezien het feit dat Rolland Garros voor de deur staat waarin ze vorig in de 2de ronde er al uit lag en dus veel punten te behalen zijn
0
geplaatst: 12 mei 2018, 17:15 uur
Jammer man, maar mooi gestreden (had mss wat eerder moeten wegrijden)
0
geplaatst: 13 mei 2018, 14:28 uur
Benieuwd wat Verstappen gaat doen vandaag! Hopelijk snoert ie de critici de mond. 

0
geplaatst: 13 mei 2018, 17:07 uur
Dumoulin houdt het verlies beperkt, maar titelprolongatie komt zo langzamerhand wel in gevaar.
Froome wel definitief gezien nu.
Froome wel definitief gezien nu.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.