MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
We zitten pas in de eerste week he... Al denk ik ook niet dat Froome deze achterstand nog makkelijk goed maakt. Anderzijds, in de tijdrit pakt hij sowieso een minuut of anderhalf / twee op Chaves, Pinot en Yates. Dan staat ie er toch alweer kort bij. Maar, meer tijd verliezen moet ie niet doen. Dat geldt trouwens ook voor Dumoulin.

Ik vind Pinot gevaarlijk, die rijdt bijzonder makkelijk. Datzelfde geldt natuurlijk voor Yates maar die zie ik er later in de ronde nog wel een keer keihard doorheen zakken. En ergens hoop ik dat ook wel, ik heb niet zo veel met hem. Dan liever Chaves.

Ik hoop op Chaves of Pinot. Of Dumoulin natuurlijk.

Naar mijn idee heeft Dumoulin nog steeds de beste papieren, maar Yates moet dit niet te lang volhouden.

Poeha schreef:
En die barge boards doen ook maar weinig ?

Dat was wel opvallend inderdaad, Vettel kwam niet dichterbij.

Die Grosjean mogen ze trouwens wel zijn rijbewijs afpakken, wat een actie weer zeg.
Lekker gas geven terwijl je van de baan af bent en dan een enorm rookgordijn maken.
Twitter

Ja en die Hulkenberg had al niet zo'n best weekend.

Hendrik68
Mooi om te zien dat Verstappen onder eindelijk exact dezelfde omstandigheden en zonder incidenten Ricciardo gewoon op 20 seconden rijdt. Denk niet dat die kapotte vleugel veel seconden heeft gekost, maar opgeleverd heeft het zeker niets. Dit had Max wel even nodig.

Giro: Ja Tom zegt het zelf al, er zijn een paar beter momenteel bergop. Maar het is nog 2 weken. Kan nog van alles gebeuren. Tom zal nog groeien (liet dat vandaag al een beetje zien) en Yates kan ook te vroeg in vorm zijn, heeft i.t.t. Tom al een hoop gereden in het voorjaar. Ik ken de aard van de bergeteappes niet zo goed, maar geleidelijk omhoog is niet zo'n probleem, maar die stukjes van 10% of meer dat is funest voor Dumoulin in deze vorm. Vorig jaar vielen de beklimmingen redelijk uit voor hem. De tijd gaat het leren.

Jeffrey Herlings mag ook nog wel even genoemd worden dacht ik zo. Ik weet alleen niet waar ik het motorcrossen moet plaatsen. Cairoli wordt jarenlang achtereen kampioen, is dat knap of is het een beetje eenoog in het land der blinden net als Sven bij het schaatsen. Geen idee eigenlijk. Maar als je 2 keer van achteruit het veld oversteekt en met 2 vingers in de neus wint zegt dat wel iets over de concurrentie, maar vast ook wel iets over de klasse van Herlings.

Ricciardio spinde tijdens de safety round, daarom lag hij zo ver achter.

Hendrik68
Serieus? Helemaal niet gezien, zal tijdens het zappen gebeurd zijn. Maar dat is zeker niet de enige reden geweest. Want het meeste heb ik wel gezien en behalve die laatste paar ronden, toen Ricciardo een paar snelste ronden had, was Max toch echt wel de bovenliggende partij. Dat weten we natuurlijk al een paar jaar, maar het werd wel tijd dat hij het ook eens echt liet zien.

Tijdens de race lieten ze het ook niet zien. Maar ik vond het wel verbazend dat hij zoveel seconden achter Verstappen zat en daarom zocht ik er even naar op internet.

Twitter

Edgar18 schreef:
Ik vind Pinot gevaarlijk, die rijdt bijzonder makkelijk. Datzelfde geldt natuurlijk voor Yates maar die zie ik er later in de ronde nog wel een keer keihard doorheen zakken.

Je vergeet nog Pozzovivo, die zet zijn goede vorm ook nog steeds door. Ben benieuwd of hij het deze keer wel een hele ronde lang vol kan houden.

Ik ben bang dat Pozzovivo net tekort komt om echt mee te doen.

Pijnlijke afgang voor de Cavs .

Vorige week hadden we hier een klein gesprekje over de beste basketballer allertijden. Voor wie het interessant vindt twee recente artikelen over het onderwerp:

Deze is wat meer beschouwend, subjectief.
En een vergelijking 'by the numbers'.

De slotzin van het tweede artikel:

"Jordan might have been better at his best, but James has already put together the best NBA career we've ever seen."

Vrij vertaald: Jordan was beter op z'n best, alleen James houdt het langer vol

Jordan dus

Als je dat eruit haalt is je Engels niet zo goed denk ik

Kom 's met een betere vrije vertaling dan, mijn Engels is iig goed genoeg om het in mijn voordeel te vertalen

Je ziet in de Giro duidelijk dat de renners, die in de voorbereiding in topvorm waren, deze in het begin hebben doorgezet: Yates, Pinot, Pozzovivo, Carapaz en Bilbao. Echter, de Giro is wat betreft het klassement nog nauwelijks begonnen. Na de 4 tussenetappes deze week, krijgen we nog 5 (veelal zwaardere) bergetappes en een tijdrit. Die gaan interessant worden, nu Froome, Aru en Lopez tijd goed moeten gaan maken.

Ik vlak ze in ieder geval alledrie nog niet uit, maar denk wel dat Dumoulin voorlopig nog de beste papieren heeft. Zijn grote manco is dat zijn team wederom te zwak lijkt. Als hij straks in het laatste drieluik in de bergen zijn (waarschijnlijk) roze trui moet verdedigen, moet ie dat grotendeels doen met alleen een 22-jarige aan zijn zijde.

Chaves lijkt mij de grootste uitdager. Die heeft tot nu toe nog niet veel kruit verschoten in het voorjaar en heeft ook in de Giro lekker in het zog van Yates kunnen rijden - en heeft bovendien verreweg het beste team. Van Yates moet ik nog zien of hij het 3 weken kan volhouden, net als Pinot altijd wel ergens een slechte dag heeft. Zoals gezegd, Froome, Aru en Lopez moeten tijd goed gaan maken, maar acht wel gevaarlijker dan Pozzovivo, Carapaz en Bennett, die ik dit (nog) geen 3 weken zie volhouden.

Titmeister schreef:
Chaves lijkt mij de grootste uitdager.

En nu definitief niet meer.

Teunnis schreef:
(quote)

En nu definitief niet meer.

Haha zo snel kunnen je woorden weer ingehaald zijn

Zo zie je maar weer - vrij naar M. Smeets - Rome is nog ver...

Tja...

Leek me - en lijkt me nu helemaal - een duel Yates vs Dumoulin te gaan worden.
Yates pakt ook weer wat seconden aan boni’s in de tussensprint. Die is gewoon heel sterk en heeft een betere ploeg dan Dumoulin.
Alleen aan een goede tijdrit zal Dumoulin niet genoeg hebben, hij zal ook in de bergen nog wat moeten verbeteren.

De nu 40 sec kan hij wel goed maken in 1 tijdrit maar inderdaad dat zal alleen niet genoeg zijn.

Ook jammer is dat Sunweb niet even heeft geïnvesteerd in een echte meesterknecht voor deze ronde. Oomen komt er wel maar gaat pas echt oogsten over een jaar of 2 a 3 en maar blijven vertrouwen op Ten Dam kan ook niet meer.

Die had hij vorig jaar ook niet, hoewel Kelderman toen nuttig 'werk' deed tov Sky
In principe is de tegenstand nu minder. Yates en Pinot zou hij normaal gesproken aan moeten kunnen.
Alleen is hijzelf (nog) niet zo goed als vorig jaar lijkt het.
Maar zijn piek zal pas in de derde week liggen, vermoed ik, waar Yates en Pinot juist nu top zijn.

vigil schreef:
De nu 40 sec kan hij wel goed maken in 1 tijdrit maar inderdaad dat zal alleen niet genoeg zijn.

Ook jammer is dat Sunweb niet even heeft geïnvesteerd in een echte meesterknecht voor deze ronde. Oomen komt er wel maar gaat pas echt oogsten over een jaar of 2 a 3 en maar blijven vertrouwen op Ten Dam kan ook niet meer.

Eens, ik snap niet dat Sunweb geen ervaren meesterknecht heeft aangetrokken in de categorie Gesink, Kreuziger, Van Garderen oid.

Pfff, toch een aardige valpartij van Dumoulin.
Hopelijk heeft hij daar morgen geen last van.

Sneu voor Chaves dat het vandaag zo misging. Maar, het is nu in ieder geval duidelijk wie de kopman is .

Het wegvallen van Chaves is niet per se ongunstig voor Dumoulin. Mitchelton-Scott heeft nu geen twee paarden meer om op te wedden dus Yates zal elke aanval zelf moeten pareren.

Hooikoorts gaf de ploegleider op als oorzaak voor z'n zwakke rijden. Had een pufje van Fromie moeten lenen.

One down, one to go. Dumoulin heeft een niet te onderschatten voordeel, hij rijdt met # 1 rond en weet dus zelf dat hij het aankan en de rest weet dat ook, maar niet van zichzelf. Ja, er zijn meer aankomsten bergop en minder tijdritten, maar hij kan ook bergritten winnen. Ik geloof er wel in

Frenz schreef:
Hooikoorts gaf de ploegleider op als oorzaak voor z'n zwakke rijden. Had een pufje van Fromie moeten lenen.

One down, one to go. Dumoulin heeft een niet te onderschatten voordeel, hij rijdt met # 1 rond en weet dus zelf dat hij het aankan en de rest weet dat ook, maar niet van zichzelf. Ja, er zijn meer aankomsten bergop en minder tijdritten, maar hij kan ook bergritten winnen. Ik geloof er wel in

Ach so, is jouw geloof dan sterk genoeg om het in een voordeel te vertalen dat niet te onderschatten valt? En pufferds zijn voor persoonlijk gebruik, zeker als je vroom bent.

Mijn geloof vertaalt zich primair in een niet te onderschatten voordeel voor mijn persoon, anders zou het mijn geloof niet zijn, maar da's logies (vrij vertaald naar JC, die mag je toch nog wel parafraseren hier?)

Edgar18 schreef:

.....Pijnlijke afgang voor de Cavs .

en alweer, nu wel met een triple double van James (42 ptn) en dan nog verliezen. Zou MJ niet zijn gebeurd

Maar nu moeten ze echt aan de bak, tegen de Celtics heeft nog nooit een ploeg een 2-0 achterstand goedgemaakt.

Als de top driepuntschutters om hem heen (Smith en Korver) respectievelijk slechts tot 0 (als starter!) en 11 punten komen, dan wordt het wel moeilijk. Love haalt een aardig niveau en assisteert James beter dan in het reguliere seizoen, maar excelleert ook weer niet echt (zoals hij wel bij vlagen deed tegen Toronto). Wordt eigenlijk vrij vakkundig uit de wedstrijd gehaald door Horford. En die domineert ook nog eens over Love in een aanvullende rol (wat een fantastische speler/leider blijkt Horford deze play-offs). Thompson meer minuten geven werkte totaal niet. Morris doet het bijzonder goed tegen James (vooral in game 1), maar James liet toch wel bijzondere dingen zien in game 2. Jammer voor hem was het een kwestie van tijd dat het gebrek aan klasse rondom hem de Cavs zou doen opbreken. James kan in zijn eentje alleen winnen als de andere spelers de kansen die hij creëert voldoende benutten zodat James in de clutch wedstrijden kan beslissen. Jordan had tenminste Pippen en Grant en later Rodman om zich heen (en dan negeer ik voor het gemak nog het arsenaal aan rolspelers die om hem heen werden gezet). Love is niet meer - van het constante - niveau om realistisch vergeleken te worden met Jordan's betere 'assistenten' (wat zeker voor Pippen en Rodman een matige term is. Daar ben ik mij van bewust).

Wie weet kan James en co. het tij thuis nog keren, maar ik heb er weinig geloof in. Wat Boston doet is verder ook gewoon lovenswaardig dus een plek in de finale gun ik ze ook. Stevens weet ronde na ronde ondanks de afwezigheid van de grote sterren de goede tactiek toe te passen; Horford geeft op fantastische wijze leiding aan zowel aanval- als defensie; jonkies Tatum, Brown en Rozier staan er opeens en blijken sterren in wording (wat zeker onverwacht is bij Rozier); en de tweede garde spelers als Morris, Smart en Baynes blijken bizar nuttig in hun - vooral defensief sterke - rollen. Je moet als team wel ontzettend gebalanceerd zijn als je zo efficiënt blijft draaien. Misschien is dat ook wel het geluk van het korte Celtics dienstverband van Irving en Hayward. Nog niet zodanig geïndoctrineerd in het teamspel dat ze onmisbaar zijn. Al leek dat vooral bij het uitvallen van Irving nog twijfelachtig.

Frenz schreef:
De slotzin van het tweede artikel:

"Jordan might have been better at his best, but James has already put together the best NBA career we've ever seen."

Vrij vertaald: Jordan was beter op z'n best, alleen James houdt het langer vol

Jordan dus

Correct vertaald: Jordan was dan wel beter toen hij op zijn topniveau speelde, maar James heeft nu al de beste NBA carriere gemaakt die we ooit hebben gezien

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.