MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
morketronen schreef:
(quote)

Correct vertaald: Jordan was dan wel beter toen hij op zijn topniveau speelde, maar James heeft nu al de beste NBA carriere gemaakt die we ooit hebben gezien

Ja, daar zit semantisch een wereld van verschil in

Goede analyse @Ataloona

Jammer van Tommeke maar wat een fan-tas-tische finale!!

Hendrik68
Jammer dat hij net niet bij kwam, maar dat hij op zo'n aankomst, die helemaal niet geschikt is voor hem en zeker wel voor Yates, het verschil zo klein houdt is voor mij een erg goed teken voor de laatste anderhalve week. En de rest is al uitgeschakeld, ook dat nog eens.

Geweldig man tegen man gevecht in een prachtige aankomst! Jammer dat Tom net niet meer in het wiel van Yates kon komen, maar wat is die ook sterk zeg. Froome is na vandaag denk ik definitief afgeschreven na weer 40 seconden aan zijn broek te hebben gekregen.

K*t Yates .

En toch heeft de dag van vandaag mijn vertrouwen in Dumoulin versterkt. Je ziet hem beter worden. Zoals hierboven al aangegeven, een aankomst als deze is niet echt zijn ding. Als hij dan toch zo bijblijft en alleen Yates voor moet laten dan zit het met de vorm wel goed. Yates ziet ook dan Dumoulin beter wordt. Heerlijk dat zenuwachtige bekkie bij het interview na afloop.

Wel een machtig mooie finale vandaag. De Giro gaat m.i. nog tussen drie man: Yates, Dumoulin en Pinot.

@Frenz, ik zie dat je me getagd hebt maar ik heb de wedstrijd nog niet gezien en weet de uitslag nog niet dus ik ga zo eerst basketbal kijken. Daarna zal ik op je post reageren.

Frenz schreef:
........Ik geloof er wel in

Ik geloof er nog meer in...

Een beetje minder Harden maakt Houston gelijk een stuk sympathieker. En wat blijft Gordon toch een geweldige schutter.

Hendrik68 schreef:
Jammer dat hij net niet bij kwam, maar dat hij op zo'n aankomst, die helemaal niet geschikt is voor hem en zeker wel voor Yates, het verschil zo klein houdt is voor mij een erg goed teken voor de laatste anderhalve week. En de rest is al uitgeschakeld, ook dat nog eens.

Dit soort aankomsten liggen Dumoulin prima. Oké, ze zijn nog meer op maat voor de types Yates, Pozzo en Formolo, dus dat hij twee seconde achter Yates en voor Pozzo finisht is heel sterk.

En de Giro gaat zaterdag pas echt beginnen, dus iedereen binnen de vijf minuten is (nog) niet kansloos.

Nee, op voorhand is natuurlijk niemand kansloos.
Toch zijn iedereen buiten Yates en Dumoulin alleen kansrijk als die allebei een inzinking krijgen.
Als Dumoulin dit weekend niet meer dan 45 seconden op Yates verliest wint hij de Giro.

johan de witt schreef:
Nee, op voorhand is natuurlijk niemand kansloos.
Toch zijn iedereen buiten Yates en Dumoulin alleen kansrijk als die allebei een inzinking krijgen.
Als Dumoulin dit weekend niet meer dan 45 seconden op Yates verliest wint hij de Giro.

Kijk eens naar de profielen van de laatste twee etappes (slotetappe niet meegerekend). Dat zijn het soort terroretappes waar je gemakkelijk vijf minuten kan verliezen (zie Vuelta 2015).

Yates heeft nog nooit bewezen dat hij dit niveau in de derde week kan halen, Dumoulin heeft al vaak genoeg laten zien dat hij het lastig heeft in etappes met een opeenstapeling aan zware klimmen en Pinot is al vaak genoeg geflopt in tijdritten in Grand Tours.

Alleen als Yates/Dumoulin de 19e etappe goed overleeft (en een enigszins ruime voorsprong heeft) of als Pinot de tijdrit van zijn leven rijdt, dan durf ik me aan conclusies te wagen. In dat laatste geval moet iedereen bang worden en lijkt me een podium voor Pinot zeker.

Zo'n profiel zegt natuurlijk bar weinig over het verloop van een etappe.
Ik zie eerlijk gezegd weinig kansrijke renners in staat om al vanaf het begin oorlog te maken in zo'n etappe en zo met minuten te kunnen gaan smijten. Bovendien zijn (de ploegen van) Dumoulin en Yates ook niet achterlijk natuurlijk.
Ik verwacht gewoon een straf tempo van ploegen die nog wat willen (Sky) en dan man tegen man de laatste paar kilometer. Dan maak je geen minuten meer goed.

Pinot zie ik sowieso al niet als kanshebber op de winst. Niet alleen door zijn zwakke tijdrit, maar ook bergop heeft hij nooit bewezen beter te zijn dan Dumoulin of Yates.

Waaiers?

even een rustig dagje tussendoor, no way

Il Giro

ff tussendoor: MvG maakt ouderwets gehakt van Michael Smiths

MvG verreweg het beste in de PL finale. Jammer van zijn gemiddelde na de pauze.
De dames volleybalsters verslaan de topploeg uit Rusland.

In Doetinchem zijn we tevreden?

Teunnis schreef:
(quote)

Kijk eens naar de profielen van de laatste twee etappes (slotetappe niet meegerekend). Dat zijn het soort terroretappes waar je gemakkelijk vijf minuten kan verliezen (zie Vuelta 2016).

Yates heeft nog nooit bewezen dat hij dit niveau in de derde week kan halen, Dumoulin heeft al vaak genoeg laten zien dat hij het lastig heeft in etappes met een opeenstapeling aan zware klimmen en Pinot is al vaak genoeg geflopt in tijdritten in Grand Tours.

Alleen als Yates/Dumoulin de 19e etappe goed overleeft (en een enigszins ruime voorsprong heeft) of als Pinot de tijdrit van zijn leven rijdt, dan durf ik me aan conclusies te wagen. In dat laatste geval moet iedereen bang worden en lijkt me een podium voor Pinot zeker.

Helemaal mee eens, als Aru of Lopez in de laatste week hun topvorm vinden, dan kunnen ze in het laatste drieluik zo maar minuten terugpakken. De Giro is allesbehalve beslist.

Eerst maar eens morgen de eerste schifting op de Zoncolan aankijken. Ik verwacht iig dat renners als Bilbao en Dennis dan weg gaan vallen uit de top 10. Ook van Carapaz ben ik benieuwd hoe lang hij dit kan vasthouden.

Ja, zin in morgen!
Jammer van etappes als vandaag

Hendrik68
Titmeister schreef:
....... als Aru of Lopez in de laatste week hun topvorm vinden, dan kunnen ze in het laatste drieluik zo maar minuten terugpakken. De Giro is allesbehalve beslist.
eens met het laatste, de Giro is nog lang niet beslist, maar niet eens met het eerste. Dumoulin verliest in de vorm van vorig jaar, die absoluut niet altijd top was toen, nooit minuten. Die inzinking in de Vuelta was op de laatste dag in een ronde waar de focus nog lang niet zo op lag als de Giro vorig jaar. Maar een inzinking kan iedereen altijd overkomen, als het niet wil dan houdt het op, maar puur op kwaliteit is het gewoon een feit dat Dumoulin op zijn eigen tempo altijd weer terugkomt. Als Quintana, Nibali en Pinot samenspannen en dan al geen verschil kunnen maken dan gaan degenen die nu achter hem staan dat ook niet kunnen. Probleem is alleen dat je van Yates af moet, of de achterstand consolideren. Dat is nog wel een dingetje. Die etappe eerder deze week was een goed signaal, maar dat moet nog wel een vervolg krijgen. Maar vergeet niet dat poepmoment van vorig jaar en die dag dat hij niet op zat te letten. Zonder die 2 incidenten was de Giro halverwege al niet spannend meer. Die darmen, dat kan weer voorkomen, maar hij heeft zichzelf beloofd niet meer zo ver achterin te gaan zitten. Ja Yates zakt wel vaker weg, meer hé hij is nog maar 25. Dat wordt ook elk jaar beter. Maar hopelijk nog niet dit jaar. Ik ben alleen niet zo op de hoogte van de aard van de beklimmingen die nog komen gaan. De hoeveelheid beklimmingen zegt me niet zoveel, dat kan hij wel hebben, maar te stijle beklimmingen liggen hem minder. Hij kan wél Sam Oomen vooruit sturen in een kopgroep en tegen de mannen van Yates zeggen "ga jij Sam maar lekker halen, die Chaves brengt je niet meer dichterbij en de rest van je ploeg ook niet". Maar als je zelf de benen niet hebt is elke tactiek bij voorbaat kansloos. En deed Tom het vorig jaar ook niet helemaal alleen?

De Zoncolan is wel een monster hoor. Wordt een spannende finale morgen. Ik verwacht dat we na morgen een beter beeld hebben van de verhoudingen tussen de favorieten.

Hendrik68
Zó! Heb even op Wielerflits gekeken. Allemachtig 20% en meer, plus de beklimmingen die er aan vooraf gaan. Plus een zeer grote kans op regen en kou. Hier heb je dus niks aan ploegenspel, dit moet je alleen doen. Of zoals Wielerflits zegt: ontploft de Giro morgen niet dan ontploft hij nergens. Kortom, verliest Dumoulin niks, dan wint hij hem. Giro 2018: Voorbeschouwing bergetappe naar de Monte Zoncolan | WielerFlits

Dat laatste sowieso. Als Tom morgen bij Yates kan blijven wint hij hem.
Maar op dit moment schat ik Yates toch net wat hoger in op de Zoncolan en dan is het dus zaak zo dichtbij mogelijk te blijven. Voordeel is wel dat Yates ook niet zo nodig hoeft aan te vallen.

Aru, Lopez en Froome moeten morgen echt wat laten zien. Ik ben benieuwd of die nog wat kunnen/durven.

Één ding is zeker, ik zit voor de buis. Tot nu toe een fantastische Giro, niet eens omdat TD nog volop meedoet, maar elke dag is spektakel. Er wordt gruwelijk gekoerst, vergelijk dat eens met die wandeletappes in de TdF waarbij vergeleken de 10km schaatsen nog spannend was.

En dat zeg je net vandaag na een uiterst vervelende en voorspelbare etappe

Ja, maar dat was wel een van de eerste. In de Tour heb je altijd minstens 7 van dit soort etappes.

Ik kijk ook uit naar morgen, gaat hoe dan ook interessant worden. Aru, Froome en Lopez die tijd goed moeten maken, kijken of Yates e.d. hun vorm kunnen vasthouden en of Dumoulin inderdaad beter aan het worden is. Morgen weten we meer

Hendrik68
Lees dat Tom er zin in heeft. Beter dit dan die bergjes van 5%, zegt hij zelf. Nou laten we dat als een goed signaal zien. Volgens de ploegleider wordt de Giro vandaag niet beslist. Het is ook zo stijl, dan kun je als lichte Yates wel in het voordeel zijn, maar demarreer je iets te enthousiast staat ook Yates zo geparkeerd. Die fout zie ik hem eerder maken dan Tom. Zullen we daarop hopen?

Ik hoop vooral op een mooie aanvallende koers.
Froome heeft er zin in in elk geval.

Geen grote groep ver vooruit, klassementsrenners gaan ook voor de dagwinst, altijd mooi

Tom zit redelijk fris op de fiets zo te zien (dat wil ik ook zien)

Wel een oersaaie etappe tot nu toe trouwens
Gelukkig krijgen we in elk geval een enerverende laatste 10 km

Die Alpacin reclame elke keer met zo'n Duister die Engels praat over roos, echt

' Karsten klep dicht' tot nu toe het hoogtepunt voor mij
Hij doet het zeer aardig trouwens

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:31 uur

geplaatst: vandaag om 20:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.