MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Vind ze wel prima commentaar geven, je moet toch vaak 3,4 uur vol lullen over drie keer niks

Vind ik ook. Ik heb liever Karsten/Jeroen met reclame dan Ducrot/Dijkstra zonder reclame eigenlijk.

Ducrot trek ik nog wel, die geeft er nog wel een beetje kleur aan, soms over de top, maar dat mag. Maar die Dijkstra is vreselijk, doen alsof je insider bent en er dan helemáál naast zitten.

Klopt, Dijkstra is al jaren een bron van ergernis.
Ducrot is inderdaad beter, maar wordt ook steeds meer een parodie van zichzelf met zijn eeuwige stokpaardjes.

Anyway, we gaan beginnen!

Go Woutje!

Poels is sterk hoor!

Dumoulin rijdt solide.

Toch oppassen nu.

Toch klasse van Froome, die zag ik niet aankomen. Wordt superspannend

Pfoe, die Froomey. Verrassend.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nou blij moet zijn met de prestatie van Dumoulin of niet. Mijn gevoel zegt dat hij harder had gekund dan hij deed. Als je ziet hoe “makkelijk” hij op het einde Pinot uit het wiel rijdt.

Yates wordt helaas nog niet zwakker. Maar, we hebben nog een bergrit of drie te gaan.

Het is wel te hopen dat Yates nog wat verzwakt, want zelfs als Dumoulin in de tijdrit 2 minuten terugpakt, dan gaat het nog lastig worden. Daarbij heeft Froome vandaag laten zien dat we hem ook nog niet af moeten schrijven.

Froome terug in de race inderdaad.
Jammer, maar wel verdiend vandaag.
Dinsdag 3 man binnen de anderhalve minuut.
Dat gaat een zeer spannende laatste week opleveren.
Dumoulin zie ik hem niet meer winnen eerlijk gezegd of hij moet nog verbeteren.

Dumoulin geeft zelf ook aan dat het heel moeilijk gaat worden. Een sterk en realistisch interview na afloop van de etappe. Knap hoe hij iedere keer haarfijn analyseert wat er gebeurt, wat zijn rol is en hoe hij ervoor staat.

Ik hoop vooral dat Yates er nog een keer keihard doorheen zakt. Ik geloof gewoon niet dat hij dit niveau drie weken vol kan houden. Althans, niet zonder hulpmiddelen. De laatste twee grote ronde winnaars uit Groot-Brittannië zijn tenslotte ook niet helemaal van onbesproken gedrag....

Froome nog niet terug in de race, hoor. Hij staat gewoon nog te ver achter. Bergop zijn de onderlinge verschillen nog te klein, als Yates deze vorm blijft houden. Mocht Froome in de tijdrit flink toeslaan, zou hij nog kunnen winnen, maar ook dan zal hij de achterstand op Dumoulin nog moeten inhalen en die gaat hij dan ook niet op minuten rijden.

Morgen MotoGP van Frankrijk. Hopelijk wordt er deze keer minder gevallen dan in Spanje en krijgt Marquez geen te grote voorsprong. Ik gun hem gerust een nieuw kampioenschap maar het moet wel nog even spannend blijven. Het seizoen is gelukkig nog lang.

Poeha schreef:
Froome nog niet terug in de race, hoor. Hij staat gewoon nog te ver achter. Bergop zijn de onderlinge verschillen nog te klein, als Yates deze vorm blijft houden. Mocht Froome in de tijdrit flink toeslaan, zou hij nog kunnen winnen, maar ook dan zal hij de achterstand op Dumoulin nog moeten inhalen en die gaat hij dan ook niet op minuten rijden.

Hij staat maar 1,5 minuut op Dumoulin hoor.
Alleen vandaag pakt hij al 41 seconden op hem.

Ik zie het op dit moment toch eerder gaan tussen Froome en Yates dan tussen Dumoulin en Yates.

Hoe dan ook als Yates een goede tijdrit rijdt, minder dan een minuut op Froome verliest, zie ik hem dit niet meer weggeven.

Zarco op pole in zijn thuisland lees ik zonet. Rossi maakt dit jaar echt geen kans lijkt me. Ik ga dan maar voor de sympathieke Fransman met zijn mooie rijstijl supporteren.

johan de witt schreef:
(quote)

Hij staat maar 1,5 minuut op Dumoulin hoor.
Alleen vandaag pakt hij al 41 seconden op hem
Klopt maar ik zie hem die tijd nog niet 1-2-3 goed maken. Hopelijk was vandaag dan zijn enige goede dag. Nog drie echte bergetappes, toch?
Tja als hij beter gaat rijden, zou het wel kunnen, maar vooralsnog is dit zijn enige echt prima dag in de Giro. Wat diversen hier Yates misgunnen, heb ik dan bij Froome, dan weten jullie dat vast.

Ik ook hoor, en met mij nog heel wat
Ik had die puffert al met liefde afgeschreven.
Maar goed, hopelijk verbetert Dumoulin nog wat en/of rijdt hij een supertijdrit, dan kunnen de kansen weer keren.

Hendrik68
Voorlopig lijkt het er op dat hij het verschil in de tijdrit gaat wegwerken, maar dan inderdaad nog 3 bergritten. Dan moet Yates echt wel wat verzwakken, of Dumoulin beter worden, anders zal hij net tekort komen. Maar uitsteekend gereden hoor van Tom, ik geef het je te doen. En Froome is er dan dus ook weer.

Over het commentaar op Eurosport ben ik dus helemaal niet te spreken. De heren voelen elkaar niet aan en ze zijn niet ter plekke, vooral dát is wel een ontzettend groot nadeel. Zo is er alleen de inside information die Karsten uit zijn ervaring heeft. De rest downloaden ze van het internet. Die reclames maken niks uit, die plannen ze echt wel op de goede momenten. Ik moet van de zenuwen regelmatig plassen, dus dan komen die pauzes prima uit.

Kronos schreef:
Zarco op pole in zijn thuisland lees ik zonet. Rossi maakt dit jaar echt geen kans lijkt me. Ik ga dan maar voor de sympathieke Fransman met zijn mooie rijstijl supporteren.

Wel apart dat hij met die oude Yamaha harder gaat dan rossi en vinales.

Ik dacht gehoord te hebben dat Rossi met de vorige Yamaha ook beter uit de voeten kon. Nieuw is niet altijd beter. Moeilijkheden met het afstellen van de voorkant als ik het goed heb.

Ja, klopt, jammer is dat, ik had Rossi graag nog een keer mee zien doen, maar wie weet, in Assen is hij altijd erg sterk. Heb je de crash van Crutchlow nog gezien, hij ging per brancard van de baan af.

Hendrik68 schreef:
Ik moet van de zenuwen regelmatig plassen, dus dan komen die pauzes prima uit.

trebremmit schreef:
Heb je de crash van Crutchlow nog gezien, hij ging per brancard van de baan af.

Zonet op YouTube gezocht: "Crash Cal Crutchlow". Misschien omdat het zo lekker allitereert dat hij zo vaak tegen de vlakte gaat?

Lelijke smak. En hij krijgt ook nog eens de motorfiets tegen zijn hoofd. Maar de gevolgen blijken mee te vallen volgens de laatste nieuwsberichten.

Hendrik68 schreef:
.... De heren voelen elkaar niet aan .......

Ben ik het niet mee eens, het is wel een quirky soort aanvoelen, dat wel, maar voor mij werkt het

Froomey is ook mijn favoriet niet, maar ik vond zijn juichen over de finish wel mooi. Hij was echt blij, dat kun je niet zó faken

Zojuist de laatste 50km teruggekeken aangezien ik vanmiddag niet kon kijken. Mooi gevecht tussen Froome en Yates.

Allereerst de wederopstanding van Froome, afgelopen woensdag nog zo'n 40 seconden aan de broek krijgen en dan vandaag de beste zijn op de Zoncolan, petje af toch wel. Lijkt de voorspelling van Sky dat hij in de derde week goed zou zijn toch uit te komen, de vraag is alleen of het toch niet te laat is want hij staat toch nog dik drie minuten achter Yates.

Dan Yatesie zelf, heel even leek hij een iets mindere dag te hebben maar herpakte zich sterk en vertoond nog geen zwakte. Daarnaast pakt hij toch weer een halve minuut op Tom en verliest vrijwel niks ten opzichte van Froome.

Nog andere renners die opvielen? Poels die net als Froome ineens weer in vorm is. Angel Lopez lijkt weer goed in vorm te zijn/komen. Bilbao die vandaag verrast op zo'n beklimming. Carapaz die er toch wel ineens aardig doorheen zakt. Ten slotte misschien dat de tijdverschillen toch nog enigszins meevallen, aangezien er werd verwacht dat er met minuten gesmeten zou worden.

johan de witt schreef:
Vind ik ook. Ik heb liever Karsten/Jeroen met reclame dan Ducrot/Dijkstra zonder reclame eigenlijk.

Die Jeroen werkt toch gigantisch op je zenuwen, kan geen moment z'n klep houden en bazelt enkel plattitudes. Ik mis Wuyts/Schotte/Vannieuwkerke(?). Ultimo Chilometro.

Ik mis Sporza ook enorm wat betreft commentaar. Die Jeroen vind ik nog wel gaan als de feitjesman, maar Kroon vind ik gewoon saai en heeft weinig boeiends te melden.

Sporza is ongeëvenaard qua commentaar, zeer jammer dat zij de Giro niet meer uitzenden.

Berichten over voetbal verwijderd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:11 uur

geplaatst: vandaag om 00:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.