Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2018, 18:59 uur
Het D-woord is nog niet gevallen, hoewel het al wel gesuggereerd werd hierboven. Ja, het was indrukwekkend hoe hij demareerde eergisteren en ja, hij rijdt een goede tijdrit voor zijn doen, maar volgens mij heeft Yates nu geen terbutaline genomen.
En toch moet ik nog zien of hij de derde week ook zo souvereign blijft, wie weet heeft TD ook een keer superbenen.
En toch moet ik nog zien of hij de derde week ook zo souvereign blijft, wie weet heeft TD ook een keer superbenen.
0
Hendrik68
geplaatst: 22 mei 2018, 19:11 uur
Frenz schreef:
Het D-woord is nog niet gevallen, hoewel het al wel gesuggereerd werd hierboven.
Het D-woord is nog niet gevallen, hoewel het al wel gesuggereerd werd hierboven.
Yates is 25 en al een paar jaar een aanstormend talent. Maar kijk maar eens op Wiki naar Froome die op zijn 25ste nog 5e werd tijdens de tijdrit van nota bene de Gemenebest Spelen. Hij was een middelmatig rennertje van Barloworld, maar middenin het seizoen gebeurde er iets waardoor hij vanuit het niets (inmiddels uitkomend voor SKy) ineens 2e in de Vuelta werd. Dat kan, maar dat roept vraagtekens op. Beetje het Bjarne Riis verhaal, die pas na zijn 30ste de eerste heuvel fietstend overkwam en een paar jaar later de Tour won. En trouwens, bij Froome is al bewezen dat hij de kluit belazerd heeft. Is wel even een verschil met Yates, waarvan ik absoluut geen enkel vermoeden heb dat die vals speelt.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 19:17 uur
Nou ja, ik suggereer niks. Yates is natuurlijk nog jong en al het hele seizoen goed, maar deze mate van overwicht heeft hij nog nooit eerder laten zien - zelfs Quintana in topvorm was niet zo dominant in de bergen. Dat vind ik wel opvallend.
Als Dumoulin iets wil klaarspelen, zal het waarschijnlijk in een afdaling moeten - specifieker in de etappe van vrijdag en dan in de afdaling van Sestrieres - maar dan nog lijkt het een far reach, als Yates niet minder wordt.
Als Dumoulin iets wil klaarspelen, zal het waarschijnlijk in een afdaling moeten - specifieker in de etappe van vrijdag en dan in de afdaling van Sestrieres - maar dan nog lijkt het een far reach, als Yates niet minder wordt.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 19:24 uur
Hendrik68 schreef:
....... En trouwens, bij Froome is al bewezen dat hij de kluit belazerd heeft. Is wel even een verschil met Yates, waarvan ik absoluut geen enkel vermoeden heb dat die vals speelt.
....... En trouwens, bij Froome is al bewezen dat hij de kluit belazerd heeft. Is wel even een verschil met Yates, waarvan ik absoluut geen enkel vermoeden heb dat die vals speelt.
Ik wel: https://www.volkskrant.nl/sport/britse-wielrenner-simon-yates-betrapt-op-doping~bdb9b8f0/
0
geplaatst: 22 mei 2018, 19:35 uur
Van zowel Froome als Yates zou ik niet zeggen dat ze de boel belazerd hebben. Een positieve test staat niet gelijk aan bewust dopinggebruik. Er kunnen zoveel andere redenen zijn: (te veel van) middel tegen astma -> Froome, vervuild vlees -> Contador, vervuild voedingssuplement -> Keisse... Natuurlijk moeten we niet naïef zijn en elk excuus dat een renner gebruikt geloven, maar elke positieve test meteen interpreteren als valsspelen is ook te kort door de bocht.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 19:38 uur
Frenz schreef:
Ik wel: https://www.volkskrant.nl/sport/britse-wielrenner-simon-yates-betrapt-op-doping~bdb9b8f0/
(quote)
Oh, ik maakte vandaag op het werk nog de grap dat Yates waarschijnlijk ook astma heeft, aangezien hij zoveel beter is dan de rest. En jawel...
0
Hendrik68
geplaatst: 22 mei 2018, 19:50 uur
Nooit geweten. En ik had het liever ook niet geweten. Nu begint toch de twijfel weer. Ik heb liever dat Dumoulin op sportieve gronden verliest. Ik hoop maar dat die test van destijds eenmalig was.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 19:51 uur
JoaMuse schreef:
Van zowel Froome als Yates zou ik niet zeggen dat ze de boel belazerd hebben. Een positieve test staat niet gelijk aan bewust dopinggebruik. Er kunnen zoveel andere redenen zijn: (te veel van) middel tegen astma -> Froome, vervuild vlees -> Contador, vervuild voedingssuplement -> Keisse... Natuurlijk moeten we niet naïef zijn en elk excuus dat een renner gebruikt geloven, maar elke positieve test meteen interpreteren als valsspelen is ook te kort door de bocht.
Ik heb helemaal geen behoefte aan een dopingdiscussie, die heb ik menig maal gevoerd en leidt nergens toe, maar van dit soort naïeve uhhhh kletspraat (moet me beheersen) zakt me zelf de wielerbroek (met hengsels) af. Sporters die elk grammetje voeding afwegen, teamartsen tot hun beschikking hebben, ach ik trap weer in de val
Nee joh, je hebt gelijk, wss zijn ze allemaal eerlijk en onterecht positief!
0
geplaatst: 22 mei 2018, 20:04 uur
Frenz schreef:
Ik heb helemaal geen behoefte aan een dopingdiscussie, die heb ik menig maal gevoerd en leidt nergens toe, maar van dit soort naïeve uhhhh kletspraat (moet me beheersen) zakt me zelf de wielerbroek (met hengsels) af. Sporters die elk grammetje voeding afwegen, teamartsen tot hun beschikking hebben, ach ik trap weer in de val
(quote)
Met die pittige alfa-male-posts van je blijf ik me wel afvragen wat jouw hematocrietwaarde is en hoe vaak je de lokale 'bollenboer' bezoekt. Ook posten hoort puur te geschieden - tenminste tot het punt dat digestiva op de lijst van 'verboden middelen' belanden

En al die doping-verhalen doen me terugverlangen naar de tijd dat Fabian Cancellara werd beticht met een motortje in het frame te rijden.
1
geplaatst: 22 mei 2018, 20:29 uur
Jaaah! Compleet met frame-by-frame analyse van de beelden van de Muur van Gerardsbergen, kijk, daar drukt hij het knopje in, zie je dat niet!!
Those were the days.
Maar ik word idd redelijk pittig (alfa-male blijf ik verre van, not my cupatea) als een dergelijke naïviteit geëtaleerd wordt.
And for the record, ik ben al helemaal clean sinds 7 april, geen druppel gedronken (desperate en ietwat sneue poging weer op zomergewicht te geraken). Wellicht verklaart dat de ontvlambaarheid
Those were the days.
Maar ik word idd redelijk pittig (alfa-male blijf ik verre van, not my cupatea) als een dergelijke naïviteit geëtaleerd wordt.
And for the record, ik ben al helemaal clean sinds 7 april, geen druppel gedronken (desperate en ietwat sneue poging weer op zomergewicht te geraken). Wellicht verklaart dat de ontvlambaarheid
0
geplaatst: 22 mei 2018, 21:12 uur
Van mij krijg je een aflaat 
Eerlijk gezegd wat ik een beetje iebel van dat op onrust en hoaxes etc geilende journaille dat iedere keer weer een onthulling moet doen.
Waarbij opvalt welk een fanatisme aan de dag gelegd wordt, alsof het leuk is om een levende legende te slopen. Zelf ben ik nooit beter gaan sporten van 'pufjes' ook al gebruikte ik die - bijv in de pollentijd - meerdere keren per dag.
En bier + fietsen = no go; een ervaring die ik opdeed na 2 kloeke witbieren terwijl de Amerongse Berg nog moest worden bedwongen voor de terugreis.

Eerlijk gezegd wat ik een beetje iebel van dat op onrust en hoaxes etc geilende journaille dat iedere keer weer een onthulling moet doen.
Waarbij opvalt welk een fanatisme aan de dag gelegd wordt, alsof het leuk is om een levende legende te slopen. Zelf ben ik nooit beter gaan sporten van 'pufjes' ook al gebruikte ik die - bijv in de pollentijd - meerdere keren per dag.
En bier + fietsen = no go; een ervaring die ik opdeed na 2 kloeke witbieren terwijl de Amerongse Berg nog moest worden bedwongen voor de terugreis.

0
geplaatst: 22 mei 2018, 21:32 uur
Mjuman schreef:
....Eerlijk gezegd wat ik een beetje iebel van dat op onrust en hoaxes etc geilende journaille dat iedere keer weer een onthulling moet doen.....
....Eerlijk gezegd wat ik een beetje iebel van dat op onrust en hoaxes etc geilende journaille dat iedere keer weer een onthulling moet doen.....
Nou nou nou, het journaille heeft anders wel járen en járen, zeg maar decennia met onze Mart voorop, een collectieve neusbloeding voorgewend. Zo eentje die ontstaat na een jarenlange sosa habit. Alleen onze Ierse vriend Kimmage was roepende in de woestijn en werd door iedereen weggezet als een malloot.
Respect, de Amerongse berg met witbier is zo'n beetje de Nederlandse Monte Zoncolan
0
geplaatst: 22 mei 2018, 21:36 uur
Precies! En in veel landen (Spanje, Frankrijk, België...) slaapt het journaille nog steeds heb ik de indruk.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 21:42 uur
In Frankrijk zijn ze klaarwakker, hoor...........zolang het maar niet om Franse renners gaat, man man man, wat hebben die een partij beurre sur la tete
0
geplaatst: 22 mei 2018, 21:50 uur
Als je de beste bergop bent, moet je dat vooral niet meer laten zien. Voor je het weet ben je hoofdverdachte nummer een.
0
geplaatst: 22 mei 2018, 21:59 uur
De laatste die in de roze trui 3 aankomsten bergop won was Gilberto Simoni in 2003, dus dat hoeft helemaal niet verdacht te zijn hoor 

1
geplaatst: 22 mei 2018, 22:16 uur
Whahaha, en zo is de cirkel weer rond:
AMSTERDAM - Na Stefano Garzelli, is ook Gilberto Simoni betrapt op het gebruik van doping. Simoni, Giro-winnaar in 2001, is positief bevonden op het gebruik van cocaïne tijdens de Ronde van Trentino.
Ging wss te veel om met journalisten
AMSTERDAM - Na Stefano Garzelli, is ook Gilberto Simoni betrapt op het gebruik van doping. Simoni, Giro-winnaar in 2001, is positief bevonden op het gebruik van cocaïne tijdens de Ronde van Trentino.
Ging wss te veel om met journalisten
0
geplaatst: 22 mei 2018, 23:00 uur
Hendrik68 schreef:
Nooit geweten. En ik had het liever ook niet geweten. Nu begint toch de twijfel weer. Ik heb liever dat Dumoulin op sportieve gronden verliest. Ik hoop maar dat die test van destijds eenmalig was.
Nu hij er gewoon TUE's voor krijgt zal dat niet nog een keer gebeuren

0
geplaatst: 22 mei 2018, 23:06 uur
Frenz schreef:
Respect, de Amerongse berg met witbier is zo'n beetje de Nederlandse Monte Zoncolan
Ook zonder witbier is die 69 meter hoge berg een kwajongen van formaat, voor NL begrippen dan he en afhankelijk van welke kant je hem beklimd (quote)

0
Mb.
geplaatst: 23 mei 2018, 11:27 uur
Ik denk dat Dumoulin in absolute vorm de tijdrit van gisteren had gewonnen, maar desalniettemin behaalt hij een behoorlijk niveau. Het is natuurlijk niet verwonderlijk dat hij als iets zwaardere coureur op die steile hellingen zo nu en dan een gat moet laten. De klasse van een renner als Dumoulin zit 'm juist in het feit dat hij op die momenten het hoofd koel weet te houden waar andere renners zouden kraken.
Het is wel verwonderlijk dat juist deze Yates zo'n dominante renner blijkt. Al 3 overwinningen - 4 als je het cadeautje voor Chavez meerekent - en daar komt sowieso nog één overwinning bij. Voor zijn doen ook een behoorlijke tijdrit gisteren. Toe maar hoor, dat is behoorlijk knap allemaal.
Overigens een mooie Giro tot nu toe. Mis wel een tijdrit voor het team. Gelukkig in de tour dit jaar.
Het is wel verwonderlijk dat juist deze Yates zo'n dominante renner blijkt. Al 3 overwinningen - 4 als je het cadeautje voor Chavez meerekent - en daar komt sowieso nog één overwinning bij. Voor zijn doen ook een behoorlijke tijdrit gisteren. Toe maar hoor, dat is behoorlijk knap allemaal.
Overigens een mooie Giro tot nu toe. Mis wel een tijdrit voor het team. Gelukkig in de tour dit jaar.
0
geplaatst: 24 mei 2018, 18:57 uur
Ha! een barst in pantser van onoverwinnelijkheid bergop van Yates. Wordt die barst een scheur morgen? Gaat Tom Pozzovivo/Pinot/Froomey kunnen volgen of zelfs gebruiken om Yates te slopen?
Kweenie wie het scenario voor deze Giro geschreven, maar die heeft wel gevoel voor drama
En als Dumoulin zo'n klim-Giro kan winnen, dan dan dan volgend jaar eindelijk.....
Kweenie wie het scenario voor deze Giro geschreven, maar die heeft wel gevoel voor drama
En als Dumoulin zo'n klim-Giro kan winnen, dan dan dan volgend jaar eindelijk.....
0
Hendrik68
geplaatst: 24 mei 2018, 19:07 uur
De saaiste etappe kent het mooiste einde. Prachtig, maar dat laatste stukje daar zat een ongelofelijke power achter en Tom doet dat gewoon 2 keer. Is niet zo gek dat je dat niet helemaal bij kan benen. Maar dat Yates vervolgens ook dat groepje achtervolgers niet bij kan benen is wel een veeg teken. Deze aankomst ligt Tom, dat moeten we morgen en overmorgen nog maar zien. Maar voor het eerst wint Tom tijd en laat Yates tekenen van zwakte zien. De Giro is al zo mooi, maar het mag rustig nog mooier.
0
Mb.
geplaatst: 24 mei 2018, 19:40 uur
Zowaar een huzarenstukje van Dumoulin vandaag. Ik ben benieuwd of hij dat morgen kan herhalen. Ik denk eigenlijk van niet want ik verwacht niet dat Yates er nogmaals doorheen zakt, maar ik hoop graag tegen beter weten in. 

0
geplaatst: 24 mei 2018, 21:51 uur
Misschien moet ik morgen maar gewoon weer gaan aanvallen, verdedigen was niet zo'n goed plan, aldus vriend Yates.
Yeah rite, hij knijpt 'm, hij knijpt 'm goed
Deze Giro verdient twee waardige slotdagen, met morgen Pozzovivo (prachtige naam, alleen daarom gun ik 'm al een zege in een koninginnerit) die nog wat korter komt te staan en overmorgen Yates door z'n hoeven en Tom in het roze.
Zoiets?
Pozzovivo doet me in de verte wel een beetje denken aan die knoest uit Portugal, Joaquim "Ago" Agostinho
Yeah rite, hij knijpt 'm, hij knijpt 'm goed
Deze Giro verdient twee waardige slotdagen, met morgen Pozzovivo (prachtige naam, alleen daarom gun ik 'm al een zege in een koninginnerit) die nog wat korter komt te staan en overmorgen Yates door z'n hoeven en Tom in het roze.
Zoiets?
Pozzovivo doet me in de verte wel een beetje denken aan die knoest uit Portugal, Joaquim "Ago" Agostinho
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.