MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Jezus nog 86 km

Doet aan Demoulin denken in de Vuelta een paar jaar geleden

Wat een CHOKE van Yates zeg, niet normaal

geparkeerd heet dat, geloof ik

In 2 km al 1 minuut verloren, waar gaat dit eindigen??

Mb.
Ongelofelijk pijnlijk dit. Dit gun je niemand.

Maar goed, dit is de kans voor Tom. Hopelijk kan hij die verdraaide Froome nog counteren zo.

it ain't over till the skinny lady sings (fat ladies zijn er niet in het wielrennen)

Edgar18 schreef:
Ik hoop vooral dat Yates er nog een keer keihard doorheen zakt. Ik geloof gewoon niet dat hij dit niveau drie weken vol kan houden.
Maar, dit is wel enorm pijnlijk. Benieuwd wat Froomey vandaag gaat doen.

De moraal bij Tom zal super zijn (maar goed, daar horen ook bijpassende benen bij) en hij weet dat Froome alleen op Monte Zoncolan beter was.

Maar er kan nog vanalles gebeuren, Pozzovivo is er ook nog

Froome is gek geworden, 80 km voor de meet!

Aanvallen met tachtig kilometer! Portugese toestanden

(afbeelding)

Het is koers, en serieus ook. Heerlijk!

Het sensationele koersverloop dat je eigenlijk elk jaar in de Tour mist

Je hebt finaal er doorheen zakken en je hebt wat Yates overkomt.

Dumoulin moet ook niet meer gaat verliezen. In ieder geval niet meer dan 1,5 minuut op Froome. Anders wordt het morgen gewoon weer billenknijpen (nou, dat wordt het met dit koersverloop evengoed al).

16 minuten, uniek. Niet te bevatten eigenlijk

overigens wel kudo's voor Froomey, hij laat wel weer ff zien dattie cohones grandes heeft

en met z'n drieën 'm terugpakken gaat ook nog niet 1,2,3. Hij loopt gewoon nog uit op 't vlakke

Gretz schreef:
16 minuten, uniek. Niet te bevatten eigenlijk

Mentaal gewoon compleet gecrasht. Geen andere uitleg voor. Tenzij Andere Tijden over 20 jaar nog iets achterhaald.

Dumoulin verliest nu toch veel tijd op Froome. Maar ja, het is nog 55 kilometer. Je nu al leegrijden is niet handig.

en er is ook morgen nog..... de rit na Zoncolan moest hij er ook af, toch? kweetalniemeer, zoveel gebeurd

Ongelooflijk dat ze in de afdaling 1 minuut op Froome prijsgeven...

Mb. schreef:
Ik denk eigenlijk niet want ik verwacht niet dat Yates er nogmaals doorheen zakt, maar ik hoop graag tegen beter weten in.
Mwoah

Laatste klim moettie tijd terugwinnen, anders verliest hij vandaag toch de Giro

Teunnis schreef:
(quote)

Kijk eens naar de profielen van de laatste twee etappes (slotetappe niet meegerekend). Dat zijn het soort terroretappes waar je gemakkelijk vijf minuten kan verliezen (zie Vuelta 2015).

Yates heeft nog nooit bewezen dat hij dit niveau in de derde week kan halen, Dumoulin heeft al vaak genoeg laten zien dat hij het lastig heeft in etappes met een opeenstapeling aan zware klimmen en Pinot is al vaak genoeg geflopt in tijdritten in Grand Tours.

Alleen als Yates/Dumoulin de 19e etappe goed overleeft (en een enigszins ruime voorsprong heeft) of als Pinot de tijdrit van zijn leven rijdt, dan durf ik me aan conclusies te wagen. In dat laatste geval moet iedereen bang worden en lijkt me een podium voor Pinot zeker.

Mag ik heel eventjes mijn gelijk halen?

Ik denk wel dat het nu beslist is, want morgen is een nog moeilijkere etappe voor Dumoulin dan vandaag. Aan de andere kant, Froome is wel bizar wisselvallig deze Giro.

Frenz schreef:
Laatste klim moettie tijd terugwinnen, anders verliest hij vandaag toch de Giro

Mocht Froome nog geschorst worden met terugwerkende kracht, dan wint hij vandaag de Giro

Dit is een Landisje, wielrennen op twee snelheden.
Maar goed, Sky komt overal mee weg, dus hier ook wel weer

dix
Froome doet een Floydje. Hup hup over die cols.

Mb.
Toch voelt de ontknoping van vandaag enigszins als een anti-climax. Ik kan er niks aan doen, maar ik vind de prestatie van Froome toch uiterst merkwaardig. Dat druk ik mij voorzichtig uit.

Hij declasseert alle ronderenners. Zullen we de Tour ook maar even schriftelijk afdoen dan maar?

Nou ja, Sky reed iedereen op een hoop tijdens die monsterklim en Froome was daar de beste. Vervolgens loopt hij uit omdat effectief alleen Tom er achteraan rijdt (als Reichenbach overneemt loopt het verschil alleen verder op)

Mb.
Ja, oké, maar Tom is toch geen koekenbakker? Froome maakt het meeste verschil in de daling en op het "vlakke" stuk. Daar kan Tom toch op vooruit. Nu al over de 3 minuten.

Frenz, dinsdag had je het over naïeve kletspraat toen ik zei dat we positief geteste renners niet meteen moesten veroordelen, en nu ga je zelf insinuaties counteren. Ik volg je niet (wel eens met je laatste bericht).

Een volstrekt ongeloofwaardige puffert in de eerste twee weken en een volstrekt ongeloofwaardige puffert in de laatste week.
De Giro 2018 in een notedop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:36 uur

geplaatst: vandaag om 00:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.