MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Wel erg matig dat die Zuid-Amerikanen niet meedraaien. Wat willen ze hiermee bereiken? Dat ze op het einde nog een half minuutje winnen op Dumoulin? Terwijl ze minuten hebben verspeeld t.o.v. Pozzovivo en co.

johan de witt schreef:
Een volstrekt ongeloofwaardige puffert in de eerste twee weken en een volstrekt ongeloofwaardige puffert in de laatste week.
De Giro 2018 in een notedop.

Elke dag spettacolo en totale onvoorspelbaarheid. De Giro 2018 in een notendop.

johan de witt schreef:
Een volstrekt ongeloofwaardige puffert in de eerste twee weken en een volstrekt ongeloofwaardige puffert in de laatste week.
De Giro 2018 in een notedop.

En jammer dat diegene die zondag op de hoogste trede staat in Rome eigenlijk niet had mogen starten

JoaMuse schreef:
Frenz, dinsdag had je het over naïeve kletspraat toen ik zei dat we positief geteste renners niet meteen moesten veroordelen, en nu ga je zelf insinuaties counteren. Ik volg je niet (wel eens met je laatste bericht).

Klopt, heb je een punt, ik wilde alleen de prestatie van Froomey wat relativeren. Sky als ploeg is al behoorlijk verdacht en hij helemaal. Alleen in het vuur van een etappe bij een prachtige verloop vind ik het wat minder als direct de dopingkaart gespeeld wordt, hoe terecht ook

Hendrik68
Teunnis schreef:
Mocht Froome nog geschorst worden met terugwerkende kracht, dan wint hij vandaag de Giro
Ja en dat gaat geen eens weken duren voor dat dat naar buiten komt. Geen twijfel over mogelijk. Zo dik lag het er zelfs bij Landis en Armstrong niet op. Maar als dat gebeurt, wat heeft Tom er dan aan. Je wil als overwinnaar met die trofee in je handen staan.

Nou Landis lag er redelijk dik op, vond je niet

Klopt, even dik als vandaag idd.
Wel een mooie etappe was dat ook.

Demoulin is heel de Giro al niet helemaal top. Die gaat er zo op de klim als eerste af en het verschil zal alleen maar groeien.

Maar ja morgen staat hij 2de op 1 minuut achterstand en Yates gaat vandaag 35 minuten verliezen dus alles is nog mogelijk

Landis lag er echt dikker bovenop dan hier. Froome heeft al vaak genoeg laten zien dat hij een klasse apart is. En dat wordt je niet van overmatig salbutamol-gebruik. Bovendien is het al vanaf het moment dat hij demarreerde man tegen man. Als je dan net wat beter bent, dan win je minuten op zo'n afstand.

Landis won zes minuten, terwijl iedereen tegen hem reed. Hier wint Froome (tot nu toe) drie minuten, terwijl Dumoulin in zijn eentje alles moet klaren.

Dit is echt ongekend wat Froome vandaag doet. In 24 jaar koers volgen heb ik iets dergelijks pas 2x eerder gezien: Pantani naar Les Deux Alpes in '98 en Landis naar Morzine in '06. Wederom verder niks suggererend...

Virenque kon het ook in zn beste jaren.

in z'n festinajaren bedoel je

Niet alleen Yates maar ook Johan is al weer aardig aan het verzuren

Altijd betrouwbaar dat Festina
Gretz schreef:

En jammer dat diegene die zondag op de hoogste trede staat in Rome eigenlijk niet had mogen starten

Nou ja, als dit betekent dat hij in de Tour niet mag starten ben ik ook blij

vigil schreef:
Demoulin is heel de Giro al niet helemaal top. Die gaat er zo op de klim als eerste af en het verschil zal alleen maar groeien

Ik zou niet durven te beweren. Dumoulin is juist de enige die de hele Giro constant rijdt. Enkel was Yates in de eerste 2 weken bergop beter en is Froome vandaag gewoon een klasse apart. Beide zijn wel echt uitzonderlijk. In een normale ronde wint Dumoulin 'gewoon'.

De kans dat Froome vandaag wordt betrapt is echt nihil. De Vuelta-etappe was een uitzonderlijke fout - hopelijk komen we er ooit nog achter wat er precies fout is gegaan - die Team Sky geen tweede keer gaat maken.

Hij rijdt goed maar niet top. Yates was twee weken top.

Ik vind in de breedte de toppers ook niet heel sterk hoor deze ronde. Dadelijk komen Poels, Dennis en Oomen ook nog in de Top 10. Erg goed hoor maar ook de zwakte dan wel te kort van andere toppers.

Maar goed nu eerst de laatste klim van vandaag

vigil schreef:
Hij rijdt goed maar niet top. Yates was twee weken top.

Ik vind in de breedte de toppers ook niet heel sterk hoor deze ronde. Dadelijk komen Poels, Dennis en Oomen ook nog in de Top 10. Erg goed hoor maar ook de zwakte dan wel te kort van andere toppers.

Eens, maar ik denk dat dit vooral komt door het koersverloop. Iedere dag is het oorlog en elk zwak moment wordt in deze Giro meteen uitvergroot. Wat dat betreft is het wel heel knap wat Dumoulin doet, maar als Froome dit weet vol te houden is Dumoulin simpelweg net niet goed genoeg.

EDIT: Groepje Pozzo al op 8 minuten

kom op, vanaf nu inlopen Tom!

Die Zuid-Amerikanen mogen ook wel eens wat doen, zeg.

Met het risico om weer als naïef neergezet te worden ga ik nog eens ingaan tegen de dopingbeschuldigingen. Ik zie niets ongeloofwaardig hoor. Froome is de beste klimmer en logisch dus dat hij op de Finestre alleen bovenkomt. Verder loopt hij nog wat uit in de afdaling omdat Pinot en Dumoulin wachten op Reichenbach. Het is niet dat Froome een peloton met frisse knechten die zich de ziel uit het lijf rijden op achterstand houdt. Terwijl bij Landis nog wel een grote groep achtervolgde met helpers van Kloden en Sastre voor zover ik het me herinner. Het is man tegen man (of 2-3man) en dan wint de sterkste.

Het is natuurlijk wel vreemd dat Froome nu veel beter presteert dan in het begin van de ronde, maar dat komt vooral omdat hij ook op de Tour mikt en niet in topconditie aan de Giro begon. Die vorm is tijdens de Giro gegroeid en mede dankzij een groot recuperatievermogen komt Froome nu helemaal boven water.

Meest memorabele rit sinds deze. Moet ik wel bij zeggen dat Froome het verschil eigenlijk enkel pakt op Reichenbach, een niet vol draaiende Dumoulin en drie blokken aan het been waarvan er eentje nog continu zit te wapperen ook.

Chrispuffer Froome herstelt wel goed, ja

Maar goed het verschil zakt weer een beetje en 25 seconde terug pakken betekent toch gewoon roze

Zou mooi zijn als we morgen nog een spannende etappe hebben in elk geval, ja.

Dat lijkt het toch wel op

Gaan die gasten in dat wiel pas echt 2 km voor de streep aanvallen zonder enige vorm van hulp?

Misschien professioneel maar ook wel wat sneu

Wat een lafbekken inderdaad

Ja hup hup hup, daar gaan ze

Inderdaad, onze Zuid-Amerikaanse bloedzuigertjes

Verstandig hoe Dumoulin zijn eigen tempo kiest en die versnellingen van die anderen niet volgt. Ik vrees wel dat de boni's hem gaan ontglippen (voor zover dat een rol speelt).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:48 uur

geplaatst: vandaag om 22:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.