Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2018, 18:07 uur
Ik heb niet veel met wielrennen dus mij kan het niet veel schelen. Thijs Zonneveld schreef er een stuk over en daar was ik het wel mee eens eerlijk gezegd. Wielerjournalist Thijs Zonneveld: Tien miljoen euro ophoesten is niet haalbaar in deze tijd - RTV Drenthe - rtvdrenthe.nl
Maar voor mensen die er wel wat mee hebben hier is het natuurlijk jammer, alhoewel het me voor de rest van de wereld best saai lijkt, een WK in een gebied zonder bergen of heuvels, en tien keer over de VAM bult lijkt me ook niet echt spectaculair.
Nee liever de Formule 1 naar Assen.
Maar voor mensen die er wel wat mee hebben hier is het natuurlijk jammer, alhoewel het me voor de rest van de wereld best saai lijkt, een WK in een gebied zonder bergen of heuvels, en tien keer over de VAM bult lijkt me ook niet echt spectaculair.
Nee liever de Formule 1 naar Assen.

0
Hendrik68
geplaatst: 2 juni 2018, 18:14 uur
Ha, ha, dat juich ik ook zeker toe. De F1 in Assen, dat zou geweldig zijn. Tja een WK in Drenthe zal een weinig selectief parcours kennen. Die VAM berg voelen de profs niet eens. Maar dat was in Kopenhagen toen net zo en als je naar het parcours van dit jaar kijkt in Innsbruck, daar maakt alleen een select groepje klimmers kans. Een soort van mini-Zoncolan finish, als ik de berichten mag geloven. Ik vind dat elke type renner een keer een kans verdient wereldkampioen te worden. Dan een klimmer, dan een allrounder en dan eens een keer een sprinter.
0
geplaatst: 2 juni 2018, 18:32 uur
Ik weet nog wel toen de Vuelta hier was, al die groepen trainen op de weg, strontvervelende lui, daar zit ik echt niet op te wachten. 
Maar voor de rest was het best aardig, en wel grappig om zo'n helicopter boven je woning te hebben terwijl je het live op TV ziet.

Maar voor de rest was het best aardig, en wel grappig om zo'n helicopter boven je woning te hebben terwijl je het live op TV ziet.
0
geplaatst: 2 juni 2018, 20:21 uur
Singapore vs Engeland (darts)
Paaaaaauuuuul Liiiiiiimmmmm
Wat een cultfiguur is dat toch ook.
Paaaaaauuuuul Liiiiiiimmmmm
Wat een cultfiguur is dat toch ook.
0
geplaatst: 3 juni 2018, 01:02 uur
Kerber was best een geweldige muur. Dat zulk spel pijn aan de ogen doet, is iets anders.
Bij de mannen weer een overtuigende pot van Del Potro. Wat zou het fijn zijn als hij lange tijd op niveau kan blijven. Djoker lijkt ook langzaam terug op niveau te komen. Maar helaas lijkt Nadal weer onklopbaar op gravel (met ook nog eens een bizar gelukkige loting). De onderste helft van het schema gaat wel leuke wedstrijden opleveren vanaf de aankomende ronde.
Ik heb wel hoop op een leuk Wimbledon met strijd tussen de drie vedetten en serieuze kansen voor outsiders als Zverev, Del Potro en Cilic.
0
geplaatst: 3 juni 2018, 11:49 uur
Edgar18 schreef:
Ik weet niet of afvallen het goede woord is. Michael Jordan is ook één van mijn ultieme sporthelden. Toevallig heb ik een paar weken geleden nog een t-shirt gekocht met zijn iconische slam dunk '88 foto erop. Maar de vraag of LeBron niet nog beter is dan Jordan was wordt wel steeds relevanter.
Ik weet niet of afvallen het goede woord is. Michael Jordan is ook één van mijn ultieme sporthelden. Toevallig heb ik een paar weken geleden nog een t-shirt gekocht met zijn iconische slam dunk '88 foto erop. Maar de vraag of LeBron niet nog beter is dan Jordan was wordt wel steeds relevanter.
Deze kwam ik op YT tegen: 23 Basketball LEGENDS Share Who They Think the GOAT Is - YouTube
De maker is slechts 23, maar hij pakt wel de essentie tegen het eind, als je MJ ziet spelen, dan lijken de rest prutsers.
Alle die andere kandidaten hebben hun merits, maar de mate waarmee MJ boven de rest uitstak was bizar. Ook noemen veel legends zijn defensieve kwaliteiten.
Oké, toegegeven Lebron steekt ook met kop en schouders boven de rest uit, met dat verschil dat MJ altijd, altijd opstond in crunch time (en daar zal best mijn geheugen niet 100% zijn)
[edit] lees het stukje terug, 23 legends, de maker is 23, hmmm, geeft de uitslag al een beetje weg (jaja LJ speelt ook met 23)
0
geplaatst: 3 juni 2018, 15:22 uur
Mooie overwinning van Lorenzo, en toch nog wel een mooie derde plek voor Rossi, zelfs nog bijna tweede. Dat gevecht om die derde plek was wel het mooiste aan deze race, erg spannend.
Gelukkig viel Marquez, want die ging weer als een wilde tekeer in het begin, als ie niet gevallen was had ie wel een straf moeten hebben.
Gelukkig viel Marquez, want die ging weer als een wilde tekeer in het begin, als ie niet gevallen was had ie wel een straf moeten hebben.
0
geplaatst: 3 juni 2018, 23:06 uur
Toen ik zag hoe agressief Marquez na de start de tweede bocht invloog, waardoor een andere rijder helemaal naar de buitenkant van de bocht werd gedwongen, zat ik stilletjes te hopen dat hij eens zou vallen. En grappig genoeg gebeurde dat enkele ronden later. 
Ik denk niet dat Rossi nog bijna tweede werd maar dat Dovizioso de laatste ronde gewoon rustig aan deed en geen enkel risico meer nam.
Het eindklassement blijft spannend, maar dan toch vooral voor de tweede en derde plaats. Want hoewel Marquez vandaag geen punten haalde is hij voorlopig de enige rijder die constant genoeg presteert voor de eerste plaats. Zo had hij vandaag nog het geluk dat de meeste punten naar de helemaal kansloze Lorenzo gingen.
Naar de Moto2 heb ik ook gekeken. Die race was eigenlijk veel spannender.

Ik denk niet dat Rossi nog bijna tweede werd maar dat Dovizioso de laatste ronde gewoon rustig aan deed en geen enkel risico meer nam.
Het eindklassement blijft spannend, maar dan toch vooral voor de tweede en derde plaats. Want hoewel Marquez vandaag geen punten haalde is hij voorlopig de enige rijder die constant genoeg presteert voor de eerste plaats. Zo had hij vandaag nog het geluk dat de meeste punten naar de helemaal kansloze Lorenzo gingen.
Naar de Moto2 heb ik ook gekeken. Die race was eigenlijk veel spannender.
0
geplaatst: 4 juni 2018, 09:42 uur
Curry nu ook in bezit van 'de meeste 3-punters in een final' en een 2-0 voorsprong. Gaan ze terugkomen?
0
geplaatst: 4 juni 2018, 15:46 uur
Kronos ken je deze docu ook? Is van dezelfde maker van Faster en Fastest. Is wel een aanrader, ook voor niet motorliefhebbers denk ik wel.
Hitting the Apex (2015) - MovieMeter.nl
HITTING THE APEX - Movie Trailer - YouTube
Hitting the Apex (2015) - MovieMeter.nl
HITTING THE APEX - Movie Trailer - YouTube
0
geplaatst: 6 juni 2018, 13:47 uur
Mjuman schreef:
Geen idee waar die onzekerheid vandaan komt: in feb was - uit monde van Aike Visbeek - al bekend dat Dumoulin de tour zou gaan doen:
Tom Dumoulin ook in Tour de France | WielerFlits
De rugnummers van de ploeg zullen wel uitwijzen wie een 'vrije rol' heeft - dwz als joker kan fungeren.
Geen idee waar die onzekerheid vandaan komt: in feb was - uit monde van Aike Visbeek - al bekend dat Dumoulin de tour zou gaan doen:
Tom Dumoulin ook in Tour de France | WielerFlits
De rugnummers van de ploeg zullen wel uitwijzen wie een 'vrije rol' heeft - dwz als joker kan fungeren.
En vandaag wordt het toch weer als nieuws gebracht...
Hij gaat voor het klassement.
Blijf het jammer vinden dat hij niet vol voor de Tour is gegaan dit jaar, maar dit zal wel een goede ervaring voor hem zijn, en hopelijk kan hij dan in 2019 meedoen om de winst.
1
geplaatst: 6 juni 2018, 16:38 uur
Hij gaat voor de ervaring, aldus Peter Reef, my ass, natuurlijk gaat hij voor het klassement. In hoeverre hij in top mee kan is te bezien, maar die gaat echt als kopman starten, 100% zeker van.
Oomen helpen in Giro toen hij inzag dat hij Froome niet meer kon lossen is 1, hij is echt wel de baas bij Sunweb
Oomen helpen in Giro toen hij inzag dat hij Froome niet meer kon lossen is 1, hij is echt wel de baas bij Sunweb
0
geplaatst: 6 juni 2018, 18:41 uur
Typisch gevalletje nieuws dat eigenlijk geen nieuws is.
Hoe goed ik Dumoulin ook vind, het zal een hels karwei worden om de top tien te halen. De combi Tour + Giro is gewoon amper te doen. Vraag het Quintana, Valverde, Contador of één van de anderen die het probeerden. Kansloos. Behalve als je Marco Pantini heet en piraat van beroep bent
.
Hoe goed ik Dumoulin ook vind, het zal een hels karwei worden om de top tien te halen. De combi Tour + Giro is gewoon amper te doen. Vraag het Quintana, Valverde, Contador of één van de anderen die het probeerden. Kansloos. Behalve als je Marco Pantini heet en piraat van beroep bent
.
0
geplaatst: 6 juni 2018, 20:51 uur
Da's ook wel het mooie van wielrennen, het is zo onvoorspelbaar, op zekere top tien rijders die door hun hoeven gaan (bijv. Aru), jonge renners die blijven presteren (bijv. Karapaz). Wie weet bereikte Tom niet eens z'n topniveau in de Giro en gaat dat nog komen, je weet het niet (oké, oké, de wens is hier de vader van de gedachte).
We gaan het zien!
We gaan het zien!
0
geplaatst: 6 juni 2018, 21:06 uur
Kruiswijk en de Giro 2016 - wat hadden we vooraf gedacht en wat doorstonden we: die vreselijke val door het raken van de sneeuwwand - dreams shattered. K3: Kruiswijk kan klimmen en DKS: Dumoulin kan stoempen. Lijkt me heerlijk om met zo'n duo de tour in te gaan als ploegleider en de concurrentie zand in de ogen te strooien door Dumoulin niet een 1 nummer te geven.
Gentlemen, place your bets - ik zeg na de eerste week weten we meer. Mij lijkt het heerlijk om met twee troeven frank te kunnen koersen. Aan de andere kant: ik heb wel toeppartijtjes verloren zien gaan waarbij iemand drie tienen had
Gentlemen, place your bets - ik zeg na de eerste week weten we meer. Mij lijkt het heerlijk om met twee troeven frank te kunnen koersen. Aan de andere kant: ik heb wel toeppartijtjes verloren zien gaan waarbij iemand drie tienen had

0
geplaatst: 6 juni 2018, 21:17 uur
Mjuman schreef:
Lijkt me heerlijk om met zo'n duo de tour in te gaan als ploegleider en de concurrentie zand in de ogen te strooien door Dumoulin niet een 1 nummer te geven.
Lijkt me heerlijk om met zo'n duo de tour in te gaan als ploegleider en de concurrentie zand in de ogen te strooien door Dumoulin niet een 1 nummer te geven.
Kruijswijk en Dumoulin zitten niet in dezelfde ploeg. Of je moet doelen op het duo Kelderman en Dumoulin?
0
geplaatst: 6 juni 2018, 21:28 uur
Er doen trouwens waarschijnlijk zeven Nederlanders mee die top 10 hebben gereden in een grote ronde: Dumoulin, Kelderman, Mollema, Kruijswijk, Gesink, Ten Dam en Poels (waarvan de helft voor een klassement zal rijden). En dan ook nog met Groenewegen een kanshebber in de sprintetappes. Wat een luxe!
0
geplaatst: 6 juni 2018, 21:34 uur
VladTheImpaler schreef:
Kruijswijk en Dumoulin zitten niet in dezelfde ploeg. Of je moet doelen op het duo Kelderman en Dumoulin?
(quote)
Dat laatste dus; de "K" was krek, Kelderman heeft ook een flinke val gemaakt in Italië(sleutelbeenbreuk), vandaar dat ik warrenstein verkering kreeg (of aan wishful thinking deed).
0
geplaatst: 6 juni 2018, 22:14 uur
Poek schreef:
Er doen trouwens waarschijnlijk zeven Nederlanders mee die top 10 hebben gereden in een grote ronde: Dumoulin, Kelderman, Mollema, Kruijswijk, Gesink, Ten Dam en Poels (waarvan de helft voor een klassement zal rijden). En dan ook nog met Groenewegen een kanshebber in de sprintetappes. Wat een luxe!
En nog een zwik rijders die voor een etappe kunnen gaan, waaronder Geesink, Boom en Mollema en Groenewegen is geen kanshebber meer, maar toegetreden tot een der favorieten
@Mjuman Kelderman valt in principe elke ronde
0
geplaatst: 6 juni 2018, 23:54 uur
Frenz schreef:
En Zoetemelk werd in elke grote wedstrijd altijd tweede - Calimerisch denken is dat nu ook een Rotterdamse aandoening?

0
geplaatst: 7 juni 2018, 10:13 uur
Ik heb in ieder geval weer veel zin in de tour. Meer nog dan dat WK van die andere sport, die hier niet genoemd mag worden 
Even iets anders. Dit mag je ook wel sport noemen dacht ik. Gisteren dit filmpje gezien. Daarna deze, waarna ik klotsende oksels had en meteen weer kon gaan douchen. Ik moet er ff niet aan denken, maar vind het wel ongelooflijk knap en fascinerend om naar te kijken.

Even iets anders. Dit mag je ook wel sport noemen dacht ik. Gisteren dit filmpje gezien. Daarna deze, waarna ik klotsende oksels had en meteen weer kon gaan douchen. Ik moet er ff niet aan denken, maar vind het wel ongelooflijk knap en fascinerend om naar te kijken.
0
geplaatst: 7 juni 2018, 10:21 uur
Mjuman schreef:
.......Calimerisch denken is dat nu ook een Rotterdamse aandoening?..........
(quote)
.......Calimerisch denken is dat nu ook een Rotterdamse aandoening?..........
Neuh, da's Empirisch denken (en in het geval van "die club" hebben we ook de stats tegen)
0
geplaatst: 7 juni 2018, 11:19 uur
Frenz schreef:
Neuh, da's Empirisch denken (en in het geval van "die club" hebben we ook de stats tegen)
Ben geneigd te denken: verwarring van doel (= bereiken van empirie/empirie bedrijven) en middel (= rationeel denken/handelen).
Geloof in eigen (andermans) kunnen is wel de basis, daarom uit de oude doos wat geloof
Die free climbing clips - vergelijkbare zijn hier wel vaker gepost door andere users - zijn echt wel hairy, maar daarom wel veelzeggend: voor de fysieke krachten en de beheersing bij de free climbers, chapeau!
0
geplaatst: 7 juni 2018, 13:22 uur
Het geloof bij de Cavs zal niet heel groot meer zijn, not so GOAT dus
Mjuman The Emipirie strikes back?
Mjuman The Emipirie strikes back?
0
geplaatst: 9 juni 2018, 11:06 uur
4-0 auw, hoewel James de laatste drie wedstrijden met een gebroken hand speelde, las ik net (een klap uit frustratie voor het verliezen van game 1).
Nu maar kijken wanneer Max het verkloot, of ben ik dan te negatief? Hij zegt dat hij niks verandert aan z'n rijstijl, is dat inclusief parkeren in The Wall of Fame?
Nu maar kijken wanneer Max het verkloot, of ben ik dan te negatief? Hij zegt dat hij niks verandert aan z'n rijstijl, is dat inclusief parkeren in The Wall of Fame?
0
Hendrik68
geplaatst: 9 juni 2018, 12:38 uur
Frenz schreef:
Nu maar kijken wanneer Max het verkloot, of ben ik dan te negatief?
Tja, met zulke praat van Max wordt het wel steeds moeilijker positief te blijven. Je kunt nog wel een poosje blijven zeggen dat hij in potentie de beste is, want dat is hij gewoon, maar af en toe je verstand gebruiken is ook een kwaliteit en daarmee komt de minder getalenteerde Ricciardo voorlopig een stuk verder mee. Zou mooi zijn als hij een keer pole haalt, dan start hij en ziet niemand hem terug. Zeg maar dat wat Ricciardo de vorige keer deed.Nu maar kijken wanneer Max het verkloot, of ben ik dan te negatief?
0
geplaatst: 9 juni 2018, 14:26 uur
De NBA kan wel weer gewoon inpakken. Nog even afzien tot de huidige sterren te oud worden of uit zichzelf van ploeg veranderen om de boel weer wat gelijk te trekken en het kan weer spannend worden. Wat een bout-finale.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.