menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van Edgar18
Echt een leuke finale was het niet nee. En daar was ik vooraf al een beetje bang voor. Toch deden de Cavs het beter dan ik verwachtte, de 4-0 uitslag vind ik daarom geflatteerd.

De eerste wedstrijd waren de Cavs gevaarlijk dan ik had verwacht. Toegegeven, de Warriors speelden niet geweldig maar de Cavs deden het onder aanvoering van LeBron uitstekend. Als Hill de vrije worp erin gegooid had, de scheidsrechters geen cruciale fouten hadden gemaakt of J.R. Smith geen TIA'tje had gehad dan hadden de Cavs de eerste gelijk gepakt en was het een heel andere finale geworden.
De tweede wedstrijd waren de Warriors duidelijk beter. LeBron (achteraf met pijnlijke hand) was niet top maar vooral de rest van de Cavs verzaakten hard.
De derde wedstrijd stond het team er opeens weer. Ze begonnen bloedfanatiek en troefden de Warriors op veel fronten af. Helaas bleek Durant de wedstrijd van zijn leven te spelen. Zou hij niet zo uit zijn slof zijn geschoten dan was het toen 2-1 geworden. Maar goed, het werd ietwat ongelukkig 3-0 en vanaf dat moment was de serie wel klaar.
Vanaf de eerste minuten van wedstrijd vier zag je dat het geloof er niet (meer) was bij de Cavs. Omdat de Warriors ook niet geweldig begonnen hielden beide teams tot de rust nog enigszins gelijke tred maar na het zoveelste uitstekende derde kwart van Golden State was het wel klaar. Ik had geen zin in die blije hoofden van Curry, Green en Durant dus ik heb het einde van de wedstrijd niet gehaald.

Hoe het ook gelopen is, de Warriors zijn de terechte kampioen. Ze zijn simpelweg het beste team in de league en lieten dat deze finale weer zien. Ik vond ze zelf sterker dan in de conference finals.

Mijn antipathie richting de Warrios heeft er wel voor gezorgd dat ik sowieso weinig plezier heb beleefd aan deze finale. Ik ben een LeBron supporter maar had er ook uitstekend mee kunnen leven als Houston dit jaar de titel had gepakt. Helaas werden het weer die vervelende Warriors. Ik had al nooit veel met het team maar na de overstap van Durant ben ik er helemaal klaar mee. Curry vind ik een arrogant eikeltje, Green een volslagen debiel die - eerlijk is eerlijk - verschrikkelijk goed kan verdedigen en Durant is alleen maar zo goed omdat ie belachelijk lang is. Het ziet er allemaal ontzettend kneuzig uit wat ie doet maar effectief is het wel.

Ik heb absoluut geen zin in nog een editie Cavs - Warriors dus alleen al daarom hoop ik dat LeBron zijn heil elders zoekt. Of hij zou er echt een wereldster bij moeten krijgen in Cleveland. Maar zelfs dan moet er nog flink aan het team gesleuteld worden om er een serieuze titelkandidaat van te maken.

Toch ben ik minder negatief dan bennerd. Maar dan moeten er een paar dingen gebeuren:
- Houston moet er een goede starter bij krijgen (Cousins bijv.).
- De Celtics moeten op oorlogssterkte komen.
- LeBron moet naar Philadelphia, liefst samen met Kawhi Leonard.

Als die drie dingen gebeuren dan gaan de Warriors het zwaar krijgen volgend jaar.

avatar van JoaMuse
Opvallend vormverschil in de Dauphiné tussen Thomas en Nibali, twee renners die pieken naar de Tour. De eerste te vroeg in vorm, de tweede te laat? Of beide met een verschillende aanloop in topvorm? Het zal over een maand blijken.

Ik denk dat het verschil ook wel is dat Thomas de Tour niet rijdt als kopman. Vaak is hij als knecht in de eerste helft ijzersterk, om vervolgens de laatste week weg te zakken. Ontegenzeggelijk ligt het zwaartepunt in deze Tour juist in de tweede helft, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over Nibali.

avatar van Frenz
Edgar18 schreef:
........Helaas werden het weer die vervelende Warriors. Ik had al nooit veel met het team maar na de overstap van Durant ben ik er helemaal klaar mee. Curry vind ik een arrogant eikeltje, Green een volslagen debiel die - eerlijk is eerlijk - verschrikkelijk goed kan verdedigen en Durant is alleen maar zo goed omdat ie belachelijk lang is. Het ziet er allemaal ontzettend kneuzig uit wat ie doet maar effectief is het wel........


Curry had beter Cocky geheten idd, maar ook eerlijk is eerlijk, hij maakt z'n attitude wel waar. Een beetje de CR7 van de NBA. Durant doe je tekort, je stelling gaat op voor Manute Bol, Durant is niet de meest elegante speler, maar op small (en power) forward spelen met zijn lengte is sowieso al een prestatie. Magic was ook idioot lang voor een pointguard en maakte daar ook gebruik van.

Hendrik68
Vandaag werden weer een aantal dingen duidelijk tijdens de Formule 1.
1. Red Bull heeft het gat met Ferrari en Mercedes weer een stukje kleiner gemaakt.
2. Verstappen bewees wederom, dat als beide Red Bulls de finish halen hij gewoon de beste van de 2 is.
3. Een Formule 1 race blijkt elke keer nog weer saaier te kunnen. Geluk dat Hartley en Stroll op elkaar klapten, anders hadden ze de race schriftelijk af kunnen doen. Niet 1 inhaalmanoeuvre en zelfs nergens een poging daar toe.
4. Met de finishvlag zwaaien en fatsoenlijke TV beelden fabriceren is ook een vak.

avatar van trebremmit
Met alles eens, Verstappen lag vlak achter Botas voor de finish en ze filmen het uitrijden van Vettel, wat was dat irritant zeg. Verder een vreselijk saaie wedstrijd, dat moet toch anders kunnen, bijvoorbeeld die saaie circuits schrappen.

avatar van Frenz
Hendrik68 schreef:
..........Niet 1 inhaalmanoeuvre en zelfs nergens een poging daar toe................


Ho ho ho, Ricciardo ging bij de start Raikonen voorbij naar P5 en ergens midrace ging iemand die al een ronde achterlag iemand anders voorbij die ook al een ronde achterlag, kweenie meer wie, want ik dommelde net weg

avatar van harm1985
Over zo'n anderhalf uur de start van de 24 uur van Le Mans. Kan Toyota dan eindelijk winnen? En zal Alonso nu wel het tweede stukje van de triple crown kunnen toevoegen na zijn uitvalbeurt in de Indy 500 vorig jaar?

avatar van trebremmit
Tikkeltje saaie race in Barcelona, maar mooi dat Lorenzo weer wint want dat betekent dat Marquez niet ongenaakbaar is dit seizoen. Toch ook weer knap van Rossi om nog derde te worden vanaf een zevende startplek. Over twee weken de TT in Assen, waar Rossi misschien weer eens een overwinning kan pakken, het zou mooi zijn, ook omdat ik er dan zelf bij ben.

avatar van Edgar18
Primož Roglič wint zojuist zijn derde etappekoers van dit jaar. De enige andere renners die dit de laatste jaren gepresteerd hebben zijn (voor zover ik kan bedenken) Froome en Valverde. Zeer knappe prestatie van Roglič die ook veel belooft voor de Tour de France. Ik ben benieuwd hoe hij daar gaat presteren. Zowel bergop als in de tijdrit is hij dit jaar weer beter geworden. Meedoen om de overwinning is te hoog gegrepen maar de top tien lijkt me zeker mogelijk. De rest van LottoNL-Jumbo staat er ook goed op. Groenewegen is weer sterker geworden, Tolhoek breekt definitief door dit jaar, Kruijswijk rijdt een degelijke Ronde van Zwitserland en Grøndahl Jansen is een talentvol renner. Die twee rit overwinningen van vorig jaar zouden dit jaar weer mogelijk moeten zijn.

En dan hebben we ook nog Sunweb met Dumoulin, Kelderman die goed in vorm is, Matthews die weer meedoet om het groen plus Mike Teunissen en Søren Kragh Andersen die keihard aan het doorbreken zijn (maar rijden zij de Tour?)

Ik heb er zin in!

avatar van johan de witt
Ik verbaas me er zeer over dat Kruijswijk nog altijd als kopman gezien wordt voor de Tour. Roglic is zoveel completer en moet top-5 kunnen rijden bij zijn debuut. Geweldige renner.

Kelderman vond ik wel weer tegenvallen in Zwitserland, daar verwacht ik niet veel meer van behalve een kleurloze 9e-12e plek.
Moet toch van Dumoulin komen om te vlammen, hopelijk kan hij het geel pakken de eerste week, of in elk geval een factor zijn.

Voor de winst denk ik dat Porte en Quintana zich deze week wel kandidaat gesteld hebben. Maar blijft afwachten met Sky.

avatar van Edgar18
johan de witt schreef:
Kelderman vond ik wel weer tegenvallen in Zwitserland, daar verwacht ik niet veel meer van behalve een kleurloze 9e-12e plek.
Hoe kun je nou zeggen dat een renner die na maanden blessureleed zijn eerste wedstrijdmeters maakt tegenvalt? En plek 9 - 12 kleurloos? Lijkt me een uitstekende prestatie als hij die behaalt in een koers met Froome, Porte, Quintana, Nibali, Dumoulin, Landa, Valverde, Thomas, Bardet, Yates, Uran, Mollema, Roglic, Zakarin, Martin en Fuglsang.

avatar van Poek
Kelderman gaat in principe de Tour als knecht rijden en eventueel als aanvaller. Natuurlijk zou hij als de eerste twee weken goed gaan toch voor een klassement kunnen gaan, maar hij wil als kopman naar de Vuelta, dan is het wel verstandiger in de Tour te gaan doseren.

avatar van johan de witt
Edgar18 schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat een renner die na maanden blessureleed zijn eerste wedstrijdmeters maakt tegenvalt? En plek 9 - 12 kleurloos? Lijkt me een uitstekende prestatie als hij die behaalt in een koers met Froome, Porte, Quintana, Nibali, Dumoulin, Landa, Valverde, Thomas, Bardet, Yates, Uran, Mollema, Roglic, Zakarin, Martin en Fuglsang.

Kijk nog maar eens wie er de laatste jaren 9-12 geworden zijn in de Tour. Zit veel kleurloos materiaal bij.
Kelderman is een prachtrenner, in potentie het grootste Nederlandse rondetalent van de laatste jaren. Maar in Zwitserland zag ik geen enkel plezier in zijn manier van rijden. Het was louter wieltje plakken en zo min mogelijk tijd verspelen. Dan kun je wel een aardig klassement rijden, maar vergooi je toch een beetje je talent.
Ik zie hem dan liever als knecht voor Dumoulin inderdaad dan dat je je hele ploeg laat rijden voor een anonieme 10e of 11e plek.

avatar van Edgar18
Hmmm... ik geloof dat ik er een nogal andere kijk op nahoud .

Ik heb de ronde van Zwitserland redelijk aandachtig gevolgd maar los van de aanval van Quintana eergisteren heb ik geen aanval gezien (van de klassementsmannen). En zelfs met alleen volgen kun je een heel eind komen, vraag maar aan Cadel Evans. Hoe dan ook, oordelen over een renner die zijn eerste meters maakt na maanden aan de kant te hebben gestaan vind ik erg voorbarig.

Ik vermoed dat Sunweb lange tijd op twee paarden zal wedden en kijkt hoe het er na de eerste twee á drie bergritten voorstaat. Dumoulin is (uiteraard) de logische kopman maar gezien zijn enorme inspanning in de Giro verwacht ik niet dat hij mee gaat doen om de bovenste plekken in het klassement. Ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb maar ik vermoed dat ie er in de eerste serieuze bergritten een keer hard doorheen gaat zakken.

En wat betreft die nummers 9 t/m 12 van de laatste jaren..... Contador, Barguil, Martin, Kreuzinger, Mollema, Aru, Quintana, Bardet en Sanchez om er maar eens wat te noemen. Geen koekenbakkers toch?

avatar van johan de witt
Ik doelde meer op Talansky, Ten Dam, Konig, Zubeldia, Frank, Meintjes of Caruso maar dat begrijp jij ook wel.

Natuurlijk een puike prestatie, maar ik zou me er niet 3 weken lang met een hele ploeg voor in de rondte rijden.

avatar van Edgar18
Dat zullen ze ook niet doen verwacht ik. Ze hebben natuurlijk Matthews die meedoet om de groene trui en een aantal renners die een etappe kunnen winnen. Ik verwacht niet dat Sunweb zijn hele tour afstemt op Kelderman maar als hij net zo presteert als in de Vuelta afgelopen jaar dan zal hij zeker wel support krijgen.

Edit: de namen die jij noemt vind ik ook niet slecht hoor. Geen veelwinnaars maar wel hele behoorlijke coureurs.

avatar van Kronos
trebremmit schreef:
Tikkeltje saaie race in Barcelona, maar mooi dat Lorenzo weer wint want dat betekent dat Marquez niet ongenaakbaar is dit seizoen.

Alleen jammer dat Lorenzo momenteel niet echt een bedreiging vormt en Marquez steeds verder uitloopt op degenen die dat waren. Maar het seizoen is nog niet half dus alles kan nog.

trebremmit schreef:
Over twee weken de TT in Assen, waar Rossi misschien weer eens een overwinning kan pakken, het zou mooi zijn, ook omdat ik er dan zelf bij ben.

Leuk! In de jaren negentig ben ik drie keer geweest met de motorfiets. Bij het naar huis rijden word je dan als motorrijder toegezwaaid vanuit auto's, langs de baan en vanop bruggen, echt kilometers lang.

avatar van trebremmit
Dat weet ik, ik woon zo'n 15 kilometer van de baan af. Is elk jaar groot feest hier met TT.

Leuk dat je in de jaren 90 er ook kwam dat waren nog een beetje de ruige jaren van de TT.

avatar van trebremmit
Mooie tweede plek voor verstappen.
Leuk circuit ook wel, maar die strepen zijn wel irritant.

avatar van Poeha
Prima prestatie inderdaad.
Circuit heeft wel een aantal eigenaardig knijpende bochten. En uiteinde pitlane is toch wel lichtjes gevaarlijk.

avatar van iggy
GEWELDIG. Wat is dat een oersaaie sport zeg. Ik vind alleen de start leuk en de eerste 3 rondjes. Daarna kwak ik dat F1 even gemakkelijk weer af.

avatar van trebremmit
Jammer dat de volgende race gelijk met de TT is.
Wie bedenkt zoiets.

avatar van trebremmit
Dat gaat mooi worden morgen, de top 3 vlak bij elkaar qua tijden, Rossi op een goede derde plek. Hopelijk kan hij morgen Marquez bijhouden, maar het zal moeilijk worden, toch hoop ik dat hij net als vorig jaar weer eens kan winnen.

Overigens is het nu wel d-day voor Bendsneyder, die bakt er het hele seizoen nog niks van, en als hij de komende races niet eens wat punten gaat pakken, vrees ik dat hij volgend jaar geen team meer heeft en het over is met zijn motogp carriere.

avatar van harm1985
Ik vind Bo echt zwaar tegenvallen dit jaar. Vorig jaar kon hij zich nog verschuilen achter het feit dat hij met zijn lange postuur in het nadeel is op een Moto3 (al had hij daar bij de Red Bull Rookies geen last van) maar ondanks dat hij niet het beste materiaal heeft dit jaar komt er wel heel weinig uit.

En wat Max betreft: derde podium op rij moet kunnen maar wat komt die Renault veel tekort zeg.

avatar van vigil
Volgens de laatste informatie zou Froome niet mogen starten bij de komende tour

avatar van Edgar18
Die tonen tenminste wel ballen. Al is het natuurlijk ook flink hypocriet want als het Pinot, Bardet of Barguil was geweest dan hadden ze wel gewoon mogen starten. Maar goed, afwachten maar of Sky zich hier ook weer niet onderuit 'klaagt'. Aanstaande dinsdag schijnt het voor te komen.

avatar van Frenz
Wel in de giro mogen starten en TdF niet? Bizar, wat een naar chauvinistisch volkje is dat toch

Gaat gezellig worden bergop als hij via de rechtbank alsnog mag deelnemen.

avatar van johan de witt
johan de witt schreef:

En ja, Bernal is zeker niet uit te vlakken. Zeker als Froome, wat ik wel een beetje verwacht/hoop, een startverbod krijgt van de ASO.

De dag die je wist dat zou komen
Zeer terecht natuurlijk en hopelijk dat ook die batterij advocaten hem niet kan redden dit keer.

avatar van johan de witt
In elk geval maar tot woensdag wachten met de pooltjes dan

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:27 uur

geplaatst: vandaag om 09:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.