MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Frenz schreef:
Maar nu moeten ze echt aan de bak, tegen de Celtics heeft nog nooit een ploeg een 2-0 achterstand goedgemaakt.
Eens moet de eerste keer zijn....

Weer een ongelooflijk fijne wedstrijd. Het publiek wordt wel verwend dit jaar. Twee teams die defensief zeer goed stonden maar aanvallend nogal wat steken lieten vallen. Het zorgde voor een flink spannende wedstrijd.

Respect voor de Celtics dat ze zover zijn gekomen dit jaar. Het moet heel gek lopen willen die de komende jaren het oosten niet gaan domineren. Al hoop ik dat Philadelphia gaat proberen James en Leonard te halen. Wat zou je dan een heerlijke rivaliteit krijgen in het oosten. En daarnaast, twee teams die kunnen wedijveren met de beste teams in het westen.

Maar goed, eerst vannacht het slot in het westen en dan als toetje nog de Finals. Cleveland opnieuw in de NBA Finals, wie had dat voorafgaande aan de play-offs durven voorspellen....

Tja, mss moet ik mijn oude held wel gaan afvallen als hij (de Cavs dan) de finale wint.....

Ik weet niet of afvallen het goede woord is. Michael Jordan is ook één van mijn ultieme sporthelden. Toevallig heb ik een paar weken geleden nog een t-shirt gekocht met zijn iconische slam dunk '88 foto erop. Maar de vraag of LeBron niet nog beter is dan Jordan was wordt wel steeds relevanter.

7/44 3PT%, auw

27 missers achter elkaar, dan wordt het een moeilijk verhaal. Enorm balen dat de Rockets het niet konden afmaken, ze waren de betere in de serie.

Hoogste tijd om de voorspellingen bij te werken.

In het oosten ben ik de enige die de conference winnaar goed heeft. Ataloona verdient wel een puntje voor de juist voorspelde uitslag. In het westen gingen we eensgezind voor Houston, geen punten verdient dus.

Tussenstand na ronde 3:

Ataloona 14 punten
bennerd 18 punten
Edgar18 21 punten
Gretz 12 punten

Omdat niemand de Warriors als eindwinnaar heeft voorspeld is de poule volgens mij al beslist. Er kan nog wel een punt gewonnen worden met een juist voorspelde uitslag maar daarmee kan ik niet meer ingehaald worden.

Nog even buiten mededinging: wat wordt de uitslag van de Finals?

In mijn poule wint Cleveland de finale met 4-3 maar daar is de wens vooral de vader van de gedachte. Als ik reëel ben dan verwacht ik dezelfde uitslag als afgelopen seizoen, 4-1 voor die vervelende Warriors.

Edgar18

Ik durf echt niet meer tegen de Cavs (herstel: LeBron) te wedden. Cavs in zeven.

Btw. Houston gisterenavond Niet normaal zwak (op schot) in de tweede helft. Jammer voor CP3 dat hij wederom de NBA Finals niet haalt, al is hij dit jaar volgens mij verder dan ooit gekomen.

Gefeliciteerd dan maar alvast Edgar18

Ik voorspel 4-2 Cleveland #yolo, maar de kans dat dat gaat gebeuren is natuurlijk nihil. Enkel als we nog niet het absolute topniveau van onze GOAT hebben gezien

Ja, proficiat! Ik ga nog verrassend met zilver aan de haal. Al had ik graag helemaal andere play-offs gezien. Stomme herhaling van zetten nu.

Hoewel, stom? We zien hier misschien wel echt de GOAT aan het werk. En ik ben wel echt een hater. James heeft zijn team letterlijk in de finales geknokt. En ik voorspel dat hij die vechtlust doorzet. Inderdaad Cavs 4-2.

Jullie zijn niet goed wijs alle drie, maar ik hoop zo dat jullie gelijk hebben .

Tegen Houston had ik de Cavs een kans gegeven maar juist tegen Golden State denk ik dat het heel moeilijk wordt. De Warriors kennen de Cavs inmiddels wel, ze weten hoe ze LeBron kunnen bespelen. Misschien moet LeBron drie wedstrijdjes vrijaf nemen en gewoon alles op alles zetten om de andere vier te winnen.

Gretz schreef:
......Enkel als we nog niet het absolute topniveau van onze GOAT hebben gezien

Ho ho ho, eerst winnen, dan GOAT....

misschien

Alle ballen op Kiki dan maar, tot het WK-hebbenwehetnietover begint en the next episode Froomey v Domoulin?

Dumoulin die knecht voor Kelderman, ik kan me d'r niks bij voorstellen

Frenz schreef:
the next episode Froomey v Domoulin?

Dumoulin die knecht voor Kelderman, ik kan me d'r niks bij voorstellen

(een enorm zware) Giro + Tour, ik kan me d'r niks bij voorstellen. Ik verwacht een battle Nibali vs. Quintana. Misschien ook nog Landa en Bardet.

Ook heel benieuwd naar Bernal.

Hendrik68
Teunnis schreef:
Ik verwacht een battle Nibali vs. Quintana. Misschien ook nog Landa en Bardet.
Dat laatste zou best eens kunnen, eerste lijkt me niet. Maar Nibali en Quintana zijn niet goed genoeg meer voor een vermoeide Froome en Dumoulin. Landa en Bardet is een ander verhaal, maar hoe doet Landa het bij een andere ploeg dan Sky? Afwachten. Speciaal voor Bardet heeft de organisatie het aantal tijdritkilometers nog verder teruggeschroefd, maar of het voldoende is? Maar wat denken jullie van Adam Yates? Lijkt me ook een serieuze kandidaat. Van Porte verwacht ik dan weer niks. En Dumoulin komt natuurlijk niet bij voorbaat als knecht naar de Tour. Kan best zo lopen op den duur, maar hij is de kopman en niemand anders. Kelderman bleef de laatste Vuelta voor het eerst een hele ronde op zijn fiets zitten en deed het hartstikke goed, maar dat is nog niet genoeg voor het kopmanschap. Maar dat kan hij gaandeweg de ronde wel afdwingen natuurlijk. Het zit er zeker wel in bij hem.

Landa wil al weg bij Movistar, denk niet dat dat nog wat wordt. Quintana moet het daar nu toch echt doen.
Porte als grote uitdager als hij op de fiets blijft.
Nibali, Bardet of Roglic geloof ik niet in qua eindwinst, maar wel podiumkandidaten.
En ja, Bernal met zo’n luizenploeg is zeker niet uit te vlakken. Zeker als Froome, wat ik wel een beetje verwacht/hoop, een startverbod krijgt van de ASO.
Kan zomaar de nieuwe koning zijn.

Porte even helemaal over het hoofd gezien. Gaat veel winnen met de TTT en ITT. De aankomsten bergaf gaan wel enorm in zijn nadeel zijn. Sinds zijn val vorig jaar daalt ie als een Reichenbach.

Als Dumoulin dan maar niet op hem gaat wachten als ie er nog eens een keer wordt afgereden

Dumoulin zie ik echt niet voor het klassement gaan. Hij weet uberhaupt nog niet zeker of ie de Tour gaat rijden...

Hendrik68
Nee, omdat hij eerst het gevoel moet hebben dat hij voor het klassement kan gaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij voorbaat gaat lopen knechten. Als hij door een slechte dag kansloos wordt en hij kan Kelderman helpen, doet hij het echt wel, maar dat zal zeker niet de insteek vooraf zijn. Althans, dat kan ik me niet voorstellen. Hij heeft nu een reputatie. Als hij in de eerste bergetappe moet lossen begint het bijdehante gezeik direct al: "Zie je wel, de Tour is toch iets anders". Daar zit Tom helemaal niet op te wachten.

Daar trekt hij zich helemaal niets van aan, zou ik juist zeggen. Bovendien reed hij in 2016 ook de Tour zonder klassementsambities, ondanks dat hij een jaar eerder bijna de Vuelta won. Op zijn hoogst zal hij het a la Roglic rijden, niet bewust tijd verliezen, maar ook zonder hoge verwachtingen.

Die eerste week ligt hem prima.
Ik denk dat hij wel een schuin oog op de gele trui heeft.
Maar de laatste week zal er normaal gesproken te veel aan zijn.
Ik twijfel er geen moment aan in elk geval dat hij aan de start zal staan.

Mb.
Ik denk toch dat Froome 'm zal winnen als hij niet geweerd wordt. Ik ben niet overtuigd van Nibali en Quintana, maar goed, zeker eerstgenoemde heeft mij al vaker verrast met een terugkomst in vorm. De Fransen zullen ongetwijfeld weer hopen op Bardet (en stiekem op Barguil), maar ik zie hem niet echt als kandidaat om de Tour ook daadwerkelijk te winnen. Zelfs al doen de hoge heren er alles aan om het zo makkelijk mogelijk voor hem te maken.

Dumoulin zie ik graag voor de Vuelta, maar waarschijnlijk wordt het Tour. Ik ben benieuwd.

Geen idee waar die onzekerheid vandaan komt: in feb was - uit monde van Aike Visbeek - al bekend dat Dumoulin de tour zou gaan doen:

Tom Dumoulin ook in Tour de France | WielerFlits

De rugnummers van de ploeg zullen wel uitwijzen wie een 'vrije rol' heeft - dwz als joker kan fungeren.

en Kiki is naar ronde drie

Wat een zure nederlaag voor de Cavs.

De NBA is een plek waar scheidsrechters het over het algemeen goed doen. Vannacht was daar helaas een uitzondering op. Vier (!!) discutabele calls in het nadeel van Cleveland, allen in het laatste kwart. In twee van de gevallen was het overduidelijk dat de scheidsrechters mis zaten. Als je dan gelijk eindigt hebben de scheidsrechters dus eigenlijk de wedstrijd aan Golden State gegeven. Dat J.R. Smith dan zo lomp is om de laatste aanval te verkloten maakt de deceptie wel helemaal compleet.

Ik ben bang dat dit hard gaat doorwerken in game 2. Geen Thompson erbij, een James waarbij het stoom uit z'n oren komt. Ik vrees dat wedstrijd twee schriftelijk afgedaan kan worden. Doodzonde want deze eerste pot was veel spannender dan ik had durven denken.

Hoe LeBron het deed? Best aardig.

Kom op Lennon en O'Connor! ?

Edit: oei wel een fraaie checkout van Van den Bergh.

Edit 2: Damn die vervelende Kim maakt het af, maar met grote dank aan Dimitri. Dat zeker.

Wat een pot alsnog. Balen van deze loting.

Edgar18 schreef:
Wat een zure nederlaag voor de Cavs.

Net nog ff gekeken, maar ze zijn wel domweg genaaid door de refs, onbegrijpelijk dat daar geen doordringen werd gegeven tegen Durant, met al die videobeelden, hij stond stil.

Op 't laatst niet slim, nee, maar de wedstrijd had toen al gewonnen moeten zijn

Hendrik68
Hieronder een artikel die erop wijst dat we nog jaren moeten wachten voor er echt eens iets aan de doping in deze sport komt. Een voorzitter die het spijtig zegt te vinden dat het zo lang duurt, maar nergens aangeeft dat het roer om moet en al helemaal niet dat ze de afgelopen decennia het roer al om hadden moeten gooien. Een dossier van 1500 pagina's, ja doei. 1 foute plas, 2 jaar schorsing. 2 cijfers en 4 woorden. Moeilijker is het echt niet.

UCI-voorzitter snapt frustraties wielerfans over 'trage' zaak-Froome | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Gisteren is er een snelheidsrecord gebroken bij de Motogp training, er werd door Dovizioso 356 km per uur gereden.
Zometeen de kwalificatie, ben benieuwd, het lijkt er op dat Rossi steeds beter wordt.

Pole Rossi.

Hendrik68
Wat vind jij ervan Bert, als provinciegenoot dat het WK wielrennen waarschijnlijk toch niet naar Groningen en Drenthe komt in 2020? Ik baal er best van eigenlijk. Al kan ik wel een beetje begrijpen dat de provincie Groningen geen miljoenen wil betalen nu de problemen elders in de provincie het nieuws bepalen. Maar toch vind ik het een gemiste kans als het niet doorgaat. Overigens was het oorspronkelijke plan om het WK in 2023 naar het noorden te halen, maar omdat Italië de organisatie in 2020 terug moest geven deed zich nu de kans al voor. Ik weet eigenlijk niet of dit betekent dat het WK in 2023 nu ook van de baan is

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:43 uur

geplaatst: vandaag om 12:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.