menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van gigage
Het is dus nog niet gedaan, zo te lezen. Wanneer kon je dat voor het laatst zeggen na de Alpenritten.

avatar van VladTheImpaler
Tony schreef:
Froome moest toch, nog niet zo lang geleden, ook wachten op Higgins? Zo gaat dat bij Skyt. Zou wel leuk zijn als Thomas nu op zijn beurt ook een keer opzichtig op zijn horloge gaat kijken waar Kuifje toch blijft. .

Alleen toen reed Wiggins al in het geel, dat is nu andersom.

avatar van Tony
VladTheImpaler schreef:
Alleen toen reed Wiggins al in het geel, dat is nu andersom.

Klopt, maar de stalorders zijn voor de Tour al in steen geslagen. Froome is de kopman, Thomas de meesterknecht. Zolang kuifje nog kan winnen is dat plan A, ook voor Thomas.

avatar van Tony
Waar zijn de Belgen eigenlijk in deze Tour? Het is even omgekeerde wereld, he? Nederlanders rijden vooraan in de Tour en Belgen worden 3e op het WK voe... (oeps). Een paar jaar geleden was het nog compleet andersom. Grappig toch?

avatar van johan de witt
Greg van Regelmaat heeft anders geweldig gepresteerd tot dusver.
En de Belgen hebben toch al jaren geen topklassementsrenners meer.

Nog niet - binnen een paar jaar doet Remco Evenepoel in juli ook mee om het geel.

avatar van Nicolage Rico
Tony schreef:
Waar zijn de Belgen eigenlijk in deze Tour? Het is even omgekeerde wereld, he? Nederlanders rijden vooraan in de Tour en Belgen worden 3e op het WK voe... (oeps). Een paar jaar geleden was het nog compleet andersom. Grappig toch?


Deze conclusie kon je 3 jaar geleden al trekken, dat België voetballend beter is en 'wij' in wielrennen.

avatar van Nicolage Rico
Tony schreef:
Froome moest toch, nog niet zo lang geleden, ook wachten op Higgins? Zo gaat dat bij Skyt. Zou wel leuk zijn als Thomas nu op zijn beurt ook een keer opzichtig op zijn horloge gaat kijken waar Kuifje toch blijft.


Wiggins, 6 jaar geleden. Maar je moet niet vergeten dat Froome een Giro in de benen heeft. Het zou ongekend zijn, de Giro en de Tour achter elkaar winnen. Nooit vertoond (uit m'n hoofd).

avatar van Tony
Nicolage Rico schreef:
Deze conclusie kon je 3 jaar geleden al trekken, dat België voetballend beter is en 'wij' in wielrennen.

Jawel, en sinds kort (Dumoulin vorig jaar in de Giro, de Red Devils vorige week) zijn er eindelijk mooie resultaten om die conclusie te bekrachtigen.

Nicolage Rico schreef:
(quote)


Wiggins, 6 jaar geleden. Maar je moet niet vergeten dat Froome een Giro in de benen heeft. Het zou ongekend zijn, de Giro en de Tour achter elkaar winnen. Nooit vertoond (uit m'n hoofd).

Meerdere malen, uit mijn hoofd iig Merckx, Hinault, Roche, Indurain en Pantani als laatste in '98. 4 grote rondes achter elkaar winnen is daarentegen wel ongeëvenaard, dat hebben zelfs Merckx en Hinault nooit gepresteerd.

avatar van Nicolage Rico
O ja, dom. Zevenmaal zelfs. Komt doordat er tegenwoordig telkens geroepen wordt dat de Giro en de Tour achter elkaar onmogelijk zou zijn.

avatar van Mjuman
Nicolage Rico schreef:
O ja, dom. Zevenmaal zelfs. Komt doordat er tegenwoordig telkens geroepen wordt dat de Giro en de Tour achter elkaar onmogelijk zou zijn.


De mensheid wordt niet alleen dom van Google maar ook door te veel waarde te hechten aan het gelöter van Knabbel & Babbel op NPO1

"Hij moet zeker 5 minuten hebben voor de voet van de Alpe d' Huez" en dan het gedoe eromheen. Niettemin: respect voor het koersen van Kruijswijk.

Nicolage Rico schreef:
O ja, dom. Zevenmaal zelfs. Komt doordat er tegenwoordig telkens geroepen wordt dat de Giro en de Tour achter elkaar onmogelijk zou zijn.

Oh ja, Coppi en Anquetil ook nog. Geen verkeerd rijtje al met al. Dat Froome al deze renners overtoept qua prestaties, geeft wel aan dat het - alle negatieve connotaties ten spijt - een uitzonderlijke wielrenner is. Ik zou dan ook liever zien dat Froome wint, dan Thomas. Vooral omdat ik vind dat Thomas enigszins profiteert van de situatie in de koers. Maar liever natuurlijk Dumoulin

avatar van Nicolage Rico
De Haai onderweg naar de Italiaanse zeeën helaas.

avatar van johan de witt
Ja, zonde dat het altijd de verkeerden overkomt.

avatar van Nicolage Rico
Haha, hoop überhaupt niet op dergelijke dingen. Maar je doelt op de witte Keniaan?

avatar van vigil
Nou die weet daar toch alles van, ik zie hem nog rennen

avatar van Nicolage Rico
Daar zijn ze sowieso goed in, die Kenianen.

avatar van Frenz
Onweerwolf schreef:
Jammer dat Kruiswijk het niet heeft kunnen afmaken. Voor een Nederlandse renner is die man verrassend sympathiek. ............


Ik krijg altijd een beetje een Peter Winnen flash back als hij geïnterviewd wordt.

Tom geen verkeerde zaken gedaan vandaag, tenminste, onder de voorwaarde dat Thomas het weer ergens verkloot en dan wordt het cruciaal wie van de twee het meeste inhoud heeft na de Giro. Voorlopig was het wiel van Tom twee keer vóór dat van Froomey.

En niet onbelangrijk, er werden serieuze pogingen gedaan de trein te laten ontsporen, maar die Bernal, phoe, die is de oorzaak dat Kruijswijk het niet haalde

avatar van gigage
Tom profiteert zelf nog het meeste van de SKY train. Het zou een gestolen overwinning zijn mocht hij het hoogste schavot in Parijs halen. De vijfde voor Froome en dan afscheid nemen van de beste renner (ever).

avatar van Bill Evans
Mjuman schreef:
(quote)


De mensheid wordt niet alleen dom van Google maar ook door te veel waarde te hechten aan het gelöter van Knabbel & Babbel op NPO1

"Hij moet zeker 5 minuten hebben voor de voet van de Alpe d' Huez" en dan het gedoe eromheen. Niettemin: respect voor het koersen van Kruijswijk.


Oh, ik vind Dijkstra en Ducrot persoonlijk wel prettig om naar te luisteren. Voor wie ik weg zap is vrouwtje De Graaff. Vraag me niet waarom, maar ze irriteert me.

D & D hadden trouwens toch gewoon gelijk met die 5 min? Hij begon aan de klim met ongeveer 4 min voorsprong en kwam een kleine minuut na de winnaar over de finish.

avatar van Mb.
Mb.
Op wie zetten we vandaag in? Ik verwacht eigenlijk een eenvoudige overwinning voor Sagan. Je zou bijna vergeten dat Demaré ook nog meedoet deze tour maar wellicht kan hij weer eens wat laten zien.

vigil schreef:
(quote)

Niets vreemd aan, dat weet hij van te voren en daar krijgt hij een meer dan riant salaris voor.


Dat snap ik ook wel. Ik zet simpelweg vraagtekens bij de stalorders.

Iedereen gaat er overigens maar voor het gemak er even van uit dat Thomas nog een mindere dag zal hebben - en in het verleden is dat ook gebeurd (of hij viel) - maar met een goede voorsprong, twee overwinningen en het geel om zijn schouders moet ik dat nog maar zien. Maar goed, dan mag Thomas dus in de remmen knijpen. Ik hoop voor Thomas dat ze bij Sky met bonussen werken dan.

Ik ga er niet van uit, maar ik houd er wel rekening mee - zou inderdaad niet de eerste keer zijn dat Thomas er in de derde week doorheen zakt. Waarschijnlijk zal de tactiek in de Pyreneeën zijn: Froome aanvallen, Thomas in het wiel van Dumoulin. Een luxepositie, maar dan moet Froome nog wel die 1,5 minuut kunnen goedmaken. Mocht Thomas zijn niveau vasthouden, dan wint hij gewoon - zie niet hoe Dumoulin die kleine 2 minuten achterstand goed gaat maken dan en verwacht niet dat ze Froome laten winnen als de achterstand meer dan 1,5 minuut blijft.

Voor vandaag is Sagan de absolute topfavoriet, de enige topsprinter die nog over is. Démare, Colbrelli, Kristoff, Laporte, Degenkolb of Boasson Hagen zouden kunnen winnen, maar dan moet Sagan een mindere dag of pech hebben. Sluit het niet uit dat er een groep wegblijft, buiten Bora en evt Groupama en UAE zijn er weinig teams, die voor een massasprint zullen willen rijden.

avatar van Edgar18
gigage schreef:
en dan afscheid nemen van de beste renner (ever).
Stopt Sagan ermee? Of bedoel je Merckx, Hinault of Anquetil want die zijn al gestopt hoor.

avatar van herman
Nicolage Rico schreef:
O ja, dom. Zevenmaal zelfs. Komt doordat er tegenwoordig telkens geroepen wordt dat de Giro en de Tour achter elkaar onmogelijk zou zijn.

Tegenwoordig zit er ook een weekje meer tussen dacht ik, dat scheelt wel.

avatar van Edgar18
herman schreef:
Tegenwoordig zit er ook een weekje meer tussen dacht ik, dat scheelt wel.
Dat was dit jaar eenmalig. De Tour is later begonnen i.v.m. het WK voetbal.

Vroeger zat er volgens mij meer tijd tussen de Giro en Tour. Ik denk dat slechts Pantani de combi heeft gewonnen zoals wij die vandaag de dag kennen.

avatar van Mjuman
Bill Evans schreef:
(quote)


Oh, ik vind Dijkstra en Ducrot persoonlijk wel prettig om naar te luisteren. Voor wie ik weg zap is vrouwtje De Graaff. Vraag me niet waarom, maar ze irriteert me.

D & D hadden trouwens toch gewoon gelijk met die 5 min? Hij begon aan de klim met ongeveer 4 min voorsprong en kwam een kleine minuut na de winnaar over de finish.


D&D zijn voor mij als Peppi & Kokki (en aanverwanten): uiterst irritant qua gesnavel, m.n. lange Maarten - voornamelijk omdat ie telkens weer allerlei taalnouveauté's als jargon wil introduceren - zoals "poef", "snok" etc. En die ander maar doorleuteren/vragen. Ducrot was handiger geweest als ie had verteld waarom je minimaal 5 minuten aan de voet van de laatste nodig zou hebben.

Imo is solo temporijden op het vlak een niet te onderschatten actie: je rijd in je eentje en je moet zorgen dat je achtervolgers/peloton voorblijft. In je eentje tempo houden is veel lastiger dan in een groep; als je met een groep gaat fietsen, wissel je steeds van tempomaker - bij sommige clubs (zoals bij een fietsclub van een café alhier) zijn wel eens meerdere tempogroepen, passend bij jouw kracht/tempo.

Geen andere ploeg dan Sky is zo bewust van de wattages die renners kunnen trappen gedurende een langere periode en daar is hun strijdplan mede op gebaseerd. Zie ook: Watt, een vergelijking tussen Froome en Dumoulin? - wielerprikbord.nl Imo heeft Kruiswijk te veel energie moeten verspillen op het vlakke stuk.

avatar van Nicolage Rico
Bill Evans schreef:
(quote)


Oh, ik vind Dijkstra en Ducrot persoonlijk wel prettig om naar te luisteren. Voor wie ik weg zap is vrouwtje De Graaff. Vraag me niet waarom, maar ze irriteert me.


Ducrot is top, maar ik irriteer me kapot aan die Herbert. Prima als je een voorkeur hebt voor je landgenoten, maar dat hoeft hij niet om de minuut te melden.

De Graaff heeft iets irritants inderdaad, maar ze heeft zichzelf wel sterk verbeterd t.o.v. 5 jaar geleden of langer.

avatar van Tony
Mjuman schreef:
"Hij moet zeker 5 minuten hebben voor de voet van de Alpe d' Huez"

Dat was inderdaad precies genoeg geweest, toch? Of ken ik nou zo slech rekenen?

avatar van Mjuman
Tony schreef:
(quote)

Dat was inderdaad precies genoeg geweest, toch? Of ken ik nou zo slech rekenen?


Nee, alleen sleg spellen - maar dat is niet 't punt. Zonder toelichting leek het erop alsof Ducrot ie er een slag naar sloeg; 4 was te weinig zei ie, en 5 zou kunnen volstaan.

Maar zelfs dat is nog de vraag, omdat iets uit de lengte (duur) of breedte (inspanning) komt; ik denk dat Kruiswijk te veel van zijn vermogen op het vlakke stuk heeft verbruikt - een piekvermogen van zeg 484 watt kan Dumoulin leveren gedurende een proloog en vervolgens gaat het erom hoe snel het geleverde vermogen terugloopt; bij Kruiswijk was dat dus zichtbaar snel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:17 uur

geplaatst: vandaag om 06:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.