MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Benieuwd naar vandaag. Die laatste klim loont zich wel om nog wat seconden te pakken op Froome en/of Thomas.

Mb.
gigage schreef:
(quote)

De identificatie van renners is al lang en breed gedaan op diverse live blogs en tickers (oa NOS.nl) als de heren nog naar het kleur helmpje en de punt knieen zitten te turen. Ze zouden het gewoon ook op kunnen lezen.
Ik schakel vaak tussen José Been/Karsten Kroon (eurosport) en bij reclames naar D&D (ned 1) . De poëtische zinsnedes van de Vlamingen zijn niet aan mij besteed.
Zo zie je Flecha nog even de Alpe d huez oprijden (Als infotainment) met 25 het uur voorbij de amateurs alsof ze stil staan. geweldig!

Eurosport is vaak ook meer dan prima inderdaad. Maar zij zenden de Tour niet uit toch? Ik heb dat eigenlijk niet gecontroleerd.

Luister en kijk er nu naar

Waaiers!

Knap dat Dumoulin in z'n eentje zo tegen Froome / Thomas weet op te boksen. Maar toch... had hij maar Kelderman bij zich gehad

Mb.
Mooie strijd gezien voor de overwinning vandaag. Jammer van Stuyven. Had het hem wel gegund. Daarachter toch ook interessant tussen de klassementsmannen. Thomas durfde niet samen met Dumoulin het gaatje met Froome te vergroten. Had hij wel gekund denk ik.

Hoe schatten jullie Roglic eigenlijk in ten opzichte van Dumoulin in de aankomende tijdrit? Het is afwachten hou hij zich verhoudt in de Pyreneeën maar daar kunnen Dumoulin en die twee van Sky zich nog op verkijken.

Mijn verwachtingen wat betreft de tijdrit qua verhoudingen binnen de top vier: 1) Dumoulin, 2) Roglic, 3) Thomas, 4) Froome.

Ook weer heel knap wat Sagan vandaag flikt. Die gaat denk ik nog wel een keer meezitten in een vlucht. De poging van Stuyven leek wel een beetje op die van Kruijswijk.

Mb. schreef:
(quote)

Eurosport is vaak ook meer dan prima inderdaad. Maar zij zenden de Tour niet uit toch? Ik heb dat eigenlijk niet gecontroleerd.

Vandaag wel in ieder geval

Edgar18 schreef:
Mijn verwachtingen wat betreft de tijdrit qua verhoudingen binnen de top vier: 1) Dumoulin, 2) Roglic, 3) Thomas, 4) Froome.

Eens, maar niet zo dat Tom ff een dikke 1,5 minuut goedmaakt op iets meer dan 30km, maar goed, we gaan er nog steeds van uit dat Thomas een slechte dag heeft in de Pyreneen (of niet op z'n fiets blijft zitten).

En net als de Giro kunnen we nu alsvast zeggen dat we de derde week ingaan en het nog steeds een wedstrijd is.

Zou er na vandaag dan toch een kruisje over Demare heengaan? Ik vrees ervoor....

Mollema wil wel heel erg graag mee in de ontsnapping.

En dat is gelukt...

Verrassend genoeg ook Sagan mee!

Tja, het wordt niet voor het eerst gezegd en waarschijnlijk ook niet voor het laatst; het is een geweldige renner met een gigantisch leeuwenhart die er altijd voor gaat, ook al is er weinig kans op succes. En onverzadigbaar.
Of heeft hij het geld erg nodig in verband met zijn scheiding?

Toch blijf ik het ook bijzonder vinden dat het lichaam zichzelf kan herstellen tijdens zo'n koers en mannen als Mollema en Terpstra toch meezitten in de ontsnapping vandaag

Jammer dat de regen niet doorzette, dan had Verstappen nog een kans gehad.

Tja, beetje geblunder (achteraf makkelijk kletsen natuurlijk) van Max / Red Bull met die bandenwissels. Hamilton was ook op weg naar binnen, maar bedacht zich op het laatste moment en won de wedstrijd. Klasse gedaan.

Ik vond het jammer dat Bottas hem voor moest laten, ik snap het wel, maar ik denk dat Verstappen zoiets niet zou doen.

O o die Vettel. Gooit misschien het kampioenschap weg. Als enige gecrasht

Edgar18 schreef:

Mollema wil wel heel erg graag mee in de ontsnapping.

Welk treetje van t podium gaat t worden!

vigil schreef:
Welk treetje van t podium gaat t worden!
Ik gok op het onderste...

Dat is nog eens anders Tour kijken.....

Had die Brailsford toch gelijk over de Fransen.

Werkt misschien wel net zo goed als die puffer

Na bijna 100km koers nog altijd geen kopgroep...

Mollema kan zo langzamerhand weer aan zijn klassement gaan denken

vigil schreef:
Mollen kan zo langzamerhand weer aan zijn klassement gaan denken

Haha, een mooie top 10 positie lijkt er wel in te zitten inderdaad als hij de komende dagen zo door rijdt

Waar is Movistar nou weer mee bezig...

Suffe rit.
Morgen moet het dan maar.

Mb.
Toch een ietwat saaie rit - zeker wat betreft de klassementsmannen. Jammer van de val van Yates, maar ik denk dat Alaphilippe hem ook zonder val had ingehaald. Ik vind de inzet van Gesink bewonderenswaardig, maar het getuigd niet van tactisch inzicht. Nu is het natuurlijk geen explosieve renner dus hij is ook wel toevertrouwd tot het "zwoegen", maar een beetje meer reserve lijkt me toch handig. Anders komt die etappewinst in de Tour echt niet.

Ik ben benieuwd of Dumoulin morgen in zo'n korte rit zich staande kan houden. Zou ook zomaar er doorheen kunnen zakken. Ik verwacht dat Froome gewoon stand houdt.

VladTheImpaler schreef:
Waar is Movistar nou weer mee bezig...

Sky helpen.

Vette rit juist. Klassement is overrated, vluchtersgroepen vind ik stiekem gewoon veel leuker om naar te kijken en zeker vandaag was daar heul veul dynamiek te vinden. Alaphilippe is tot dusver de grote man van de Tour.

Ieder z'n ding, persoonlijk vind ik dat die titel naar Sagan moet. We hebben sprintersduels waar Jerommeke2.0 kwam bovendrijven. De vluchters, met Avermaet & Gilbert die mooie dingen lieten zien. Thomas als dè klassementsman (tot dusver).

Kortom, voor ieder wat wils. Waarbij theoretisch nog twee Nederlanders de onbetwiste grote man van de Tour kunnen worden, die ene maakt zelfs een reële kans, want waarom zou alleen Froome last hebben van de Giro.

En dat allemaal met nog maar 4 etappes en een Parijs criterium voor de boeg!

Vanavond zijn we allemaal een stuk wijzer. Mooi dat het logge instituut Tour de France toch op zoek is naar manieren om de ronde aantrekkelijker te maken. Van mij mogen ze de korte etappe ieder jaar terug laten komen, alleen al door de zenuwen die de renners er vantevoren bij voelen. Spectakel haast verzekerd!

Eens! Als je kijkt naar de rit van gisteren, is heeft die eerste 100 km geen nut, anders dan het vermoeien van de renners. Mede daardoor hielden de favorieten hun kruit droog. Ben benieuwd naar vandaag, ik verwacht dat Froome vandaag de koers naar zijn hand gaat zetten, maar hoop op een coup van Tom!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:35 uur

geplaatst: vandaag om 01:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.