Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2019, 10:16 uur
Ja oké maar Stybar heeft wel iets meer klassieker kilometers in de benen 

4
geplaatst: 11 april 2019, 11:47 uur
March Madness is inmiddels achter de rug. Dat betekend dat het volgende grote evenement binnen het Amerikaanse basketball er weer aan komt; de NBA Playoffs. Detroit Pistons is het laatste team dat zich bij het selectieve lijstje van 16 teams voegt die mogen strijden om de titels van hun respectievelijke conference en tenslotte de NBA titel. Fijn om de Pistons (één van mijn favoriete teams, al liggen de hoogtijdagen van de tweede helft van de jaren 80 en de periode 2003-2006 ver achter ons) er weer bij te hebben.
Zo ziet de bracket eruit voor dit jaar:
https://pbs.twimg.com/media/D32Xh0sW0AAUwQb.jpg
In het Westen ontlopen de Spurs (mijn favoriete team) en OKC in de eerste ronde de topfavoriet (Golden State Warriors) dankzij een puik slot van het reguliere seizoen. De verrassende Clippers presteren aan het einde toch wat minder goed en vallen van plek 6 in de ranglijst naar plek 8 en moeten het tegen het beste team uit het Westen (en wellicht van de gehele NBA) opnemen: de Warriors. Zij zijn de topfavoriet om opnieuw een titel te behalen en hun dynastie (daar kunnen we nu toch wel van spreken) te verlengen. In de tweede ronde wacht echter naar alle waarschijnlijkheid de Rockets; het team van de wandelende recordbreker James Harden. De Spurs en OKC worden slechts 6e en 7e in het westen, maar zitten zodoende wel in een prima deel van de loting. Al zal het ontketende Denver een (waarschijnlijk té) moeilijke opgave worden voor de Spurs. OKC zie ik wel afrekenen met het hoger geplaatste Portland. Zeker nu die eersten beschikken over een ontketende Westbrook en George en Portland hun center Nurkic hebben zien kwijtraken aan een zware blessure. De Warriors zijn echter hoe dan ook de favoriet in het westen.
In het oosten is het vooral een vraagteken hoe het gaat verlopen. De Bucks hebben het beste record in handen, maar zijn onervaren en hebben te kampen gehad met veel blessureleed. Ze hebben echter ook de Greek Freak (Antetounkoumpo) in huis; een MVP-kandidaat die nog lang niet uitgeleerd is en iedere belangrijke wedstrijd beter lijkt te worden. De opvolger van LeBron James. In de tweede ronde wacht waarschijnlijk Boston (al sluit ik niet uit dat de Pacers - weliswaar zonder sterspeler Oladipo - kunnen verrassen). Die hebben ondanks een reusachtig sterke en brede selectie een matig seizoen. Eens kijken of ze, nu het ertoe gaat doen, kunnen vlammen.
In de andere helft van de loting zijn de twee sterkste teams Toronto en Philadelphia. Het eerste team heeft een brede selectie en Kawhi Leonard - de voormalige sterspeler van mijn Spurs. Die (Judas)hebben ze goed weten te sparen dit seizoen en hij kan nu echt losgaan in de playoffs. Philadelphia heeft allesbehalve een brede selectie, maar hebben wel een van de beste startende lineups van de gehele NBA. Op papier dan; ze hebben slechts sporadisch met z'n vijven gespeeld. En alleen Embiid lijkt in staat om in zijn eentje een wedstrijd te doen kantelen. Ik heb er een hard hoofd in, maar Philly heeft al zijn hoop op dit jaar gevestigd (draft picks + rolspelers weggeruild en Butler en Harris' contracten lopen af).
Kortom, dat wordt weer smullen.
Zo ziet de bracket eruit voor dit jaar:
https://pbs.twimg.com/media/D32Xh0sW0AAUwQb.jpg
In het Westen ontlopen de Spurs (mijn favoriete team) en OKC in de eerste ronde de topfavoriet (Golden State Warriors) dankzij een puik slot van het reguliere seizoen. De verrassende Clippers presteren aan het einde toch wat minder goed en vallen van plek 6 in de ranglijst naar plek 8 en moeten het tegen het beste team uit het Westen (en wellicht van de gehele NBA) opnemen: de Warriors. Zij zijn de topfavoriet om opnieuw een titel te behalen en hun dynastie (daar kunnen we nu toch wel van spreken) te verlengen. In de tweede ronde wacht echter naar alle waarschijnlijkheid de Rockets; het team van de wandelende recordbreker James Harden. De Spurs en OKC worden slechts 6e en 7e in het westen, maar zitten zodoende wel in een prima deel van de loting. Al zal het ontketende Denver een (waarschijnlijk té) moeilijke opgave worden voor de Spurs. OKC zie ik wel afrekenen met het hoger geplaatste Portland. Zeker nu die eersten beschikken over een ontketende Westbrook en George en Portland hun center Nurkic hebben zien kwijtraken aan een zware blessure. De Warriors zijn echter hoe dan ook de favoriet in het westen.
In het oosten is het vooral een vraagteken hoe het gaat verlopen. De Bucks hebben het beste record in handen, maar zijn onervaren en hebben te kampen gehad met veel blessureleed. Ze hebben echter ook de Greek Freak (Antetounkoumpo) in huis; een MVP-kandidaat die nog lang niet uitgeleerd is en iedere belangrijke wedstrijd beter lijkt te worden. De opvolger van LeBron James. In de tweede ronde wacht waarschijnlijk Boston (al sluit ik niet uit dat de Pacers - weliswaar zonder sterspeler Oladipo - kunnen verrassen). Die hebben ondanks een reusachtig sterke en brede selectie een matig seizoen. Eens kijken of ze, nu het ertoe gaat doen, kunnen vlammen.
In de andere helft van de loting zijn de twee sterkste teams Toronto en Philadelphia. Het eerste team heeft een brede selectie en Kawhi Leonard - de voormalige sterspeler van mijn Spurs. Die (Judas)hebben ze goed weten te sparen dit seizoen en hij kan nu echt losgaan in de playoffs. Philadelphia heeft allesbehalve een brede selectie, maar hebben wel een van de beste startende lineups van de gehele NBA. Op papier dan; ze hebben slechts sporadisch met z'n vijven gespeeld. En alleen Embiid lijkt in staat om in zijn eentje een wedstrijd te doen kantelen. Ik heb er een hard hoofd in, maar Philly heeft al zijn hoop op dit jaar gevestigd (draft picks + rolspelers weggeruild en Butler en Harris' contracten lopen af).
Kortom, dat wordt weer smullen.
0
geplaatst: 11 april 2019, 23:42 uur
Weinig aan je verhaal toe te voegen Ataloona. Ik verwacht dat de eerste ronde niet heel spectaculair wordt en ik voorzie eigenlijk maar spanning bij twee wedstrijden: POR - OKC en BOS - IND. De tweede ronde belooft meer spektakel met o.a. de Warriors en Rockets.
Helaas zal ik er dit jaar minder van kunnen zien dan voorheen. Af en toe maar wat opnemen en proberen de volgende dag terug te kijken.
Helaas zal ik er dit jaar minder van kunnen zien dan voorheen. Af en toe maar wat opnemen en proberen de volgende dag terug te kijken.
0
geplaatst: 14 april 2019, 10:35 uur
Toch wel een verrassende nacht met drie van de vier wedstrijden die tegen de odds in zijn gegaan.
Mooie overwinning van de Magic, sterk spel van de Spurs al hadden de Nuggets eigenlijk gewoon moeten winnen. Hun fouten hebben de Spurs in het zadel geholpen. Voor de 76ers is het te hopen dat Embiid snel helemaal fit is anders kan het nog een moeilijk verhaal worden tegen de Nets in een prima vorm. De Warriors winnen makkelijk en terecht maar wat een onsympathiek poep team vind ik dat toch.
Mooie overwinning van de Magic, sterk spel van de Spurs al hadden de Nuggets eigenlijk gewoon moeten winnen. Hun fouten hebben de Spurs in het zadel geholpen. Voor de 76ers is het te hopen dat Embiid snel helemaal fit is anders kan het nog een moeilijk verhaal worden tegen de Nets in een prima vorm. De Warriors winnen makkelijk en terecht maar wat een onsympathiek poep team vind ik dat toch.
0
geplaatst: 14 april 2019, 13:23 uur
Zowat iedereen is het met dat laatste eens, vrees ik. Please, geen Durant bij de Knicks volgend jaar.
Inderdaad wel een vreemde nacht geweest. Toch twee echte upsets.
Inderdaad wel een vreemde nacht geweest. Toch twee echte upsets.
1
geplaatst: 14 april 2019, 13:41 uur
Tsja, Durant. Geen idee wat ie gaat doen. Lastige persoon om in te schatten. Wellicht blijft ie gewoon bij Golden State. Hij kan echter overal naartoe. Hij kan naar de Knicks; de Clippers; Philly als ze Butler en Harris geen contract aanbieden; zelfs de Lakers. Dat laatste zie ik dan, gelet op de chemie, weer niet zo snel gebeuren, maar het is een optie. De Lakers zullen m.i. uiteindelijk eerder bij Anthony Davis of Kawhi Leonard (die vervolgens weer bij de Raptors lijkt te willen blijven) uitkomen. Hoe dan ook gaat het weer een drukke free agency worden komende zomer.
Over gisteravond. Ik vond eigenlijk alleen Orlando een flinke upset. Die doen het goed de afgelopen maanden, geen twijfel, maar Toronto is fit, compleet, heeft een geweldige frontcourt in Siakam en Leonard; een goede spelverdeler in Lowry; een veelzijdige center in Gasol en ook nog eens een gebalanceerde bank. En belangrijker nog: ze willen zich bewijzen na 3 à 4 mislukte Playoff-series. Dat ze dan gelijk hun eerste wedstrijd verliezen is wel heel merkwaardig.
De Nets doen het erg goed en hebben een ontzettend getalenteerd team (ook in de breedte). Philly is - zeker met een niet-fitte Embiid - bijzonder kwetsbaar. Het lukt ze ook niet om meerdere spelers in hun starting line-up goed te laten spelen. Nu was Butler goed, maar komen Harris en Simmons niet opdagen. En hun reservespelers zijn echt niet van het niveau dat een team in deze fase nodig heeft. Misschien kun je er nu nog mee weg komen in het oosten, maar dit team gaat nooit van een Houston of Golden State winnen. Ik was in ieder geval niet verbaast dat het gisteren gelijk misging. Vorig jaar verloren ze ook al hun eerste thuisgame tegen de Miami Heat. Ze gaan vast wel door, maar ik heb al geruime tijd mijn twijfels over Philly.
Dat de (altijd ervaren) Spurs van de Nuggets wonnen vond ik helemaal geen verrassing. Ik heb in mijn bracket een 4-3 ingevuld in het voordeel van de Nuggets, maar het kan net zo goed andersom zijn. De Spurs zijn er altijd klaar voor, terwijl de Nuggets - hoe getalenteerd ook - een aantal 'chokers' heeft. Brede en sterke selectie, maar Jokic durft op beslissende momenten niet te schieten (en laat zich laat in de wedstrijd vaak gek maken), Gary Harris is dit seizoen een twijfelgevalletje, en Murray heeft met een goede verdediger op hem een matige driepunt-jumpshot. Daarbij heeft alleen veteraan Millsap echte playoff-ervaring. In close games is San Antonio gewoon beter in het afmaken met clutchspelers als Aldridge, Gay en DeRozan. En als een Derrick White dan ook nog eens topgames gaat afleveren (die dunk in de 1-op-1 tegen Millsap!), dan maak je een reële kans.
Maar bennerd: wie moeten de Knicks dan nemen? Ze hebben misschien wel de grootste kans op een no. 1 draft pick (en dat wordt dan waarschijnlijk Zion Williamson of Ja Morant) en veel cash mogelijkheden. Stel, ze draften Zion, dan hebben ze nog genoeg geld over om Durant en bijvoorbeeld Irving een maxcontract aan te bieden. Je zou wel gek zijn natuurlijk als je die kans aan je voorbij laat gaan. De Knicks hebben de kans om het volgende superteam samen te stellen. Er moet een keer een titel komen
Over gisteravond. Ik vond eigenlijk alleen Orlando een flinke upset. Die doen het goed de afgelopen maanden, geen twijfel, maar Toronto is fit, compleet, heeft een geweldige frontcourt in Siakam en Leonard; een goede spelverdeler in Lowry; een veelzijdige center in Gasol en ook nog eens een gebalanceerde bank. En belangrijker nog: ze willen zich bewijzen na 3 à 4 mislukte Playoff-series. Dat ze dan gelijk hun eerste wedstrijd verliezen is wel heel merkwaardig.
De Nets doen het erg goed en hebben een ontzettend getalenteerd team (ook in de breedte). Philly is - zeker met een niet-fitte Embiid - bijzonder kwetsbaar. Het lukt ze ook niet om meerdere spelers in hun starting line-up goed te laten spelen. Nu was Butler goed, maar komen Harris en Simmons niet opdagen. En hun reservespelers zijn echt niet van het niveau dat een team in deze fase nodig heeft. Misschien kun je er nu nog mee weg komen in het oosten, maar dit team gaat nooit van een Houston of Golden State winnen. Ik was in ieder geval niet verbaast dat het gisteren gelijk misging. Vorig jaar verloren ze ook al hun eerste thuisgame tegen de Miami Heat. Ze gaan vast wel door, maar ik heb al geruime tijd mijn twijfels over Philly.
Dat de (altijd ervaren) Spurs van de Nuggets wonnen vond ik helemaal geen verrassing. Ik heb in mijn bracket een 4-3 ingevuld in het voordeel van de Nuggets, maar het kan net zo goed andersom zijn. De Spurs zijn er altijd klaar voor, terwijl de Nuggets - hoe getalenteerd ook - een aantal 'chokers' heeft. Brede en sterke selectie, maar Jokic durft op beslissende momenten niet te schieten (en laat zich laat in de wedstrijd vaak gek maken), Gary Harris is dit seizoen een twijfelgevalletje, en Murray heeft met een goede verdediger op hem een matige driepunt-jumpshot. Daarbij heeft alleen veteraan Millsap echte playoff-ervaring. In close games is San Antonio gewoon beter in het afmaken met clutchspelers als Aldridge, Gay en DeRozan. En als een Derrick White dan ook nog eens topgames gaat afleveren (die dunk in de 1-op-1 tegen Millsap!), dan maak je een reële kans.
Maar bennerd: wie moeten de Knicks dan nemen? Ze hebben misschien wel de grootste kans op een no. 1 draft pick (en dat wordt dan waarschijnlijk Zion Williamson of Ja Morant) en veel cash mogelijkheden. Stel, ze draften Zion, dan hebben ze nog genoeg geld over om Durant en bijvoorbeeld Irving een maxcontract aan te bieden. Je zou wel gek zijn natuurlijk als je die kans aan je voorbij laat gaan. De Knicks hebben de kans om het volgende superteam samen te stellen. Er moet een keer een titel komen

0
geplaatst: 14 april 2019, 16:56 uur
In alle eerlijkheid hoop ik op Kyrie en Zion. Durant vind ik gewoon een ongelooflijk moeilijke speler om leuk te vinden, al was hij bij de Sonics wel enorm sympathiek. Ik heb geen zin in een snelle titel, ik wil een net fundament voor een sterke dynasty.
0
geplaatst: 14 april 2019, 17:11 uur
Wat een saaie klassiekers zeg, Vlaanderen en Roubaix. Zeldzaam vervelende edities.
En dan moeten de AGR en Luik nog komen
En dan moeten de AGR en Luik nog komen

0
geplaatst: 14 april 2019, 17:14 uur
Gilbert na vandaag nog een stukje heiliger geworden. Wat een erelijst 

0
geplaatst: 14 april 2019, 17:14 uur
Diepe buiging voor Gilbert, die had ik niet zien aankomen! En saai? Dit was een prachtige koers man hahaha
0
geplaatst: 14 april 2019, 17:48 uur
Die Politt man man, als een veredelde knecht reed hij voor Gilbert. Totaal geen strijd, net als vorige week.
En nee, ik ben geen fan van Philippje, maar dat was al duidelijk denk ik

0
geplaatst: 14 april 2019, 17:56 uur
johan de witt schreef:
Die Politt man man, als een veredelde knecht reed hij voor Gilbert. Totaal geen strijd, net als vorige week.
Geen strijd? Het is vanaf de start tot aan het einde koers geweest man. Ik lees soms echt berichten van jouw hier met verbazing

0
geplaatst: 14 april 2019, 18:03 uur
Nee strijd om de eindzege begint het al mee. Politt rijdt Gilbert in een zetel naar de zege. Of noem je dat een sprint.
Dan Vanmarcke die niet meewerkt met Sagan...
En Greg die zit te slapen.
Nee, had het een stuk strijdvoller verwacht.
Mathieu, kom er maar in
Mathieu, kom er maar in

0
geplaatst: 14 april 2019, 18:19 uur
johan de witt schreef:
Nee strijd om de eindzege begint het al mee. Politt rijdt Gilbert in een zetel naar de zege. Of noem je dat een sprint.
Mathieu, kom er maar in
Mathieu, kom er maar in
De strijd (om de eindzege) gebeurt niet alleen maar in de laatste 20km he. Daarbij vergeet je dood leuk dat het Politt is die Sagan, Vanmarcke en Lampaert eraf rijd op een van de laatste stroken. Alleen Gilbert kon volgen, en die liet al de hele koers zien een van de sterkste te zijn. En wat moet Politt dan doen? Maar in het wiel van Gilbert blijven en gokken dat hij wel rijd? Van de renners voorop had Politt sowieso de sprint verloren van Gilbert, en van Sagan als die er nog bij zou zitten.
0
geplaatst: 14 april 2019, 18:22 uur
Tuurlijk, een beetje bluffen in de laatste 5 km kan nooit kwaad, beter dan je als een loopjongen van het oppermachtige QS te laten zien. Gilbert wil dit winnen dus die was echt wel vol doorgegaan en dan had Nils best een kans kunnen hebben.
Dit leek nergens naar.
Dit leek nergens naar.
0
geplaatst: 14 april 2019, 18:26 uur
Ik vind dat je het echt zwaar overdrijft wat betreft Politt, maar oke. Ik vraag me echt alleen af wanneer je een koers wel spannend of met strijd vind? Want als je dat van vandaag niet vond, dan heb je echt een hoge standaard wat dat betreft 

0
geplaatst: 14 april 2019, 18:39 uur
Mijn afkeer voor QS (en Sky in de grote rondes) speelt zeker een rol bij het kijkplezier
Had het mooi gevonden als Van Aert hier heroïsch had gezegevierd of Greg een nummertje had getoond.
Maar dit, Gilbert achter een Duitse derny, no please
Had het mooi gevonden als Van Aert hier heroïsch had gezegevierd of Greg een nummertje had getoond.
0
geplaatst: 14 april 2019, 18:45 uur
johan de witt schreef:
Mijn afkeer voor QS (en Sky in de grote rondes) speelt zeker een rol bij het kijkplezier
Vanwaar de afkeer tegen QS? Puur vanwege de dominantie? Want ik vind persoonlijk de manier van koersen van QS juist leuk om te zien. Wat betreft de afkeer tegen Sky sluit ik me bij aan.
0
geplaatst: 14 april 2019, 18:52 uur
De dominantie, en uiteraard ook het verleden.
Niemand met zoveel boter op zijn hoofd dan oom Patrick.
Niemand met zoveel boter op zijn hoofd dan oom Patrick.
0
geplaatst: 14 april 2019, 21:55 uur
Echt jammer dat Rossi niet gewonnen heeft, hij was zo dichtbij, maar wel heel mooi voor Rins om zijn eerste MotoGP te winnen, prachtig om te zien hoe blij hij was. En de spanning is weer terug in de wk stand, jammer voor Marquez maar zijn valpartij maakte de race wel mooier.
0
geplaatst: 14 april 2019, 22:12 uur
Rossi zou met een eerste plaats ook aan de leiding gekomen zijn in het kampioenschap maar Rins was gewoon sneller. Mooie overwinning. Marquez had een echte pechdag. Vallen in de race, vallen bij het proberen de motor weer overeind te zetten en tenslotte nog eens vallen bij het proberen de motor weer aan de praat te krijgen. Dovi mag van geluk spreken. Geen kans op het podium maar toch op de eerste plaats in het kampioenschap komen.
0
geplaatst: 15 april 2019, 16:54 uur
Iemand de podcast De Grote Plaatvan Blaudzun en muziekjournalist / ex-wielrenner John den Braber al beluisterd? Wanneer het over koers gaat vind ik beiden zeer te pruimen maar op muzikaal gebied spuien ze louter plattitudes ("klinkt lekker zeg") en geven slechte tips.
1
geplaatst: 16 april 2019, 08:45 uur
Edgar18 schreef:
Toch wel een verrassende nacht met drie van de vier wedstrijden die tegen de odds in zijn gegaan.
De Warriors winnen makkelijk en terecht maar wat een onsympathiek poep team vind ik dat toch.
De Warriors winnen makkelijk en terecht maar wat een onsympathiek poep team vind ik dat toch.
Nou, vannacht was pas een echte upset. De Warriors verliezen thuis van de Clippers nadat ze een voorsprong van 31(!) punten weggeven. HAHAHA
0
geplaatst: 16 april 2019, 15:12 uur
Nu twee keer de Clippers in eigen huis. Voor het mooie zou Durant of Curry eigenlijk een blessuretje moeten krijgen dan kan het nog wel eens een memorabele play-off serie worden 

0
geplaatst: 16 april 2019, 16:04 uur
Dan zijn de tafels inderdaad wel gedraaid ? Stel je voor, dan krijgen we nog eens spannende play-offs.
0
geplaatst: 17 april 2019, 17:56 uur
vigil schreef:
Is het heel gewaagd om voor zondag in te zetten op VdP?
Je kan bij Betway maar liefst vier keer de inzet winnen!
0
geplaatst: 18 april 2019, 14:53 uur
vigil schreef:
Flip leek me de torenhoge favoriet, maar we hebben gisteren kunnen zien hoe VdP zich er tot verhoudt. Wel hebben we de laatste twee jaar kunnen zien dat het nieuwe parcours een stuk minder voorspelbaar is. Kijkend naar de odds, zou ik op Schachmann wedden. Lutsenko vind ik ook een gevaarlijk onderschatte outsider, al is hij niet echt rap in de sprint.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.