Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
1
geplaatst: 18 april 2019, 15:38 uur
Kan je ook ergens inzetten dat MvdP vierde wordt? Die kans lijkt me namelijk vrij groot.
0
geplaatst: 18 april 2019, 16:02 uur
De lijst met kanshebbers/favorieten is ook voor de heuvelklassiekers erg groot, en alleen maar mooi. Maar Van der Poel hoort zeker bij de grote favorieten. Het was indrukwekkend hoe hij Alaphilippe, Matthews en Wellens versloeg. Ik zelf ga voor Schachmann.
0
geplaatst: 21 april 2019, 17:07 uur
Wtf
Flip spelt zichzelf wel een gigantisch brevet van onvermogen op zeg.
Flip spelt zichzelf wel een gigantisch brevet van onvermogen op zeg.
0
geplaatst: 21 april 2019, 17:09 uur
Echt geniaal dit! Kippenvel!! Wat een sprint! Wat een comeback!
1
geplaatst: 21 april 2019, 17:21 uur
0
geplaatst: 21 april 2019, 17:22 uur
Nah, dat lijkt me wel een hard oordeel voor zo'n beetje de beste renner van het laatste jaar. Hij valt altijd aan, wil altijd zowel in de klassiekers als in de (grote) rondes, wint veel maar het lukt dus ook wel eens niet.
0
geplaatst: 21 april 2019, 17:24 uur
Ik zit nog bij te komen. Bizarre finale, waarvan als je het van tevoren verzint iedereen zou zeggen dat dat nooit zou gebeuren. Ongekend hoor, ook het lef om het toch te proberen, laat staan het voor elkaar te krijgen. 

0
geplaatst: 21 april 2019, 17:33 uur
vigil schreef:
Nah, dat lijkt me wel een hard oordeel voor zo'n beetje de beste renner van het laatste jaar. Hij valt altijd aan, wil altijd zowel in de klassiekers als in de (grote) rondes, wint veel maar het lukt dus ook wel eens niet.
Nah, dit is ook vooral op basis van vandaag. Snap niet dat zo'n fantastische renner die zo veel gewonnen heeft nog zo choket in een finale.(quote)
Wel fenomenaal van Van der Poel. Wat voor hem pleit is dat hij al-tijd rijdt. Normaal gesproken is een grote achtervolgende ploeg kansloos, maar die knul is nog heerlijk gretig en onbevangen.
0
geplaatst: 21 april 2019, 17:47 uur
Niet normaal hoe goed die man is. Forceert op 7 km voor de finish het beslissende achtervolgingagroepje en doet vanaf een km of 3 voor het einde alles zelf. En dan doodleuk iedereen kloppen in de sprint. Buitenaards.
S Clarke en Fuglsang ook indrukwekkend trouwens, maar wel van een hele andere orde. Wel mooi dat ze allebei op het podium eindigen. Alaphilippe van hero naar zero.
S Clarke en Fuglsang ook indrukwekkend trouwens, maar wel van een hele andere orde. Wel mooi dat ze allebei op het podium eindigen. Alaphilippe van hero naar zero.
0
geplaatst: 21 april 2019, 18:04 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Nah, dit is ook vooral op basis van vandaag. Snap niet dat zo'n fantastische renner die zo veel gewonnen heeft nog zo choket in een finale. Gezien hij de sprint van Fuglsang verliest denk ik eerder dat het een kwestie van een lege tank was, dan choken.
1
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 18:48 uur
Godkanonne, even teruggekeken.... Waanzinnig, wat een finale! Maar ook daarvoor, dat 'ieder voor zich', wat een fijne race met een briljant slot! Ik ga even de rommel opruimen 

1
geplaatst: 21 april 2019, 19:18 uur
Die Mathieu heeft z'n naam in het peloton even gevestigd zeg... Je vraagt je af wat 'ie nog meer kan en gaat doen. Indrukwekkend. Één van de mooiste wielerkoersen die ik ooit gezien heb.
Fraaie commercial ook meteen na afloop (op de Britse Eurosport) van z'n fietsenfabrikant (met pa en opa erin).
Fraaie commercial ook meteen na afloop (op de Britse Eurosport) van z'n fietsenfabrikant (met pa en opa erin).
0
geplaatst: 21 april 2019, 19:27 uur
Poles Apart schreef:
Je vraagt je af wat 'ie nog meer kan en gaat doen.
Je vraagt je af wat 'ie nog meer kan en gaat doen.
Alle grote koersen een keer (of vaker) winnen?
0
geplaatst: 21 april 2019, 19:50 uur
Dat is zijn grootste ambitie op dit moment ja.
Maar WK op de weg zal vast ook een reële optie gaan worden
Maar WK op de weg zal vast ook een reële optie gaan worden
1
geplaatst: 21 april 2019, 20:06 uur
Ik denk als je een kwartier voor de finish in had gezet op VdP, je zo'n 1000 keer je inzet terug zou krijgen.
0
geplaatst: 22 april 2019, 13:47 uur
Klimkoersen gaat hij met zijn bouw nooit winnen. Dus grote rondes (en ik denk ook Ronde van Lombardije) kan je echt wel vergeten. San-Remo, Roubaix en Vlaanderen is hij direct (een van) de favoriet(en) als hij daar serieus werk van maakt. Luik moet ook kunnen als het een beetje meezit. En met zijn sprint moet hij ook genoeg etappes kunnen winnen in rondekoersen. Maar inderdaad eerst het mountainbiken! Daar valt nog genoeg te winnen. De timing is perfect; alleenheerser Nino Schurter begint op leeftijd te raken (en Absalon is vorig jaar gestopt). Als Van der Poel er een doel van blijft maken zie ik hem sowieso wel een keer WK worden en de wereldbeker winnen, maar de Olympische titel blijft het ultieme.
Daarna is er nog genoeg tijd om te kijken wat hij kan uitrichten in het rondewerk, L-B-L, Lombardije en het WK wielrennen.
EDIT: Ik lees dat Wielerflits al een campagne "Matje naar het WK wielrennen" is gestart. Het past volgens hen in het programma, maar kan ten koste gaan van de MTB-prestaties. Dan zeg ik, ga mee als joker zonder je trainingsprogramma voor de MTB al te veel aan te passen en met dezelfde instelling als dit voorjaar ("Als we geen resultaten behalen, dan gaan we alsnog lachend naar huis.")
0
geplaatst: 22 april 2019, 14:12 uur
Teunnis schreef:
Klimkoersen gaat hij met zijn bouw nooit winnen. Dus grote rondes (en ik denk ook Ronde van Lombardije) kan je echt wel vergeten.
Als Gilbert Lombardijen kan winnen dan kan van der Poel het ook. Vergeet niet dat hij pas 24 is. Als hij zich trainingstechnisch toelegt op flinke heuvels dan denk ik dat hij ver kan komen. Een grote ronde zie ik hem niet winnen, daarvoor is zijn bouw inderdaad ongeschikt.Klimkoersen gaat hij met zijn bouw nooit winnen. Dus grote rondes (en ik denk ook Ronde van Lombardije) kan je echt wel vergeten.
0
geplaatst: 22 april 2019, 14:16 uur
Ik denk ook niet dat Johan het met grote koersen over de Vuelta en Tour had
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.