MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Ik zat te denken: is er over +/- 4 jaar een (grote) koers waar de topfavoriet geen “poel” in zijn achternaam heeft? Van der Evenepoel kan zo maar eens tien jaar gaan domineren. Gelukkig dat er nu een grote groep twintigers in de top zit, dus voorlopig geen gebrek aan concurrentie.

Evenpoel moet het eerst maar eens waarmaken bij de grote jongens. Talent heeft hij zeker maar hij zal niet het eerste supertalent zijn dat het toch niet redt.

Blijkt ie inderdaad zo goed als gedacht dan zou je gedachtegang zomaar eens waarheid kunnen worden.

Nouja, zelfs al is hij de nieuwe Merckx, drie grote rondes in hetzelfde jaar rijden (en winnen) is onwaarschijnlijk.

Zeer onwaarschijnlijk. Het is zelfs Eddy Merckx nooit gelukt.

Het was een hyperbool, natuurlijk gaan er ook andere topfavorieten zijn. En inderdaad afwachten hoe Remco zich ontwikkeld. Voorlopig is hij nog niet beter dan Grossssschartner en Kudus (overigens zeker geen koekenbakkers hoor). Ik wilde vooral aangeven dat de twee elkaar perfect aanvullen, ze zullen zelden met elkaar gaan concurreren. Combineer ze (en denk Evenepoel een paar jaar vooruit) en je hebt Merckx.

O'Sullivan

Ik zag in de tussenstand al dat het moeilijk ging worden. Dit WK was dé kans om definitief de grootste aller tijden te worden. Heb jij (of iemand anders) er iets van gezien?

Nee ik niet, hij heeft vooral overdag gespeeld, meen ik. Toch wel opzienbarend, voor het eerst een amateur die zich plaatst voor het hoofdtoernooi van het WK, en dan gelijk Ronnie uitschakelen!

Voorlopig is het toernooi ontzettend leuk. Wilsons laatste frame tegen Brecel (supporteren de Belgen hier hem niet?) in het langste wk-frame ooit, de prachtige comeback (8-1 naar 9-9) van Dott tegen Bingham, Murphy die een 10-0 maakt.

Zal je zien dat Boring Selby wereldkampioen wordt...

Maar ik denk Robertson, die is waanzinnig goed op dit moment...

Hoe erge hekel zou die Fuglsang inmiddels wel niet hebben aan Alaphilippe

Benieuwd hoe Verstappen het zo gaat doen, van zijn teamgenoot heeft hij dit jaar in elk geval geen last.

Meer dan verdiende overwinning van Fuglsang, en het is hem vooral heel erg gegund ook. Het duurde wel langer dan verwacht voor de koers echt los kwam.

Heerlijke revanche, beste renner van dit klassieke voorjaar!

Nah de beste niet, dat zijn Alaphilippe en Van Der Poel in mijn ogen, maar hij hoort zeker wel bij de beste.

Inderdaad een zeer mooie en verdiende overwinning. Hij rijdt het hele voorjaar al sterk en dat is het leuk dat dat ook een keer beloond wordt.

De beste is hij natuurlijk niet. Goed rijden is één maar het gaat om koersen winnen en dat hebben Alaphilippe en van der Poel beter gedaan.

Het is mooi dat Verstappen nu wel punten pakt en nog meedoet om de titel, maar het is allemaal wel vreselijk saai zeg, jammer dat de Honda niet wat sneller is, en dat zullen ze wel moeten worden denk ik, anders gaan ze Verstappen kwijt raken, want die zal hier ook wel een keer flauw van worden.

3e in AGR, 2e in WP en SB en 1e in LBL, met overmacht. Droomvoorjaar!

Eurosport bestaat 30 jaar en in de tussenclips krijg je wk aerobics en ucl wrestling te zien (hulk hogan) . Erg grappig

dix
Nou dat wordt vanavond moeilijk kiezen

Wilson - Gilbert is anders een mooie pot snooker (elke avond volledig op Eurosport dit jaar, waarvoor hulde!) met Gilbert toch wel verrassend op voorsprong. Toch gaat Wilson nog aan het langste eind trekken, denk ik. Als je ziet hoe hij gisteren huisgehouden heeft tegen Hawkins...

Ik wou net zeggen, ik had toch graag snooker gekeken vanavond. Niet dat het echt een serieuze optie was

Nee ik heb uiteraard ook geen snooker gekeken vanavond

Roglic onderstreept zijn favorietenrol voor de Giro nog maar weer eens.

Die gast is echt absurd goed. Hij zou deze week alleen gaan focussen op de tijdritten

Nog maar een weekje en dan begint de mooiste sportwedstrijd ter wereld

Roglic is inderdaad in een supervorm. De vorm van Dumoulin lijkt afgaande op LBL ietsjes minder, al kun je ook niet zoveel zeggen o.b.v. één wedstrijd in de kou en regen. Zal in ieder geval een mooie ronde worden met ook een Yates die serieus mee gaat doen om de hoofdprijs. Helaas geen Bernal, dat had het aantal echte kanshebbers nog iets groter gemaakt.

Heel jammer dat Bernal zijn sleutelbeen heeft gebroken en dus niet mee doet met de Giro.

Flinke aderlating. Bernal leek me de grootste dreiging voor Roglic. Hopelijk is Yates weer net zo sterk als vorig jaar, ik zie niet snel wie Roglic anders kan kraken bergop. Misschien kan Landa zijn oude benen weer terugvinden in de Giro. Dat zou ik echt schitterend vinden, als die weer net zo goed kan zijn als in 2015.

En de ronde van de waarheid voor Nibali. Als hij opnieuw tekort komt is zijn tijd wel geweest. In de Tour of Alps scheen hij indruk te maken.

Dumoulin heb ik een slecht voorgevoel bij. Dat wordt denk ik snel de focus verleggen als het niet lekker loopt.

Voorspelling:

1. Roglic
2. Yates
3. Lopez

Teunnis schreef:
ik zie niet snel wie Roglic anders kan kraken bergop.
Dumoulin? Heeft nog altijd een betere tijdrit dan Roglic en verliest bergop vaak weinig tot niets. Eindigde afgelopen Tour de France 'gewoon' anderhalve minuut voor Roglic na ook al de Giro gereden te hebben.

Dumoulin is voor mij nog steeds de grootste kanshebber voor de eindzege. Simon Yates op plek twee, Primoz Roglic op plek drie en Miguel Angel Lopez Moreno als joker voor het geval één van bovenstaande drie heren valt, ziek wordt etc.

Edit: Ah, ik zie nu dat jij er een slecht voorgevoel bij hebt. Dat kan natuurlijk en ergens begrijp ik dat ook wel. Hij heeft nog zo weinig gekoerst dit jaar dat er geen zinnig woord over te zeggen valt. Maar Dumoulin heeft nu toch al twee jaar op rij bewezen dat hij er staat als het echt moet dus voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel. Ik zou ook niet goed weten waarom hij de focus zou verleggen want hij heeft heel bewust voor de Giro gekozen en het lijkt me ook dat hij in Italië meer kans maakt dan in Frankrijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:31 uur

geplaatst: vandaag om 18:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.