MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Teunnis schreef:
En de ronde van de waarheid voor Nibali. Als hij opnieuw tekort komt is zijn tijd wel geweest. In de Tour of Alps scheen hij indruk te maken.

Dumoulin heb ik een slecht voorgevoel bij. Dat wordt denk ik snel de focus verleggen als het niet lekker loopt.

In de Tour of the Alps was hij in goede doen, wat je ook daarna zag in LBL. Toch denk ik dat NIbali bergop net te kort komt.

Ik heb net als jij een beetje slecht voorgevoel bij Dumoulin. Bij alle koersen die hij dit voorjaar heeft gereden liet hij nergens echt een goede indruk achter zover ik mij kan herinneren. Het hoeft natuurlijk nog niks te zeggen en ik hoop ook dat ik ongelijk heb.

Btw, wat een team heeft Mitchelton-Scott mee zeg! Die gaan bergop de koers echt in handen nemen verwacht ik

Roglic is de grootste kanshebber wat mij betreft, dan Yates.
Dumoulin gaat hopelijk pas op zijn best zijn in juli
Dan heeft hij ook de betere ploeg.

Misschien heeft Dumoulin zich bewust rustig gehouden in de voorjaarskoersen, gezien de toegenomen ambities als ronderenner. Hij wil er denk ik nog wel een (paar) winnen in zijn carrière, maar dan moet hij doseren, naar piekmomenten toewerken, etc. Oftewel, ik heb goede hoop.

Dumoilin valt toch nooit tegen in een grote ronde?

Poek schreef:
Dumoilin valt toch nooit tegen in een grote ronde?

Inderdaad, sinds hij zich volledig op klassementen is gaan richten, is hij nooit lager geëindigd dat een 2e plaats. Dat ie in het voorjaar niet zo veel heeft laten zien, zegt niet zo veel. Dat was vorig jaar ook het geval. Bovendien ligt het zwaartepunt van de Giro overduidelijk in de laatste week. Roglic is nu in topvorm (zie Romandië), maar die moet ie nog wel even vast zien te houden, da's ook geen sinecure. Mijn gevoel zegt:

1. Roglic
2. Dumoulin
3. Yates

Maar het kan ook zo maar omgedraaid zijn. Met het uitvallen van Bernal lijkt Lopez mij de belangrijkste uitdager van de top 3. Nibali en Landa verwachtte ik weinig van, maar lijken toch wel weer op tijd in vorm. Het gaat iig een spannende Giro worden!

Van Landa verwacht ik ook niet zoveel maar zijn teamgenoot Carapaz lijkt me wel een gevaarlijke klant voor een top vijf positie.

Jullie vertrouwen in Roglic is wel groot zeg. In rittenkoersen van een week is hij bijna onverslaanbaar maar een grote ronde winnen is toch andere koek. Deze Giro is hem op het lijf geschreven en hij is in supervorm dus als het hem gaat lukken dan is dit wel de uitgelezen kans. En toch... mijn voorgevoel neigt naar een duel tussen Tom en Simon.

MotoGP in Spanje, Jerez: Gewonnen door Marquez en uiteindelijk zal hij ook gewoon het kampioenschap van 2019 winnen. Maar op dit moment laat de tussenstand alles nog open met Marquez op 70 punten, Rins 69, Dovi 67 en Rossi 61. De race zelf was vandaag niet erg spannend. Het grootste spektakel was te zien in de Moto2 met een megacrash bij de start waarbij verschillende rijders betrokken waren.

Kiki maakt vooralsnog weer indruk in Madrid, speelt zich met het groot gemak naar de kwartfinale. Hopelijk daar de revanche tegen Kvitova

Gretz schreef:
Kiki maakt vooralsnog weer indruk in Madrid, speelt zich met het groot gemak naar de kwartfinale. Hopelijk daar de revanche tegen Kvitova

Bam bam bam

vigil schreef:
(quote)

Bam bam bam

Ze is echt weer in fantastische vorm. Nog geen set verloren in Madrid. En dus net ook Kvitova in 2 sets van de baan geveegd richting de halve finale
(afbeelding)

En hoppa weer een prachtige overwinning in twee sets op een zeer serieuze tegenstander!

Kiki

Beloofd weer weinig spanning voor de race morgen na weer een 1-2 voor Mercedes AMG F1 Spanje. Ze kunnen beter de ontknoping van de PL Voldemort uitzenden. Oh, komt op 13. Nice

Hup Kiki!!

Eerste set en 1ste break in de 2de zijn al binnen

Maar Kiki zou Kiki niet zijn als er nog een dipje komt

P.s. bij winst stijgt ze naar de 4de plek op de wereldranglijst, ongehoord

zaaf
Wie start de band Kiki Serveert?

vigil schreef:
Eerste set en 1ste break in de 2de zijn al binnen

Maar Kiki zou Kiki niet zijn als er nog een dipje komt

Ai, terug gebroken.
Aha, en Halep opnieuw weer gebroken!
Gaat goed komen.

Ja, 6-4 moet gaan lukken

zaaf
BAMJONGE

Kiki met de grootste zege uit haar carrière
(afbeelding)

vigil schreef:

Hoogste positie ooit voor een Nederlandse tennisster
(afbeelding)

Zonder setverlies. Hopsa!

Hoppa!
3de matchpoint was de juiste.

Een fantastische prestatie, een zeer sterk bezet toernooi en geen set verloren!

Nu op jacht naar de Top 3 en dat moet nou eens op een grand slam gebeuren. Ze heeft nu wel genoeg bewezen elk ander toernooi er onder te kunnen winnen.

Dus op naar de finale on Parijs

vigil schreef:
Hoppa!
3de matchpoint was de juiste.

Sterk uitgeserveerd, ze lijkt nauwelijks last meer te hebben van de zenuwen. Track record van Kiki in finales is ook fenomenaal goed.

Dat punt op 4-3, 15-30 (set 2) met Bertens on serve was wel cruciaal achteraf. Ze slaat een volley die uit lijkt te gaan maar op het lichaam van Halep belandt. Anders was Halep waarschijnlijk weer teruggekomen in set 2 en had het mogelijk nog alle kanten op kunnen gaan.

zaaf schreef:
Wie start de band Kiki Serveert?

A pal o' mine will

Edgar18 schreef:
Dumoulin is voor mij nog steeds de grootste kanshebber voor de eindzege. Simon Yates op plek twee, Primoz Roglic op plek drie en Miguel Angel Lopez Moreno als joker voor het geval één van bovenstaande drie heren valt, ziek wordt etc.
Kan ik mijn voorspelling nog aanpassen .

Nee hoor, gekkigheid. Verona is nog ver maar Roglic heeft een mooie eerste klap uitgedeeld. Toch moet ik nog steeds zien dat hij zijn supervorm vast kan houden. De laatste renner die de combi Romandië-Giro won was Tony Rominger in 1995, m.a.w. zo lang in vorm blijven is niet eenvoudig. Maar, vandaag was Roglic overduidelijk de beste!

Voor mijn gevoel heeft Dumoulin onnodig tijd laten liggen door (te) langzaam te starten. Ik zag de tijden van het klimmetje voorbij komen en daar zag ik dat hij de klim sneller op is gereden dan Nibali en Lopez Moreno, dat betekent dus dat die twee het vlakke gedeelte sneller hebben gereden dan Tom!! Hoe je het ook went of keert, dat klopt natuurlijk niet. Op de klim waren enkel Ciccone, Roglic, Yates en Majka sneller, te langzaam gestart dus door Tommetje.

En een dikke voor Kiki, wat een knappe overwinning!

Volgens Tom zelf , en die kan het weten, heeft hij alles gegeven. Dus niet te langzaam gestart. Het is wat het is eigenlijk en moeilijk te beoordelen vanaf de bank.

Hij is nog niet in vorm maar dat wisten we al. Dat was Froome vorig jaar ook niet in de eerste twee weken.
Het komt op de laatste week aan.
Mooi dat Nibali zo goed is, doe gaat zeker een grote rol spelen nu.

Heeft er wel eens een renner in een grote ronde 3 weken in de leiderstrui gereden eigenlijk?

Dat denk ik niet. Maar Roglic zal hem ook zo snel mogelijk kwijt willen lijkt me zo.

Bugno (1990) droeg de hele Giro het roze. Roglic zal hem inderdaad niet gaan verdedigen tegen ongevaarlijke vluchters.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:01 uur

geplaatst: vandaag om 20:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.