menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
geplaatst:
Anisimova tegen Vondrousova zou ik wel een mooie finale vinden
Die worden vast ook allebei sportvrouw van hun land

geplaatst:
Dat zou dan een tienerfinale worden. Ben benieuwd of dat ooit voorgekomen is bij een Grand Slam.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Animisova wint even 15 punten op rij...

edit: 16.
En vervolgens wordt ze gebroken. Ik herhaal: vrouwentennis... :

Van 3-0 voor met drie lovegames naar 3-5 achter.

edit: en 3-6 set verloren met een lovegame. : ')

geplaatst:
Hm, misschien maar goed dat ik niet in de gelegenheid ben om Federer-Nadal te zien

geplaatst:
Heroïsch gevecht hoor. Niet in het minst door de belabberde weersomstandigheden.

Federer terug naar 3-2.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Heroïsch gevecht hoor. Niet in het minst door de belabberde weersomstandigheden.

Federer terug naar 3-2.

Kan best, ik ververs Teletekst af en toe, daar is niets te zien van het weer

geplaatst:
Dan zie je vast ook dat teletekst al een kleine 10 minuten niet veranderd is van 3-2.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Dan zie je vast ook dat teletekst al een kleine 10 minuten niet veranderd is van 3-2.

Ik zie 2-5 nu.

geplaatst:
Ja, Federer speelt op zich prima, maar ja, Nadal is in bloedvorm. Hij heeft de ballen niet alleen terug, maar ook goed terug. De welbekende 'muur'. Het lijkt wat dat betreft op Zverev - Djokovic gisteren.

geplaatst:
Vreselijk. Hoop dat Djokovic de muur dan kan breken zondag.

geplaatst:
Federer staat echt gruwelijk goed te tennissen de tweede set, maar Nadal heeft ze net terug op de belangrijke momenten. En Federer moet gewoon drie keer het punt maken tegen Nadal, voordat hij die hem ook daadwerkelijk heeft.

geplaatst:
Maar zo is het al jaren.

geplaatst:
Op gravel wel, ja.

geplaatst:
Zuur... op 4-3 genoeg kansen binnen de punten om te kunnen breken en dan op 4-4 een 40-0 voorsprong weggeven...

geplaatst:
Typical Roger...
Ik zou pas gaan kijken als RF een set had gewonnen, maar vrees dat ik helemaal niet hoef te kijken.

geplaatst:
Wat een onzin, 'typical Roger'... En jij kijkt voetbal zeker ook alleen voor de uitslag? Dit is tennis van het hoogste niveau. Deze wedstrijd wordt beslist in de marges, en daarin trekt Nadal aan het langste eind. Doet niets af aan de kwaliteit van het spel van beide heren.

geplaatst:
Zoals je zelf al aangaf gebeurt dit de laatste jaren aan de lopende band, dat Federer leuk meedoet maar uiteindelijk toch niet tegen de verdedigende muur van Nadal kan opboksen.
Ik ben geen masochist, dat hoef ik niet nog een keer mee te maken.

Daarom zeg ik, laat Djokovic het maar doen zondag. Dan kijk ik wel, omdat dat gezien het recente verleden nog wel interessant kan worden.

En voetbal is een heel ander spel natuurlijk. Daar wint lang niet altijd de beste.

geplaatst:
johan de witt schreef:
Zoals je zelf al aangaf gebeurt dit de laatste jaren aan de lopende band, dat Federer leuk meedoet maar uiteindelijk toch niet tegen de verdedigende muur van Nadal kan opboksen.
Je kijkt dus alleen maar om Federer te zien winnen, duidelijk. Nadal laat al jarenlang het misschien wel beste tennis ooit zien op gravel. Over een jaar of 5 is hij klaar en gaat het decennia duren voor we nog iemand zien die zo goed is en zo domineert.

En Federer heeft de laatste vijf wedstrijden gewonnen van Nadal (excl. een walk-over). Het is maar wat je 'aan de lopende band' noemt. En als je het alleen over gravel hebt, de laatste keer Nadal - Federer op gravel was in 2013 in Italië, niet bepaalt 'de laatste jaren'. Laatste keer dat Nadal won, was in 2014.

geplaatst:
En als je daadwerkelijk zou kijken: Nadal breekt net door o.a. een rare effectbal die hij verkeerd raakt en een netbal terwijl Federer aan het net staat. Dat geluk moet je ook hebben.

geplaatst:
Ja, daarom kijk ik dus niet... Vreselijk.

En ik doel natuurlijk op de confrontaties op gravel, en vooral op de belangrijke momenten.
Op Roland Garros heeft hij nog nooit een kans tegen hem gehad toch?
Dus waarom nu wel?

Als ze op Wimbledon tegen elkaar moeten in de halve finale of finale kijk ik uiteraard wel

geplaatst:
johan de witt schreef:
Op Roland Garros heeft hij nog nooit een kans tegen hem gehad toch?
Dit klopt gewoon niet. Alleen in 2008 is hij compleet weggespeeld.

Laatste keer was bovendien in 2011, 8 jaar geleden. Destijds een viersetter waarbij het allesbehalve een gelopen race was: 7-5, 7-6, 5-7. Alleen de laatste set (6-1) was niet spannend.

Ook vandaag heeft Federer genoeg kansen gehad, maar Nadal was simpelweg beter op de beslissende momenten. Hoewel het in principe nog niet over is.

geplaatst:
Nou ja, dit was in elk geval volledig conform verwachting.
Ik ben blij dat ik niet gekeken heb.
Mijn hoop is gevestigd op Novak.

geplaatst:
Hoewel ik Djokovic de beste kansen geef tegen Nadal deelt Thiem rake klappen uit momenteel.

geplaatst:
johan de witt schreef:
Maar zo is het al jaren.
Nadal is op Roland Garros onaantastbaar. Zowel Djokovic als Thiem hebben zondag geen schijn van kans.

geplaatst:
johan de witt schreef:

Daarom zeg ik, laat Djokovic het maar doen zondag. Dan kijk ik wel, omdat dat gezien het recente verleden nog wel interessant kan worden.

En voetbal is een heel ander spel natuurlijk. Daar wint lang niet altijd de beste.
Djokovic moet eerst maar eens zien af te rekenen met Thiem. Tegen Nadal heeft ook de Serviër niets in te brengen.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Hoewel ik Djokovic de beste kansen geef tegen Nadal deelt Thiem rake klappen uit momenteel.
Ik zou het wel verfrissend vinden als Thiem de finale haalt. Dan is in elk geval de weg naar de finale nog een beetje verrassend.

geplaatst:
chevy93 schreef:
Zuur... op 4-3 genoeg kansen binnen de punten om te kunnen breken en dan op 4-4 een 40-0 voorsprong weggeven...
Dat is inderdaad heel zuur maar niet verrassend.

geplaatst:
johan de witt schreef:
Vreselijk. Hoop dat Djokovic de muur dan kan breken zondag.
Daarvoor is de huidige vorm van Djokovic ontoereikend en is Nadal nog beter dan we hem op Roland Garros al jaren kennen. Het maakt het tennis van de heren op gravel wel heel erg saai.

geplaatst:
Arbeidsdeskundige schreef:
Ik zou het wel verfrissend vinden als Thiem de finale haalt. Dan is in elk geval de weg naar de finale nog een beetje verrassend.

Vorig jaar haalde Thiem ook de finale.
Werd er kansloos afgeblazen.
Djokovic maakt Nadal in ieder geval altijd nerveus, dat is al iets.
Wel een groot nadeel natuurlijk dat hij nu geen dag rust heeft en Nadal wel.

geplaatst:
Nadal heeft nu inderdaad veel meer tijd om zich op te laden.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.