menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
avatar van gigage
Superfinish in de Giro. Gaat dat zien!

avatar van Teunnis
Dat FDJ is wel echt te dom om te poepen.

Wel mooi, want ik gun Ackermann die paarse trui veel meer.

Teunnis schreef:
Dat FDJ is wel echt te dom om te poepen.

Wel mooi, want ik gun Ackermann die paarse trui veel meer.

Precies dat. Gunde Cima de etappe-overwinning, want die is zo'n beetje elke etappe in de aanval geweest. Ackermann is gewoon de beste sprinter deze Giro, en reed alleen niet in het paars omdat ie vorige week werd getorpedeerd door die idioot van een Mareczko. FDJ koerste erg laf en dan vind ik het mooi dat ze met zo'n actie alsnog de paarse trui verspelen

Ben benieuwd naar het slot. Verwacht vandaag eigenlijk niet meer dan speldenprikjes bij de klassementsrenners, maar morgen gaat het ouderwets spoken, denk ik...

avatar van VladTheImpaler
Roglic krijgt een tijdstraf omdat supporters hem bergop hebben geduwd....

avatar van vigil
Lopez werd ook geduwd en moest met meer seconden verlies genoegen nemen...

avatar van Edgar18
Edgar18 schreef:
.....maar zijn teamgenoot Carapaz lijkt me wel een gevaarlijke klant voor een top vijf positie.
Edgar18 schreef:
.......Primoz Roglic op plek drie.
Prima voorspelt het verloop van deze Giro

avatar van Poek
Edgar18 schreef:
Van Landa verwacht ik ook niet zoveel


Wat een slechte voorspelling!

avatar van Edgar18
Poek schreef:
Wat een slechte voorspelling!
Vierde plek, das toch de eerste loser? Niet veel soeps dus .

avatar van Mb.
Mb.
Toch een ietwat teleurstellende Giro wat mij betreft. Het pokerspel tussen Roglic en Nibali was vermakelijk en het lef van de uiteindelijke winnaar Carapaz is toe te juichen, maar ik had toch iets meer spektakel verwacht. Maar we zijn de afgelopen edities van de Giro ook wel erg verwend geraakt misschien.

avatar van zaaf
Volledig eens. Een beetje een 'wat als' Giro geworden. Wel blij met de winnaar.

Hendrik68
Ik was ooit, ik meen 1997, op vakantie in Ecuador. Ik kan me heel veel nog herinneren, maar niet dat ik tijdens mijn reis langs alle uithoeken van Ecuador ook maar 1 iemand op een fiets heb zien zitten. Dan is het toch wel heel bijzonder dat de eerste de beste Ecuadoriaan die op een fiets heeft gezeten ook maar direct even een grote ronde wint. 2 jaar nadat fietsland nummer 1 pas 2 jaar terug de eerste Giro op zijn naam schreef. Wat doen we toch fout?

Arbeidsdeskundige
Mb. schreef:
Toch een ietwat teleurstellende Giro wat mij betreft.
Vergeleken met eerdere jaren inderdaad bijzonder teleurstellend. Overigens mis ik op dit moment tragische helden in de wielersport, zoals voorheen Marco Pantani en Frank Vandenbroucke. De afgelopen zeven weken heb ik gesmuld van VDB Ik Ben God Niet.

avatar van Teunnis
Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Vergeleken met eerdere jaren inderdaad bijzonder teleurstellend. Overigens mis ik op dit moment tragische helden in de wielersport, zoals voorheen Marco Pantani en Frank Vandenbroucke.

Contador wordt hard gemist. Al zijn er nog genoeg persoonlijkheden met een aantrekkelijke koersstijl (o.a. Nibali, Alaphilippe, Lopez, Pinot, Wellens, Van der Poel, Van Aert, Sagan, Lutsenko, Gilbert, Froome toch ook wel en last but not least Moscon, de grootste boef van het huidige peloton). Evenepoel lijkt ook geen wieltjesplakker te willen zijn. Je ziet het ook aan de andere koersen. De laatste drie jaar is bijna elke WT-koers genieten.

Overigens krijgt deze Giro een onvoldoende van me. Nog wel een 5, want de leuke etappes waren ook meteen spectaculair. Misschien wel de minst boeiende ronde die ik de laatste +/- vijf jaar heb gezien. En dat lag niet eens zozeer aan de renners zelf. Parcoursbouwer is de hoofdschuldige. Daarnaast ook wat pech met het uitvallen van Bernal en Dumoulin, Yates die nergens te vinden is, Landa die in zijn hok moet blijven.

zaaf schreef:
Een beetje een 'wat als' Giro geworden. Wel blij met de winnaar.
Volledig eens.

avatar van Teunnis
Overigens zie ik NOS weer met berichten alsof Dumoulin de gele trui in Parijs voor het ophalen heeft. Hebben ze niet geleerd van Bertens in diezelfde stad? Alleen al in team Ineos/Sky zitten drie grotere kanshebbers. Bovendien is zijn knie nog steeds een vraagteken.

En ik lees dat Landa naar de Tour komt om te winnen. Met de weinige tijdritkilometers kan dat misschien nog echt lukken ook. Gaat hoe dan ook weer lachen worden met de drie van Movistar.

avatar van johan de witt
Ik denk dat het ophalen van de gele trui in Brussel inderdaad een stuk makkelijker zal zijn voor een Nederlander

Verder lijkt me een Dumoulin in topvorm zeker wel de grootste uitdager van Froome. Lijkt me dat Ineos vol voor de 5e van Froome gaat, dus die andere twee zijn dan per definitie minder grote kanshebbers. Van Movistar verwacht ik weer een teleurstellende TdF, dan kan het alleen maar meevallen.

avatar van Teunnis
johan de witt schreef:
Verder lijkt me een Dumoulin in topvorm zeker wel de grootste uitdager van Froome.

Eens, maar dat is dit keer alles behalve een zekerheid. Kan volgens mij nu nog steeds niet op 100% trainen. Al pakt zoiets soms goed uit (maar vaker niet).

Arbeidsdeskundige
De komende Tour wordt niet gewonnen door een renner uit de sterke blokken Ineos en Movistar. Ook Tom Dumoulin gaat het niet lukken. Er zitten veel te weinig tijdritkilometers in de komende Tour. Ik heb de vrees dat hij de Joop Zoetemelk van de huidige generatie wordt. Steeds net niet na zijn zege in de Giro van twee jaar geleden. Wie dan wel? De hoop van de Fransen. Ik heb het over Thibaut Pinot. Weinig tijdritkilometers en veel klimmen is hem op het lijf geschreven. In de vorige Ronde van Lombardije waar hij Vincenzo Nibali knap het nakijken gaf en in de recente Tour de L'Ain heeft hij mijn voorspelling al laten zien.

avatar van johan de witt
Ik help het je hopen, ik vind het wel een fijne renner. Maar juist in de Tour toch altijd een net-niet renner. En dan zou hij nu opeens de sterke 3 van Ineos het nakijken geven? Lijkt me onmogelijk.
Maar als je zo overtuigd bent zou ik er wat op inzetten. Levert je 50 x de inzet op momenteel

avatar van VladTheImpaler
De Tour de L'ain is toch geen goede graadmeter van hoe Pinot het gaat doen tegen de andere klassementsrenners. Van de Franse renners heb ik meer verwachtingen van Bardet.

Arbeidsdeskundige
johan de witt schreef:
Ik help het je hopen, ik vind het wel een fijne renner. Maar juist in de Tour toch altijd een net-niet renner. En dan zou hij nu opeens de sterke 3 van Ineos het nakijken geven? Lijkt me onmogelijk.
Maar als je zo overtuigd bent zou ik er wat op inzetten. Levert je 50 x de inzet op momenteel
Dank voor de tip! Ga ik zeker doen!

Arbeidsdeskundige
VladTheImpaler schreef:
De Tour de L'ain is toch geen goede graadmeter van hoe Pinot het gaat doen tegen de andere klassementsrenners. Van de Franse renners heb ik meer verwachtingen van Bardet.
Mijn belangrijkste troef voor mijn standpunt is zijn overweldigende prestatie in laatste Ronde van Lombardije waar hij geen spaan heel hield van Vincenzo Nibali. Toegegeven in Tour de L'Ain reden zijn concurrenten in de Tour niet. Maar ik heb hem daar zo sterk zien rijden en me toen afgevraagd zou Chris Froome of één van de andere concurrenten hem nu kunnen volgen. Mijn stellige overtuiging is dat dit niet zo zou zijn.

avatar van GrafGantz
Halve finales Roland Garros bij de mannen: de nummers 1 t/m 4 van de plaatsingslijst. Bij de vrouwen: de nummers 8 en 26 en twee ongeplaatste speelsters. Wat maken die vrouwen er weer een zooitje van ?

avatar van zaaf
Zaten misschien niet zo lekker in hun vel...

Arbeidsdeskundige
De mannen zijn inderdaad bijzonder constant. Inmiddels zijn de verhoudingen binnen die top 4 ook duidelijk. Djokovic en Nadal steken er bovenuit. Federer is ongetwijfeld de grootste tennisser aller tijden maar had nog veel sterker kunnen zijn als hij over de onvoorstelbare mentale weerkracht van genoemde tennissers zou beschikken. Ik geef morgen dan ook geen cent voor zijn kansen tegen Nadal. Maar ik hoop dat ik ongelijk heb.

Arbeidsdeskundige
zaaf schreef:
Zaten misschien niet zo lekker in hun vel...
Die trend is al geruime tijd zichtbaar.

avatar van zaaf
Ik ben tevreden met Federer zoals ie is. En dat weet ie.

avatar van jordidj1
zaaf schreef:
Ik ben tevreden met Federer zoals ie is. En dat weet ie.


Jij kent ook iedereen, hè?

Arbeidsdeskundige
jordidj1 schreef:
(quote)


Jij kent ook iedereen, hè?

avatar van chevy93
Over vrouwen die er (g)een zooitje van maken... Anisimova komt even terug van 5-0 achter tot 5-5 tegen Barty.

edit: 5-6 voor zelfs.

En wordt vervolgens terug gebroken, maar wint de tiebreak. Vrouwentennis...

avatar van chevy93
Animisova wint even 15 punten op rij...

edit: 16.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.