menu

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
geplaatst:
Arbeidsdeskundige schreef:
Mijn belangrijkste troef voor mijn standpunt is zijn overweldigende prestatie in laatste Ronde van Lombardije waar hij geen spaan heel hield van Vincenzo Nibali. Toegegeven in Tour de L'Ain reden zijn concurrenten in de Tour niet. Maar ik heb hem daar zo sterk zien rijden en me toen afgevraagd zou Chris Froome of één van de andere concurrenten hem nu kunnen volgen. Mijn stellige overtuiging is dat dit niet zo zou zijn.

Een eendagskoers/klassieker blijft natuurlijk anders dan een grote ronde, en daarnaast is Lombardije al weer zo lang geleden dat het niks zegt over de huidige vorm. Al snap ik wel dat je het als graadmeter gebruikt om aan te tonen hoe goed iemand kan zijn. Ik denk ook wel dat Pinot - mits in goede vorm - wel top 5 kan rijden in de Tour.

Overigens wat betreft Froome en Thomas, van die twee heb je werkelijk geen idee hoe die ervoor staan. Die hebben nog zo weinig gekoerst en in de koersen die ze hebben gereden, hebben ze ook nog eens niks laten zien. Froome was zelfs een knecht - oke hij was wel gevallen maar toch - van Bernal in (ik dacht) de ronde van Catalonie.

geplaatst:
We weten inderdaad niet hoe Froome en Thomas ervoor staan. Froome is gebrand op zijn vijfde Tour zege en Thomas is gebrand op het verdedigen van zijn Tour zege van vorig jaar. Dat kan tot tweespalt in het team leiden, zoals we eerder tussen Froome en Wiggins hebben gezien.

geplaatst:
Ik vrees dat de onderbreking in het nadeel van Thiem is.

geplaatst:
Arbeidsdeskundige schreef:
We weten inderdaad niet hoe Froome en Thomas ervoor staan. Froome is gebrand op zijn vijfde Tour zege en Thomas is gebrand op het verdedigen van zijn Tour zege van vorig jaar. Dat kan tot tweespalt in het team leiden, zoals we eerder tussen Froome en Wiggins hebben gezien.

Ik denk niet dat er tussen de knechten Thomas en Froome tweespalt zal zijn. Ze zullen zich braaf in de trein plaatsen om te werken voor hun kopman Bernal, die met twee vingers in de neus de Tour wint.

geplaatst:
Geweldige overwinning van Thiem. Het is heel goed voor de sport dat er een nieuwe ster is doorgebroken. Ik acht hem morgen of overmorgen nog niet in staat Nadal te verslaan. Maar over enkele jaren acht ik hem ook in staat de ongekroonde koning van Roland Garros te ontkronen.

geplaatst:
Edgar18 schreef:
Maken de Raptors dan ook een kans tegen de Warriors? Ik denk het niet. Sterker nog, ik zou het al knap vinden als ze één wedstrijd weten te winnen. Leonard moet eigenlijk het play-off niveau van LeBron James halen en dan moeten de rest van de Raptors ook nog eens op de top van hun kunnen spelen. Hoe goed Leonard deze play-offs ook speelt, hij is geen LeBron en een Warriors defensie met Green, Iguodala, Thompson en wellicht ook nog Durant is gewoon te veel van het goede.

Golden State gaat helaas weer gewoon kampioen worden. De enige die dat echt hadden kunnen verhinderen zijn m.i. de Rockets maar die lukte het ook dit jaar weer niet.

Dit was wel het saaiste post-season in jaren. Hopelijk volgt er een interessante zomer waardoor het volgende seizoen wat interessanter gaat worden dan het huidige.
Haha, zelden was ik zo blij dat ik het helemaal fout heb. Wat doen de Raptors het verrassend goed en wat spelen ze solide. Ik geniet van iedere wedstrijd, mooi om de Warriors zo met hun rug tegen de muur te zien.

Kan Golden State zich nog één keer oprichten? Veel zal afhangen van de aan- of afwezigheid van Kevin Durant. Al is het wel de vraag of die er - na een maand afwezigheid - direct weer zal staan. Een speler van zijn niveau is er in ieder geval wel toe in staat.

Voorlopig ligt het momentum bij Toronto en zou het me niet verbazen als ze het maandagnacht in eigen huis afmaken. Ga het zien mensen, de wedstrijden zijn heerlijk intens, spannend en vaak ook gewoon van een echt hoog niveau.

#WeTheNorth

geplaatst:
Poek schreef:
(quote)

Ik denk niet dat er tussen de knechten Thomas en Froome tweespalt zal zijn. Ze zullen zich braaf in de trein plaatsen om te werken voor hun kopman Bernal, die met twee vingers in de neus de Tour wint.
Ik kan me niet voorstellen dat genoemde zeer grote ego's zich gaan wegcijferen voor Bernal.

geplaatst:
Een Wiggins-Froome-scenario is wel mogelijk, waar Bernal zich bergop moet inhouden omdat Froome het anders niet kan bijhouden. Thomas zal de Tour nooit meer winnen zei ik vorig jaar al.

Morgen de Dauphine, daar wordt al wel wat duidelijk. Ik hoop dat TD zich in ieder geval 1-2 ritten kan testen.

geplaatst:
breekie Thiem... start is prima...

geplaatst:
Thiem geen enkele kans op de service van Nadal de tweede set. Maar één game is natuurlijk genoeg... 15-40.

En set!

geplaatst:
En zo is het weer 4-0.

geplaatst:
grrr

geplaatst:
Ik hoopte na die tweede set even op een spannende match maar bij Thiem lijkt de kaars nu wel uit te zijn. Hij is mentaal sterk maar ik zie het hem toch niet meer recht trekken.
Ook wel weinig rust gehad de afgelopen dagen, ben benieuwd hoe het zou verlopen zijn moest Thiem minder gepest geweest zijn door de regen.

geplaatst:
12 x Roland Garros winnen is toch waanzin...

geplaatst:
arcade monkeys schreef:
Ik hoopte na die tweede set even op een spannende match maar bij Thiem lijkt de kaars nu wel uit te zijn. Hij is mentaal sterk maar ik zie het hem toch niet meer recht trekken.
Ook wel weinig rust gehad de afgelopen dagen, ben benieuwd hoe het zou verlopen zijn moest Thiem minder gepest geweest zijn door de regen.

Getuige de eerste twee sets denk ik dat het heel spannend was geworden. Als je tegen Nadal op RG ook maar net 0,01% scherpte mist, dan ben je kansloos. Al met al een teleurstellende Roland-Garros. Het vrouwentoernooi was echt nul komma nul boeiend. Bij de mannen ga ik alleen Djokovic - Thiem en (de eerste twee sets van) de finale onthouden. Tsitsipas - Wawrinka helaas niet gezien.

geplaatst:
VladTheImpaler schreef:
Overigens wat betreft Froome en Thomas, van die twee heb je werkelijk geen idee hoe die ervoor staan.

Mwah, bij Froome kun je er wel vanuit gaan dat die top gaat zijn in de Tour. Die heeft zichzelf al zo vaak bewezen.

Maar het is wel irritant dat je de grote mannen nauwelijks in vorm ziet buiten de grote rondes. Ze zitten vaker op een vulkaan dan in een koers.

geplaatst:
luigifort schreef:
12 x Roland Garros winnen is toch waanzin...

Matchfixing!

geplaatst:
Vermoeden van, hè

geplaatst:
Zelfs Sky vind de straf voor Vettel belachelijk. Hopelijk kan hij nog miraculeus ergens vijf seconden vinden.

geplaatst:
Slaat nergens op die straf, zo wordt het Hamilton wel erg makkelijk gemaakt.

geplaatst:
Teunnis schreef:
Mwah, bij Froome kun je er wel vanuit gaan dat die top gaat zijn in de Tour. Die heeft zichzelf al zo vaak bewezen.

Maar het is wel irritant dat je de grote mannen nauwelijks in vorm ziet buiten de grote rondes. Ze zitten vaker op een vulkaan dan in een koers.

Ja daar twijfel ik dus voor het eerst aan. Al was hij in Romandie al wel weer wat beter geloof ik. Ik ben daarom wel extra benieuwd hoe hij er deze Dauphine voor staat.

Wat betreft je tweede punt geef ik je helemaal gelijk. Zo jammer dat je een aantal van die klassementsrenners maar zo weinig ziet in bijvoorbeeld een voorjaarsklassieker hier en daar. Al begrijp ik het natuurlijk ook wel waarom ze dat niet doen, of waarom ze de kleinere rittenkoersen puur als voorbereiding gebruiken.

geplaatst:
Teunnis schreef:
Zelfs Sky vind de straf voor Vettel belachelijk.
Hoezo 'zelfs Sky'?

Ik kan me best voorstellen dat de jury hier een (minimum)straf voor geeft. Dat Vettel ongelukkig van de baan glijdt is natuurlijk kut, maar vervolgens gaat hij zomaar de baan op zonder rekening te houden met Hamilton.

geplaatst:
Die auto heeft geen grip op gras, daarom was het nog best knap hoe hij hem onder controle hield, dat hij zomaar de baan op gaat komt omdat hij geen andere keuze heeft. Daarom vind ik dit ook een race incident, het is niet expres en zulke dingen kunnen gebeuren.

geplaatst:
Met 14 punten voor de Renaults en 0 voor McLaren wordt het om plek 4 toch weer spannend. Driver of the day zou Stroll moeten zijn met zijn 9e plaats. En hoe is het mogelijk dat Gasley zijn startpositie niet kan behouden, zeer teleurstellend weer.

geplaatst:
chevy93 schreef:
(quote)
Hoezo 'zelfs Sky'?
Die zijn nogal fan van Hamilton.

gigage schreef:
En hoe is het mogelijk dat Gasley zijn startpositie niet kan behouden, zeer teleurstellend weer.
Bottas en Verstappen hadden een veel gunstigere uitgangspositie, dus dat hij die plekken verloor was logisch. Desalniettemin weer een teleurstellende race.

geplaatst:
trebremmit schreef:
Die auto heeft geen grip op gras, daarom was het nog best knap hoe hij hem onder controle hield, dat hij zomaar de baan op gaat komt omdat hij geen andere keuze heeft. Daarom vind ik dit ook een race incident, het is niet expres en zulke dingen kunnen gebeuren.
Maar waarom belandt Vettel op het gras?

Dat zulke dingen kunnen gebeuren, mee eens, maar waarom zou Hamilton de dupe moeten zijn voor iets wat Vettel overkomt?

geplaatst:
Omdat het een race incident is. Gebeurd het vaker of bewust dan kun je alsnog een straf uitdelen. Ze rijden niet op de A59 waar je sneller verkeer voorbij moet laten.

geplaatst:
Prominenten uit racewereld reageren verbijsterd op straf Vettel

De functie van de stewards is om overduidelijke, onveilige bewegingen te bestraffen. Geen foutjes die ontstaan door keihard te racen.

geplaatst:
Volgens mij is het niet zo moeilijk, Vettel raakt van de baan en bij het terugkomen hindert hij degene die hem anders voorbij gereden was. Per ongeluk of expres is hier niet relevant, de achterliggende rijder wordt gehinderd, punt. Tijdstraf terecht

geplaatst:
Frenz schreef:
Volgens mij is het niet zo moeilijk, Vettel raakt van de baan en bij het terugkomen hindert hij degene die hem anders voorbij gereden was. Per ongeluk of expres is hier niet relevant, de achterliggende rijder wordt gehinderd, punt. Tijdstraf terecht

Nee, zo werkt het niet. De stewards hebben Vettel gestraft omdat ze vonden dat hij naar links had kunnen sturen. Als zoiets in de ogen van de stewards niet mogelijk is, dan wordt dat gezien als "racing incident". De vraag die hier dus gesteld moet worden, is hoeveel controle Vettel over zijn wagen had nadat hij van het gras kwam. Zo ongeveer elke (oud-)coureur zegt dat Vettel niet beter kon corrigeren dan hij al deed.

Ik weet vrij zeker dat wanneer Vettel de controle compleet had verloren en was gecrasht, dat ook deze stewards het hadden betiteld als racing incident.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.