Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2019, 18:21 uur
johan de witt schreef:
Tom gaat er gewoon staan in de Tour.
Lijkt mij ook. Dit is gewoon een beetje zand in de ogen van je concurrenten strooien, de aandacht proberen van je af te houden. Dat de concurrentie hem in hun verdedigingsplannen geen al te prominente plek geven, omdat ie wellicht een twijfelgevalletje is. Want als ze met z'n allen tegen Tommie gaan rijden, wordt het niks, dan rijden ze hem helemaal aan gort. Heb ik nog niet zo lang geleden geleerd, dat dat zo werkt in het wielrennen, toch?
1
geplaatst: 13 juni 2019, 20:51 uur
Poles Apart schreef:
Kelderman en Oomen dan maar in de Tour? Tom naar de Vuelta?
Kelderman en Oomen dan maar in de Tour? Tom naar de Vuelta?
Oomen kan ook niet naar de Tour, zijn seizoen zit er al op helaas.
2
geplaatst: 14 juni 2019, 08:07 uur
Raptors! Verdorie, wat heerlijk! Het is wel wat zuur omdat er altijd zal verwezen worden naar de blessures van Durant en Thompson (hopelijk herstellen ze beiden snel), maar dit is echt verdiend gewonnen. Wat een held is die Leonard.
Nu wordt het nog leuk voor de Knicks in het offseizoen. Durant wordt wel een heel wilde gok met zo'n blessure. Als Leonard geen verlenging tekent bij Toronto zou de wereld op zijn kop staan. Davis zijn we waarschijnlijk kwijt omdat de Lakers, Pelicans en Celtics iets aan het bekookstoven zijn en Kyrie zal wel richting Brooklyn gaan.
Dus dan maar RJ Barrett en nog eventjes rebuilden. Dan hebben we Knox, Smith JR, Barrett, Robinson, Hezonja, Ntilikina (al wou die weg) en Trier.
Ik reken niet echt op Jimmy Butler. Sportief mooi om erbij te hebben, maar die lijkt in geen enkel team te werken.
Nu wordt het nog leuk voor de Knicks in het offseizoen. Durant wordt wel een heel wilde gok met zo'n blessure. Als Leonard geen verlenging tekent bij Toronto zou de wereld op zijn kop staan. Davis zijn we waarschijnlijk kwijt omdat de Lakers, Pelicans en Celtics iets aan het bekookstoven zijn en Kyrie zal wel richting Brooklyn gaan.
Dus dan maar RJ Barrett en nog eventjes rebuilden. Dan hebben we Knox, Smith JR, Barrett, Robinson, Hezonja, Ntilikina (al wou die weg) en Trier.
Ik reken niet echt op Jimmy Butler. Sportief mooi om erbij te hebben, maar die lijkt in geen enkel team te werken.
2
geplaatst: 14 juni 2019, 11:44 uur
bennerd schreef:
Raptors! Verdorie, wat heerlijk! Het is wel wat zuur omdat er altijd zal verwezen worden naar de blessures van Durant en Thompson (hopelijk herstellen ze beiden snel), maar dit is echt verdiend gewonnen. Wat een held is die Leonard.
Lijkt er niet op dat ze snel gaan herstellen. Voor een gescheurde achillespees staat doorgaans wel 200+ hersteldagen (bij Cousins duurde het zelfs bijna een volledig jaar) en Thompson blijkt een kruisband te hebben gescheurd. Dat kan ook zo 9-12 maanden in beslag nemen.
Ze mogen hoe dan ook die medische staf eens goed onder de loep nemen. Té veel blessures dit seizoen en gedurende de Playoffs terwijl de basis en bank eigenlijk geen overdreven zware minuten per wedstrijd spelen gedurende het hele seizoen. En je gaat je ook automatisch afvragen of ze met Durant en Thompson niet onverantwoorde risico's op de koop hebben toegenomen. Geluk bij een ongeluk wellicht ook voor de Warriors, nu Durant en Thompson door hun blessures wellicht kiezen voor zekerheid en hun free agency-status niet inwilligen en dus in Oakland blijven (wat Klay's voorkeur evengoed leek te hebben, maar met een dergelijke blessure zal hij moeilijk het maximale uit de pan kunnen halen qua salariseisen).
Hoe het ook zij. Uitermate blij dat de Raptors hebben gewonnen. Enigszins een bitterzoet randje voor mij als Spursfan dat zij nu Kawhi hebben, maar goed; je kunt bijna niet anders dan fan van hem zijn als je hem ziet schitteren in de Playoffs. Ultieme twoway-speler.
Die moet gewoon in Philly blijven, want daar werkte het wel. Niet Embiid, niet Harris, niet Reddick en zeker niet Simmons, maar Butler was veruit de beste man aan hun zijde tijdens hun Playoffs wedstrijden. Heeft veel grinta in zich en lijkt wat dat betreft wel goed bij die ploeg te passen. Een Memphis lijkt mij ook een goede bestemming qua speelsysteem.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 juni 2019, 13:46 uur
Het is inderdaad bijzonder knap wat hij laat zien. Eerst een tijdrit winnen en een dag later ook nog een massasprint winnen.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 juni 2019, 13:52 uur
johan de witt schreef:
Gisteren al knap 3e in de tijdrit.
Logisch dat hij de verwachtingen wat wil temperen, maar ik twijfel er niet aan dat hij er in juli zal staan.
Tom Dumoulin mag in een tijdrit nooit achter Wout van Aert eindigen. Tom Dumoulin moet niet naar de Tour gaan voor een mogelijke podiumplek. Hij moet alleen naar de Tour gaan indien hij zelf de overtuiging heeft de Tour te kunnen winnen. Hij wil niet de Joop Zoetemelk van de huidige generatie worden.Tom gaat er gewoon staan in de Tour.
Gisteren al knap 3e in de tijdrit.
Logisch dat hij de verwachtingen wat wil temperen, maar ik twijfel er niet aan dat hij er in juli zal staan.
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 juni 2019, 13:55 uur
johan de witt schreef:
Heb je vorig jaar wel gekeken dan?
Thomas heeft bovendien nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, behalve dan de Tour van vorig jaar, toen alles voor hem mee zat. Dit jaar ook nog geen deuk in een pakje boter gereden.
Maar gunstig voor de contenders is dit sowieso. Wordt een mooie, open Tour!
Hoop dat je je inleg op Pinot al gedaan hebt, want zijn odds zijn gehalveerd
Ik zet nog steeds alles op Thibaut Pinot. Hij laat zien heel goed te kunnen klimmen en zijn tijdritten worden steeds beter. Hij staat er in juli. Frankrijk krijgt eindelijk weer een winnaar van de Tour.Heb je vorig jaar wel gekeken dan?
Thomas heeft bovendien nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, behalve dan de Tour van vorig jaar, toen alles voor hem mee zat. Dit jaar ook nog geen deuk in een pakje boter gereden.
Maar gunstig voor de contenders is dit sowieso. Wordt een mooie, open Tour!
Hoop dat je je inleg op Pinot al gedaan hebt, want zijn odds zijn gehalveerd
1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 juni 2019, 13:58 uur
Het is wel wrang dat je jezelf bij elke topprestatie moet afvragen of die overwinning een decennium later nog in de boeken staat.
2
geplaatst: 14 juni 2019, 14:15 uur
Ataloona schreef:
Hoe het ook zij. Uitermate blij dat de Raptors hebben gewonnen. Enigszins een bitterzoet randje voor mij als Spursfan dat zij nu Kawhi hebben, maar goed; je kunt bijna niet anders dan fan van hem zijn als je hem ziet schitteren in de Playoffs. Ultieme twoway-speler.
Exact! Ik snap niet dat er mensen zijn die geen sympathie kunnen hebben voor Leonard. En eigenlijk is hij nog steeds een perfecte Spurs-ster. Zo een die nooit te veel opvalt, subliem speelt en op het einde altijd wint. Zoals Duncan, Parker en Ginobili.
Die moet gewoon in Philly blijven, want daar werkte het wel. Niet Embiid, niet Harris, niet Reddick en zeker niet Simmons, maar Butler was veruit de beste man aan hun zijde tijdens hun Playoffs wedstrijden. Heeft veel grinta in zich en lijkt wat dat betreft wel goed bij die ploeg te passen. Een Memphis lijkt mij ook een goede bestemming qua speelsysteem.
Zowel Memphis als de Sixers zijn nogal buiten mijn bereik gebleven de afgelopen tijd. Wel is het duidelijk dat Butler de man is met clutch. Simmons voelt een beetje aan als een bust. Hij is erg goed, maar heeft toch wel een veel te beperkt spel in de huidige NBA. En ik zeg dat niet om anderen na te praten. Dan vind ik Embiid veel versatieler. Die man wil je absoluut hebben als franchise-speler.
2
geplaatst: 14 juni 2019, 14:15 uur
Epische eindzege van de Raptors, dik en dik verdiend!
Leuk dat er weer eens een team kampioen wordt wat zowel in de conference als in de championship finals duidelijk de underdog is.
Viel alleen wel halverwege de wedstrijd in slaap, dus heb de ontknoping niet meer live gezien ?
Leuk dat er weer eens een team kampioen wordt wat zowel in de conference als in de championship finals duidelijk de underdog is. Viel alleen wel halverwege de wedstrijd in slaap, dus heb de ontknoping niet meer live gezien ?
1
geplaatst: 14 juni 2019, 14:26 uur
Arbeidsdeskundige schreef:
Hij moet alleen naar de Tour gaan indien hij zelf de overtuiging heeft de Tour te kunnen winnen. Hij wil niet de Joop Zoetemelk van de huidige generatie worden.
Hij moet alleen naar de Tour gaan indien hij zelf de overtuiging heeft de Tour te kunnen winnen. Hij wil niet de Joop Zoetemelk van de huidige generatie worden.
Als dat betekent dat hij nog een Tourzege tegoed heeft (en een WK) denk ik dat hij daar gelijk voor tekent

1
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 14 juni 2019, 14:29 uur
Ik bedoelde eigenlijk de talloze keren dat Joop Zoetemelk één plek achter Bernard Hinault in de Tour eindigde. 

0
geplaatst: 14 juni 2019, 14:29 uur
Dit is ook een mooi sportsprookje, Leicester City all over again met een bijzondere Friese talisman
IJshockeyers St. Louis Blues pakken voor het eerst Stanley Cup | NOS
Mysterieuze donateurs helpen 'die gekke Hollander' Gerard Bos naar Amerika voor de ijshockeyfinale - Sport - LC.nl
IJshockeyers St. Louis Blues pakken voor het eerst Stanley Cup | NOS
Mysterieuze donateurs helpen 'die gekke Hollander' Gerard Bos naar Amerika voor de ijshockeyfinale - Sport - LC.nl
0
geplaatst: 14 juni 2019, 22:25 uur
Tom Dumoulin mag in een tijdrit nooit achter Wout van Aert eindigen.
Tom Dumoulin mag in een tijdrit nooit achter Wout van Aert eindigen.
Lol, alsof we nu al kunnen inschatten wat het niveau van Van Aert. Hij heeft één tijdrit gereden met een serieuze voorbereiding en degelijk materiaal. Dat was woensdag.
Thibaut Pinot [...] zijn tijdritten worden steeds beter.
Thibaut Pinot [...] zijn tijdritten worden steeds beter.
Ook hier zit je er naast. Pinot was in 2016 ineens wereldtop in het tijdrijden. Het jaar erop was het al een heel stuk minder en vorig jaar dramatisch. Nu is hij weer terug op zijn normale niveau. Maar wat altijd constant is gebleven, is dat zijn tijdrit aan het eind van een grote ronde één groot drama is. Gelukkig voor hem dit keer al halverwege de Tour de enige (individuele) tijdrit.
1
geplaatst: 14 juni 2019, 22:30 uur
Overigens is de tijdrit van Dumoulin het hele jaar al tegenvallend. Zit er dik in dat het te maken heeft met de switch van Giant naar Cervélo. Die Cervélo's waren de afgelopen jaren ook niet vooruit te branden bij Dimension Data. Giant verzorgt nu de fietsen voor CCC, waar de grootste klunzen ineens prima tijdritten neerzetten en subtoppers meedoen om de overwinning.
0
geplaatst: 15 juni 2019, 18:43 uur
Toch wel een aardig talent die Quartararo, goed dat was Zarco ook een paar jaar geleden, en die is toch ver weggezakt, maar toch leuk als er wat andere racers naar voren komen. Morgen een mooie pole dus voor hem in de laatste race voor de TT. 
Gelukkig zit Rossi er ook weer bij na het dramatische weekend in Mugello.

0
geplaatst: 15 juni 2019, 22:14 uur
Teunnis schreef:
Overigens is de tijdrit van Dumoulin het hele jaar al tegenvallend. Zit er dik in dat het te maken heeft met de switch van Giant naar Cervélo.
Zal wel meevallen denk ik. Naar mijn idee heeft zijn tegenvallende prestatie (voor zover daar al sprake van is) vooral te maken met het nog niet in goede conditie zijn na zijn val in Italië. En hoewel hij de Giro openingstijdrit niet won zat hij wel gewoon bij de beste vijf. Roglic was toen nog in de supervorm van de weken ervoor maar de rest van de Giro heeft wel laten zien dat je beter iets later in de ronde in vorm kon zijn (wat Dumoulin misschien wel was geweest). Overigens is de tijdrit van Dumoulin het hele jaar al tegenvallend. Zit er dik in dat het te maken heeft met de switch van Giant naar Cervélo.
Vandaag nog een prima (tijdrit)prestatie van zowel Matthews als Kragh Anderson in de Ronde van Zwitserland. En natuurlijk de uitstekende overwinning van Chad Haga in de afsluitende Giro tijdrit. Er worden dus zeker wel goede prestaties behaald op de nieuwe fietsen.
1
geplaatst: 16 juni 2019, 12:32 uur
bennerd schreef:
Davis zijn we waarschijnlijk kwijt omdat de Lakers, Pelicans en Celtics iets aan het bekookstoven zijn en Kyrie zal wel richting Brooklyn gaan.
Die kogel is door de kerk. Anthony Davis naar de Lakers in ruil voor Ball, Ingram, Hart en een aardig pakketje draft picks. Davis zijn we waarschijnlijk kwijt omdat de Lakers, Pelicans en Celtics iets aan het bekookstoven zijn en Kyrie zal wel richting Brooklyn gaan.
De Lakers hebben nog cape space en de naam Kemba Walker wordt veelvuldig genoemd. Anderzijds, er staan tot nu toe pas vijf spelers onder contract voor volgend jaar dus misschien moeten ze niet al hun cape space opmaken aan één speler want dan wordt het vervolgens aanvullen met wegwerpmateriaal.
In ieder geval een mooie begin van een interessant trade season. De Lakers gaan voor de titel komend seizoen!
0
geplaatst: 16 juni 2019, 14:45 uur
Als ze daar Kemba nog bijkrijgen, hebben ze waarschijnlijk een team waar helemaal geen chemie in zit
Ik dacht ook dat Kemba had aangegeven graag in Charlotte te blijven?
Superinteressante trade van Davis inderdaad. En de Pelicans komen er niet eens karig van af. Ball is nog jong en ik zie die nog veel potentieel hebben. Maar bij de Lakers zat de druk er te veel op. Idem voor Ingram, al heb ik die niet zo hoog zitten.
Ik dacht ook dat Kemba had aangegeven graag in Charlotte te blijven?Superinteressante trade van Davis inderdaad. En de Pelicans komen er niet eens karig van af. Ball is nog jong en ik zie die nog veel potentieel hebben. Maar bij de Lakers zat de druk er te veel op. Idem voor Ingram, al heb ik die niet zo hoog zitten.
0
geplaatst: 16 juni 2019, 17:03 uur
Yates, Woods, Kruijswijk, allemaal ziek uit de Dauphiné... De rit van gisteren eist zijn tol.
Schitterende zege van "Bob" Dylan van Baarle, en puik gereden deze hele ronde, vooral bergop indrukwekkend. Die gaat nu toch zeker richting Tour?
Schitterende zege van "Bob" Dylan van Baarle, en puik gereden deze hele ronde, vooral bergop indrukwekkend. Die gaat nu toch zeker richting Tour?
0
geplaatst: 16 juni 2019, 20:07 uur
Edgar18 schreef:
Vandaag nog een prima (tijdrit)prestatie van zowel Matthews als Kragh Anderson in de Ronde van Zwitserland. En natuurlijk de uitstekende overwinning van Chad Haga in de afsluitende Giro tijdrit. Er worden dus zeker wel goede prestaties behaald op de nieuwe fietsen.
(quote)
Zal wel meevallen denk ik. Naar mijn idee heeft zijn tegenvallende prestatie (voor zover daar al sprake van is) vooral te maken met het nog niet in goede conditie zijn na zijn val in Italië. En hoewel hij de Giro openingstijdrit niet won zat hij wel gewoon bij de beste vijf. Roglic was toen nog in de supervorm van de weken ervoor maar de rest van de Giro heeft wel laten zien dat je beter iets later in de ronde in vorm kon zijn (wat Dumoulin misschien wel was geweest). Vandaag nog een prima (tijdrit)prestatie van zowel Matthews als Kragh Anderson in de Ronde van Zwitserland. En natuurlijk de uitstekende overwinning van Chad Haga in de afsluitende Giro tijdrit. Er worden dus zeker wel goede prestaties behaald op de nieuwe fietsen.
Die tijdrit van Haga alweer vergeten. En in Zwitserland weer sterk, dus ligt idd eerder aan Dumoulin zelf dan de fiets. Kelderman natuurlijk weer gevallen...
0
geplaatst: 16 juni 2019, 22:58 uur
trebremmit schreef:
Tja, het beloofde een mooie race te gaan worden. Maar dat was buiten Lorenzo gerekend die er zomaar even drie favorieten uit kegelde, waaronder Rossi.

0
geplaatst: 16 juni 2019, 23:24 uur
Ja ik was er flauw van, daarna was de race echt niks meer aan. Lorenzo was veel te onbesuisd bezig.
Het WK is zo ook niet spannend meer. Maar goed, in Assen is het bijna altijd spektakel, dus wie weet.
Het WK is zo ook niet spannend meer. Maar goed, in Assen is het bijna altijd spektakel, dus wie weet.

0
geplaatst: 16 juni 2019, 23:58 uur
Ik ging voor het eerst in tijden weer eens goed zitten voor de MotoGP, maar dat werd dus een enorme flop. Halverwege maar uitgezet. Jammer ook dat niet alleen de race meteen beslist was, maar zelfs het WK lijkt nu al klaar.
Assen ga ik alsnog kijken, Rossi is er altijd goed en dan is het bijna altijd wel leuk.
Assen ga ik alsnog kijken, Rossi is er altijd goed en dan is het bijna altijd wel leuk.
0
geplaatst: 18 juni 2019, 17:06 uur
Thomas ook gevallen, en uit de Ronde van Zwitserland. Wat een jaar voor Ineos...
0
geplaatst: 20 juni 2019, 12:08 uur
Tom is helaas nog niet op hoogtestage.
Die kunnen we wel vergeten voor de Tour.
Wat een dramajaar heeft Sunweb.
Die kunnen we wel vergeten voor de Tour.
Wat een dramajaar heeft Sunweb.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.