menu

Mijn Updates +
Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Zelden zo ontgoocheld geweest na een grand prix. Ik kijk al sinds Hongarije 1997 en heb er sindsdien niet veel gemist. Echter sinds 2017 is er niet veel meer aan, men heeft bedacht dat de auto's sneller moesten, maar daardoor is close racing amper nog mogelijk, tel daarbij op dat Pirelli de banden zo heeft aangepast dat ze lastig op de juiste temperatuur te brengen zijn en je krijgt een race zoals Canada. Bottas kon niet dichterbij Hulkenberg komen dan 1,6 seconde en verloor zo enorm veel tijd, evenals Verstappen die er achter zat. Hetzelfde geldt voor Gasly en Stroll. Coureurs rijden 1,5 seconde langzamer per ronde om extra leven uit de banden te halen omdat ze anders na een vroege pitstop vast zitten. En dan krijg je ook nog eens zijn beslissing als met Vettel. Weg spanning, want Hamilton hoeft alleen maar te volgen. De formule 1 is stuk en dan moeten we maar hopen dat het in 2021 beter wordt. Het hele concept moet anders, tanken en vrije banden keuze terug en meer focus op mechanische grip.

Teunnis schreef:
De vraag die hier dus gesteld moet worden, is hoeveel controle Vettel over zijn wagen had nadat hij van het gras kwam. Zo ongeveer elke (oud-)coureur zegt dat Vettel niet beter kon corrigeren dan hij al deed.
Volgens mij is de uitleg dat op de beelden te zien is dat Vettel naar rechts gestuurd heeft. Die uitleg kon ik volgen. Maar moet ook zeggen dat ik bij herbestudering van de beelden minder zeker ben.

Froome valt en mist waarschijnlijk de Tour.

En waarschijnlijk kan weg.
Dat maakt de Tour nog wat interessanter.

En Dumoulin voorlopig de snelste in de tijdrit vandaag.

Gebroken dijbeen, op zeker er niet bij.

Het maakt de tour zeker wat interessanter maar wel erg sneu dat het deze manier moest gebeuren.

Dit gun je 'm niet, nee. Jammer

Na een wat als Giro een wat als Tour...

Dat valt wel mee, toch? Ineos heeft altijd nog de twee grootste troeven in handen. Dit maakt het hoogstens een beetje eerlijker/opener.

Zou jij geld durven zetten op Thomas?

Nee Thomas wint nooit meer de TdF zei ik vorig jaar al, daar blijf ik graag bij

Als Ineos verstandig is gaan ze vol voor Bernal. Maar hopelijk zijn ze dat niet.

Gaan ze niet voor Poels dan?

johan de witt schreef:
Froome valt en mist waarschijnlijk de Tour.

Een gevalletje what goes around comes around?

Die Karma Chameleon duikt altijd weer onverwachts op.

gigage schreef:
Gaan ze niet voor Poels dan?

Wellicht nu in de Dauphiné, ja.

O alleen daar, jammer. Straks nog die splinteroperatie misschien bij Tom D en dan wordt de spoeling weer dun voor de Nederlandse ronderenner in de Tour

Twee top 10-kandidaten is niet genoeg voor je?

johan de witt schreef:
Als Ineos verstandig is gaan ze vol voor Bernal. Maar hopelijk zijn ze dat niet.
Als Ineos verstandig is gaan ze voor Thomas, na het uitvallen van Froome hun grootste troef voor de eindzege. Een bak meer ervaring en (nu nog) de betere renner.

Bernal is een uitstekende knecht die in de Vuelta mag gaan bewijzen dat hij in staat is een grote ronde te winnen. Al heb je nu natuurlijk wel kans dat Froome (ook) de Vuelta gaat rijden. Een quote als deze (van Wout Poels) is wat dat agaat veelzeggend:
,,Dat kan ik natuurlijk niet zeggen. Ze zijn alle twee ploeggenoten, hè?” Waarmee hij ongemerkt direct zijn verwachting voor nummer drie, Bernal, kenbaar maakt.
Ik denk niet dat Ineos Bernal serieus overweegt als kopman maar na het uitvallen van Froome kan het natuurlijk wel zo zijn dat als hij beter blijkt dan Thomas (of Thomas doet een Dumoulinnetje) ze hem alsnog uitspelen.

Al met al vooral heel jammer dat Froome op deze manier wegvalt.

johan de witt schreef:
Nee Thomas wint nooit meer de TdF zei ik vorig jaar al, daar blijf ik graag bij

Ik begrijp niets van het torenhoge vertrouwen dat deze jonge Colombiaan opeens de Tour gaat winnen.

Heb je vorig jaar wel gekeken dan?

Thomas heeft bovendien nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, behalve dan de Tour van vorig jaar, toen alles voor hem mee zat. Dit jaar ook nog geen deuk in een pakje boter gereden.

Maar gunstig voor de contenders is dit sowieso. Wordt een mooie, open Tour!

Hoop dat je je inleg op Pinot al gedaan hebt, want zijn odds zijn gehalveerd

johan de witt schreef:
Heb je vorig jaar wel gekeken dan?

Thomas heeft bovendien nog nooit top-10 gereden in een grote ronde, behalve dan de Tour van vorig jaar, toen alles voor hem mee zat. Dit jaar ook nog geen deuk in een pakje boter gereden.

In Romandië anders best in orde, zeker voor iemand die pas twee maanden later in vorm hoeft te zijn.

Ik denk dat ze nu dezelfde aanpak als vorig jaar aanhouden, met Thomas in de rol van Froome en Bernal in de rol van Thomas.

Pinot maakt nu wel echt een kans; geen Froome, Dumoulin onzeker en zelf goed bezig in Dauphiné. Kruijswijk heb ik begin dit jaar al aangestipt als gevaarlijke outsider. Parcours is op zijn lijf geschreven, mits het niet te hard los gaat in het middengebergte. Maar dé revelatie in Dauphiné is Wout van Aert Wat hebben hij en Van der Poel elkaar naar ongelooflijke hoogte gestuwd, zeg.

johan de witt schreef:

Hoop dat je je inleg op Pinot al gedaan hebt, want zijn odds zijn gehalveerd

Die verwacht ik op het eind podium. Zal qua vorm gaan pieken in de Tour. Z'n tijdrit vandaag toonde dat aan, hij is goed, maar nog niet goed genoeg op dit moment.

Movistar lijkt weer op te veel paarden te gaan willen wedden, met Quintana, Valverde en vrijbuiter Landa. En dat is er Soler ook nog.

Thomas zal er echt wel staan, de vraag is of Bernal voluit mag gaan, dan wel z'n plaats heeft in de Ineos-trein, waar Woutje P. ook inzit. Ik zie Brailsford het al zeggen (tegen Bernal): "Your time will come, son".

Verwacht Dylan van Baarle nu ook wel in de Tourploeg van Ineos.

Sterke Kruijswijk vandaag, die zal er ook staan (Top 5?).

Wat Dumoulin betreft, het is testen deze week. Na de Dauphiné rust en verder herstel, en hopelijk bezwijkt de knie niet onder de zware Tourbelasting.

Tot nu toe zit het team Ineos/Sky dit jaar nog niet mee in de voorbereiding naar de grote rondes. Bernal voor de Giro ging al niet door, en nu ook Froome voor de Tour niet. Want ik denk wel dat Ineos hem als eerste kopman wilde uitspelen, met Thomas en Bernal als schaduwkopmannen. Benieuwd of ze nu een nieuwe nummer een gaan kiezen, of ze het tijdens de Tour gaan aankijken wie er beter is.

Poles Apart schreef:
Wat Dumoulin betreft, het is testen deze week. Na de Dauphiné rust en verder herstel, en hopelijk bezwijkt de knie niet onder de zware Tourbelasting.

Volgens mij is het plan dat Dumoulin na de Dauphine direct doorgaat op hoogtestage.

Froome heeft dus zijn rechter heup, elleboog en enkele ribben gebroken...

VladTheImpaler schreef:
Froome heeft dus zijn rechter heup, elleboog en enkele ribben gebroken...

Ja, hij ligt op IC. Van 55 km per uur op een muurtje. Niet best

Paar infusen voor Lance, ken ie zo als een motor de Ventoux weer op

Tom heeft grote twijfels of hij wel van start moet gaan in de tour...

Ik lijk op Tom Dumoulin: altijd maar weer uitstellen...

vigil schreef:

Ja, hij ligt op IC. Van 55 km per uur op een muurtje. Niet best

De operatie duurde maarliefst 8 uur
Het klinkt steeds griezeliger wat ik er over les.

Einde seizoen in elk geval.
Wellicht einde carrière.

vigil schreef:
Tom heeft grote twijfels of hij wel van start moet gaan in de tour...

Niet ideaal, hij lijkt sneller te willen (herstellen) dan z'n eigen lichaam.

En niet 100% fit zijn heeft inderdaad weinig zin in zijn geval, voor een 7e plek in het klassement zal ie niet gaan. Voor je het weet sukkel je het hele seizoen met die knie en gaat het van kwaad tot erger. Kelderman en Oomen dan maar in de Tour? Tom naar de Vuelta? Het zit Sunweb hoe dan ook nog niet mee dit jaar.

Tom gaat er gewoon staan in de Tour.
Gisteren al knap 3e in de tijdrit.

Logisch dat hij de verwachtingen wat wil temperen, maar ik twijfel er niet aan dat hij er in juli zal staan.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:43 uur

geplaatst: vandaag om 02:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.