MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:
Zeer fraaie overwinning voor Tolhoek

Antwan is een held inderdaad!

De derde knappe Nederlandse zege in een week tijd. Dumoulin zijn we kwijt maar Poels, Van Baarle en Tolhoek gaan met een goed gevoel richting Frankrijk.

Ja, maar helaas om te knechten.

Kruijswijk's podiumdoel komt zo wel dichterbij.

Wel een sterk gedevalueerde Tour zo zonder 2 van de 3 podiumplekken van vorig jaar.

Valverde wint de eerste rit van wat vroeger de Route Du Sud heette. Die is ook weer fris en in vorm. Klopt daar de Ier Eddie Dunbar van INEOS in een sprint bergop.

Ik denk dat het verstandig is dat Dumoulin de Tour laat schieten. Ff balen, rust pakken en dan maar de Vuelta winnen.

Edgar18 schreef:
De derde knappe Nederlandse zege in een week tijd. Dumoulin zijn we kwijt maar Poels, Van Baarle en Tolhoek gaan met een goed gevoel richting Frankrijk.

Tolhoek is niet geselecteerd voor de Tour lijkt me ook niet verstandig, met de Giro in de benen. Wel een knappe overwinning vandaag idd!

Verwacht overigens een heel erg open Tour. We zouden wel eens een verrassende winnaar kunnen krijgen: Pinot, Quintana of... Uran.

Ik geef toe dat zou idd een verrassing zijn...

Zou het eerder een wonder noemen
Dan geef ik Kruijswijk nog meer kans.

Ik denk dat Vino nu ook wel goede kansen ziet op een Tourzege.

Zolang er maar aanvallend gekoerst wordt vind ik het allemaal prima.

Ik had ergens al het vermoeden dat Dumoulin de Tour zou gaan overslaan, wel is het erg jammer natuurlijk. Ik heb wel zo'n voorgevoel dat het een open Tour gaat worden dit jaar. Ik denk dat veel klassementsrenners erg aan elkaar gewaagd zijn. De Dauphine was daarvan denk ik al een goed voorproefje. Ik durf nog geen winnaar te voorspellen. Zo lang het maar niet Quintana word....

De kans op een Columbiaan als winnaar lijkt me erg groot.

Of gezien het verleden juist erg klein.

Wat filmpjes en analyses zitten bekijken en ik ben echt helemaal siked voor RJ Barrett. Benieuwd of hij het in de hoogste competitie waar zal maken.

johan de witt schreef:
Zou het eerder een wonder noemen

Een wonder nog maar liefst. Lijkt me wat overdreven. Uran is de afgelopen jaren 3x 2e geworden in een grote ronde. Vorig jaar gevallen in de Tour en daardoor niet topfit aan de Vuelta begonnen, desondanks was hij daar een van de besten in de laatste week.

Dit seizoen hebben we hem nog weinig gezien, maar hij lijkt toch op tijd in vorm. Daarnaast is zijn ploeg dit hele seizoen al goed. Ik zie hem ook zeker niet als topfavoriet, maar zeker wel als podiumkandidaat, en in deze open Tour - met 8-10 renners die hem mogelijk kunnen winnen - zou hij zomaar eens kunnen verrassen...

Ja Uran is een leuke dark horse, die wel vaker een tijdje onder de radar blijft vlak voor een topprestatie. Bernal lijkt de sterkste Colombiaanse troef voor de komende jaren, en dan is er ook nog altijd Quintana.

Verder zijn enkele usual suspects er niet bij; de kans dat de Tourwinnaar van dit jaar nog niet eerder in de Tour op het podium heeft gestaan is groot. Dus zelfs een volledig Colombiaans podium is niet onmogelijk

Urán wordt echt flink onderschat, ja. Ik zie alleen Thomas en Bernal als kandidaten die er bovenuit steken. Daaronder zit Urán in dezelfde groep kanshebbers als Pinot, Yates, Fuglsang, Kruijswijk, Quintana, Landa, Bardet en Porte.

Teunnis schreef:
Ik zie alleen Thomas en Bernal als kandidaten die er bovenuit steken.

Op basis waarvan zie jij Thomas als topkandidaat?

Op basis van vorig jaar. En dat hij daarvoor ook meerdere keren die potentie heeft laten zien. En omdat Ineos hem als kopman uitspeelt.

Dat hij dit jaar nog weinig heeft laten zien zegt me weinig. Bovendien was hij in Romandië toch best sterk en dat was de laatste keer dat we hem zagen koersen (de proloog en sprintetappes in de Ronde van Zwitserland kun je weinig mee).

Eerste twee weken liggen Thomas goed, ook als hij nog niet in topvorm is. De laatste dagen zouden te zwaar kunnen zijn, maar dan helpt het juist dat hij nog zo weinig koersdagen in de benen heeft. En als hij na de tijdrit in het geel staat, dan verwacht ik dat Bernal (eigenlijk net als vorig jaar) voor hem goud waard gaat zijn.

Als Bernal lef heeft, zet hij op de Plank van de Mooie Meisjes gelijk de turbo aan, om meteen duidelijk te maken wie de te kloppen man is. Aan de andere kant is het (gezien zijn leeftijd) misschien verstandiger om dit jaar nog braaf de teamtactiek te volgen. Over één of twee jaar zou hij normaal gesproken de onbetwiste kopman van Ineos moeten zijn.

Teunnis schreef:
Op basis van vorig jaar. En dat hij daarvoor ook meerdere keren die potentie heeft laten zien. En omdat Ineos hem als kopman uitspeelt.

Wat betreft die potentie ben ik het met je eens. Het verbaasde mij ook niet heel erg dat hij vorig jaar de Tour won. Is het al bevestigd dat Thomas de eerste kopman is?

Teunnis schreef:
Dat hij dit jaar nog weinig heeft laten zien zegt me weinig. Bovendien was hij in Romandië toch best sterk en dat was de laatste keer dat we hem zagen koersen (de proloog en sprintetappes in de Ronde van Zwitserland kun je weinig mee).

Dat hij dit jaar nog niks heeft laten zien, is voor mij juist de reden dat ik hem niet zie als een van de topfavorieten, maar juist als een van de kanshebbers. Zijn prestaties in deze Ronde van Zwitserland hoef je inderdaad niet mee te rekenen, maar door zijn val zijn mijn verwachtingen juist nog minder.

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Wat betreft die potentie ben ik het met je eens. Het verbaasde mij ook niet heel erg dat hij vorig jaar de Tour won. Is het al bevestigd dat Thomas de eerste kopman is?

Niet letterlijk, maar tussen de regels door in interviews met Bernal, Portal en Poels meen ik te lezen dat Thomas initieel de meeste aandacht van de ploeg zal krijgen.

TT Week. Op het enige echte circuit van Nederland.

https://pbs.twimg.com/media/CGfSI3CWcAAHMop.png

Erben Wennemars laat ook geen kans voorbij gaan om live op televisie in tranen uit te barsten hè?

Ondanks mijn cynische inborst pink ik ook een traantje weg. Ik weet niet wat het is.

johannesA
Maarten is wel een held?

Teunnis schreef:
Urán wordt echt flink onderschat, ja. Ik zie alleen Thomas en Bernal als kandidaten die er bovenuit steken. Daaronder zit Urán in dezelfde groep kanshebbers als Pinot, Yates, Fuglsang, Kruijswijk, Quintana, Landa, Bardet en Porte.

Ik vind Thomas en Bernal er als kandidaten niet heel ver bovenuit steken. De Thomas van vorig jaar zeker, maar tot nu toe geeft hij niet de indruk die vorm te evenaren. Ik sluit hem zeker niet uit als winnaar, maar ik sluit het eveneens niet uit dat hij de laatste week niet haalt. Bernal is een supertalent en bovendien in vorm, maar heeft nog nooit een grote ronde als kopman gereden. Zou bijzonder zijn als hij hem meteen wint. Zijn tijd komt de komende jaren nog wel.

Verder grotendeels eens met je lijstje, al zie ik Fuglsang absoluut niet de Tour winnen, die komt tekort in het hooggebergte - hij is niet voor niets nooit hoger geëindigd dan een 7e plek. Zou absurd zijn als hij op zijn 34e opeens mee kan doen om de winst. Ook Porte zou mij hoogstens verbazen als winnaar, maar die heeft het op zich wel in zich. Zou toch bizar zijn als hij in zijn nadagen, na een - voor zijn doen - matig voorjaar, opeens de Tour wint.

Het parcours leent zich dit jaar heel erg voor een klimmer, die niet bang is om aan te vallen en beschikt over een sterke ploeg. Quintana, Bardet, Pinot, Yates en Urán passen allen in dat profiel. Bovendien is het voor de meesten van hen waarschijnlijk de enige kans om ooit de Tour te winnen... Het gaat iig een interessante koers worden...

Of krijgen we een Oscar Pereiro scenario (2006) ??

Teunnis schreef:
Niet letterlijk, maar tussen de regels door in interviews met Bernal, Portal en Poels meen ik te lezen dat Thomas initieel de meeste aandacht van de ploeg zal krijgen.

Ja dat kan wel, ik las vandaag ook zoiets in een stuk over Bernal. Zal best dat ze misschien eerst gaan aankijken hoe Thomas er voorstaat, en dan eventueel nog overschakelen naar Bernal mocht Thomas tegenvallen.

Het is natuurlijk ook logisch dat Thomas als titelverdediger en oudgediende start als kopman. Mocht Bernal beter zijn, zullen ze bij Ineos niet schromen om te schakelen en ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Thomas dat wel zal accepteren.

Bernal is gewoon al beter, en dat weet Ineos ook wel. Maar uiteraard ga je zo’n jongen niet opzadelen met het absolute kopmanschap in zijn eerste grote ronde als kopman.

En Thomas als titelverdediger kun je moeilijk passeren nu als het gaat om het absolute kopmanschap.

Inderdaad zal na pas de eerste week duidelijk worden voor wie ze gaan rijden.

Titmeister schreef:
Verder grotendeels eens met je lijstje, al zie ik Fuglsang absoluut niet de Tour winnen, die komt tekort in het hooggebergte - hij is niet voor niets nooit hoger geëindigd dan een 7e plek. Zou absurd zijn als hij op zijn 34e opeens mee kan doen om de winst.

Ik zag laatst ergens een statistiek dat Fuglsang dit seizoen al ongeveer anderhalf keer zoveel WT-punten heeft gepakt als in het gehele vorige jaar, wat al een enorme piek was in zijn carrière. Ik zou niet verbaasd zijn wanneer hij met gemak de Tour wint. Geloofwaardig is dat niet. En het zou me ook niet verbazen als dit jaar definitief blijkt dat hij geen grote ronde kan rijden en weer ergens kleurloos buiten de top-5 eindigt.

Een beetje een joker dus.

Bij Fuglsang heb ik nog de twijfel of hij 3 weken lang goed kan zijn. In de koersen van een week is hij op z'n best heb ik het idee.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:39 uur

geplaatst: vandaag om 02:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.